Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Allmenn skulle vært obligatorisk. Det er så mye man lærer der som burde være nettopp allmennkunnskaper, men som noen ikke får vite fordi de skal få praktiske jobber. Å være truckfører er ingen unnskyldning til å ikke forstå seg på verden.

7416354[/snapback]

 

Jeg har lært mer på MK enn jeg gjorde på Almenn. :)

7416423[/snapback]

Mener du at du føler du har fått mer praktisk kunnskap fra MK, eller at du ikke fulgte med i timen da du gikk allmenn?

Lenke til kommentar
Trur faktisk at anleggsmaskinfører er en av de viktigeste yrkene innen Byggebransjen. :)

 

Uten oss = Ingen hus. :D

7416427[/snapback]

 

 

Har du ikke hørt om spader?

 

:fun:

7416439[/snapback]

Skulle likt å sett deg sprenge steiner med spade. :D

 

Har du ikke hørt om spader?

 

:fun:

7416439[/snapback]

Så du skal frakte 10 tonn med planker med en spade(f.eks)?

7416444[/snapback]

:dontgetit:

Det er ikke det en anleggsmaskinfører gjør...

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man noengang oppnår en status hvor man har lært "nok", men 10 år med "sånn skriver man" og "9-5=4" og "Ibsen var en forfatter" er "nok" til at man kvalifiserer til hakket under gjennomsnittet når man snakker kunnskap. Personlig skulle jeg likt å se hele samfunnet gå opp noen hakk.

Noen ganger syns jeg systemet er litt latterlig. Her skal man lære om ting som er veldig uinteressant og veldig umotiverende, bare for å vise at man "kan" lære. At man kan stå på. Det er det det er snakk om. Ikke så mye hvorfor man skal lære det, men at man faktisk klarer å lære det/huske det.

 

Egentli vet jeg ikke helt hva jeg snakker om her, har vært oppe i godt over 26 timer nå. Skal hoppe i seng nå :)

Lenke til kommentar
Mener du at du føler du har fått mer praktisk kunnskap fra MK, eller at du ikke fulgte med i timen da du gikk allmenn?

7416469[/snapback]

 

Almenn var for meg ungdomsskolen på nytt. Jeg har lært meg haugevis med ting som garantert kommer godt med på min vei mot grafisk designer.

7416533[/snapback]

Allmenn hjelper deg neppe med å bli en flink grafisk designer, ei heller lastebilsjåfør. Det er derfor det heter allmenn og ikke "spesifikk". Det er snakk om generelle kunnskaper.

 

Newt32: At det ikke interesserer deg nå som 16-åring er ingen grunn til å ignorere det. Man angrer ikke på at man skulket skolen som 18-åring, man gjør det som 30 og 40-åring. Personlig tok jeg allmenn fordi jeg ville gi meg selv de beste forutsetningene, da jeg ikke visste i en alder av 15 hva jeg ville gjøre med de resterende 50+/- årene av mitt liv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Personlig tok jeg allmenn fordi jeg ville gi meg selv de beste forutsetningene, da jeg ikke visste i en alder av 15 hva jeg ville gjøre med de resterende 50+/- årene av mitt liv.

7416597[/snapback]

Samme gjelder meg, teit av visse personer å henge ut folk som ikke går allmennfag ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...