Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Ja. Alle ungdommer under 16 må være inne etter 10:30 PM og alle ungdommer under 18 må være inne etter 1:00 AM. Ellers blir det problemer med politiet.  :thumbdown:

 

Fritt land ja.

7880607[/snapback]

That's a motherfucking police state!

 

Det harmonerer i hvert fall ikke med min idé om "frihet". Bra det ikke er noen restriksjoner for 18-åringer da. Det er 21 for alkohol, er det ikke?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Damn...skulle gjerne kjøpt noe cola fra USA. ^^

7880630[/snapback]

Haha, antall liter cola du konsumerer daglig øker drastisk. Noe som kanskje ikke alltid er like rett.

 

Jeg synes USA er mye bedre enn alle andre land, jeg kan vel egentlig ikke ta feil i den meningen?

7880636[/snapback]

Nei, du tar ikke feil i det hele tatt, men i mine øyne er de ikke det beste. De baserer seg alt for mye på regler, og jeg mener det er feil av læreren å si at de er det frieste landet i verden, noe de ikke er.

 

Ja. Alle ungdommer under 16 må være inne etter 10:30 PM og alle ungdommer under 18 må være inne etter 1:00 AM. Ellers blir det problemer med politiet.  :thumbdown:

 

Fritt land ja.

7880607[/snapback]

Thats a motherfucking police state!

7880639[/snapback]

Yes indeed.

 

Det harmonerer i hvert fall ikke med min idé om "frihet". Bra det ikke er noen restriksjoner for 18-åringer da. Det er 21 for alkohol, er det ikke?

21 år for alkohol ja.

 

Er det bare i enkelte stater eller hele landet?

Det er faktisk byen som bestemmer det, men i følge vertsmoren min (som er advokat for staten, så jeg stoler på henne) så har de fleste byer den reglen.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Ja. Alle ungdommer under 16 må være inne etter 10:30 PM og alle ungdommer under 18 må være inne etter 1:00 AM. Ellers blir det problemer med politiet.  :thumbdown:

 

Fritt land ja.

7880607[/snapback]

 

Er det bare i enkelte stater eller hele landet?

7880655[/snapback]

Enkelte områder i enkelte stater har innført dette som en reaksjon mot mye bråk fra ungdommens side. Dette fenomenet finnes også i Danmark og England, men er sjeldent en god permanent løsning på problemet. Det har dog vist seg å være en effektiv måte å få has på bråket, dog diskuteres det om ungdommen har rett til å være ute når de vil. Dette fenomenet er ikke veldig utbredt, jeg hadde aldri hørt om det før Ustedalen nevnte det her på forumet, men det er visstnok et fenomen i flere mindre byer i USA og andre land.

Lenke til kommentar

Må bare si det før jeg legger meg. :p

 

Pappa hadde gjester i går kveld og var oppe hele natta. Da jeg kom hjem fra skolen senere (1600) lå pappa og et par andre i stua. Pappa skulle lage middag til meg om ikke så lenge. Jeg gikk inn på rommet til dataen og satt og nerda litt, som jeg har gjort i hele dag. For en halvtime siden da jeg satt og spiste et par skiver til kveldsmat, hørte jeg noe i stua. Da hadde pappa akkurat våkna, og nå er han jævlig flau over å sovet helt til nå. :!:

 

Gog natt, SO. *hive seg i senga*

Lenke til kommentar
Enkelte områder i enkelte stater har innført dette som en reaksjon mot mye bråk fra ungdommens side. Dette fenomenet finnes også i Danmark og England, men er sjeldent en god permanent løsning på problemet. Det har dog vist seg å være en effektiv måte å få has på bråket, dog diskuteres det om ungdommen har rett til å være ute når de vil. Dette fenomenet er ikke veldig utbredt, jeg hadde aldri hørt om det før Ustedalen nevnte det her på forumet, men det er visstnok et fenomen i flere mindre byer i USA og andre land.

7880697[/snapback]

Det er som sagt byer som infører dette, og ikke staten. Uansett, jeg tror også New York har denne loven og jeg vet at Boston har 11:30 hvis du er under 18.

Lenke til kommentar
Det er som sagt byer som infører dette, og ikke staten. Uansett, jeg tror også New York har denne loven og jeg vet at Boston har 11:30 hvis du er under 18.

7880784[/snapback]

Nei, Gud forby at man ha det gøy mens man er 17... :roll:

7880876[/snapback]

Jeg tror eeegentlig ikke at regelene ble iverksatt fordi de som styrer har noe intenst imot konseptet "moro". Jeg vet ikke om du kjenner til kriminalstatistikken i byer som New York og Chicago, men det er mer for å slippe at de yngre blir utsatt for det natten har å tilby.

Lenke til kommentar
Det er en helt annen fare å vase rundt som 17-åring i en amerikansk storby på natta enn ei bygd på sørlandet. I en by det begås flere drap i døgnet er det nok for ungenes egen sikkerhet at de har portforbud på natta.

7880970[/snapback]

Ungenes? Da jeg var 17 kunne jeg (mer eller mindre) ta være på meg selv. Man trenger jo ikke å vase gjennom smugene i slummen heller...

 

FAEN! Nå har jeg styrt i over en time med å registrere meg for den jævla TEOFL-testen, men så nekter den meg å logge inn fordi brukernavnet mitt ikke eksisterer. Jeg prøver å registrere meg på nytt, men DA er selvfølgelig epostadressen min i bruk. :realmad:

 

applemania: uf og huff.... :p Er det ikke billigere å kjøpe seg et manikyr/pedikyrsett?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Det er en helt annen fare å vase rundt som 17-åring i en amerikansk storby på natta enn ei bygd på sørlandet. I en by det begås flere drap i døgnet er det nok for ungenes egen sikkerhet at de har portforbud på natta.

7880970[/snapback]

Ungenes? Da jeg var 17 kunne jeg (mer eller mindre) ta være på meg selv. Man trenger jo ikke å vase gjennom smugene i slummen heller...

 

FAEN! Nå har jeg styrt i over en time med å registrere meg for den jævla TEOFL-testen, men så nekter den meg å logge inn fordi brukernavnet mitt ikke eksisterer. Jeg prøver å registrere meg på nytt, men DA er selvfølgelig epostadressen min i bruk. :realmad:

 

applemania: uf og huff.... :p Er det ikke billigere å kjøpe seg et manikyr/pedikyrsett?

7881008[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig, det finnes jo ikke store farlige menn i gjenger som har opplevd mere enn en 17-åring fra Norge. Tross alt. Du var nok best i verden.

Lenke til kommentar
Ja, selvfølgelig, det finnes jo ikke store farlige menn i gjenger som har opplevd mere enn en 17-åring fra Norge. Tross alt. Du var nok best i verden.

7881082[/snapback]

Nei, og alle byer i USA formelig kryr av store, skumle gjenger som er ute etter å banke opp akkurat deg en kveld, så hvis du trasker 50 meter i de tryggere områdene av byen, er du jo garantert og bli ranet, banket opp, rævkjørt, lemlestet og partert. Du må virkelig være superhelt for å ungå akkurat det. Dessuten er det jo tross alt ingen som unngår bråk hver gang de er på byen, særlig ikke her i Norge, så jeg er nok absolutt best i verden siden jeg holder meg utenfor det meste av slikt ja... Jeg mener, fornuft er det vel bare jeg som har? :roll:

 

mompen: Du må holde deg unna bakenden på gamle menn. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...