Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Om broren hans var utviklingshemmet ville nok han vært i hans øyne like mye verdt eller mer verdt enn noen annen.

 

Og det er forståelig, det som er feil er at folk med makt skal bestemme hvem som er mer verdt enn andre.

 

For en enkeltperson så vil jo den de elsker være mest verdt. Men i en større sammenheng så er alle mennesker like mye verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om broren hans var utviklingshemmet ville nok han vært i hans øyne like mye verdt eller mer verdt enn noen annen.

8106389[/snapback]

Men steffy måler "menneskeverdien" i forhold til hvor mye de bidrar til samfunnet (hiv jeg forsto han rett). Så en person som må ha daglig hjelp til å gå på do og lignende og ikke kan bidra til samfunnet sier han er MINDRE VERDT. Det er er faen meg en hårreisende uttalelse rett og slett.
Lenke til kommentar
Så hvordan måler du verdien til et menneske da?

8106149[/snapback]

Man måler ikke verdien på mennesker. Alle menneskeliv er verdt like mye, uansett om noen har høyere utdannelse, er rikere osv.

 

Man kan måle intelligensen, penger ol. Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv.

8106195[/snapback]

 

Godt sagt, Demille. :)

Lenke til kommentar

Argh! Nå begynte Pants å snakke om personlig verdi igjen, gjennom hvor mye du yter (da var vi tilbake på karakterer osv. osv.) Og det er jo ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer om det finns en REELL verdi på mennesker. Noe jeg tror egentlig alle har synspunkt på, men når man fjerner all affeksjon man har knyttet til en person, hvor mye er personen verdt da?

Lenke til kommentar

The measure of man:

 

Not "How did he die"? But "How did he live?"

Not "What did he gain?" But "What did he give?"

Not "What was his station?" But "Had he a heart?"

And "How did he play his God-given part?"

Not "What was his shrine? Nor "What was his creed?"

But "Had he befriended those really in need?"

Not "What did the piece in the newspaper say?"

But "How many were sorry when he passed away?"

Was he ever ready with a word or good cheer,

To bring back a smile, to banish a tear?

These are the units to measure the worth

Of a man as a man, regardless of birth.

 

:fun:

Lenke til kommentar
Argh! Nå begynte Pants å snakke om personlig verdi igjen, gjennom hvor mye du yter (da var vi tilbake på karakterer osv. osv.) Og det er jo ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer om det finns en REELL verdi på mennesker. Noe jeg tror egentlig alle har synspunkt på, men når man fjerner all affeksjon man har knyttet til en person, hvor mye er personen verdt da?

8106473[/snapback]

Ingenting?

 

Et menneske jeg aldri har møtt, som jeg ikke har noen meninger om, eller noe forhold til. Har ingen verdi for meg... :ermm:

Lenke til kommentar

Alt, for h*n er bare en venn du ikke har møtt.

Uansett, nå snakker du om hvor mye de betyr for DEG.

Hvor mye er et menneske VERDT!

Er noen mennesker verdt mer enn andre, når du ser det NØYTRALT! Altså. Du vet ikke hvem noen er, du ser dem ovenfra. Setter du verdi på noen av dem, eller betyr alle like mye?

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha et fasitsvar, jeg vil ha et svar.

alle svarer konstant på hva de betyr for dem.

8106558[/snapback]

 

 

Et helt fremmed menneske som ingen veit hvem er vil ikke ha noen verdi for noen?

 

Morra mi vil ikke ha noen verdi for deg f.eks?

 

Morra mi vil ikke ha noen verdi for Bitex f.eks?

 

Ukjente folk blir ikke verdsatt av helt tilfeldige folk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...