Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg ikke helt kjønner er, hvor blir det av all energien vi får av sola/bruker i dag? den kan jo ikke forsvinne, så hva blir den til?

8346562[/snapback]

 

Good one. Hmmm...

 

Vel... Det er jo en form for varme: IR, ikke sant? Slikt blir jo reflektert ut i rommet igjen. Og der går din energi. Men spørsmålet burde ha vært slik: Er det ALL energi vi får fra sola som forsvinner? Evt hvilke mengder.

 

Btw: jeg feila: http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_fusion

8346581[/snapback]

Stemmer at store deler av solstrålene blir reflektert, men mye blir jo igjen på jorda og forårsaker global oppvarming. men hva med resten? blir det også varme? Hvorfor kan man ikke bruke den energien man allerede har brukt før igjen? Og hva vil skje om vi får unlimited med energi i kan bruke?

 

:S blir rar av å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Kommer det energi ut når jeg promper?

Dagens spørsmål? XD

8346593[/snapback]

 

Mest usaklig spørsmål i en saklig diskusjon, men la gå.

 

Ja. Ved at musklene dine trekker seg sammen/slapper av, gir de sin energi videre. I og med at det skapes bølger, og alle vet at bølger er "energi i bevegelse", så...jau ;)

 

edit:

Stemmer at store deler av solstrålene blir reflektert, men mye blir jo igjen på jorda og forårsaker global oppvarming. men hva med resten? blir det også varme? Hvorfor kan man ikke bruke den energien man allerede har brukt før igjen? Og  hva vil skje om vi får unlimited med energi i kan bruke?

 

:S blir rar av å tenke på dette.

8346603[/snapback]

 

Det som skjer er at vi kommer til å sende ut mer energi i rommet enn det vi gjør pr dags dato. Energien finner alltid en utvei.

 

Og ja:

sol -> jorda -> varme på jorda + varme sendt tilbake. Så basically, går det opp. Men så har ikke jeg nøyaktige tall heller. Men jeg vil tro at det går opp ja.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Dagens spørsmål? XD

8346593[/snapback]

Oui :D

 

Mest usaklig spørsmål i en saklig diskusjon, men la gå.

 

Ja. Ved at musklene dine trekker seg sammen/slapper av, gir de sin energi videre. I og med at det skapes bølger, og alle vet at bølger er "energi i bevegelse", så...jau ;)

8346604[/snapback]

Sorry, du aaner ikke hvor trøtt jeg er. Sigh.. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...