Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Vel, jeg tror ikke det er saa veldig mange som spiser matpakker. Dessuten skrev han, ser jeg nu, at han bruker omkring 35-50 kroner paa lunch daglig...

Drikker du kaffe hver morgen ogsaa? Spors vel hvor du gaar, men en 25-35 kroner hver morgen legger ogsaa paa seg til aa bli en smaapen sum paa et aar.

8058371[/snapback]

Tro det eller ei, men ikke alle som drikker/kjøper seg en kopp kaffe om morgenen;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drikker du kaffe hver morgen ogsaa? Spors vel hvor du gaar, men en 25-35 kroner hver morgen legger ogsaa paa seg til aa bli en smaapen sum paa et aar.

8058371[/snapback]

Slikt får man på arbeidsplassen så man slipper å tenke på slikt tøv. Må gå å handle seg kaffe hver dag...hallo? hva er galt med å sette på kaffe selv?
Lenke til kommentar
Hva gjor du hver dag for lunch? Snacks? En cola (light)? Du bruker antagelig en del penger i en vanlig uke, selvom du ikke har inntekt...

8058327[/snapback]

Hørt om en fremmedting som ved navn matpakke?

8058360[/snapback]

Vi så en ganske interessant film i psykologien om kulturforskjeller, hvor en del mennesker i forskjellige land ble tilbudt en matpakke som inneholdt grovt brød med brunost. Det var ikke et eneste menneske i Frankrike, USA, Tyskland eller noen andre land som smakte på.

Det som overrasket meg mest da jeg flyttet til Norge var hvor lav standard det er på maten her. Verdens rikeste land og folk flest drar ut på restaurant 3-4 ganger i året, spiser enda mindre på kafé og spiser de tørreste, kjipeste matpakkene til lunsj.

Lenke til kommentar

8058371[/snapback]

Slikt får man på arbeidsplassen så man slipper å tenke på slikt tøv. Må gå å handle seg kaffe hver dag...hallo? hva er galt med å sette på kaffe selv?

8058377[/snapback]

Vel, de faerreste arbeidsplasser har mer enn traktekaffe aa tilby. Jeg starter dagen i drive-thru koen paa Starbucks... :blush: Jeg tror mange ogsaa i Norge stopper paa en bensinstasjon for en latte.

Som Steffy sier, nordmenn spiser en del lav-standard mat. Men selv paa skolen i norge var det ikke fryktelig mange som spiste matpakke. De fleste gikk jo ut, eller kjopte i kantinen.

Lenke til kommentar
Det som overrasket meg mest da jeg flyttet til Norge var hvor lav standard det er på maten her. Verdens rikeste land og folk flest drar ut på restaurant 3-4 ganger i året, spiser enda mindre på kafé og spiser de tørreste, kjipeste matpakkene til lunsj.

8058380[/snapback]

3-4 ganger i året? :ermm:

Hvor bodde du før da?

Lenke til kommentar

8058380[/snapback]

Hvor bodde du før da?

8058408[/snapback]

De fleste nordmenn spiser relativt sjeldent paa restaurant, Steffy har jo helt rett. Det er liksom spesielt aa gaa ut paa restaurant i Norge, ihvertfall hender det jeg faar det inntrykket. I US er det vel ikke helt sjeldent aa gaa ut en gang i uken akkurat.

Lenke til kommentar

8058380[/snapback]

Hvor bodde du før da?

8058408[/snapback]

Kan ikke huske sist familien var på restaurant jeg... :ermm:

Lenke til kommentar
De fleste nordmenn spiser relativt sjeldent paa restaurant, Steffy har jo helt rett. Det er liksom spesielt aa gaa ut paa restaurant i Norge, ihvertfall hender det jeg faar det inntrykket. I US er det vel ikke helt sjeldent aa gaa ut en gang i uken akkurat.

8058412[/snapback]

3-4 ganger i året vil jeg si er en stor underdrivelse (eller overdrivelse o.O)

Nei hadde livet bare vært slik som i statene...å gid så flott vi hadde kommet til å få det :)

Lenke til kommentar

8058380[/snapback]

Hvor bodde du før da?

8058408[/snapback]

Houston, Texas. En særdeles god by når det gjelder restauranter, med blant annet en fantastisk The Palm og en del andre gode, billige TGIFridays-type restauranter for studenter. ^^

b-real: Det er ikke å skyve under en stol at alle land har noe å lære av hverandre, og akkurat når det gjelder mat så har Norge noe å lære av samtlige land. I Mexico tar lunsj i to timer (en time mat, en time siesta) mens i Frankrike tar man turen til nærmeste kafé og tar seg en croissant og et glass vin.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Nei hadde livet bare vært slik som i statene...å gid så flott vi hadde kommet til å få det :)

8058424[/snapback]

Og så feite vi hadde blitt! Det hadde nok gått bra i norge hvor alle er hypokondere og vi har et stadig minkende sykehusbudsjett.

Lenke til kommentar

8058412[/snapback]

Mac Donalds er det jo litt klasse over.

Kan ha noe med at det ikke er særlig rimelig og spise ute i Norge. Er ikke alle som har råd til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...