Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Nei jeg snakker bergensk...ferdig med den..hehe Er bergenser og en stolt en...hehe Endret 23. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 finns ikke folk som "ikke snakker dialekt" 8006340[/snapback] Jo, de som har et sosiolekt i stedet for en dialekt. *pirke, pirke*Dessuten har ikke bokmål og østlandsk så mye med hverandre å gjøre som folk gjerne tror. Jeg grøsser av noen av østlandsdialektene. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Okei, siden du er så opphengt i det: Fun fact!: I den opprinnelige bokmålen, før den siste reformasjonen, var det ikke lov med hunkjønn i bokmål, det var kun to kjønn, en og et. Sånn skriver jeg fortsatt bokmål. Syntes det er idiotisk å ta inn nynorskting i bokmål. Så med mindre du KUN bruker "hankjønns"-endinger, så snakker du ikke bokmål, pluss de oversteånde. Enten sosiolekt, eller dialekt. Sådetså. *kverulere* Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Har dere lært noen nye ord og må brife med det her eller? Har dere nettopp hatt essey med språk eller noe sånt...og bitene henger igjen? hehe..Jeg har aldri vært noe særlig flink med ord...Siden jeg har dysleksi... Endret 23. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Nei? Enkelte bare snakker sånn. Kan sånne ord og sånn. Og jeg pleide å lese ordbøker som underholdning, hadde "ett ord om dagen"-lek med meg selv. Lære meg selv et nytt ord på hvert av de språkene jeg bruker hver dag. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Og jeg pleide å lese ordbøker som underholdning, hadde "ett ord om dagen"-lek med meg selv For underholdning..Trodde jeg hadde et kjedelig liv...hehe.. Jeg er en datanerd og du er en bok nerd..hehe Endret 23. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Nei, jeg er rene ungdommen selv jeg 8006293[/snapback] Ja, det er du. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja, det er du. Ihvertfall du demille... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 *snip* 8006358[/snapback] en sol en jente en ku en hytte en dame Jeg har nok noen endinger som ikke faller under de "gamle" bokmålsreglene, men det er nå faktisk de nye som gjelder. Uansett: Jeg snakker ikke rent bokmål, men jeg vil påstå at det er fullt mulig å snakke det. Jeg har kjent folk som er ganske ekstreme på det området, for å si det sånn. Min konklusjon: Det finnes mennesker som snakker bokmål, men du kan godt få kalle det et "bokmålssosiolekt" dersom det redder dagen din. Men nå må jeg kjappe meg og bli ferdig med pakkingen, så jeg ikke mister bussen. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ihvertfall du demille... 8006393[/snapback] Ja, men jeg har kroppen til en 20 åring, og hjernen til en vis person. Lenke til kommentar
potti Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det var en gang en en diskusjon ..som fikk navnet " Typisk Norsk " Og slik ser det ut til å bli her nå, med alle " forstå seg på'ere" Men er vi virkelig slike flisespikkere?? ( Som vi ikke skulle være her..) Fra det ene til det andre --> Hørte at om vi har minus 5 grader, og kuling, så er den faktiske temperaturen --> minus 15 Da kan jo flere klage over at det er kaldt og ufyselig vær, for tiden? (<---det finnes bare dårlige klær---> Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja, men jeg har kroppen til en 20 åring Har du..hmmm.hehe Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Okei, siden du er så opphengt i det:Fun fact!: I den opprinnelige bokmålen, før den siste reformasjonen, var det ikke lov med hunkjønn i bokmål, det var kun to kjønn, en og et. Sånn skriver jeg fortsatt bokmål. Syntes det er idiotisk å ta inn nynorskting i bokmål. Så med mindre du KUN bruker "hankjønns"-endinger, så snakker du ikke bokmål, pluss de oversteånde. Enten sosiolekt, eller dialekt. Sådetså. *kverulere* 8006358[/snapback] Nå har det seg slik at når man snakker om bokmål, mener man dagens bokmål, og ikke det "opprinnelige" bokmålet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 ]Det var en gang en en diskusjon ..som fikk navnet " Typisk Norsk " Og slik ser det ut til å bli her nå, med alle " forstå seg på'ere" Men er vi virkelig slike flisespikkere?? ( Som vi ikke skulle være her..) Fra det ene til det andre --> Hørte at om vi har minus 5 grader, og kuling, så er den faktiske temperaturen --> minus 15 Da kan jo flere klage over at det er kaldt og ufyselig vær, for tiden? (<---det finnes bare dårlige klær---> 8006456[/snapback] Vær så snill, spar oss for farger. Om vi har minus 5 grader er det minus 5 grader. Vindstyrke påvirker ikke den faktiske temperaturen, men den opplevde temperaturen. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) men den opplevde temperaturen. Med andre ord den kan oppleves som 10 og 15 minus.... Husker når vi jogget i -20-25 minus da jeg var i militæret.. Det var nokså kaldt.. Endret 23. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har du..hmmm.hehe 8006480[/snapback] Seff Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) men den opplevde temperaturen. Med andre ord den kan oppleves som 10 og 15 minus.... 8006507[/snapback] Nettopp. Han skrev at den faktiske temperaturen var på -15 Både vindstyrke, temperatur og ikke minst luftfuktighet har innvirkning på hvordan huden reagerer på luften. Endret 23. februar 2007 av Herr Brun Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 what's up dog.. Nothing much going on around here really..hehe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Her skjer lite. Jeg ligger og hoster og har vondt og funnet ut at jeg reagerer allergisk på bananer også Savner internett uten restriksjoner. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvorfor har du det ikke nå? datasmurf. Og god morgen ja. Nå skal jeg se mer på deathnote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg