Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Det KAN i verste fall ende med tvangsinnleggelse. Men nå skal det nevnes at terskelen for dette er høy i Norge.

8155266[/snapback]

Hmm.. Ok, hvis jeg sier at jeg vil ta livet av meg selv eller noen andre og at jeg ikke har

turt det enda, blir vel anmeldt/lagt inn hvis jeg sier at jeg ikke har turt det enda?

 

edit: ikke at jeg har tenkt på det, lurer bare på hva som skjer

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har faktisk taushetsplikt så det er ikke noe å tenke på. Er ganske strenge regler for akkurat dette via datatilsynet osv.

8155286[/snapback]

Det visste jeg faktisk ikke. Antok bare at dere var som privatperson å regne elns. Likevel så føler jeg at jeg hadde vært skeptisk til å brette ut sjela mi til en random person på opplysninga. Føler jeg hadde hatt liten kontroll på hvor opplysningene kunne havna. Man vet aldri om noen kjenner noen som kjenner noen som osv... Tviler også på at denne taushetsplikten blir overholdt i like stor grad som i helsevesenet eller krisetelefoner o.l.

 

Hmm.. Ok, hvis jeg sier at jeg vil ta livet av meg selv eller noen andre og at jeg ikke har

turt det enda, blir vel anmeldt/lagt inn hvis jeg sier at jeg ikke har turt det enda?

 

edit: ikke at jeg har tenkt på det, lurer bare på hva som skjer

8155293[/snapback]

Dette er et vurderingspørsmål som blir overlatt til den enkelte behandler. De kan varsle politi om du kommer med konkrete trusler eller de anser det som sannsynlig at du kommer til å fullføre slike handlinger.

 

(dårlig formulert men jeg har ikke noen tekst å støtte meg til så tar det fra hukommelsen)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Dette er et vurderingspørsmål som blir overlatt til den enkelte behandler. De kan varsle politi om du kommer med konkrete trusler eller de anser det som sannsynlig at du kommer til å fullføre slike handlinger.

 

(dårlig formulert men jeg har ikke noen tekst å støtte meg til så tar det fra hukommelsen)

8155321[/snapback]

Ok, takk for svar.

 

 

Har du vært rein i dag?

Lenke til kommentar
Tviler også på at denne taushetsplikten blir overholdt i like stor grad som i helsevesenet eller krisetelefoner .l.

8155321[/snapback]

Nei altså, man prater jo om samtaler man har fått inn osv, men å formidle navn osv. er strengt forbudt og det har jeg aldri hørt blitt gjort i løpet av de 2 årene man har jobbet her.
Lenke til kommentar
Alle "verstingene" i SO har plutselig blitt snille jo... Hva skal de andre finne på når de ikke kan lese om pilleknaskinga vår lenger? :p

Glemte helt å kjøpe bok i dag da.

8155510[/snapback]

Hvis forumstyret kan la meg tøye reglene litt ekstra skal jeg da få til noe.

 

 

"It's D&D!"

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...