Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Da var tråden oppe igjen ser jeg. Får vel poste et lite innlegg her jeg også da. I neste uke har jeg en privatisteksamen i samfunnskunnskap, en historie prøve og en mattetentamen. Det spørs om jeg overlever, men jeg skal klare meg. Tar meg fri i mrogen og øver da til historieprøven. I over i morgen skal det for fullt øves på matte og samfunnskunnskap.

Jeg kan prise meg lykkelieg over at det meste av skoleslit er ferdig nå i neste uke, november. Det betyr at jeg får mange fine dager i desember uten stress og annet tull. Så kommer jo diskusjon.no-treffet i Bergen den 27 desember. Jeg gleder meg allerede. I tillegg kommer andre festlige og/eller morsomme aktiviteter utover i julen.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wooopdidoo.

Da var man tilbake fra nesten en uke med den vakreste damen i hele verden :love:

Gleder meg til jeg kommer bort fra denne møkkplassen her og kan bo sammen med henne *sukk*

Og så har tastaturet mitt gått til helvette så jeg måtte hente det jeg hadde på jobb. Joda...merry x-mas to ya all fuckheads.

7366301[/snapback]

F.-ordet! :ohmy: *rapportere*

Og verdens varkeste kvinnemenneske kjenner jeg. Ingen konkurranse. :love:

Lenke til kommentar
Ja mye skole nå for tiden Snorre!

Jeg lurer på en ting (ikke at det betyr noe) men fungerer ikke post counten på OT?

7366418[/snapback]

Post-count fungerer nok ikke i Off-Topic-kategoriene nei.

Og ja, jeg har sykelig mye skole for tiden. Så mye at jeg er drit lei nå. Kan nesten ikke vente til jul!

Lenke til kommentar
Wooopdidoo.

Da var man tilbake fra nesten en uke med den vakreste damen i hele verden :love:

Gleder meg til jeg kommer bort fra denne møkkplassen her og kan bo sammen med henne *sukk*

Og så har tastaturet mitt gått til helvette så jeg måtte hente det jeg hadde på jobb. Joda...merry x-mas to ya all fuckheads.

7366301[/snapback]

F.-ordet! :ohmy: *rapportere*

Og verdens varkeste kvinnemenneske kjenner jeg. Ingen konkurranse. :love:

7366432[/snapback]

Du har det i signaturen.. Haha..

Lenke til kommentar
Jøss, en SO6 :)

Tilbake fra en lang lang tog tur fra Hamar.

For en fin fin helg :love:

7366466[/snapback]

En ting du. har du peiling på champagne? Jeg kjøpte en her om dagen, men den smakte aldeles ikke noe godt, kanskje fordi den kun kostet 100 kr flasken. Jeg husekr jeg kjøpte en før nyttår ifjor. Den kostet 200 kroner tror jeg, men var inn i granskauen god. Var valgt til årets champagne eller noe, og kom innpakket i en pappkartong med en fiolin eller noe som motiv. Og finnes det forskjellige typer champagne?

Lenke til kommentar

Sjampanje (takk norges språkråd) som de aller fleste drikker på nyttårsaften er faktisk ikke sjampanje, men musserende viner. Sjampanje er KUN sjampanje når den kommer fra Champagne i Frankrike.

Sjampanje lages i hovedsak av tre forskjellige druesorter, nemlig hvit Chardonnay, rød Pinot Noir eller rød Pinot Meunier.

Min erfaring med sjampanje er at de aller fleste ikke merker store forskjellen på merkene når rakettene smeller rundt deg ved slaget tolv. En billig sak som faktisk ikke smaker så verst er Saracco Moscato d'Asti som selges for ca 110-120,-/flasken.

En annen luring er Saint Gall Premier Cru Brut Blanc de Blancs som koster ca 200,-/flasken.

Freixenet (Freixenet Reserva Real) er også en klassiker blant ungdommen. ;)

Lenke til kommentar
Sjampanje (takk norges språkråd) som de aller fleste drikker på nyttårsaften er faktisk ikke sjampanje, men musserende viner. Sjampanje er KUN sjampanje når den kommer fra Champagne i Frankrike.

Sjampanje lages i hovedsak av tre forskjellige druesorter, nemlig hvit Chardonnay, rød Pinot Noir eller rød Pinot Meunier.

Min erfaring med sjampanje er at de aller fleste ikke merker store forskjellen på merkene når rakettene smeller rundt deg ved slaget tolv. En billig sak som faktisk ikke smaker så verst er Saracco Moscato d'Asti som selges for ca 110-120,-/flasken.

En annen luring er Saint Gall Premier Cru Brut Blanc de Blancs som koster ca 200,-/flasken.

Freixenet (Freixenet Reserva Real) er også en klassiker blant ungdommen. ;)

7366553[/snapback]

Her kommer LarsP. Som enda en gang overrasker med hans kunnskap og gode råd!

Ikke minst er han forfatteren av den geniale Melodi Grand Prix Junior tråden.

Sant også at sjampanje begrepet blir slengt rundt, som alle musserende vin. Jeg lurer på en ting. Er sjampis et ord i det norske språk?

Lenke til kommentar

7366553[/snapback]

Ah yes, it's a lot like "Star Trek: The Next Generation". In many ways it's superior but will never be as recognized as the original.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...