Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare sitt rolig, så skal jeg bare ta en telefon så kommer det snart noen snille menn i hvite frakker. Så kjenner du et liite stikk og så blir alt helt bra. :)

8221685[/snapback]

Befri meg fra det onde! :cry:

 

edit: haehae, fikk en mld "kommer innom med langrennskiene dine om et kvarter" :hmm:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Jeg må meddele desverre med denne posten at bruker:

 

Demille

 

er ut.

8221533[/snapback]

Demille er aldri ut...

Eller vent, da har jeg henne for meg selv :wee:

8221629[/snapback]

 

holyshit O_O

 

 

 

Psykose (fra gresk psykhe, «sinn» og -osis, «abnorm tilstand») er en psykiatrisk betegnelse på en sinnstilstand hvor evnen til oppfatning og tolkning av omverdenen og rasjonell tenkning er betydelig svekket.

 

En psykotisk episode beskrives ofte som å «miste kontakten med virkeligheten». Personer som gjennomgår en psykotisk episode kan oppleve hallusinasjoner, vrangforestillinger (f. eks. paranoide vrangforestillinger) og tankeforstyrrelser. Symptomene følges ofte av liten eller ingen innsikt i det unormale i sinnstilstanden, samt store vansker med sosiale interaksjoner og hverdagslige aktiviteter.

 

Schizofreni er et eksempel på en lidelse hvor psykotiske episoder ofte forekommer. Enkelte rusmidler kan også utløse psykotiske episoder.

 

Man antar at de fleste mennesker kan reagere med psykose hvis fysiske og/eller psykiske belastninger blir store nok.

 

 

 

edit: link rot

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...