EVA 1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så du mener at kongen har høyere verdi enn en bonde?Dette er ikke sjakk. 8106160[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så du mener at kongen har høyere verdi enn en bonde?Dette er ikke sjakk. 8106160[/snapback] Ja. 8106165[/snapback] Dette er sjakk? Godt å ha det avklart. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så hvordan måler du verdien til et menneske da? 8106149[/snapback] Man måler ikke verdien på mennesker. Alle menneskeliv er verdt like mye, uansett om noen har høyere utdannelse, er rikere osv. Man kan måle intelligensen, penger ol. Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Eplefe: Å være annerledes og ha mot til å skille seg ut er beundringsverdig. Å være det motsatte av det andre er på trass er barnslig. Du går med skjørt, men nekter å gjøre det når andre gjør det. Du bryter med deg selv for å være et unntak, en som folk legger merke til. At jeg ikke kjenner livshistorien din betyr ikke at du ikke er en stereotype som alle andre, og en lett en å identifisere. 8106162[/snapback] Det var ikke det at jeg ikke ville gå i skjørt fordi alle andre gjorde det. Jeg oppfordret rett og slett de andre jentene på skolen til å kjempe i mot det faktum at de ikke fikk valget. Om det var valgfritt å gå med skjørt, og alle jentene gjorde det frivillig, ville jeg slengt meg med. ^^ Men det var faktisk sånn at de var tvunget til å gå med skjørt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv.8106195[/snapback] Det er vel en sannhet med modifikasjoner. En jeg bryr meg om har for meg større verdi enn en jeg aldri har møtt/ikke kjenner... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan måle intelligensen, penger ol. Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv. 8106195[/snapback] Jeg dør eller moren din dør. Du får velge. Klar ferdig VELG. Like sikker? Lenke til kommentar
EVA 1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Dette er sjakk?Godt å ha det avklart. 8106173[/snapback] Så du klarer ikke å skille mellom spørsmål eller påstand. Da tror jeg vi utelukker deg fra diskusjonen. *riste på hodet* Vel ok det er sjakk. Poenget ditt er? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan måle intelligensen, penger ol. Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv. 8106195[/snapback] Jeg dør eller moren din dør. Du får velge. Klar ferdig VELG. Like sikker? 8106237[/snapback] Mora mi! Ta mora mi! PLEASE! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan måle intelligensen, penger ol. Men man kan ikke sette en verdi på et menneskeliv. 8106195[/snapback] Jeg dør eller moren din dør. Du får velge. Klar ferdig VELG. Like sikker? 8106237[/snapback] Uansett hvem hun ville valgt, ville du antatt at hun satte den som levde foran den som døde. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Og det er jo ikke det det er snakk om, hvem DU setter høyest, for jeg har til og med en svarteliste med folk jeg syntes fortjener å dø. Det er snakk om den REELLE VERDI av et menneske. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Uansett hvem hun ville valgt, ville du antatt at hun satte den som levde foran den som døde. 8106250[/snapback] Selvsagt, ingen har lik verdi. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Uansett hvem hun ville valgt, ville du antatt at hun satte den som levde foran den som døde. 8106250[/snapback] Selvsagt, ingen har lik verdi. 8106268[/snapback] Kommer an på hvilken verdi du mener. Jeg vil tro at man utelukker affeksjonsverdi i denne diskusjonen, som er relativ. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kommer an på hvilken verdi du mener. Jeg vil tro at man utelukker affeksjonsverdi i denne diskusjonen, som er relativ. 8106274[/snapback] Alle er født like mye verdt, etter det er det opp til den enkelte å bestemme sin egen verdi gjennom bidrag til samfunnet. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvilke verdier et menneske har for deg er da uvesentlig? Trodde det her var snakk om at alle mennesker er like mye verdt, at man ikke kan si at noen er mindre verdt enn deg selv. Eller noen andre, fordi DU mener det! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Alle er like mye verdt, uansett. Det blir bare feil å vurdere folk etter nytten deres for samfunnet. Da er nemlig jeg fint lite verdt, som den telefonselgeren jeg er. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg følte mitt innlegg ble ignorert. Og det er jo ikke det det er snakk om, hvem DU setter høyest, for jeg har til og med en svarteliste med folk jeg syntes fortjener å dø.Det er snakk om den REELLE VERDI av et menneske. Jeg bygger littt videre: De folkene jeg har svartelistet er sikkert høyt elsket av noen. Så hva jeg / du / de /noen syntes om dem har ingenting å si på deres reelle verdi. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Alle er like mye verdt, uansett. Det blir bare feil å vurdere folk etter nytten deres for samfunnet. Da er nemlig jeg fint lite verdt, som den telefonselgeren jeg er. 8106304[/snapback] Words btw: Vis man i det hele tatt skulle vurdert verdien på et menneske, burde verdien vurderes utifra hva det mennesket betyr for deg. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg dør eller moren din dør. Du får velge. Klar ferdig VELG. Like sikker? 8106237[/snapback] Selvfølgelig moren min. Men altså, nå mener jeg menneskeliv generelt. Alle mennesker er like mye verdt. Man skal f eks ikke kunne sette en pris på mennesker. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Alle mennesker er like mye verdt. Man skal f eks ikke kunne sette en pris på mennesker. 8106334[/snapback] Jamen du er da verdt sånn ca... Endret 8. mars 2007 av mrbjoern Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Alle er født like mye verdt, etter det er det opp til den enkelte å bestemme sin egen verdi gjennom bidrag til samfunnet.8106292[/snapback] Så folk som er fysiskutviklingshemmet er i dine øyne verdt mindre altså. Fin tankegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg