Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
sett Black Hawk Down? Apocalypse Now? Saving Private Ryan?

'nuff said. Jeg syns ikke norske soldater burde bli sendt til utlande for å "løse" konflikter.

"Not my war" - Riddick.

8138067[/snapback]

Så vi skal vente til krigen kommer til Norge slik at vi kan kjempe den innenfor egne grenser? Smart.

Er ikke mange norske soldater som faller i strid. Ytterst får.

Du er individuell, helt til du får kjeft for å ikke vise nok respekt. Jeg kunne aldri levd sånn, jeg er ikke fan av slike ritualer. Jeg ignorerer f eks alle moderatorer som er registrert etter meg, så hvordan skal jeg da klare meg i militæret hvis jeg må ta ordre fra en som er yngre enn meg?

8138073[/snapback]

Det finnes idioter i alle yrkesgrupper. Poenget er vel egentlig at militæret er noe som er greit å ha gjennomført og det at mange befal er idioter (myself sometimes included) gjør bare at man får bedre forhold til sine medsoldater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8138073[/snapback]

Du hadde ikke overlevd i militæret. :ohmy:

8138102[/snapback]

Antageligvis ikke, men det sa de til meg på sesjon likevel.

Korrupte styrker? Dems sin skyld.

8138105[/snapback]

Hvem sin? Lokalbefolkningen? Eller snakker du om diktatorer som ødelegger landene til uskyldige mennesker som ikke tør si imot, og som må stå ansvarlig etterpå? Det er stor forskjell på en regjering og folket, spesielt i slike land.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg vurderte å dra i militæret neste år, for jeg vet jeg har godt av det. Eneste problemet er at jeg har ingen behov for å slåss for fedrelandets frihet om det trengs, for jeg er en pingle.

8138143[/snapback]

Fedrelandet har ikke behov for at du sloss for friheten heller :)

Lenke til kommentar
Jeg bare sier som det er. Det er faen meg nekt å dra til Iraq eller Chechenija bare fordi noen kødder er uenige og går løs på sivile. De har egen hær, de har egne styrker. Korrupte styrker? Dems sin skyld.

8138105[/snapback]

Så vidt jeg vet blir ingen norske soldater tvunget til å delta i den typen konflikter.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte å dra i militæret neste år, for jeg vet jeg har godt av det. Eneste problemet er at jeg har ingen behov for å slåss for fedrelandets frihet om det trengs, for jeg er en pingle.

8138143[/snapback]

Fedrelandet har ikke behov for at du sloss for friheten heller :)

8138164[/snapback]

Ikke foreløbig, men en kan aldri vite hva som skjer om noen år. Det er jo en grunn til at de som er i militæret blir trent som de gjør.

Lenke til kommentar

oh FOCK this. Jeg hater måten militæret er satt opp, jeg hater hvordan ting blir gjennomført, jeg hater hvordan mennesker blir behandlet, og jeg har en føkkings god grunn til det.

Skal jeg nå komme med at en i familien har vært med i FN styrker i Libanon seint på 60 tallet, fikk alle fronttenner slått ut, fått 3 tonn granat/mine shell segmenter i beina, har føkka knær, for å ikke snakke om påvirkelse av psyken som sitter igjen resten av livet? Han så en kar bli sprengt i filer foran seg og en annen kar som ble skutt mens de satt i en sånn lastebil faenskap. Resten av folk han kjempa sammen med går til psykolog enda.

WoW. Gutter har så jævlig godt av å være i militæret at jeg aner ikke. BEST shite ever, eh?

Lenke til kommentar
I alle land de klarte å få fingrene på..

Jaa..

8138110[/snapback]

Ja greit de gikk litt langt der. Men tenk på forskningen da... Uten dem så hadde vi for eksempel ikke visst hvor lang tid det tar for en våt og naken jøde å fryse i hjel midt på vinteren. Eller hvordan man kan brenne døde kropper mest effektivt... Vi har så mye å skylde nazismen atte...
Lenke til kommentar
WoW. Gutter har så jævlig godt av å være i militæret at jeg aner ikke. BEST shite ever, eh?

8138194[/snapback]

Fint, du har forstått det.

Tviler på at noen vil oppleve førstegangstjenesten slik, da

Du også, L4r5.

Endret av Veronica
Lenke til kommentar
oh FOCK this. Jeg hater måten militæret er satt opp, jeg hater hvordan ting blir gjennomført, jeg hater hvordan mennesker blir behandlet, og jeg har en føkkings god grunn til det.

Skal jeg nå komme med at en i familien har vært med i FN styrker i Libanon seint på 60 tallet, fikk alle fronttenner slått ut, fått 3 tonn granat/mine shell segmenter i beina, har føkka knær, for å ikke snakke om påvirkelse av psyken som sitter igjen resten av livet? Han så en kar bli sprengt i filer foran seg og en annen kar som ble skutt mens de satt i en sånn lastebil faenskap. Resten av folk han kjempa sammen med går til psykolog enda.

8138194[/snapback]

Jepp, krig er traumatisk. Akkurat som undertrykkelse og folkemord, bare at da er det noen andre som opplever det.

Ikke at dette har noe med førstegangstjenesten å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke foreløbig, men en kan aldri vite hva som skjer om noen år. Det er jo en grunn til at de som er i militæret blir trent som de gjør.

8138189[/snapback]

Poenget er at du ikke trenger å skrive under på en villighetserklæring av noe slag, så ingen kan tvinge deg ut i strid.

8138194[/snapback]

Det er en ganske vesentlig forskjell på å gjennomføre verneplikten i Norge og å se andre bli sprengt i filler langt forbi egne landegrenser. Alle norske soldater som er i utlandet er der frivillig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...