Bruker-33331 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Siden jeg jobber med skole 7870917[/snapback] Vent.. Hva? Det hadde jeg aldri trodd om deg. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Siden jeg jobber med skole 7870917[/snapback] Vent.. Hva? Det hadde jeg aldri trodd om deg. 7871017[/snapback] Du snakka med Neppe om skole for noen dager siden jo! *sjokkert* Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Skole suger. Eller, jeg storkoser meg på skolen, men faen så mye slit! Kan noen gi meg én god grunn til at noen skal tvinge på meg 4 innleveringer i historie, geografi og samfunnslære? Jeg har ikke valgt de fagene selv, og jeg kommer ikke til å få bruk for noe av det som annet enn "allmennkunnskap". BÆ! Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Vent.. Hva? Det hadde jeg aldri trodd om deg. 7871017[/snapback] Hehe, hva trodde du jeg dreiv med da ? Herr Brun. Ingen skal gi den en grunn. Du skal gi dem til deg selv. Om du ikke ser hvorfor du har bruk for det, så vil du heller ikke lære noe my av det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Neppe: Jeg vet det. Jeg er ikke interessert i å gjøre det, men jeg er nødt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Neppe: Jeg vet det. Jeg er ikke interessert i å gjøre det, men jeg er nødt. 7871087[/snapback] Det trenger ikke være din feil. Det kan være læreren din sin feil. Lærere som er umotiverte i forhold til jobben sin, smitter ofte over på elever. De burde ikke få lov til å være lærere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Per Martin (SL-læreren) er kjempekul, og jeg lærer masse i timene hans. Det forandrer ikke det faktum at Samfunnslære ikke er et veldig viktig fag... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Per Martin (SL-læreren) er kjempekul, og jeg lærer masse i timene hans. Det forandrer ikke det faktum at Samfunnslære ikke er et veldig viktig fag... 7871157[/snapback] Nei politikk og samfunn kunne vi klart oss uten. Heh. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer? 7871202[/snapback] Fordi det ikke fungerer i mange klasser. Og det hender at noen dominerer i diskusjoner, mens andre sitter igjen stille. Og får med det dårlig karakter, selvom de vet en del, men er bare alt for "redde" til å komme med sin mening ol. ..Om lærerne hadde fått til en slags balanse, diskusjon noen ganger og innlevering hadde det vært bra. Læreren vår prøver åå det, men er litt umulig ettersom det alltid er bare 2-3 som sier no, og så er diskusjonen over. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Fordi det ikke fungerer i mange klasser. Og det hender at noen dominerer i diskusjoner, mens andre sitter igjen stille. Og får med det dårlig karakter, selvom de vet en del, men er bare alt for "redde" til å komme med sin mening ol.7871326[/snapback] Greier de ikke å åpne kjeften er det dømt til å gå dem dårlig uansett, så det er bare gi dem dårlige karakterer. Kunnskap man ikke tør å benytte seg av bør man ikke få poeng for...Om lærerne hadde fått til en slags balanse, diskusjon noen ganger og innlevering hadde det vært bra. Læreren vår prøver åå det, men er litt umulig ettersom det alltid er bare 2-3 som sier no, og så er diskusjonen over. 7871326[/snapback] Da er det 2-3 som får over 3... Enkel løsning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Alle i vår klasse er muntlig aktive. Læreren er bare ikke interessert i å få i gang en diskusjon, han lager diskusjoner på it's learning og sier at det teller som muntlig aktivitet. I tillegg har vi tester (lekseprøver) og innlevering samt prosjekter. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer? 7871202[/snapback] Skoleverket er ikke tilrettelagt enkelt personer. Desverre. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Greier de ikke å åpne kjeften er det dømt til å gå dem dårlig uansett, så det er bare gi dem dårlige karakterer. Kunnskap man ikke tør å benytte seg av bør man ikke få poeng for. 7871355[/snapback] Så har ikke alle så lett for å snakke i større forsamlinger. Sier ikke at man dermed ikke skal ha diskusjoner, det er greit. Men det er også greit med innleveringer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det tar meg et par timer å finne ut av hvordan politikken i Norge fungerer på det planet jeg trenger å forstå den. Dypere samfunnsspørsmål går vi ikke inn på i faget, dette har vi fordypningsfag til. Hvorfor kan vi ikke ha gode diskusjoner i klassen, istedenfor masse lange innleveringer? 7871202[/snapback] Skoleverket er ikke tilrettelagt enkelt personer. Desverre. 7871360[/snapback] Det tar alle som gidder å konsentrere seg maks en skoledag å finne ut av det. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) eneste ting som er bra for deg fagmessig er Grunnkurs og VK1(+lærlingtiden). Resten er bare bull. edit: men så kommer høyskole da. Noe som er FAKTISK det du EGENTLIG trenger. Endret 4. februar 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Matte, fysikk, kjemi og norsk er bra. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Matte, fysikk, kjemi og norsk er bra. 7871499[/snapback] Jeg skal si meg enig hvis du stryker norsk. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Man kan da aldri bli flink til å diskutere vis man aldri får muligheten til det btw: Samfunsfag er da et greit fag? Eller kanskje det bare gjelder U-Skolen... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det gjelder bare u.skolen Daniel: Du trenger norsk. Punktum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg