nabbskall Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei, har et problem med at pc'n fryser seg i spill hvis jeg har lagt ned spill med windows tasten eller alt tab... altså, når jeg legger opp igjen spill, så går det 1 sekund, så låser det seg, musikk og sånt begynner å hakke, og beeperen på hovedkortet piper alt ettersom hvor mange ganger jeg trykker alt tab for å legge ned spillet, etter ca 10 sekunder, når jeg har fått lagt ned spillet, er alt normalt, legger det opp, samma greia skjer, hvis jeg stenger spillet og åpner det igjen, begynner samme hakke greia og beepinga... må reboote for å få spille igjen, så kan jeg ikke legge ned spillet, dette begynner å bli GANSKE så irriterende, noen som vet hva det kommer av? -kjøling og strøm er ikke noe problem. maskin specs: amd athlon 3800+ X2 (med core optimizer og alt det,) 512mb corsair pc 5300 ram, MSI k9n SLI hovedkort, Gainward 7600gt, apevia 500 watter. takker på forhånd for alle svar =) Endret 26. november 2006 av Storleer Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Her er hva jeg tenker du burde ha fått gjort noe med..: For lite minne,men kan vel kanskje gå..får deg en ekstra 512 brikke..har du kun en 512 brikke fra før av, vil du merke ekstra ytelse i tillegg til økning i minnets størrelse... minnebrikken må være samme som du har for å være effektivt,kort forklart. For treg pagefile, flytt den til en annen harddisk enn hvor du har spill og eller OS, sett den til lik minste og maxi størrelse. Sørg for at ingen volum/filer er system komprimerte. Defragmenter alle disker. Problem løst. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) hvordan flytter jeg pagefile greia? fikk netopp opp en mld om at skjermdriveren ikke virker som den skal og ikke svarer,screenshoot: skal kjøpe mer ram når jeg har penger til det =P Endret 26. november 2006 av Storleer Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 ta og last ned nyeste driver for skjermkortet først du! Fjern så den du har, og installer den nye driveren! Her har du tydeligvis klart å få ødelagt noen system filer/innstillinger eller hva det nå måtte være.. Ser at du har norsk versjon av driveren... Ofte er det litt problemer med de individuelle språk driverene.. Jeg foretrekker å alltid kjøre med engelske drivere. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 ta og last ned nyeste driver for skjermkortet først du! Fjern så den du har, og installer den nye driveren! Her har du tydeligvis klart å få ødelagt noen system filer/innstillinger eller hva det nå måtte være.. Ser at du har norsk versjon av driveren... Ofte er det litt problemer med de individuelle språk driverene.. Jeg foretrekker å alltid kjøre med engelske drivere. 7361947[/snapback] greit =P fjerner alt som har med NVIDIA og gjøre, så legger jeg inn nyeste engelsk versjonene... Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 men hva skal jeg velge når jeg laster ned drivere fra nvidia?http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp quadro, riva, geforge go 7, geforce 8800, geforce and tnt2 ? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Vel du må finne ut hvilket skjermkort du har da? Siden jeg ikke er synsk så har du ett problem der... Så det du må gjøre er en av følgende ting. 1 Åpne opp pc'n og finne skjermkortet og prøve å finne fram til navnet på det ved å se det fysisk , eller 2 Finne ett program på internett som kan fortelle deg hvilket skjermkort du har. ELLER, forutsatt at de driverne du har nå fungerer, kan du høyreklikke skrive bordet og velge egenskaper.. På vinduet som kommer opp da skal det stå navnet på skjermen din og skjermkortet.. Gjør det og ta ett nytt screenshot du.. Høyreklikk skrivebordet, egenskaper, og fortell meg hva som står der.. Det vil være svaret på evt hvilken driver du mest sannsynlig skal ha. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Vel du må finne ut hvilket skjermkort du har da?Siden jeg ikke er synsk så har du ett problem der... Så det du må gjøre er en av følgende ting. 1 Åpne opp pc'n og finne skjermkortet og prøve å finne fram til navnet på det ved å se det fysisk , eller 2 Finne ett program på internett som kan fortelle deg hvilket skjermkort du har. ELLER, forutsatt at de driverne du har nå fungerer, kan du høyreklikke skrive bordet og velge egenskaper.. På vinduet som kommer opp da skal det stå navnet på skjermen din og skjermkortet.. Gjør det og ta ett nytt screenshot du.. Høyreklikk skrivebordet, egenskaper, og fortell meg hva som står der.. Det vil være svaret på evt hvilken driver du mest sannsynlig skal ha. 7362049[/snapback] er et gainward 7600 gt skrev det på første post her Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 lol, da skal du ha geforce and tnt2 typen... =) Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 men hva skal jeg velge når jeg laster ned drivere fra nvidia?http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp quadro, riva, geforge go 7, geforce 8800, geforce and tnt2 ? 7361974[/snapback] Proev geforce du. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 takk for hjelpa dere men det funker heller ikke med ny driver osv.. begynner å tro det er noe galt med hardware >< Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vel, jeg har aldri hatt den der feilmeldingen fra nvidia driveren, så har du vurdert å reinstallere ? Forøvrig har jeg selv ett asus 7300EN GT kort og det fungerer DRITBRA hos meg, hvis du ikke har overklokket eller sånn så må du jo enten ha hatt skikkelig uflaks og fått noe ødelagt i pc'n da ellers så er en reinstall veien å gå.. Her er det du gjør. Gå til start menyen og RUN eller KJØR.. skriv inn DXDIAG og trykk enter... Det kommer opp ett program som spør deg kanskje om du vil sjekke om det er WHQL etc etc, trykk ja... Så venter du litt også trykker du på DISPLAY menyen... Så tar du ett screenshot av det og poster det her... Det jeg vil vite er hvilken driver versjon du har... Du kan også bruke DXDIAG til å sjekke for feil selv... Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvis det fremdeles er problemet med å legge ned spill, og gå tilbake til Desktopen så har du allerede fått svar på problemet. Som Amiganostalgia nevnte : Mer RAM..... Det systemet du har er jo egentlig helt fett, men med 512 Mb Ram så er det ikke mye som skal til før det er fullt. Det du bør gjøre er å renske oppstart for alle uønskede og unødvendige bakgrunnsprogrammer, og heller ikke kjøre spillene med MSN og sånt liggende oppe. 512 RAM på ditt system er skammelig lite - flaskehals osv Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Går jo an å tweake seg rundt dette da, til en viss grad. Bruke classic theme i windows, slå av en 20 services, tweake filsystemet, sette ikoner til 16 farger, skrivebordet også, kjøre minne defragmenterings program før du begynner å spille... Kort forklart, du skulle hatt en install bygget på en mini nlited iso. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hei, har et problem med at pc'n fryser seg i spill hvis jeg har lagt ned spill med windows tasten eller alt tab... De fleste spill støtter ikke med at du mimimerer spill med alt tab som da resulterer i crash..Det at du også har så lite som 512 mb ram gjør det ikke bedre som vil resultere at hdd går berserk... Endret 28. november 2006 av Scortech Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Hvis det fremdeles er problemet med å legge ned spill, og gå tilbake til Desktopen så har du allerede fått svar på problemet. Som Amiganostalgia nevnte : Mer RAM..... Det systemet du har er jo egentlig helt fett, men med 512 Mb Ram så er det ikke mye som skal til før det er fullt. Det du bør gjøre er å renske oppstart for alle uønskede og unødvendige bakgrunnsprogrammer, og heller ikke kjøre spillene med MSN og sånt liggende oppe. 512 RAM på ditt system er skammelig lite - flaskehals osv 7374759[/snapback] har ominnstallert windows osv, har heller ikke overklokket, og har aldri hatt det problemet der før med min maskin Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 her er en screenshoot Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 fra imorgen av, kan det ta litt tid før jeg svarer, har et delvis defekt hovedkort som skal leverest inn til komplett Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 hmm, låser seg ikke så ofte nå^^ Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 her er en screenshoot 7378501[/snapback] Ser at du har oppgradert skjermkort driverne nå, var egentlig interessert i hva de gamle driverne var da. Mulig du hadde drivere som var riktige, men for annet os osv, eller beta. Sørg for at du har final retail på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå