Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å for å konstanteer det. Heter det IKT-DriftsFAGET.

 

Kurskode 8050, hovedvekt på nettverk.

 

4 årig skolegang slik som alle andre fag-/svennbrev.

 

Sluttkompetanse: Fagarbeider i IKT-Driftsoperatør

 

 

Den Store P, jeg synes du kunne hett paulsen til etternavn. Siden da hadde initialene dine blitt php. Men siden du ikke heter paulsen til etternav, ble jo dette rimelig teit.

 

Har en her som har PMS til initialer da. Første jeg la merke til når har presenterte seg.

 

Aner ikke hvorfor jeg skrev dette.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Å for å konstanteer det. Heter det IKT-DriftsFAGET.

 

Kurskode 8050, hovedvekt på nettverk.

 

4 årig skolegang slik som alle andre fag-/svennbrev.

 

Sluttkompetanse: Fagarbeider i IKT-Driftsoperatør

7780849[/snapback]

 

Ja hører dere det!? HÆ!?! Alle sammen! Bare pass dere!

 

 

@ Neppe, mine initialer er phø da.. PHØ! det er bare tullsnakk!

Endret av Den store P
Lenke til kommentar

oO

 

Når ble IKT-driftsfag 4-årig?

 

VK1 og 2 år som lærling var alt vi fikk vite om da vi gikk det :p

Og de som ikke fikk lærlingeplass, fikk gå VK2 i stedet. Da var det ett år, fagprøven og håpe å bestå.

Nå var vi en klasse på 6. 2 besto med glans, 2 besto så vidt og 2 strøyk. Jeg var en av de som strøyk og gav faen i å ta den opp igjen.

Lenke til kommentar
Når ble IKT-driftsfag 4-årig?

 

VK1 og 2 år som lærling var alt vi fikk vite om da vi gikk det :p

Og de som ikke fikk lærlingeplass, fikk gå VK2 i stedet. Da var det ett år, fagprøven og håpe å bestå.

Nå var vi en klasse på 6. 2 besto med glans, 2 besto så vidt og 2 strøyk. Jeg var en av de som strøyk og gav faen i å ta den opp igjen.

7780900[/snapback]

1. Du trenger et grunnkurs

2. Du trenger vk1

3. Samt 2 år i bedrift.

 

Elever er unntaket ja, men som sagt også en dårlig løsning. Blir prøvd unngåt til enhver pris.

 

Det heter et 4årig løp i videregående opplæring og ikke 2

+2 årig. Grunnen er at sammenhengen skal sees mellom skoleåret og bedriftsåret. Man har jo f.eks utplassering for å se sammenhenger og bli kjent med faget.

 

Nå kommer du heller ikke unna at man krever 4 år om man skal ha bestått fagprøve som LÆRLING.

 

Valget er å jobbe innen faget i 5 år, realkompetansevurdere seg for så å ta en fagprøve som praksiskandidat.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Ah, med GK ja.

Uff, flisespikkeri.

 

Men det er jo likevel egentlig bare 3 år med IKT da det første året er et hvilketsomhelst kurs.

 

Takke meg til å enkelt og greit gi faen, hoppe over på påbygging og finne meg noe mer interessant.

Bare synd at jeg wasta 3 år på ting jeg egentlig ikke ville ha.

7780952[/snapback]

De studieforberedende fagene er også en del av utdanningen, så jo 4 årig blir det uansett.

 

Hva gjorde du i 3 år da ?

Lenke til kommentar
Ah, med GK ja.

Uff, flisespikkeri.

 

Men det er jo likevel egentlig bare 3 år med IKT da det første året er et hvilketsomhelst kurs.

 

Takke meg til å enkelt og greit gi faen, hoppe over på påbygging og finne meg noe mer interessant.

Bare synd at jeg wasta 3 år på ting jeg egentlig ikke ville ha.

7780952[/snapback]

Tror man må ta ett spesielt GK for å komme inn på IKT Drift fra og med neste skoleår. Er dog ikke 100% sikker.

 

 

Meh, jeg vil ha ny pc. Har ikke penger, og har andre prioriteter som overgår dette, men vil fortsatt ha (:

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Tror man må ta ett spesielt GK for å komme inn på IKT Drift fra og med neste

7780968[/snapback]

GK eksisterer ikke lengre. Heter fra starten av VG1.

 

Det du sier stemmer. Man må ta Service og Samferdsel (Tidligere salg og service) for å komme inn på det som nå vil hete IKT-Servicefaget.

 

Har faktsik 4 stk her på jobb som er CP. Ikke alvorlig så klart. En av dem har f.eks problemer med bevegelse av ene delen av kroppen.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Tror man må ta ett spesielt GK for å komme inn på IKT Drift fra og med neste

7780968[/snapback]

GK eksisterer ikke lengre. Heter fra starten av VG1.

 

Det du sier stemmer. Man må ta Service og Samferdsel (Tidligere salg og service) for å komme inn på det som nå vil hete IKT-Servicefaget.

7780990[/snapback]

Jepp, er det jeg og har hørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...