Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
jeg gir opp. Tipper jeg joiner MENSA for litt mer intellektuelle diskusjoner hvor folk faktisk ser poenget.

8138232[/snapback]

 

Ok, then. Så du innrømmer at du ikke er i stand til å diskutere militæret med normale folk, eller liker du bare å heve deg selv over andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg gir opp. Tipper jeg joiner MENSA for litt mer intellektuelle diskusjoner hvor folk faktisk ser poenget.

8138232[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du skal ikke tro du er noe.

Du skal ikke tro du er like meget som oss.

Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

Du skal ikke tro du er mer enn oss.

Du skal ikke tro du duger til noe.

Du skal ikke le av oss.

Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

 

Omg, jeg får meg ikke til å øve til prøva. Er så kjedelig :(

Lenke til kommentar
WoW. Gutter har så jævlig godt av å være i militæret at jeg aner ikke. BEST shite ever, eh?

8138194[/snapback]

Fint, du har forstått det.

8138211[/snapback]

 

Du kan da ikke være så blåst at du faktisk mener det der?

8138222[/snapback]

Jo, for så vidt jeg vet, vil du ikke se noen bli sprengt i filler i førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
jeg gir opp. Tipper jeg joiner MENSA for litt mer intellektuelle diskusjoner hvor folk faktisk ser poenget.

8138232[/snapback]

 

Ok, then. Så du innrømmer at du ikke er i stand til å diskutere militæret med normale folk, eller liker du bare å heve deg selv over andre?

8138242[/snapback]

 

Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Så det vil da si at Norge bruker en mengde med tid og resurser til å trene opp drittunger som aldri kommer til å gjøre nytte for seg, uansett hvor gale situasjonen i Norge blir? Det er jo ganske usakelig, for ikke å snakke om unødvendig.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret :hmm:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret  :hmm:

8138278[/snapback]

 

ooooo, now u hit the jackpot. Løp!

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

8138271[/snapback]

Jeg liker ikke at folk forsvarer å ignorere problemer i andre land med "det er ikke mitt problem"-innstillingen.

 

Så det vil da si at Norge bruker en mengde med tid og resurser til å trene opp drittunger som aldri kommer til å gjøre nytte for seg, uansett hvor gale situasjonen i Norge blir? Det er jo ganske usakelig, for ikke å snakke om unødvendig.

8138274[/snapback]

De trenes til å bli selvstendige, voksne mennesker som kan jobbe sammen og respektere de som skal respekteres. Ypperlig for den delen av befolkningen som trenger en slik opplæring, og det er en del av dem.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

8138271[/snapback]

Folk forsvarer ikke drap og vold, de forsvarer at gutter har godt av førstegangstjenesten. Det er først da mange (ikke at jeg mener alle er uvitende før det, men du skjønner hva jeg mener) innser at livet ikke er bare bare, og faktisk lærer å ta ansvar. Og veldig mange som begynner her vil få en videre utdannelse innen militæret, ikke bli sendt til krigsområder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg liker ikke at folk forsvarer drap og vold. Enkelt og greit.

8138271[/snapback]

 

På hvilken måte gjør jeg det?

 

Så det vil da si at Norge bruker en mengde med tid og resurser til å trene opp drittunger som aldri kommer til å gjøre nytte for seg, uansett hvor gale situasjonen i Norge blir? Det er jo ganske usakelig, for ikke å snakke om unødvendig.

8138274[/snapback]

 

Det er veldig mange i Forsvaret som ikke får god nok stridstrening og det er litt trist.

 

Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret  :hmm:

8138278[/snapback]

 

Så vidt jeg vet har det nå blitt slik at alle jenter må på sesjon.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret  :hmm:

8138278[/snapback]

 

ooooo, now u hit the jackpot. Løp!

8138287[/snapback]

 

 

Ja, virker som om dette nesten er et tabu emne! :mad:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig grunnen til at ikke kvinner må inn til førstegangstjeneste (det må ikke alle gutter lenger heller menmen)? Mange kjemper jo for ekstrem likestilling, de er som oftest kvinner. Men det de aldri har nevnt noe om er militæret, det virker som de bare vil ha fordeler ikke ulemper som militæret  :hmm:

8138278[/snapback]

Kvinner er fysisk svakere, militæret krever de sterkeste og flinkeste. Hvis jentene ble innkalt med de samme kravene ville ingen av dem klart seg, derfor får de egne tilbud. Kvinner og menn er like mye verdt, men det betyr ikke at det ikke finnes en del ting hvor det ene kjønnet er bedre genetisk anlagt. Likestilling er en ting, men man skal ikke ha 50% av et basketbal-lag under 160 for likestillingens skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så det vil da si at Norge bruker en mengde med tid og resurser til å trene opp drittunger som aldri kommer til å gjøre nytte for seg, uansett hvor gale situasjonen i Norge blir? Det er jo ganske usakelig, for ikke å snakke om unødvendig.

8138274[/snapback]

De trenes til å bli selvstendige, voksne mennesker som kan jobbe sammen og respektere de som skal respekteres. Ypperlig for den delen av befolkningen som trenger en slik opplæring, og det er en del av dem.

8138295[/snapback]

 

Tja. Går man inn i verneplikten med en positivt innstilling vil forhåpentligvis det skje, men veldig mange pisser bort et år med dårlig holdning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...