Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg trur dette overlevelsesinstinktet kan bli viska ut av vårt meiningslause samfunn, der alt såkalt "meiningsfullt" du gjer, heilt til du kanskje er 25, er utdanning og å forberede deg på alt som kanskje kjem til å skje ein gong i framtida.

Viss ein tenker: Kva har eg gjort for holde meg i live i dag, bortsett frå å ete, ville i alle fall eg tenkt "Fint lite." Av og til misunner eg dei folka nede i Afrika som må kjempe litt for å holde liv i seg... :(

8334223[/snapback]

Interessant tanke det der med arvestoffet vårt. Eg lurer på korleis menneska kjem til å utvikle seg etterkvart no som det ikkje trengst så mykje for å få ført genmaterialet sitt vidare. Så å seie kven som helst kan få avkom, uansett kor "gode" gener han/ho har.

Nei, eg er ikkje rasist. Berre lurer.

Lenke til kommentar
Eg trur dette overlevelsesinstinktet kan bli viska ut av vårt meiningslause samfunn, der alt såkalt "meiningsfullt" du gjer, heilt til du kanskje er 25, er utdanning og å forberede deg på alt som kanskje kjem til å skje ein gong i framtida.

Viss ein tenker: Kva har eg gjort for holde meg i live i dag, bortsett frå å ete, ville i alle fall eg tenkt "Fint lite." Av og til misunner eg dei folka nede i Afrika som må kjempe litt for å holde liv i seg... :(

8334223[/snapback]

Interessant tanke det der med arvestoffet vårt. Eg lurer på korleis menneska kjem til å utvikle seg etterkvart no som det ikkje trengst så mykje for å få ført genmaterialet sitt vidare. Så å seie kven som helst kan få avkom, uansett kor "gode" gener han/ho har.

8334280[/snapback]

Du har et poeng der. Du har jo evolusjonslæra til Darwin. "the survival of the fittest". Det som skjer nå er at alle får unger i hytt og pine. Det er som regel de dummeste som får flest barn. De rike og vellykkede får som regel veldig få barn.

Lenke til kommentar

8334223[/snapback]

8334280[/snapback]

i kid you not, men jeg skal modde kroppen min med nanotech og "augments" så fort det blir tilgjengelig for offentligheten til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller henger intelli-musa her mer enn meg? Han har vel blitt avhengig av SO-stimulans allerede. *tihi*

8334294[/snapback]

Du blir nok slått av han ja..

8334301[/snapback]

Jeg har ikke noe liv, derfor sitter jeg her. Men du skal få tid til å ta meg igjen igjen. Blir nok ikke så mye SO fremover som det har vært i helgen. Men er nok blitt bitt av basillen :p

Lenke til kommentar
tøv

Altså, eg trur også at overlevelsesintsinkt er medfødd, men at eller anna fucker opp for mange. Det at folk tar sjølvmord burde jo vere eit godt nok bevis for det.

Eg trur at samfunnet og det rundt oss kan ha skylda for det.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en kompis av meg til å poste her, bare så SO kunne ligge på toppen av "Mine innlegg" hos han i lang tid :D

8334336[/snapback]

Det er sånn jeg hadde det omtrent... Jeg posten en gang i SO, så kom den stadig opp i mine innlegg...

Dete r jeg vant til nå, og SO blir mer morro for hver dag! Men blir nok mindre tid hos meg og ettersom skolen begynner igjen på tirsdag :(

Lenke til kommentar

Altså, meningen med livet?

Jeg tror folk skal bry hodene sine mye mindre om et så unødvendig spørsmål.

Det er bare tilfeldig. Det er jo ingen større mening eller noe bak en tilfeldighet. Man blir født, man dør. thats it.

Man for heller bare gjøre det beste ut av det. Ekke noe mer å si enn det.

Og dere som tenker på at "hva er vitsen med utdannelse" og lignende. For at vi skal kunne gjøre det beste ut av det er vi avhengige av hverandre. Og utdannelse er det som binder oss sammen til en stor maskin og plasserer oss der vi passer inn i maskineriet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...