Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man må ta det opp med læreren det gjelder, f. eks tillitsvalgt og vara kan gjøre dette etter en time eller i en fritime, på en saklig måte. De fleste lærere setter pris på å få beskjed. De vil jo heller lære bort enn å måtte få frem en klasse hvor snittkarakteren er to.

7412199[/snapback]

Det var en elev som sa til han at han syntes det var mye vanskeligere å forstå denne læreren en den andre læreren vår, men han endret ikke på undervisningsteknikkene fordet.

Jeg tror ikke det er en eneste lærer på skolen vår som jeg kan si er en veldig god lærer.

Det finnes gode lærere på skolen vår, men der stopper det.

Lenke til kommentar
Mushi: Ett stikkord, kunnskapsløftet. Stilles større krav til lærerne samt at elevene skal lære mer.

7412220[/snapback]

Glad jeg er ferdig med skole. Kan ikke helt skjønne hvordan de skal få inn mer lære.

7412224[/snapback]

Det kan du si. Har sett litt på mattepensumet og naturfagpensumet. Det er blitt uhyre mye større. De lærer f eks 2mx-matte i førsteklassen.

Brrh.

Men, sammenligner en det en elev idag kan kontra en elev fra.. uhm.. tja.. 1960, er det en SKREMMENDE nedgang.

Lenke til kommentar

Ossen er det mulig å holde styr på postene her? Hvis man skal lese et innlegg har det dukket opp fem nye. Se nå, nå har det akkurat dukket opp fem nye, igjen.

Holy cow!!

5000 poster på en uke.

BTW. Hvorfor heter det "Siste ordet 6"? HVis jeg ser det svaret i morgen må jeg gå gjennom hundre nye svar, så bare glem det hvis dere vil.

Lenke til kommentar
Men, sammenligner en det en elev idag kan kontra en elev fra.. uhm.. tja.. 1960, er det en SKREMMENDE nedgang.

7412227[/snapback]

Det er sikkert fordi det ikke er fysisk straff i skolen lengre :p

Dessuten er det utrolig mange lærere som skulle fått fyken i skolesystemet. Jeg vil si rundt 60% burde gå og la nye slippe til. Værtfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Det er sikkert fordi det ikke er fysisk straff i skolen lengre :p

Dessuten er det utrolig mange lærere som skulle fått fyken i skolesystemet. Jeg vil si rundt 60% burde gå og la nye slippe til. Værtfall min erfaring.

7412234[/snapback]

Vel, det er jo akkurat det som skjer nå. :wee: Blitt forgubbing i det norske skolevesen og nå går plutselig alle av og.. vi trenger nye realfagslærere.

På skolen vår er det svært få som er.. tja.. under 50!

Lenke til kommentar

Lærerne kan beholde jobben sin, men de må ta seg tid til å se på for eksempel finske lærere underviser.

De bruker leker og sånt på barneskolen og gjør undervisningen mer interessant.

Lærerne er også mer engasjerte og kvalifiserte.

Det er en grunn til at Finland har verdens høyeste snitt i matematikk.

Om norske lærere skulle ta i bruk ting i undervisningen som har en viss pedagogisk mening og som hjelper elever med forståelsen for matte og andre fag tror jeg at det ville blitt en mer underholdende time for både lærerne og elevene.

Jeg gjør det best i fagene jeg gleder meg til, og synes er morsomme, og matte er ikke en av disse.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Finland har noen av de flinkeste elevene i verden, er at de har kjørt samme opplegg i ALLE år. De skifter ikke på tusen reformer som bare blir halveis prøvd ut (som vi gjør i Norge) men de justerer bare sitt eget opplegg litt hist og her. Med andre ord vet elevene akkurat hva de skal lære og lærerne vet nøyaktig hva de skal lære vekk.

Noen her som har lest L97? Det er kanskje den mest difuse læreplanen jeg har lest EVER. Lærerne har jo så stor frihet til å tweake innholdet i undervisningen at det UMULIG kan settes en nasjonal standard på hva en tilfeldig utvalgt elev skal kunne.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg så politisk engasjert at jeg vet nøyaktig hva Øystein Djupedal har gjort hittil...

7412289[/snapback]

Bortsett fra overhodet ingenting fornuftig. Eller jo: Han vil forby bordbønn. :w00t: Kan ikke akkurat si at jeg la merke til at noe forandret seg under Kristin Clemet heller...
Lenke til kommentar
Hvem hater Kristin Clemet?

Jeg har for meg at hun har mye av skylda for litt elendighet på norske skoler.

7412289[/snapback]

Nå er jeg spent. Kom med noen eksempler, da.

7412299[/snapback]

jeg heller vet ikke hva hun gjorde, men kan ikke si jeg har merket noen forandringer iløpet av de siste årene. Det eneste nye som jeg har merket jo såklart det nye kunnskapløftet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...