Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

I gode tider med masse regn, selger vi strøm, dette skjer helst om våren, når all snøen på fjellene smelter og vi får store, fine, strie elver. Om sommeren, når det ofter er tørke, er vi buttfucked --> Vi kjøper strøm, gjerne av Sverige. Strømen der er som regel gasskraftprodusert, noe som selvsagt ikke er milijøvenlig.

8346421[/snapback]

 

det var det jeg tenkte på, men var ikke helt sikker på prosessen.

 

edit:

Kom til å tenke på noe. Greit nok, norge produserer ren energi. Men vi har sjukt mye olje som går utenlands, som blir brukt i olje/gasskraftverk. Bidrar ikke det til global oppvarming?

 

Men går vel utifra at vis ikke Norge hadde solgt olje/gass, så ville noen andre gjort det.

 

*Håpløst*

8346430[/snapback]

 

Det er det som er problemet. Det hjelper ikke å kjempe en "enmans krig". Alle må være med.

 

Per dags dato kan vi ha biler som slipper ut reint vann...Men det blir ikke masseprodusert. Hvorfor? Fordi verden som vi kjenner i dag hadde blitt oppløst. Alt for mye avhenger av oljefond og oljepenger generelt. Markedet er ikke lagt opp til det enda.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer aldri for meg. Hvis jeg våker så blir jeg veldig trøtt tidlig på dagen, så blir jeg normal litt lengere ut på dagen. På kvelden er jeg trøtt, men når jeg bestemmer meg for å legge meg så blir jeg helt våken :hrm:

8346424[/snapback]

Ahh...Kjipt :hm:

Jeg er skikkelig trøtt nå. Vedder på at jeg ikke greier det :( Kanskje det funker om jeg stiller klokka tidlig imorra, 7 elns.

Og legger meg straks, såklart.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Det er det som er problemet. Det hjelper ikke å kjempe en "enmans krig". Alle må være med.

 

Per dags dato kan vi ha biler som slipper ut reint vann...Men det blir ikke masseprodusert. Hvorfor? Fordi verden som vi kjenner i dag hadde blitt oppløst. Alt for mye avhenger av oljefond og oljepenger generelt. Markedet er ikke lagt opp til det enda.

8346432[/snapback]

 

Feil.

 

Vi har ikke komt langt nok til at det lønner seg. Aner du hvor mange ganger du måtte ha fylt tanken, pr km? Kvaliteten på strømmen du får ut av det_er_low.

 

Men, en dag, når oljen tar slutt, da kommer man nok til å forske hardcore på det, slik av vi alle vil kunne bruke vann som primærdrivstoff i en bil.

Lenke til kommentar
Det er det som er problemet. Det hjelper ikke å kjempe en "enmans krig". Alle må være med.

 

Per dags dato kan vi ha biler som slipper ut reint vann...Men det blir ikke masseprodusert. Hvorfor? Fordi verden som vi kjenner i dag hadde blitt oppløst. Alt for mye avhenger av oljefond og oljepenger generelt. Markedet er ikke lagt opp til det enda.

8346432[/snapback]

 

Feil.

 

Vi har ikke komt langt nok til at det lønner seg. Aner du hvor mange ganger du måtte ha fylt tanken, pr km? Kvaliteten på strømmen du får ut av det_er_low.

 

Men, en dag, når oljen tar slutt, da kommer man nok til å forske hardcore på det, slik av vi alle vil kunne bruke vann som primærdrivstoff i en bil.

8346471[/snapback]

 

hmmmm du sier noe der. Sant det.

Lenke til kommentar
Det er det som er problemet. Det hjelper ikke å kjempe en "enmans krig". Alle må være med.

 

Per dags dato kan vi ha biler som slipper ut reint vann...Men det blir ikke masseprodusert. Hvorfor? Fordi verden som vi kjenner i dag hadde blitt oppløst. Alt for mye avhenger av oljefond og oljepenger generelt. Markedet er ikke lagt opp til det enda.

8346432[/snapback]

 

Feil.

 

Vi har ikke komt langt nok til at det lønner seg. Aner du hvor mange ganger du måtte ha fylt tanken, pr km? Kvaliteten på strømmen du får ut av det_er_low.

 

Men, en dag, når oljen tar slutt, da kommer man nok til å forske hardcore på det, slik av vi alle vil kunne bruke vann som primærdrivstoff i en bil.

8346471[/snapback]

 

Det er ikke hovedproblemet. Hovedproblemet er at å lage hydrogen forurenser så mye at det ikke lønner seg :p

 

Litt som han som ville sette en dynamo på en elbil for å lage strøm....

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Litt som han som ville sette en dynamo på en elbil for å lage strøm....

8346489[/snapback]

 

tanken i seg selv er ikke så dum som den kanskje ser ut. Om man gir bilen en "start tilskudd" av energi i form av opplada batteri eller 1 liter med bensin eller whatever, og har en dynamo og batteri som klarer å produsere like mye som blir brukt, så er det et fungerende system.

 

edit: f.eks batteri1 blir brukt, mens batteri2 blir ladet opp. Batteri1 er tømt, batteri2 kobles inn og batteri1 blir ladet.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Litt som han som ville sette en dynamo på en elbil for å lage strøm....

8346489[/snapback]

 

tanken i seg selv er ikke så dum som den kanskje ser ut. Om man gir bilen en "start tilskudd" av energi i form av opplada batteri eller 1 liter med bensin eller whatever, og har en dynamo og batteri som klarer å produsere like mye som blir brukt, så er det et fungerende system.

 

edit: f.eks batteri1 blir brukt, mens batteri2 blir ladet opp. Batteri1 er tømt, batteri2 kobles inn og batteri1 blir ladet.

8346505[/snapback]

 

on the other hand. I følge fysikk lover så går det ikke ann. Energi blir jo videreført til hjul, og så til bakken. Energitap :/

 

MEN ok da. Si at du har en dynamo som klarer å produsere MER enn det som blir brukt da? Burde kompensere litt i så fall :hmm: Eller faen....tror det strider mot fysikk lover igjen...Noen som er pro på fysikk her?

Lenke til kommentar
Litt som han som ville sette en dynamo på en elbil for å lage strøm....

8346489[/snapback]

 

tanken i seg selv er ikke så dum som den kanskje ser ut. Om man gir bilen en "start tilskudd" av energi i form av opplada batteri eller 1 liter med bensin eller whatever, og har en dynamo og batteri som klarer å produsere like mye som blir brukt, så er det et fungerende system.

 

edit: f.eks batteri1 blir brukt, mens batteri2 blir ladet opp. Batteri1 er tømt, batteri2 kobles inn og batteri1 blir ladet.

8346505[/snapback]

 

Det vil ikke fungere fordi Energi kan aldri forvinne eller oppstå, kun gå over i andre former.

 

Og hvis man bruker noe av energien til å kjøre fremover er man alelrede på underskudd. +lyd +varme

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Det vil ikke fungere fordi Energi kan aldri forvinne eller oppstå, kun gå over i andre former.

 

Og hvis man bruker noe av energien til å kjøre fremover er man alelrede på underskudd. +lyd +varme

8346536[/snapback]

 

i know, jeg endra posten min. Jeg kom på den loven ;) Hmm... Året er 2007. Jeg syns forskere burde gi opp kloning og faktisk finne ut hvordan man kan produsere mer energi enn det man bruker. Noe ala "Cold Fusion" filmen :p

Lenke til kommentar

Den våteste drømmen av alle er å få igang samme prosess som foregår inne i stjerner. :love:

 

Det er nok tilgang på hydrogen i verden så da har vi energi til vi stuper! Problemet er bare at det blir så trist varmt at.. hvor skal vi ha maskineriet? Stein smelter jo så.. mmh.. Uff.

Lenke til kommentar
Det vil ikke fungere fordi Energi kan aldri forvinne eller oppstå, kun gå over i andre former.

 

Og hvis man bruker noe av energien til å kjøre fremover er man alelrede på underskudd. +lyd +varme

8346536[/snapback]

 

i know, jeg endra posten min. Jeg kom på den loven ;) Hmm... Året er 2007. Jeg syns forskere burde gi opp kloning og faktisk finne ut hvordan man kan produsere mer energi enn det man bruker. Noe ala "Cold Fusion" filmen :p

8346553[/snapback]

 

En ting jeg ikke helt kjønner er, hvor blir det av all energien vi får av sola/bruker i dag? den kan jo ikke forsvinne, så hva blir den til?

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke helt kjønner er, hvor blir det av all energien vi får av sola/bruker i dag? den kan jo ikke forsvinne, så hva blir den til?

8346562[/snapback]

 

Good one. Hmmm...

 

Vel... Det er jo en form for varme: IR, ikke sant? Slikt blir jo reflektert ut i rommet igjen. Og der går din energi. Men spørsmålet burde ha vært slik: Er det ALL energi vi får fra sola som forsvinner? Evt hvilke mengder.

 

Btw: jeg feila: http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_fusion

 

Energien sola sender ut lagres vel i fotoner? :)

8346572[/snapback]

 

Foton partikler oppstår når en elektron hopper fra en bane til en annen, blir ustabil der, hopper tilbake til sin opprinnelige bane og slipper ut energi på veien. Foton i seg selv er kanskje en energipartikkel, men den sendes ut og møter en vegg ett sted. Fotonen blir "oppløst" og energien sendes videre.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...