Dorian Gray Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Akkurat nå kjeder jeg meg! 8372300[/snapback] Snakke om limosiner, villaer, mansions og AmEx? 8372310[/snapback] Er det noen steder i Norge som tar AmEx? Jeg har svært vanskelig for å tro det, da min egen Mastercard ikke fungerer i de fleste matvarebutikker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er det noen steder i Norge som tar AmEx? Jeg har svært vanskelig for å tro det, da min egen Mastercard ikke fungerer i de fleste matvarebutikker. 8372389[/snapback] Jeg har sett klistrelapper med AmEx på noen glassruter, men det er gjerne de som selger nisser, troll og lusekofter. Master kan vel brukes de aller fleste steder i Norge bortsett fra i matvarebutikker. Var ikke klar over at det ikke funket der faktisk, har aldri prøvd. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Når du sier det mener jeg det er noen butikker langs bryggen i Bergen som tar AmEx, og det er sikkert en restaurant eller to som også tar det. Heldigvis har jeg Visa utenom, hadde neppe overlevd uten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har aldri helt skjønt visa-opplegget på kortet mitt. Jeg skal ha kreditt-del på det så vidt jeg har skjønt, men det har aldri virket. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort. Heller ikke MC. Men om du kjoper klaer, elektronikk etc, er det klart du kan bruke det. Samme med flybilletter etc. Dog er AmEx kort som er utstedt i Norge rimelig langt bak de som er utstedt i USA - det vet Robbie alt om. I Norge er Gull det hoyeste nivaaet, i US er det to nivaaer etter gull, som faktisk gir deg fordeler. Her i Statene bruker jeg AmEx for nesten alt, inkludert starbucks hver morgen. Synes det er tryggere. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har aldri helt skjønt visa-opplegget på kortet mitt. Jeg skal ha kreditt-del på det så vidt jeg har skjønt, men det har aldri virket. 8372410[/snapback] Fordi naar du bruker det i Norge, vil det kortet bruke BankAxxept delen. Hvis du f.eks. er i Sverige, gaar det paa visadelen - og det er meget sannsynlig rett paa kontoen din - og det er dermed et debitkort, ikke et kredittkort. Ogsaa ved bruk paa restauranter antar jeg de vil ta det paa Visadelen. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort. 8372422[/snapback] Desverre for å skuffe deg, men JO; matvarebutikker tar kredittkort. Og hvordan kan jeg argumentere mot deg som tydeligvis er frelst med alt av kredittkort? Fordi jeg jobber på ICA når jeg er hjemme i Norge, og jeg har selv sett med mine egne øyne at folk betaler med kredittkort! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ha, ikke narr meg til å tro at det finnes noen som vet mer om kreditt- og debitkort enn JoachimR Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Han har jo vært lenge hjemmefra nå. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort. 8372422[/snapback] Desverre for å skuffe deg, men JO; matvarebutikker tar kredittkort. Og hvordan kan jeg argumentere mot deg som tydeligvis er frelst med alt av kredittkort? Fordi jeg jobber på ICA når jeg er hjemme i Norge, og jeg har selv sett med mine egne øyne at folk betaler med kredittkort! 8372429[/snapback] Så når jeg finner frem Mastercard og drar det, og de forklarer at det ikke går, så er det kun for å være drittsekk? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Så når jeg finner frem Mastercard og drar det, og de forklarer at det ikke går, så er det kun for å være drittsekk? 8372450[/snapback] Det er de [godt norsk ord for "uneducated"]s hevn. Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 God Natt, kom akkurat på at jeg hadde halvdags i nynorsk i morgen eller i dag da Det blir morro Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Huff, og nok en innlevering går i vasken grunnet mine forferdelige arbeidsvaner. ): Må virkelig ta meg sammen snart; jeg skriver jo som regel godt når jeg først gidder. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Huff, og nok en innlevering går i vasken grunnet mine forferdelige arbeidsvaner. ): Må virkelig ta meg sammen snart; jeg skriver jo som regel godt når jeg først gidder. 8372466[/snapback] En fra samme sted oppe samtidig som meg? Treffes på Shell nå? Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jeg har også en innlevering som går i vasken,fordi jeg har så vondt i halsen at jeg ikke en gang klarer og komme meg på skolen Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jeg har også en innlevering som går i vasken,fordi jeg har så vondt i halsen at jeg ikke en gang klarer og komme meg på skolen 8372486[/snapback] Hvem innlevering er det vi har nå? Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 den dumme heimkunnskapsmappa jeg ikke skjønte før nå vi skulle levere, så jeg har bare levert rapporten Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 den dumme heimkunnskapsmappa jeg ikke skjønte før nå vi skulle levere, så jeg har bare levert rapporten 8372495[/snapback] Heimkunskap rapporter, wtf!? Hei alle sammen, btw. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvem innlevering er det vi har nå? 8372494[/snapback] Hvilken var det som fant på at elever skal skrive rapporter i heimkunnskap montro? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvilken var det som fant på at elever skal skrive rapporter i heimkunnskap montro? 8372504[/snapback] Heimkunskapslæreren vår Det er en rapport fra hjemmedagen vi hadde for noe uker siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg