Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen steder i Norge som tar AmEx? Jeg har svært vanskelig for å tro det, da min egen Mastercard ikke fungerer i de fleste matvarebutikker.

8372389[/snapback]

Jeg har sett klistrelapper med AmEx på noen glassruter, men det er gjerne de som selger nisser, troll og lusekofter. :p Master kan vel brukes de aller fleste steder i Norge bortsett fra i matvarebutikker. Var ikke klar over at det ikke funket der faktisk, har aldri prøvd.

Lenke til kommentar

I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort. Heller ikke MC. Men om du kjoper klaer, elektronikk etc, er det klart du kan bruke det. Samme med flybilletter etc. Dog er AmEx kort som er utstedt i Norge rimelig langt bak de som er utstedt i USA - det vet Robbie alt om. I Norge er Gull det hoyeste nivaaet, i US er det to nivaaer etter gull, som faktisk gir deg fordeler.

 

Her i Statene bruker jeg AmEx for nesten alt, inkludert starbucks hver morgen. Synes det er tryggere.

Lenke til kommentar
Har aldri helt skjønt visa-opplegget på kortet mitt. Jeg skal ha kreditt-del på det så vidt jeg har skjønt, men det har aldri virket.

8372410[/snapback]

Fordi naar du bruker det i Norge, vil det kortet bruke BankAxxept delen. Hvis du f.eks. er i Sverige, gaar det paa visadelen - og det er meget sannsynlig rett paa kontoen din - og det er dermed et debitkort, ikke et kredittkort. Ogsaa ved bruk paa restauranter antar jeg de vil ta det paa Visadelen.

Lenke til kommentar
I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort.

8372422[/snapback]

Desverre for å skuffe deg, men JO; matvarebutikker tar kredittkort. Og hvordan kan jeg argumentere mot deg som tydeligvis er frelst med alt av kredittkort? Fordi jeg jobber på ICA når jeg er hjemme i Norge, og jeg har selv sett med mine egne øyne at folk betaler med kredittkort!

Lenke til kommentar
I Norge tar ikke matvarebutikker etc kredittkort.

8372422[/snapback]

Desverre for å skuffe deg, men JO; matvarebutikker tar kredittkort. Og hvordan kan jeg argumentere mot deg som tydeligvis er frelst med alt av kredittkort? Fordi jeg jobber på ICA når jeg er hjemme i Norge, og jeg har selv sett med mine egne øyne at folk betaler med kredittkort!

8372429[/snapback]

Så når jeg finner frem Mastercard og drar det, og de forklarer at det ikke går, så er det kun for å være drittsekk?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...