Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du er jo stril. :wee:

7952396[/snapback]

Stril?

7952425[/snapback]

Er småmosomt å snakke med folk fra andre steder i landet og bruke masse bergensuttrykk. :wee:

 

Mente å si at du bor på landet.

 

 

Edit: Forresten har jeg null peiling på hvor du bor, og akter ikke å finne ut av det heller.

 

Edit2: Snek seg inn et begensutrykk der, gitt. :wee:

Endret av HorSe
Lenke til kommentar
hva i h......... er stril?

7952451[/snapback]

Det er "utkant-bergensere" eller folk som bor i/kommer fra bygdeområdene rundt bergen. De blir gjerne sett ned på fordi de ikke kan oppføre seg i fylla. :p

7952472[/snapback]

Aldri rakk ned på de fra utkanten. Bor selv på skansen (sentrum) men koselige de fra utkanten også.....

 

Edit: De kan også bo i Hardanger, har jeg lært av min mor.... (hun er fra Hardanger :p ) og jeg selv har bodd mange år i telemark...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Er småmosomt å snakke med folk fra andre steder i landet og bruke masse bergensuttrykk. :wee:

 

Mente å si at du bor på landet.

 

 

Edit: Forresten har jeg null peiling på hvor du bor, og akter ikke å finne ut av det heller.

 

Edit2: Snek seg inn et begensutrykk der, gitt. :wee:

7952496[/snapback]

1. Det var ikke såå gøy

2. Jeg bor i en SMÅBY, det er ikke landet. (småby hørtes litt rart ut.. hmm, vel er hvertfall en by)

3. Bergensere har stygg dialekt. Trøndere derimot<3

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Jeg har LEGGETIDER for svarte!

Strenge, åh så strenge T_T

7951569[/snapback]

10 på ukedager og 10:15 på lørdag? :D

7951577[/snapback]

22:30 på mandag, 20:00 på tirsdag, 22:30 på onsdag 22:00 på torsdag, 22:30 på fredag, 23:30+ på lørda, 21:30 på søndag

 

 

T_T

7951592[/snapback]

Fnaha, jeg er også 14, men har ikke leggetider. o_0

Får ukepenger jeg og, 400.

Det innebærer lage middag en gang i uka, lufte hunden, gi den mat, holde rommet ryddig og vaske badet en gang i uken.

Lenke til kommentar
1. Det var ikke såå gøy

2. Jeg bor i en SMÅBY, det er ikke landet. (småby hørtes litt rart ut.. hmm, vel er hvertfall en by)

3. Bergensere har stygg dialekt. Trøndere derimot<3

7952550[/snapback]

1. Jo, det var det.

2. Småby er gøy. Om sommeren that is.

3. Det dere omtaler som bergensdialekt er hva vi kaller stril(å snakke stril). Også kalt erkebergensk.

 

Også skulle jeg skrive noe mer som jeg glemte.

Lenke til kommentar
Så du rekker å trene tre ganger i uken selv med din tettpakkede timeplan?

7952347[/snapback]

Alle har tid til å legge av to timer til trening tre ganger i uken, men det er ikke alle som har tid til å skrubbe dassen i tillegg til alt de må gjøre i løpet av dagen og kvelden, så hva er da så galt med å skaffe hushjelp?

 

Trodde de fleste opererte med lommepenger mot små oppgaver, ikke at en måtte være slaven til foreldrene for å få en skarve hundrings.

Endret av applemania
Lenke til kommentar
2. Jeg bor i en SMÅBY, det er ikke landet. (småby hørtes litt rart ut.. hmm, vel er hvertfall en by)

3. Bergensere har stygg dialekt. Trøndere derimot<3

7952550[/snapback]

Bystatus betyr ikke noe lenger - kravene for å få bystatus er latterlig lave.

3. Bergensk er finere enn trøndersk. Dessuten går trøndere i skinnvest, og det er teit.

Alle har tid til å legge av to timer til trening tre ganger i uken, men det er ikke alle som har tid til å skrubbe dassen i tillegg til alt de må gjøre i løpet av dagen og kvelden, så hva er da så galt med å skaffe hushjelp?

 

Trodde de fleste opererte med lommepenger mot små oppgaver, ikke at en måtte være slaven til foreldrene for å få en skarve hundrings.

7952620[/snapback]

Å trene seks timer i uken tar jo mye mindre tid enn å vaske doen en halvtime. :roll:

 

De aller fleste har tid til å fikse husarbeidet sitt selv uten vaskehjelp.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Alle har tid til å legge av to timer til trening tre ganger i uken, men det er ikke alle som har tid til å skrubbe dassen i tillegg til alt de må gjøre i løpet av dagen og kvelden, så hva er da så galt med å skaffe hushjelp?

 

Trodde de fleste opererte med lommepenger mot små oppgaver, ikke at en måtte være slaven til foreldrene for å få en skarve hundrings.

7952620[/snapback]

Husarbeid er perfekt workout :D Det sier mamman min <3

 

NgZ:Kongsberg

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...