Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Matte  er ikke verdens morsomste ting, men jeg må ha treer på neste ukes prøve for å få den veldig nødvendige treern i boka. Så det er litt kritisk her nå. I morra begynner jeg klokka ti med regningen! Så blir det frem til sekstiden tenker jeg. Tante hjelper meg :)

7412077[/snapback]

12 timer med matte :ohmy: Tror jeg hadde gitt meg etter 5-6, maks ...

Lenke til kommentar

Matte er faktisk veldig, veldig gøy når du får det til (som det meste her i verden). Det er ikke så vanskelig heller, det som gjelder er å virkelig ville legge nok innsats i å lære seg det.

Jeg fikk en 2'er i 2MX på vk1. Nå, etter videregående tar jeg opp igjen 2MX, og endelig begynner jeg å forstå ting. Fordi denne gangen har jeg skjønt alvoret og gidder å jobbe med faget. Fikk 5 på forrige prøve. :)

Lenke til kommentar

Nevnarion: Gratulerer! ;)

Matematikk går igrunn ut på å forstå. Ikke bare.. gjøre en oppgave og sjekke at den er rett med fasit.

Det meste ER ganske logisk (iallefalll opp til 3mx hvor jeg roter nå).

Hvordan det blir senere gjenstår dog å se. :wee:

Lenke til kommentar
Sluutt daaa. Minner meg på at vi har fått ny mattelærer, som ikke har peiling på å lære bort. Er nok kun han som forstår noe av det som skjer i timene. Savner den gamle mattelæreren jeg  :(

7412133[/snapback]

Jeg fikk 4- på en prøve på grunn av en lærer som ikke kunne jobben sin :(

Har mattetentamen på mandag, og hvis det går bra tror jeg dette blir den beste tentamensperioden jeg har hatt (i sammenlagt karakter).

Men, det vet kun lærerene nå.

Lenke til kommentar

Hadde heller ikke noen problemer med 1 og 2 MX, men ble temmelig hardt med 3MX, spesielt med den læreren vi hadde.. Har du ikke en god nok lærer, blir det bare hat å dra på skolen.. Hva er ikke mer frustrerende enn å sitte der i 6-8 timer uten å forstå squat..

Lenke til kommentar
Hadde heller ikke noen problemer med 1 og 2 MX, men ble temmelig hardt med 3MX, spesielt med den læreren vi hadde.. Har du ikke en god nok lærer, blir det bare hat å dra på skolen.. Hva er ikke mer frustrerende enn å sitte der i 6-8 timer uten å forstå squat..

7412159[/snapback]

Lærerne i Norge må bli flinkere til å gjøre undervisningen mer morsom.

Om du sitter og kjeder deg i timen lærer du nesten ingenting, og du mister all motivasjonen til å jobbe med matte i det hele tatt.

Huff, vi hadde sånn skummel trønderlærer (ingenting mot trøndere generelt, bare denne trønderen) som gjorde undervisningen så kjedelig at vi måtte ta det opp med de andre lærerne.

Ble vel skrevet noen stygge ting om han på tavla før en mattetime også, uten at jeg var involvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...