Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Så vidt jeg vet har det nå blitt slik at alle jenter må på sesjon.

8138300[/snapback]

Det er vel fortsatt frivillig er det ikke?

8138306[/snapback]

 

Nei, jeg tror ikke det. Uansett så er målet at det skal være sesjonsplikt for begge kjønn.

 

Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret  :hmm:

8138278[/snapback]

Kvinner er fysisk svakere, militæret krever de sterkeste og flinkeste. Hvis jentene ble innkalt med de samme kravene ville ingen av dem klart seg, derfor får de egne tilbud. Kvinner og menn er like mye verdt, men det betyr ikke at det ikke finnes en del ting hvor det ene kjønnet er bedre genetisk anlagt. Likestilling er en ting, men man skal ikke ha 50% av et basketbal-lag under 160 for likestillingens skyld.

8138310[/snapback]

 

Militæret krever ikke nødvendigvis de sterkeste. Og veldig mange bra trente jenter klarer NATO-kravene som mange gutter ikke klarer. Norsk ungdom er et skrekkeksempel på dårlig utvikling; de fleste av dere (oss) er farlig slappe i fisken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

8138271[/snapback]

Crybaby.

8138281[/snapback]

 

Say what?

 

 

Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

8138271[/snapback]

Jeg liker ikke at folk forsvarer å ignorere problemer i andre land med "det er ikke mitt problem"-innstillingen.

8138295[/snapback]

 

Det er alltid Staten vs Folket i slike konflikter som blir ved hjelp av andre land. Noe som peker ut en ting: om de har vært så tøffe og satte i gang konflikten, får de pent nok løse det selv også.

Lenke til kommentar
Militæret krever ikke nødvendigvis de sterkeste. Og veldig mange bra trente jenter klarer NATO-kravene som mange gutter ikke klarer. Norsk ungdom er et skrekkeksempel på dårlig utvikling; de fleste av dere (oss) er farlig slappe i fisken.

8138331[/snapback]

 

fisken min er ganske slapp :ermm:

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror ikke det. Uansett så er målet at det skal være sesjonsplikt for begge kjønn.

8138331[/snapback]

 

sitat fra mil.no:

Frivillig sesjon

Fremdeles er det altså slik at jenter kan velge å takke nei til sesjon. Moilanen oppfordrer jentene til å være oppsøkende, møte på sesjon, og se hva Forsvaret kan tilby dem.

 

– Det er ikke forpliktende å møte på sesjon. Er jenter nysgjerrige kan de begynne med å gå på sesjon. Avgjørelsen om dette er noe for dem, kan tas senere, sier hun.

(artikkelen er datert 27.02.07)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Militæret krever ikke nødvendigvis de sterkeste. Og veldig mange bra trente jenter klarer NATO-kravene som mange gutter ikke klarer. Norsk ungdom er et skrekkeksempel på dårlig utvikling; de fleste av dere (oss) er farlig slappe i fisken.

8138331[/snapback]

Joda, vi har alle sett GI Jane og jeg generaliserer, men poenget er der. Kvinner er fysisk svakere, og det blir ikke motbevist av at noen jenter skiller seg ut som sterkere enn noen gutter.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet har det nå blitt slik at alle jenter må på sesjon.

8138300[/snapback]

Det er vel fortsatt frivillig er det ikke?

8138306[/snapback]

 

Nei, jeg tror ikke det. Uansett så er målet at det skal være sesjonsplikt for begge kjønn.

Stemmer. De må møte til sesjon, men førstegangstjenesten er frivillig.

 

Edit: Hmm, tydeligvis ikke. Mente å ha lest en artikkel om det.

Endret av smilefjes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Militæret krever ikke nødvendigvis de sterkeste. Og veldig mange bra trente jenter klarer NATO-kravene som mange gutter ikke klarer. Norsk ungdom er et skrekkeksempel på dårlig utvikling; de fleste av dere (oss) er farlig slappe i fisken.

8138331[/snapback]

Joda, vi har alle sett GI Jane og jeg generaliserer, men poenget er der. Kvinner er fysisk svakere, og det blir ikke motbevist av at noen jenter skiller seg ut som sterkere enn noen gutter.

8138349[/snapback]

 

Jeg er kanskje bare litt blindet av de vanvittig råe jentene jeg jobber med, men faktum er at mange jenter her knuser guttene. Poenget mitt (det viktigste i denne diskusjonen) er at jenter lett kan bli trent opp til å klare minimumskravene som NATO har satt; krav som veldig mange gutter ikke klarer.

Lenke til kommentar
Jeg er kanskje bare litt blindet av de vanvittig råe jentene jeg jobber med, men faktum er at mange jenter her knuser guttene. Poenget mitt (det viktigste i denne diskusjonen) er at jenter lett kan bli trent opp til å klare minimumskravene som NATO har satt; krav som veldig mange gutter ikke klarer.

8138376[/snapback]

Poenget mitt var å forklare hvorfor det ikke er obligatorisk å innkalle jentene, mens det er det med guttene. Selektiv utvalg basert på prosenter av kjønnet som klarer kravene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er kanskje bare litt blindet av de vanvittig råe jentene jeg jobber med, men faktum er at mange jenter her knuser guttene. Poenget mitt (det viktigste i denne diskusjonen) er at jenter lett kan bli trent opp til å klare minimumskravene som NATO har satt; krav som veldig mange gutter ikke klarer.

8138376[/snapback]

Poenget mitt var å forklare hvorfor det ikke er obligatorisk å innkalle jentene, mens det er det med guttene. Selektiv utvalg basert på prosenter av kjønnet som klarer kravene.

8138391[/snapback]

 

Hvis utviklingen fortsetter slik den gjør, vil det være like få gutter som jenter som klarer kravene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...