Forumforumforum Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kom en kunde innom jobb klokka ti over åtte i dag og skulle kjøpe øl. Samtalen gikk som følger:Fredrik: Eh, dessverre, men klokka er ti over åtte, og ølsalget stenger åtte. Kunde: Hæ? Fredrik: Jeg har ikke lov å selge deg ølen nå, fordi ølsalget stenger klokka åtte, og nå er den ti over åtte. Ingenting jeg kan gjøre med det, dessverre. Kunde: Javel, men det er jo på morgenen nå? Fredrik: Hehe, nei du, det er nok kvelden. Kunde: Oi! Beklager så mye, da går det greit. 7759714[/snapback] De butikkene som godtar at man putter øl i kurven for 20.00 og deretter dekker til ølbeholdningen og selger øl inntil 20.15, bryter de loven? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 God aften folkens, ingenting som å sove i 6-7 timer. Sånn type komaaktig søvn, hvor ingen får vekt en i det hele tatt. Hadde noe lignende første juledag. Da sov jeg egentlig fra ca 12:00 første juledag til 15:00 andre juledag *fine søvnsykdomsaken* Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Det var jo mer morsomt at han trodde det var morgen da Da har jeg sett reprisen av lost. Vurderer å legge meg, skal jeg det? EDIT: Jeg legger meg jeg... God natt, alle sammen. Endret 19. januar 2007 av mrbjoern Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Gudfaren III er virkelig ikke en god film. Og det var ikke II'ern heller... *skuffet* Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 De butikkene som godtar at man putter øl i kurven for 20.00 og deretter dekker til ølbeholdningen og selger øl inntil 20.15, bryter de loven? 7760029[/snapback] AFAIK, ja. Ølsalget som stenger 20:00. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hmm ... Må søke sommerjobb snart jeg. Kanskje på butikk? Må bare finne hvilken. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Si meg smarte folk, det skrives "fjortiser" istendenfor "fjortisser"? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Siden ordene ikke eksisterer i noen ordlister i det hele tatt er det litt vanskelig å avgjøre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Si meg smarte folk, det skrives "fjortiser" istendenfor "fjortisser"? 7760300[/snapback] Den må jo være rettet til meg. Det skal vel skrives fjortisser. Det er ikke fjortiiiiser det er snakk om. Fjottiser (uttales fjåttisser) er også en artig stavemåte. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Si meg, hvor er logikken i at du mener fjortiser ikke skrives fjortiser, på grunn av at det uttales fjortisser, mens du kommer med et forslag på "fjottiser" som uttales "fjåttisser"? Det skrives fjortiser, n00bs. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 En fjortis, fjortisen. Flere fjortisser, alle fjortissene (evt. fjortiser/fjortisene) Alternative stavemåter <3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 En fjortis, fjortisen.Flere fjortisser, alle fjortissene (evt. fjortiser/fjortisene) Alternative stavemåter <3 7760373[/snapback] Det er nok det siste som er "riktig", men det er ikke like gøy. fredrik: Fjottisser fordi ordet fjott skrives med o, og fordi fjortiser er en gjeng med fjotter og fjoller. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Og siden vi ikke kommer noen plass med denne diskusjonen ang. skrivemåten av "fjortiser" setter vi en strek for den diskusjonen. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 NgZ, greit at du understreker et poeng, men rettskriving skal man ikke tulle med. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Solid: Du har helt rett, men det knytter seg histoirer til hvordan jeg skriver enkelte ord. Egentlig er jeg ultrakonservativ når det gjelder skriftspråk. Vel, nesten da. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hoho, jeg har tidenes teiteste diskusjon med en eller annen idiot på blink. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Do tell. The Almighty Godfather greier ikke å fange mer en 23% av oppmerksomheten min. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hoho, jeg har tidenes teiteste diskusjon med en eller annen idiot på blink. 7760466[/snapback] Get a vasectomy. Jeg vet ikke hva blink er, men fortsatt synes jeg det er overvurdert. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Tja, du kan sjekke gjesteboken min istedenfor. Blinknavnet er ustek. Var en eller annen jente fra Harstad som ble forbanna på meg siden jeg skriver at jeg hater fjortiser og at det er teit å skrive på dialekt på profilen min. Hun kommer med haugevis av usaklige kommentarer slik som at jeg hater fjortiser fordi jeg ikke for hatt sex med dem. I tillegg har hun satt opp et helt avsnitt på profilen sin med fet skrift at jeg er den teiteste personen på blink. Og nå har jeg merket at haugevis av folk fra Harstad har kommet inn på profilen min, så jeg er ganske sikker på at hun sender b-poster rundt omkring. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Pass deg før ungdomsmiljøet fra Harstad banker på døra med nøtteknekker. Vel det finnes en fin egenskap som heter å ignorere, og en funksjon som heter logg ut. Jeg bruker det ofte er veldig fornøyd. Endret 20. januar 2007 av Solid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg