ponnihest Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg tok ut fargepatronen for å spare farge når jeg skulle printe ut i S/H (tidligere har det vist seg at også fargepatronen ble brukt ved S/H-printing). Det som da skjedde var at det ikke var noenting på det jeg skrev ut... I Photoshop satte jeg bildet til gray, i printermenyen valgte jeg grayscale... Er K-patronen bare et supplement til fargepatronen for å få skikkelig svart? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Når jeg trykker Print i Photoshop så kan jeg velge Properties og da kommer jeg videre til en boks hvor jeg kan velge sort/hvit eller farger. Skulle likt å vite hva patronen med sort blekk i brukes til... Tekstdokumenter kanskje!!? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Når jeg trykker Print i Photoshop så kan jeg velge Properties og da kommer jeg videre til en boks hvor jeg kan velge sort/hvit eller farger. 7363292[/snapback] Det er det jeg òg gjør... Har du prøvd å bare ha svart patron i? Skulle likt å vite hva patronen med sort blekk i brukes til... Tekstdokumenter kanskje!!? 7363292[/snapback] Heh, ja... Tull om det er slik at fargepatronen faktisk blir brukt til svart. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hvilken printer er det? Det er faktisk slik at når en printer på fotopapir/beste kvalitet, så vil mange printere bruke fargene til å blande sort. Noen printere leveres dog med en egen sort patron som blir brukt til foto skriving. Sort brukes ellers bare til vanlig "dokument" utskrift. Min Canon i850 bruker dette prinsippet. edit; noe... Endret 27. november 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Hvilken printer er det? 7366921[/snapback] Canon Pixma IP2000 Det er faktisk slik at når en printer på fotopapir/beste kvalitet, så vil mange printere bruke fargene til å blande sort. 7366921[/snapback] Det er jo helt tullete. Ser på et foto jeg har i S/H er faktisk mer sepia enn S/H. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Det er jo helt tullete. Ser på et foto jeg har i S/H er faktisk mer sepia enn S/H. 7367249[/snapback] Egentlig så er det ikke det..., men etter en del bruk, så kan det bli litt fargefeil i det som skal være svart. Jeg hadde problem med at alt så mørkegrønnt ut..., men dyprens (gjerne flere enn 1 gang ...) av skriverhodet skal kunne fikse dette. Mitt fungerte ikke selv etter dyprens...., helt til jeg skyllte det i lunkent vann (renset det helt)..., satte det på plass + 2 dyprens til = Sort! Så nå slipper jeg å bytte ut printhodet/printeren. ..., men kommer til å ta noen dyprens i ny og ne fremover for å forhindre fargefeil. Endret 27. november 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå