Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evolusjon, baby, get on the train. Har ingenting med lathet å gjøre, det er språklig utvikling og det har foregått siden vi først begynte å grynte en gang for ja og to ganger for nei. Skal du bli en av dem som synes det er en skam at vi ikke lenger skriver "efter"?

7952985[/snapback]

Det er mangel på vilje til å presse tunga riktig mot ganen.

Det er heslig. Snart begynner de vel skrive shøpe, shino, shøtt (osv) óg :roll:

 

EDIT:

 

 

Jeg aner ikke jeg, etter hva jeg vet er jeg den eneste nederlenderen her, Hollender er jeg faktisk. =)

7953017[/snapback]

Jeg har hollandske røtter. Dvs. jeg er kvart hollender ;)

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Evolusjon, baby, get on the train. Har ingenting med lathet å gjøre, det er språklig utvikling og det har foregått siden vi først begynte å grynte en gang for ja og to ganger for nei. Skal du bli en av dem som synes det er en skam at vi ikke lenger skriver "efter"?

 

edit: Jeg ser jomfruene ble fornærmet.

Demille: Jeg er ingen av delene jeg nevnte, men langt ifra perfekt.

7952985[/snapback]

d r lettre å skrive slk sm dtte 1 på gamlemåtn. du r så gamldags.

Lenke til kommentar
Evolusjon, baby, get on the train. Har ingenting med lathet å gjøre, det er språklig utvikling og det har foregått siden vi først begynte å grynte en gang for ja og to ganger for nei. Skal du bli en av dem som synes det er en skam at vi ikke lenger skriver "efter"?

7952985[/snapback]

Det er mangel på vilje til å presse tunga riktig mot ganen.

Det er heslig. Snart begynner de vel skrive shøpe, shino, shøtt (osv) óg :roll:

7953018[/snapback]

Typisk og tåpelig syn. Alle tar utgangspunkt i det språket de selv har lært seg, og alt som var før er gammeldags og alt som er nytt er ødeleggende. Folk forstår ikke at ting er i konstant utvikling, konseptet språk har aldri vært stasjonært. Se litt Typisk Norsk, så vil du forstå hvorfor/hvordan det skjer, og ikke minst hvorfor det er viktig at språket forblir basert på folkets tunge og ikke bøker fra 50-100 tidligere.

Lenke til kommentar
Typisk og tåpelig syn. Alle tar utgangspunkt i det språket de selv har lært seg, og alt som var før er gammeldags og alt som er nytt er ødeleggende. Folk forstår ikke at ting er i konstant utvikling, konseptet språk har aldri vært stasjonært. Se litt Typisk Norsk, så vil du forstå hvorfor/hvordan det skjer, og ikke minst hvorfor det er viktig at språket forblir basert på folkets tunge og ikke bøker fra 50-100 tidligere.

7953048[/snapback]

Deg om det. Klart språket er i utvikling, men jeg håper virkelig at det ikke blir sånn mens jeg lever, for jeg syns det er helt grusomt. Og jeg syns det ødelegger det norske språket og skylder gjerne på lathet.

Dette syns jeg uavhengig om jeg har sett Typisk Norsk eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke jeg, etter hva jeg vet er jeg den eneste nederlenderen her, Hollender er jeg faktisk. =)

7953017[/snapback]

 

Tilfeldig at du ble utestengt av kantinen, lzm?

7953032[/snapback]

nja, føkk deg. Det er ett rollespill på hele niende trinnet, ingenting med at jeg er født i Nederland. Dessuten...jeg er norsk statsborger.

 

Og folkens: Nederland er landet, Holland er en del av landet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...