Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og leser på midtsiden.no.

Så kom jeg over denne vitsen:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Vedlikehold og problemer

 

Qantas er et australsk flyselskap. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse.

 

Blanketten fylles ut av piloten og leses deretter av mekanikerne som retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt. Piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.

 

Ingen skal påstå at personalet på bakken mangler humoristisk sans.

 

Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som Qantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert.

 

Qantas er forresten det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

 

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar noteret av mekanikeren.

 

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.

S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

 

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.

S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

 

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.

S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

 

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.

S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

 

P: Døde insekter på frontruten.

S: Levende insekter er i restordre...

 

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.

S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

 

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.

S: Beviset fjernet!

 

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.

S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

 

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.

S: Det er liksom dét de er der for...

 

P: Radioen ute av drift.

S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.

 

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.

S: Har en mistanke om at du har rett!

 

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

 

P: Flyet oppfører seg rart.

S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

 

P: Radaren brummer.

S: Har omprogrammert radaren til tale.

 

P: Mus i cockpiten.

S: Katt installert.

 

Steike jeg ler fortsatt av vitsen. :wee:

Lenke til kommentar
Sitter her og leser på midtsiden.no.

Så kom jeg over denne vitsen:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Vedlikehold og problemer

 

Qantas er et australsk flyselskap. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse.

 

Blanketten fylles ut av piloten og leses deretter av mekanikerne som retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt. Piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.

 

Ingen skal påstå at personalet på bakken mangler humoristisk sans.

 

Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som Qantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert.

 

Qantas er forresten det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

 

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar noteret av mekanikeren.

 

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.

S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

 

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.

S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

 

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.

S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

 

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.

S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

 

P: Døde insekter på frontruten.

S: Levende insekter er i restordre...

 

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.

S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

 

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.

S: Beviset fjernet!

 

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.

S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

 

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.

S: Det er liksom dét de er der for...

 

P: Radioen ute av drift.

S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.

 

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.

S: Har en mistanke om at du har rett!

 

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

 

P: Flyet oppfører seg rart.

S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

 

P: Radaren brummer.

S: Har omprogrammert radaren til tale.

 

P: Mus i cockpiten.

S: Katt installert.

 

Steike jeg ler fortsatt av vitsen. :wee:

7623251[/snapback]

Fy flate så bra :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...