Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spors vel hvem sporsmaalet er rettet til, er det rettet til hele student body'en er det jo greit, er det adressert til rektor, nei.

8384711[/snapback]

Så hvis du spør "(lærerens navn) hva er leksa?" og en annen enn læreren gir deg svaret så blir du forbanna på de fordi feil person svarer?
Lenke til kommentar
Har kjøpt inn engangsgrill, marshmellows, fakler og har bilseter stående på kottet. En kompis reddet dagen med øl. Dette kan bli en bra kveld.

8384818[/snapback]

Jeg vil også grille :cry:

8384825[/snapback]

 

Du kan grille godt i SO nå, se som flammene står!

 

Jeg har øl og popcorn, fuck filmen jeg skulle se!

Lenke til kommentar
Gramatikk har vel ikke noe med denne diskusjonen å gjøre, btw? Men personlig sier jeg leksa, lua, hytta osv...

8384853[/snapback]

Men du sier antagelig ikke "ei lekse, ei lue eller ei hytte", hvilket gjor det galt.

 

Kansje du burde komme tilbake til norge hvor man har ÆØÅ på tastaturet og lære deg litt orntelig gramatikk før du begynner å hakke på andres.

Lenke til kommentar
Men du sier antagelig ikke "ei lekse, ei lue eller ei hytte", hvilket gjor det galt.

Vel, jeg sier ei lue, ei lekse osv. Aldri fått noe feil på det, btw.

 

I folge ordnett er skrivefeil definiert som "rettskrivningsfeil el. annen (mindre) språklig feil man gjør når man skriver". grammatikk derimot, gaar paa spraaket: "(læren om) språkets bygning, de elementer det er oppbygget av og reglene for deres kombinasjon; mer spes. om bøynings- og setningslære"

8384882[/snapback]

Nå retter du på han som i dine øyne, har mer autoritet enn de andre brukerene?

Lenke til kommentar
Hmm, begynner å bli lite øl igjen her. Var 200l som vi brygget, mørkt, godt maltøl til julen :wee:

 

Blir pils brygging til sommeren, aldri prøvd det før!

8384943[/snapback]

Hjemmebrygga pils er nam! I hvertfall om man får det til ordentlig. Hvis man gjør det feil så blir det en flau opplevelse.

Det fine med hjemmebrygg er at man får mere enn 4,75% :wee:

Lenke til kommentar
Det er ikke galt, men bruker du a-endelser skal du bruke "ei" foran de samme ordene, noe de færreste gjor.

8384891[/snapback]

Nå må jeg kverulere litt, åssen veit du at de ikke bruker ei foran de samme ordene?

 

Forresten det er feil å bruke " ", men mange misbruker det. Det er riktig å bruke «».

8384926[/snapback]

 

Begge deler er godtatt. Dog, «», er mer beregnet til direkte sitat, som f.eks i aviser.

 

Det jeg har lært! ^^

 

Lars: Damn right! Brygget en del hundre år her på gården da, så det går som regel bra. Utrolig morsomt å si; "Jeg må ha fri mandag - onsdag. Skal brygge øl med broder'n", til læreren :D

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...