Hashtægg Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Kommer det energi ut når jeg promper? Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Kommer det energi ut når jeg promper? Dagens spørsmål? XD Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Da stakk mrbjoern for å se på litt film Snakkes om en halvtime/times tid folkens 8346454[/snapback] jeg som var så flink og redigerte innlegget mitt for å gi deg svar 8346462[/snapback] Fikk lest innlegget ditt da Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 En ting jeg ikke helt kjønner er, hvor blir det av all energien vi får av sola/bruker i dag? den kan jo ikke forsvinne, så hva blir den til? 8346562[/snapback] Good one. Hmmm... Vel... Det er jo en form for varme: IR, ikke sant? Slikt blir jo reflektert ut i rommet igjen. Og der går din energi. Men spørsmålet burde ha vært slik: Er det ALL energi vi får fra sola som forsvinner? Evt hvilke mengder. Btw: jeg feila: http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_fusion 8346581[/snapback] Stemmer at store deler av solstrålene blir reflektert, men mye blir jo igjen på jorda og forårsaker global oppvarming. men hva med resten? blir det også varme? Hvorfor kan man ikke bruke den energien man allerede har brukt før igjen? Og hva vil skje om vi får unlimited med energi i kan bruke? :S blir rar av å tenke på dette. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Kommer det energi ut når jeg promper? Dagens spørsmål? XD 8346593[/snapback] Mest usaklig spørsmål i en saklig diskusjon, men la gå. Ja. Ved at musklene dine trekker seg sammen/slapper av, gir de sin energi videre. I og med at det skapes bølger, og alle vet at bølger er "energi i bevegelse", så...jau edit: Stemmer at store deler av solstrålene blir reflektert, men mye blir jo igjen på jorda og forårsaker global oppvarming. men hva med resten? blir det også varme? Hvorfor kan man ikke bruke den energien man allerede har brukt før igjen? Og hva vil skje om vi får unlimited med energi i kan bruke? :S blir rar av å tenke på dette. 8346603[/snapback] Det som skjer er at vi kommer til å sende ut mer energi i rommet enn det vi gjør pr dags dato. Energien finner alltid en utvei. Og ja: sol -> jorda -> varme på jorda + varme sendt tilbake. Så basically, går det opp. Men så har ikke jeg nøyaktige tall heller. Men jeg vil tro at det går opp ja. Endret 9. april 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Klart det gjør det. Varmeenergi og bevegelsesenergi ihvertfall... Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Dagens spørsmål? XD 8346593[/snapback] Oui Mest usaklig spørsmål i en saklig diskusjon, men la gå. Ja. Ved at musklene dine trekker seg sammen/slapper av, gir de sin energi videre. I og med at det skapes bølger, og alle vet at bølger er "energi i bevegelse", så...jau 8346604[/snapback] Sorry, du aaner ikke hvor trøtt jeg er. Sigh.. Takk for svar. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Kommer det energi ut når jeg promper? 8346585[/snapback] Jepp korekt. Tenn på den og prump-energien din frigjøres og gjøres om til varmeenergi Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Visste dere at Bundy (Married.. With Children) starter på ZTV 01:50 ?.. Bare følte for å fortelle det Endret 9. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 btw se opp for mine edits Jeg prøver å ikke dobbelposte her, hehe. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Sorry, du aaner ikke hvor trøtt jeg er. Sigh.. Takk for svar. 8346608[/snapback] Hvordan går det med døgninga? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Sorry, du aaner ikke hvor trøtt jeg er. Sigh.. Takk for svar. 8346608[/snapback] lol no problem Jeg har vært overtrøtt en god del ganger selv. edit: btw, chew on this. http://www.sciam.com/article.cfm?articleID...108C4CB8A197667 evt sjekk "related links". Masse nice stuff der om nye solceller. Endret 9. april 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 4200 sider! Yay! Men tror jeg stikker.. Hade Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 4200 sider! Yay! Men tror jeg stikker.. Hade 8346656[/snapback] ååååå du bare venta på den du ^^ Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Hvordan går det med døgninga? 8346625[/snapback] HARDT! Jeez..jeg tror jeg har mista følelsen i beina. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Demille, drikk kaffe Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 legg dere folkens... ikke ferie i morgen... eller bare døgne slik jeg skal Lenke til kommentar
Anira Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 legg dere folkens... ikke ferie i morgen... 8346669[/snapback] Tull og tøys, jeg har ferie i morgen. Skal sove ordentlig ut før skolen tar meg igjen. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 jau natta folkens. Jeg har lang dag i morgen Takk for fine diskusjoner J@cob og mrbjoern. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 9. april 2007 Rapporter Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har og ferie imorgen! \o/ /cheer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg