Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skole suger. Eller, jeg storkoser meg på skolen, men faen så mye slit! Kan noen gi meg én god grunn til at noen skal tvinge på meg 4 innleveringer i historie, geografi og samfunnslære? Jeg har ikke valgt de fagene selv, og jeg kommer ikke til å få bruk for noe av det som annet enn "allmennkunnskap". BÆ!

Lenke til kommentar
Neppe: Jeg vet det. Jeg er ikke interessert i å gjøre det, men jeg er nødt.

7871087[/snapback]

Det trenger ikke være din feil. Det kan være læreren din sin feil.

 

Lærere som er umotiverte i forhold til jobben sin, smitter ofte over på elever. De burde ikke få lov til å være lærere.

Lenke til kommentar
Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer?

7871202[/snapback]

Fordi det ikke fungerer i mange klasser. Og det hender at noen dominerer i diskusjoner, mens andre sitter igjen stille. Og får med det dårlig karakter, selvom de vet en del, men er bare alt for "redde" til å komme med sin mening ol.

 

..Om lærerne hadde fått til en slags balanse, diskusjon noen ganger og innlevering hadde det vært bra. Læreren vår prøver åå det, men er litt umulig ettersom det alltid er bare 2-3 som sier no, og så er diskusjonen over.

Lenke til kommentar
Fordi det ikke fungerer i mange klasser. Og det hender at noen dominerer i diskusjoner, mens andre sitter igjen stille. Og får med det dårlig karakter, selvom de vet en del, men er bare alt for "redde" til å komme med sin mening ol.

7871326[/snapback]

Greier de ikke å åpne kjeften er det dømt til å gå dem dårlig uansett, så det er bare gi dem dårlige karakterer. Kunnskap man ikke tør å benytte seg av bør man ikke få poeng for.
..Om lærerne hadde fått til en slags balanse, diskusjon noen ganger og innlevering hadde det vært bra. Læreren vår prøver åå det, men er litt umulig ettersom det alltid er bare 2-3 som sier no, og så er diskusjonen over.

7871326[/snapback]

Da er det 2-3 som får over 3... Enkel løsning.
Lenke til kommentar
Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer?

7871202[/snapback]

Skoleverket er ikke tilrettelagt enkelt personer. Desverre.

Lenke til kommentar
Greier de ikke å åpne kjeften er det dømt til å gå dem dårlig uansett, så det er bare gi dem dårlige karakterer. Kunnskap man ikke tør å benytte seg av bør man ikke få poeng for.

7871355[/snapback]

Så har ikke alle så lett for å snakke i større forsamlinger. Sier ikke at man dermed ikke skal ha diskusjoner, det er greit. Men det er også greit med innleveringer.

Lenke til kommentar
Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer?

7871202[/snapback]

Skoleverket er ikke tilrettelagt enkelt personer. Desverre.

7871360[/snapback]

Det tar alle som gidder å konsentrere seg maks en skoledag å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...