Skogli Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Da tar jeg natten. Dere får kose dere videre i natten og ikke hold på for lenge. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Matte = too much fun:D Lenke til kommentar
nerval Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Be gone.. Flashbacks til fjorårets mattetimer! Integraler er HAT! Endret 3. desember 2006 av nerval Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hehe.. klarer jeg en treer i matte, så skal jeg skrike av lykke helt til jeg revner stemmebåndet. Skrekken er om jeg kommer opp i matte muntlig 8. januar. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ooooh, jeg har akkurat drevet med nesten samme integralet, bare at daaa var det cos^n x Skulle utlede det ved hjelp av delvis integrasjon. Utrolig gøy når du får det til. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Sluutt daaa. Minner meg på at vi har fått ny mattelærer, som ikke har peiling på å lære bort. Er nok kun han som forstår noe av det som skjer i timene. Savner den gamle mattelæreren jeg Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Matte er ikke verdens morsomste ting, men jeg må ha treer på neste ukes prøve for å få den veldig nødvendige treern i boka. Så det er litt kritisk her nå. I morra begynner jeg klokka ti med regningen! Så blir det frem til sekstiden tenker jeg. Tante hjelper meg 7412077[/snapback] 12 timer med matte Tror jeg hadde gitt meg etter 5-6, maks ... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Matte er faktisk veldig, veldig gøy når du får det til (som det meste her i verden). Det er ikke så vanskelig heller, det som gjelder er å virkelig ville legge nok innsats i å lære seg det. Jeg fikk en 2'er i 2MX på vk1. Nå, etter videregående tar jeg opp igjen 2MX, og endelig begynner jeg å forstå ting. Fordi denne gangen har jeg skjønt alvoret og gidder å jobbe med faget. Fikk 5 på forrige prøve. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Veldig interessant program til Animal planet nå. Handler om domestikeringen av husdyr. Har akkurat handlet om hunder og kjøtt-dyr, nå er det pusekatter Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Nevnarion: Gratulerer! Matematikk går igrunn ut på å forstå. Ikke bare.. gjøre en oppgave og sjekke at den er rett med fasit. Det meste ER ganske logisk (iallefalll opp til 3mx hvor jeg roter nå). Hvordan det blir senere gjenstår dog å se. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Sluutt daaa. Minner meg på at vi har fått ny mattelærer, som ikke har peiling på å lære bort. Er nok kun han som forstår noe av det som skjer i timene. Savner den gamle mattelæreren jeg 7412133[/snapback] Jeg fikk 4- på en prøve på grunn av en lærer som ikke kunne jobben sin Har mattetentamen på mandag, og hvis det går bra tror jeg dette blir den beste tentamensperioden jeg har hatt (i sammenlagt karakter). Men, det vet kun lærerene nå. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hadde heller ikke noen problemer med 1 og 2 MX, men ble temmelig hardt med 3MX, spesielt med den læreren vi hadde.. Har du ikke en god nok lærer, blir det bare hat å dra på skolen.. Hva er ikke mer frustrerende enn å sitte der i 6-8 timer uten å forstå squat.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg må enten være veldig dum eller vært uheldig med lærere, for matte på vgs gikk elendig. Kunne ønske jeg hadde vært bedre. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hadde heller ikke noen problemer med 1 og 2 MX, men ble temmelig hardt med 3MX, spesielt med den læreren vi hadde.. Har du ikke en god nok lærer, blir det bare hat å dra på skolen.. Hva er ikke mer frustrerende enn å sitte der i 6-8 timer uten å forstå squat.. 7412159[/snapback] Lærerne i Norge må bli flinkere til å gjøre undervisningen mer morsom. Om du sitter og kjeder deg i timen lærer du nesten ingenting, og du mister all motivasjonen til å jobbe med matte i det hele tatt. Huff, vi hadde sånn skummel trønderlærer (ingenting mot trøndere generelt, bare denne trønderen) som gjorde undervisningen så kjedelig at vi måtte ta det opp med de andre lærerne. Ble vel skrevet noen stygge ting om han på tavla før en mattetime også, uten at jeg var involvert. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Stonemeister: Enig! Slik undervisningen foregår enkelte steder er det ikke RART ungdom blir skremt fra å velge realfag. Det gjelder å knytte det opp mot.. noe.. nyttig! Så virker det ikke så meningsløst å lære. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Man må ta det opp med læreren det gjelder, f. eks tillitsvalgt og vara kan gjøre dette etter en time eller i en fritime, på en saklig måte. De fleste lærere setter pris på å få beskjed. De vil jo heller lære bort enn å måtte få frem en klasse hvor snittkarakteren er to. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Uheldigvis ikke alle lærere som setter pris på å få slik tilbakemelding. Har hatt noen slike erfaringer selv (har vært tillitsvalgt). Menmen. Får håpe det blir bedre nå med den nye reformen! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hva går den nye reformen ut på i forhold til den forrige? Bare sånn fort. Trenger ingen linker. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Uansett er det natta nå Må få litt søvn før matte i morra (i dag?). So long, folket! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Mushi: Ett stikkord, kunnskapsløftet. Stilles større krav til lærerne samt at elevene skal lære mer. Juliess: Sove godt og lykke til imorgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg