Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Så kommer du da.  :p

Det er masse man kan kjøpe seg ut av, og det synes jeg er greit nok. De er heldige hvis de har nok penger til det.

Men fyllekjøring kan være ekstremt farlig og det er noe man IKKE burde gjøre uansett. I tillegg i et land der alkohol er strengt og vanlige utvekslingsstudenter blir kastet ut hvis de blir tatt. Jeg synes det rett å slett dumt hvis Joachim kan bare betale en liten slum med penger for å bli kvitt alle problemene han har lagd for seg selv.

Skjønner du hva jeg mener?

7845029[/snapback]

Jeg skjønner at du mener det, men det er tydeligvis ikke så strengt overalt. Jeg tror heller ikke at Jokke er utvekslingstudent, han er vel der med familien? Uansett, har han statsborgerskap (noe jeg er rimelig sikker på at han har) så kan de ikke deportere ham. Når det er snakk om "first offence" er det ofte enkelt å slippe unna, det er når det skjer for tredje gang at du virkelig sliter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penger betyr fint lite. Det er informasjon som gir makt.

7845010[/snapback]

Hah. Plz.

7845018[/snapback]

Se på Valla. Se på Clinton. Se på Nixon. Se på Caesar. Se på Øyvind Dahle. De var mektige, men informasjonen var ødeleggende. Selv når det var fattige folk som satt på den. Pengene hjelper ikke mye om noen har informasjon som kan skade. Og informasjon er også nøkkelen til å få penger og makt. Penger er kun et middel de som er svake benytter. De mektige gjør det skikkelig uten bruk av handicapmidler som penger. Odins sønner er et eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Se på Valla. Se på Clinton. Se på Nixon. Se på Caesar. Se på Øyvind Dahle. De var mektige, men informasjonen var ødeleggende. Selv når det var fattige folk som satt på den. Pengene hjelper ikke mye om noen har informasjon som kan skade. Og informasjon er også nøkkelen til å få penger og makt. Penger er kun et middel de som er svake benytter. De mektige gjør det skikkelig uten bruk av handicapmidler som penger. Odins sønner er et eksempel på dette.

7845044[/snapback]

Du er seriøst sær. Skulle ikke du legge deg?^^

Lenke til kommentar

7845044[/snapback]

Tror du jeg kan få meg noen DVD'er hvis jeg tar med et par leksikon på platekompaniet og tar høytlesning?

Lenke til kommentar

Nei men du kan få hele butikken om du har informasjon om eierens sære sexuelle preferanser. Hvorfor tenker folk i så små baner?

Yssen satt på informasjon om at den mektigste personen i Norge pr. januar 2007 var en mobber. Hun brukte den informasjonen og pr. februar 2007 er ikke kvinnen den mektigste lenger.

Å ha rett informasjon om en som har mye penger er langt mektigere enn å kun ha mye penger. Mer riktig er det å ha innformasjon om en som er mektig veldig mye makt i seg selv.

Lenke til kommentar
Nei men du kan få hele butikken om du har informasjon om eierens sære sexuelle preferanser. Hvorfor tenker folk i så små baner?

Yssen satt på informasjon om at den mektigste personen i Norge pr. januar 2007 var en mobber. Hun brukte den informasjonen og pr. februar 2007 er ikke kvinnen den mektigste lenger.

Å ha rett informasjon om en som har mye penger er langt mektigere enn å kun ha mye penger.

7845076[/snapback]

Er Yssen spesielt mektig nå, da? Husk også at hvis man har penger og informasjon blir brukt imot en, så har man fortsatt pengene, og da kan man kjøpe smågodt og småjenter.

Lenke til kommentar

7845076[/snapback]

Fordi jeg ikke trenger mer.

Eller i så fall innbiller jeg meg det. Greit nok at informasjon kan brukes som en verdifull valuta, men kroner og øre duger til sitt det også.

Lenke til kommentar

Er Yssen spesielt mektig nå, da? Husk også at hvis man har penger og informasjon blir brukt imot en, så har man fortsatt pengene, og da kan man kjøpe smågodt og småjenter.

7845084[/snapback]

Nei, men Stoltenberg er blitt mektigere. Og han er bestevenn med eksmannen til Yssen, som også rådførte Yssen i saken.

Nå tror jeg ikke det ligger noe bak i den konspirasjonsteorien. Men for å leke med tanken så vil jeg si at om Stoltenberg satt på denne informasjonen og satte den til verks så er jo det en genistrek om målet er mer makt.

Og Yssen vil da sitte igjen med å være venn og sammensvoren med en mektigere Stoltenberg i tillegg til at hennes bitre fiende er blitt svakere. Så ja hun ville tjent på det ja.

Men jeg nekter å tro at Stoltenberg er så smart. :wee:

Lenke til kommentar
Er det en politisk diskusjon på gang i SO? Jeg som er syk og håpet på litt trøst. :(

7845099[/snapback]

Ring Valla, hun er flink til slikt :)

Ikke en politisk diskusjon, politikk blir brukt som et eksempel i en diskusjon hvorvidt informasjon er veien til makt eller om penger er det :)

Edit: Og om noen skulle kjøpe seg en god advokat så er det faktisk en advokat med en haug av kunnskap (les innformasjon) som får fri vedkommende. Det er advokaten som sitter med makten. Fordi han har kunnskapen. Og han får da pengene.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du mener det, men det er tydeligvis ikke så strengt overalt. Jeg tror heller ikke at Jokke er utvekslingstudent, han er vel der med familien? Uansett, har han statsborgerskap (noe jeg er rimelig sikker på at han har) så kan de ikke deportere ham. Når det er snakk om "first offence" er det ofte enkelt å slippe unna, det er når det skjer for tredje gang at du virkelig sliter.

7845043[/snapback]

Kommer selvsagt ann på hvor han bor ja. Hvis han bor i by er det mye strengere enn på landet. Allikevel er det strengt hvis du blir tatt i hele USA. Spesielt med fyllekjøring!

Jeg vet ikke hvor mye utvekslingsstudent han er. Han reiste i alle fall med Aspect, men jeg tror han går på privatskole. Om han har amerikansk statsborgerskap vet jeg ikke noe om, men han ville fortsatt vært i problemer.

Lenke til kommentar
Se på Nixon.

7845044[/snapback]

Nixon var jo rett å slett bare gal. :hrm:

7845128[/snapback]

Det pleier å være en vane for presidentene der borte. Ikke det at vi skal snakke for høyt. Vi hadde en prest som statsminister, som attpåtil ble mentalt syk. Var vel vi og Iran som hadde "prestestyre" her i verden.

Lenke til kommentar

Det pleier å være en vane for presidentene der borte. Ikke det at vi skal snakke for høyt. Vi hadde en prest som statsminister, som attpåtil ble mentalt syk. Var vel vi og Iran som hadde "prestestyre" her i verden.

7845138[/snapback]

Helt korrekt det med prestestyre, selv om Iran er litt mer ekstrem en Norge.

Men det om at Kjell Magne er mental syk har jeg ikke hørt noe om. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...