Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Høres ikke så artig ut, nei.

Men du burde da kunne få dekket noe behandling av "han staten"? I hvert fall hvis det er en betennelse og du tar det gjennom legen din.

8060159[/snapback]

Det høres også ut som om du kan få andelskort. Stikk til trygdekontoret og hør. Alt du betaler utover 1600 kr i løpet av et år får du tilbake av dem. Jeg gjør det.

8060203[/snapback]

jeg har fått sånt kort "Folketrygden. Kvitteringskort for egenandeler i Norge", er vel det du snakker om? Utgiftstak: 1660. Så det høres ut som det du nevnte. Skal jeg bare bruke det kortet der da?

Det er så skjeldent jeg er hos lege at jeg aner ikke hvordan systemet funker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8060225[/snapback]

Ikke jeg heller. Men jeg tror ikke alternativbehandlinger er så lett å få dekket inn.

edit: Behandling for en infeksjon er jo uansett noe fastlegen din kan gi deg piller for, og det går nå på egenandelskortet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

8060225[/snapback]

Ikke jeg heller. Men jeg tror ikke alternativbehandlinger er så lett å få dekket inn.

edit: Behandling for en infeksjon er jo uansett noe fastlegen din kan gi deg piller for, og det går nå på egenandelskortet.

8060247[/snapback]

men kiroen går ikke på egenandelskortet?

Lenke til kommentar
men kiroen går ikke på egenandelskortet?

8060255[/snapback]

Litt tydeligvis:
Kiropraktor:

Egenandelen hos en kiropraktor vil være kiropraktorens timepris minus trygderefusjonen som er kr. 100 for undersøkelse ved igangsetting av et behandlingsopplegg og deretter kr 50 per behandling. Kiropraktoren fastsetter selv pris på sine tjenester. Trygdens stønad vil derfor normalt bare dekke en liten andel av de totale kostnadene. Eks. Dersom en behandling koster kr 300, vil du få refusjon fra trygden på kr 50, mens din egenandel da blir kr 250.

Dersom dette ikke bare gjelder trafikkskadede.

Lenke til kommentar
så basically, jeg skriver 250kr på kortet, og får igjen 50kr seinere en gang?

8060307[/snapback]

Vil tro du skal skrive 300 på kortet hvis du skal skrive noe, og at trygdeetaten gir deg tilbake 50 kr. Men du må sikkert ha kvittering. Spør kiropraktikeren din, han bør vite det.
Lenke til kommentar

8060307[/snapback]

Du får enten legekontoret til å skrive mindre regning på deg, eller så må du ta med kvitering til trygdekontoret.

Lenke til kommentar

8060307[/snapback]

Vil tro du skal skrive 300 på kortet hvis du skal skrive noe, og at trygdeetaten gir deg tilbake 50 kr. Men du må sikkert ha kvittering. Spør kiropraktikeren din, han bør vite det.

8060337[/snapback]

Right. Da snakker jeg med han om det på mandag. Men aufaenihelvete, jeg har vondt nnnNÅ :( Dette kom på en så jæææævlig dårlig tidspunkt ass. Jeg har denne uka her, neste uke, så neste uke der igjen så er jeg på vei til Tyskland...ja ja....Får vel helle på øl eller scotch for å bedøve det hele :p

Lenke til kommentar

8060307[/snapback]

8060337[/snapback]

Det er ny ordning med kiropraktorer såvidt jeg vet. (om jeg har skjønt det riktig da).

Det er slik at kiropraktoren får refundert beløpet fra trygdekontoret. Så om du skal ha dekning på behandling så sier du ifra til kiropraktor som da gir deg rabatt. Den rabatten koster kiropraktor ingenting, for han/hun får pengene av trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Og det er?  :p

8060453[/snapback]

Akkurat nå hører jeg på music for the jilted generation albumet til prodigy. Kattene er litt smågretne av all bassen :innocent: Det er litt irriterende at last.fm ikke registrerer det jeg spiller av mp3 over nettverk for jeg har så og si ingenting musikk på laptopen min.

Lenke til kommentar

Akkurat nå hører jeg på music for the jilted generation albumet til prodigy. Kattene er litt smågretne av all bassen  :innocent: Det er litt irriterende at last.fm ikke registrerer det jeg spiller av mp3 over nettverk for jeg har så og si ingenting musikk på laptopen min.

8060471[/snapback]

Ok, hehe :p

Nå må jeg finne meg no mat.. har ikke spist siden klokka halv 3 i går.. Begynner å bli ganske sulten.. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...