Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle tatt seg ut om vi bare kunne velge hvilke regninger vi gadd å betale, og så aldri høre mere fra kreditoren.

Da hadde ikke jeg gidda å betale studielånet lissom, for jeg ble aldri det jeg utdannet meg til likevel! Utdannet Elektriker/IT, ble fabrikkarbeider.

Du får først noen purringer, så inkassokrav, så innkallelse til skifteretten, og der er du påbudt å møte opp ellers kan politiet hente deg på døra.

Skifteretten prøver å ordne opp og finne ut hva du kan gjøre for å betale regninga (som er blitt 3-4 ganger så stor etterhvert). De kan tvinge deg til å selge noe verdifullt, ta pant i ting etc.

En kompis gjorde dette over nesten ett år. Han fikk så noia for regninger at han nekta å åpen dem. Det endte opp med over 100 000 i inkassoer, og politiet på døra. Nå har han overlatt hele økonomien til faren, og skylder faren 100 lapper (han måtte cashe ut). Han er 33 og får penger å leve for av pappa. Stusselig, heh?

Ingen vits å kverulere engang, regninger blir laget og sendt ut helt automatisk.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Flaks at jeg ikke har tv. <_<

Kjøpte brukt så jeg antar at jeg er safe.

8028707[/snapback]

Jeg har aldri kjøpt en TV i hele mitt liv og vi låner av svigermor. Plutselig kom det en fyr på døra og lurte på om vi hadde tv. "Ja" svarte jeg uten å tenke noe mer over det, fordi ha så ut som en selger. "Jeg kommer fra NRK og har en regning til deg" kom det fra mannen og jeg kjente hjertet sank ned over og ejg begynte å kaldsvette. Jeg tok imot regninga motvillig og bannende og slang døra igjen. Det er historien min om hvordan jeg tapte 1200 spenn på å lukke opp døra.

Jess. Har ikke bil så slipper veiavgift og årsavgifta i værtfall.

Ingen vits å kverulere engang, regninger blir laget og sendt ut helt automatisk.

8028726[/snapback]

Alle veit at man aldri skal betale fartsbøter før etter første purring. 1 av 5 ganger glemmer de å registrere bøtene ordentlig ;)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
For ikke å snakke om at når inkassoer går til skifteretten, får du betalingsanmerkning registrert, som blokkerer alle muligheter til lån i banker i flere år framover. Ikke særlig praktisk når man må ut av gutterommet en gang.

8028763[/snapback]

Derfor betaler jeg alle regningene når de begynner å true om inkasso. :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ny, men betaler ingen lisens  :hmm:

8028771[/snapback]

De kommer nok snart på døra, eller du får regning i posten.

8028777[/snapback]

Neppe, bor på en søt liten hybel i ingenmannsland, dessuten står ikke tv'n i mitt navn.

Vil tro det er mer utbredt med lisensjævler i mer sentrale strøk enn flatbygdan rundt Mjøsa :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...