MrLeftfield Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det finnes alle slags emoer. De som er wannabe, og de som er det. Men de som er det er egentlig litt wannebe. Hva ER egentlig emo? Det er en musikksjanger/stil whatever, også folk som hører på det har en spesiell klesstil. Men så plutselig kom skiten om at de kutter seg og har det så vondt. Hvorfor har emoer det så mye værre enn andre med ordentlige problemer? 8041467[/snapback] Emoer har ikke det så mye verre enn andre med ordentlige problemer. Wannabe emoer har det. Det finnes forskjell på å være emo og wannabe emo ("fordi alle vennene mine er det lzm, og det er drittkult lzm og ...fy faen, DET ER JO SÅ TØFT!") Emo, kan du si, løper ikke rundt som en syk attentionwhore og forteller hvor jævlig han har det, han kutter seg ikke (vel, finnes tilfeller). Klær: Er i bunn og grunn en kunstnerisk måte å uttrykke sine følelser og indre "meg" på. Svarte klær or whatever accessories det er, er der for "expretion" sin skyld. Musikk: Igjen. Det finnes "true emo" musikk og "wannabe emo" musikk. Emo i originalt forstand er en måte å uttrykke sine indre konflikter på, på en kunstnerisk måte. Philosofi, en del tenking, in-your-face fakta, og kanskje litt saklig whine. Kutting: Der har du greia. Saken er at de som faktisk kutter seg, sliter. De sliter psykisk. Det er gått forbi forvira/deppa/oppgitt fasen, og nærmer seg "jeg tør ikke ta selvmord, men jeg er så evig lei av all den driten at jeg har behov for mer smerte" fasen. JEG personlig kan ikke beskrive hva som skjer i hodet på folk som gjør det, men jeg kan garantere er at det er noe de ikke kan gjøre noe med selv, det er rein psykologi involvert, og jeg er ikke faglært til å gi noe grundig beskrivelse eller gi en gyldig grunn til hvorfor de gjør det. Hoved poenget er at de ikke gjør det for morroskyld eller oppmerksomhet. Wannabes gjør det. Og jeg HATER folk som går helt apeshit og "OMG LOL! DU KUTTER DEG SELV! LOL TAPER!! *peke og le av sammen med gjengen sin*" Det er så lett å le av det i stedenfor å finne ut HVORFOR de kutter seg. Det er jo ikke direkte sundt eller bra, er det? Nemlig. Get ur head straight. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvem foreldre kjøper sånt drit til ungene sine? 8041545[/snapback] Vet ikke, fikk den av en kompis fordi de lå på topp på listene at the moment. Og det skrives "hvilke foreldre" Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Noen av oss får gaver av andre enn foreldrene i tillegg. RED: "Hva slags foreldre", tror jeg du prøver å si. 8041558[/snapback] Åja, jeg bare antok at du ikke har noen venner. Og ikke driv å rett meg! Man sier hvem i Kongsberg. Om man vil.. MrLeftfield: Enig i mye av det du skriver der. Men altså, det er ikke rart at mange går rundt og "mobber" emoer, når det bare er flere og flere som blir wannabe emoer. Men samtidig skal man være litt forsiktig hva man sier, for som du påpeker så finnes det folk med ordentlige problemer, som skader seg. Og det er ikke alltid de er "emoer" av den grunn, går ikke rundt i dystre klær og hører på emo rock. Endret 27. februar 2007 av Demille Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Åja, jeg bare antok at du ikke har noen venner. Og ikke driv å rett meg! Man sier hvem i Kongsberg. Om man vil.. 8041592[/snapback] Ah, frekke piken. Er du sint i dag? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Åja, jeg bare antok at du ikke har noen venner. 8041592[/snapback] Jeg har ikke venner, fikk det av en kusine. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hahahaha, 'Fra Hjerte til Hjerte' på NRK er så evig genialt. Det er så bra lagd at jeg blir irritert. =D Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Her har vi fint eksempel fra min winamp. Linkin Park. Jeg elsker musikken. Hvorfor? I can relate to it. "Linkin Park - Figure" beskriver helt fint hva som skjedde i huet mitt for 2 år siden etter par uskyldige turer til Hamar en helt uskyldig sommer. Nothing ever stops all these thoughts And the pain attached to them Sometimes I wonder why this is happening It’s like nothing I can do Will distract me when I think of how I shot myself in the back again ‘Cause from the infinite words I could say I put all the pain you gave to me one display But didn’t realize Instead of setting it free I took what I hated and made it a part of me (It never goes away) Hearing your name The memories come back again I remember when it started happening I’d see you in every thought I had and then The thoughts slowly found words Attached to them And I knew as they escaped away I was Committing myself to them And every day I Regret saying those things ‘Cause now I see That I took what I hated and made it a part of me (It never goes away) And now You’ve become a part of me You’ll always be right here You’ve become a part of me You’ll always be my fear I can’t separate myself from What I’ve done I’ve given up a part of me I’ve let myself become you Get away from Me Gimme my space back You gotta just Go Everything comes down to memories of You I’ve kept it in but now I’m letting you Know I’ve let you go Get away from me I’ve let myself become you I’ve let myself become lost inside these Thoughts of you Giving up a part of me I’ve let myself become you Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ah, frekke piken.Er du sint i dag? 8041604[/snapback] Jeg er alltid sint. Bygger opp så mye sinne inni meg i løpet av en dag, siden jeg er så blid ellers må jeg finne ett sted å få utløp for alt sinne. Da er sO en fin plass.. Jeg har ikke venner, fikk det av en kusine. 8041606[/snapback] Ah, then it all makes sense. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nrk-damen hoster noe infernalsk! http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/88666 :!: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg syns tvert imot at folkets oppfatning av hele Emo kulturen/konseptet (om du kan en gang kalle det) er helt feil. Shreiffen beviste det helt klart. Googling 5min før intervjuet holder ikke helt. Og rapporteren har gjort jævlig dårlig research. Nuff said. 8041424[/snapback] Sorry, men det var vist ikke "nuff said" allikevell Men jeg er helt enig i deg hva du skriver ovenfor, det innslaget var en regelrett skam og viser bare hvor ræva journalister kan være. Han fyren som ble intervjuet hadde jo ikke peiling what so ever. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Nrk-damen hoster noe infernalsk! http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/88666 :!: 8041645[/snapback] Så det live i går... syntes faktisk litt synd på henne Endret 27. februar 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nå har jeg skrivi en side om gotisk skrift. kjett som f ja :\ blir det å skrive en side til da så gir jeg meg. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Så det live i går... syntes faktisk litt synd på henne 8041655[/snapback] Trodde ikke de sendte det 100% live jeg..... Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg syns tvert imot at folkets oppfatning av hele Emo kulturen/konseptet (om du kan en gang kalle det) er helt feil. Shreiffen beviste det helt klart. Googling 5min før intervjuet holder ikke helt. Og rapporteren har gjort jævlig dårlig research. Nuff said. 8041424[/snapback] Sorry, men det var vist ikke "nuff said" allikevell Men jeg er helt enig i deg hva du skriver ovenfor, det innslaget var en regelrett skam og viser bare hvor ræva journalister kan være. Han fyren som ble intervjuet hadde jo ikke peiling what so ever. 8041648[/snapback] ...exactly. Og det resulterer i at flere unge kids tar opp slikt til seg og prøver det ut, leker litt og finner ut at de får plutselig mer kos og oppmerksomhet. Og da blir dem der. Mens "virkelige" emoer, sliter fortsatt, totalt oversett og neglesjert(sp?) av alle. Men jeg er fullstendig enig med skepsisen. Jeg skjønner jævlig godt at folk trekker på smilebåndet når de ser ungdom kledd i "emo" outfit (dvs wannabies), som smiler og ellers har det helt fint. Og jeg syns personlig at det er blitt FOR mange sånne wannabies som faktisk latterligjør ett bokstavlig talt blodig konsept. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Trodde ikke de sendte det 100% live jeg..... 8041683[/snapback] Det så veldig live ut... Hun hosta og greide ikke snakke ordentlig og så prøvde hu å ta seg sammen, men greide det ikke. Så plutselig bare starta neste innslag uten noen introduksjon. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Men ikke alle selvskadere er emoer. Og samtidig er ikke alle emoer selvskadere. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Men ikke alle selvskadere er emoer. Og samtidig er ikke alle emoer selvskadere. 8041698[/snapback] godt poeng der. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nå var jeg flink. Var seriøs under hele emo diskusjonen Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nrk-damen hoster noe infernalsk! http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/88666 :!: 8041645[/snapback] Ooff, jeg syns bare synd på hu jeg Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nå var jeg flink. Var seriøs under hele emo diskusjonen 8041721[/snapback] Takk for det Jeg er alltid med på en god og saklig diskusjon. Elsker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg