Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Trenger ingen link for det. Alle selskaper liker å selge ting så dyrt som overhodet mulig. Man ingen av selskapene er vel verre enn de andre på det punktet. De har bare forskjellige strategier på hva de vil kutte prisen på(Nintendo kutter i prisen på spill, Sony og Microsoft kutter i prisen på hardware).

7367983[/snapback]

Selvsagt, men jeg ba om link til påstanden om at online-spilling på Wi ikke skulle være gratis.

 

Wii er har ikke last-gen maskinvare. Dette vet du godt Dragon Hunter. Slutt å troll! Ytelsesmessig ligger den godt etter konkurrentene ja, men ytelse har ikke noe med hvor "gammel" maskinvaren er.

 

At Wii har ny HW, betyr ikke at HW-en er god. Høyst sannsynlig er Wii HW-en utviklet for å være mer strømsparende, og fysisk mindre enn GC-HW-en.

 

Far Cry, Wii:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
wiifarcry2.jpg

 

Riddick, Xbox:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ss_preview_Riddick_03_11_14_018.jpg

 

HD er ikke standardutstyr, det er bare muligheter for høyere oppløsning. Absolutt ikke noe som man MÅ ha for å spille. Det blir penere, men ikke avgjørende.

 

Man "må" ikke ha HDTV-støtte, men det er standard-utstyr. Man må heller ikke ha stereoannlegg for å kjøre bil, men stereoannlegg er standardutstyr i en bil i dag.

 

Wii Sports er et lite spill med 5 spill i, og poenget med den setningen er? Selv om det er lite kan det være morro for det.

7367847[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at Wii Sports var dårlig.

7367984[/snapback]

Dette her tar kaka, du sammenligner grafikken i ett tidlig screenshot av ett spill til en konsoll som enda ikke er ferdig lansert, med grafikken i ett spill som kom ut 2 1/2 år etter lanseringen av Xbox. :thumbup:

 

Og selv om HDTV-output er standardutstyr blant konsollene, er HDTV enda ikke standardutsyr blant befolkningen.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
last-gen-hw? den er uansett en forbedring over alle de andre last-gen-konsollene, og kontrolleren er next-gen. Var ps2 last-gen forrige generasjon fordi den var den teoretisk svakeste til å knuse tall?

 

Hva i helvete er det som gjør HW-en i Wii til next-gen-HW? Jeg kan ikke huske å ha sett normal mapping, parallax mapping, eller hdr i noe Wii-spill. PS2 var marginalt svakere enn Xbox, og hadde mer RAM, og sterkere GPU enn GC. Av gårsdagens konsoller var DC svakest, men det var også med små marginer.

 

HDTV-støtte: her er jeg enig, savner 720p, men uansett, de fleste HDTV-er greier å oppskalere 480p greit nok, og de fleste som kjøper Wii, driter i om spillet kjører i 480p eller 1080p. Mange ganger så høy oppøsning betyr ikke automatisk mange ganger bedre spillkonsoll. Likevel skulle jeg lnske at Nintendo hadde lagt opp til 720p, og enklere tilgang til komponent-kabler...

 

Både PS3 og 360 har mer å by på enn HDTV-støtte. Så lenge spillet ikke kjører native i 480p, ser det ikke så veldig bra ut i 720i/p, eller 1080i/p.

 

Online-tjeneste gratis en liten stund? Link plx...

 

Leste det her på forumet et sted.

 

Wii sports, lite spill? Kan hende er det lite komplisert i forhold til dine ønsker, men om du hadde gidded å lest litt, kan du lese om amerikanere som i thanksgiving-perioden har tilbrakt timevis med wii bowling, tennis og golf sammen med svigermor og bestefar. Noe som neppe hadde skjedd viss du hadde dratt frem RFoM eller GeoW.

 

Wii Sports består av fem småspill, ergo er det et lite spill.

Lenke til kommentar
At Wii har ny HW, betyr ikke at HW-en er god. Høyst sannsynlig er Wii HW-en utviklet for å være mer strømsparende, og fysisk mindre enn GC-HW-en.

7367984[/snapback]

Det er hinsides poenget. Maskinvaren er ikke gammel, den er laget spesielt for Wii. Ikke mange konsoller som kjører på 17 Watt når man spiller er det?

Man "må" ikke ha HDTV-støtte, men det er standard-utstyr. Man må heller ikke ha stereoannlegg for å kjøre bil, men stereoannlegg er standardutstyr i en bil i dag.

Man kan fremdeles kjøre bilen. Og slutt å krerulere.

Lenke til kommentar
Dette her tar kaka, du sammenligner grafikken i ett tidlig screenshot av ett spill til en konsoll som enda ikke er ferdig lansert, med grafikken i ett spill som kom ut 2 1/2 år etter lanseringen av Xbox.  :thumbup:

7368010[/snapback]

 

Wii har allerede velkjent arkitektur, så utviklere kan presse maksimalt ut av den fra starten. Far Cry er et Ubisoft-spill, så vidt jeg vet kommer også Red Steel fra Ubisoft, og der var de første bildene CGI. Det er ikke alltid at de første screenshotsene ser dårligere ut enn sluttproduktet.

Lenke til kommentar
Det er hinsides poenget. Maskinvaren er ikke gammel, den er laget spesielt for Wii. Ikke mange konsoller som kjører på 17 Watt når man spiller er det?

 

Strømforbruket er uvesentlig. Er det viktigst at en dragster aksellerer fort, eller er det viktigst at forbruket er lite?

 

Man kan fremdeles kjøre bilen. Og slutt å krerulere.

7368025[/snapback]

 

Man kan fremdeles kjøre bilen, men det er en grunn til at stereoannlegg er standardutstyr.

Lenke til kommentar
Strømforbruket er uvesentlig. Er det viktigst at en dragster aksellerer fort, eller er det viktigst at forbruket er lite?

7368038[/snapback]

Hvordan er det uvestentlig? Man kunne ikke gjøre dette på gammel maskinvare. Både Hollywood og Broadway er laget fra grunnen av for å senke energiforbruket. Dette da for at Wii skal kunne bruke Wii Connect 24.

 

Og slutt med denne negative trollingen din på dette forumet, grensen er snart nådd. Det er mulig å diskutere på en skikkelig måte, uten å poste på den måten du gjør.

Lenke til kommentar
Hva i helvete er det som gjør HW-en i Wii til next-gen-HW? Jeg kan ikke huske å ha sett normal mapping, parallax mapping, eller hdr i noe Wii-spill. PS2 var marginalt svakere enn Xbox, og hadde mer RAM, og sterkere GPU enn GC. Av gårsdagens konsoller var DC svakest, men det var også med små marginer.

Er ikke kontrollerene en del av maskinvaren? Er ikke motion-sensing kombinert med peking ett fremskritt fra den forrige generasjonen? Greit nok fantest det enkelte snodige kontrollerløsninger i den forrige generasjonen, men det var uansett ikke standard for konsollen. Og hvem i helvete er det som bryr seg om * mapping, hdr, bloom, er det en slags universal fiks for alt som heter spill?

 

 

Både PS3 og 360 har mer å by på enn HDTV-støtte. Så lenge spillet ikke kjører native i 480p, ser det ikke så veldig bra ut i 720i/p, eller 1080i/p.

Spillene kjører native i 480p eller 576p, avhengig av NSTC / PAL.

Leste det her på forumet et sted.

Tror du blander det med nettleseren her, som blir solgt av Opera, men tilbydt gratis den første perioden.

 

 

Wii Sports består av fem småspill, ergo er det et lite spill.

7368012[/snapback]

Er det antall GB og antall timer utvikling, eller hvor gøy man har det med spillet som har noe å si? Slik jeg tolket setningen din var det "ja, det følger med ett spill, men det er så lite, at det teller ikke"-

Lenke til kommentar
Dette her tar kaka, du sammenligner grafikken i ett tidlig screenshot av ett spill til en konsoll som enda ikke er ferdig lansert, med grafikken i ett spill som kom ut 2 1/2 år etter lanseringen av Xbox.  :thumbup:

7368010[/snapback]

 

Wii har allerede velkjent arkitektur, så utviklere kan presse maksimalt ut av den fra starten. Far Cry er et Ubisoft-spill, så vidt jeg vet kommer også Red Steel fra Ubisoft, og der var de første bildene CGI. Det er ikke alltid at de første screenshotsene ser dårligere ut enn sluttproduktet.

7368028[/snapback]

Tull. Capcom, Square, og Nintendo EAD kan utnytte hardwaret godt. Ingen andre utviklere lagde helhjertede GCengines.

Lenke til kommentar
Kontroller er ikke HW. Bevegelsessensorer er et fremskritt, men ikke next-gen. Hvis Wii er next-gen, er også PS2 med EyeToy next-gen.

 

 

til moderator: beklager, men jeg ønsker å diskutere dette om selve kontrolleren er en forbedring av hw'en eller ikke, og samtidig holde meg borte fra den evige diskusjonen om ytelse. Dersom du mener dette er stygt, er det bare å slette i vei :)

 

Hvorfor er ikke kontroller hardware? Er hardware begrenset til CPU, GPU, og andre klumper av silisium? Personlig mener jeg at fremskritt i den motoriske realismen til en konsoll er vel så viktig som fremskritt i det visuelle. Personlig bryr jeg meg fint lite om ett spill holder ett grafikkmessig nivå til Amiga 500, Sega Master System, Wii eller Xbox 360, jeg mener at vakre stilarter i spill er like vakkert, om ikke penere, enn fotorealisme, så lenge det er gjort riktig, og dette mener jeg at maskinvaren i Wii er kraftig nok til å regnes som next-gen.

 

Jeg synes også at det er spesielt at du mener at alle som ikke bryr seg om grafikk, er hyklere. tror du at alle gamere i hele verden sitter og onanerer til tekniske specs, og CGI-videoer? I såfall tror jeg at det er du som ikke greier å se for deg at andre har det synet som deg.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Ok, siden jeg ser mange som sier at xbox360 og ps3 kommer til å vinne over Wii. For å si det sånn: Jeg bryr meg MINST om grafikken, siden man ofte må ut med en TV til 15000kr for å utnytte HD, ingen som har tenkt på det? Jeg vil ha Wii pga en ting: Zelda, zelda, zelda. Eneste spillet jeg har spilt mer enn zelda til n64 er nok FF7 og FF9, men siden square har tatt en feil vending med FF serien, faller jeg nok tilbake på Zelda.

Lenke til kommentar
Ganske enig med det du sier i topic, men du må jo også se på forspranget MS har med Xbox 360.

 

Jeg tipper det blier slik:

 

- Xbox 360

- Nintendo Wii

- Playstation 3 (Sorry, Sony)

7368269[/snapback]

Ikke overdvurder forspranget. Dreamcast hadde omtrent det samme forspranget da Ps2 kom, og se hvor mye det hjalp Sega. Hadde forspranget vært større hadde det vært en annen sak, men et forsprang på 7 millioner er enkelt og greit ikke mye i spillbransjen.

Lenke til kommentar
Ok, siden jeg ser mange som sier at xbox360 og ps3 kommer til å vinne over Wii. For å si det sånn: Jeg bryr meg MINST om grafikken, siden man ofte må ut med en TV til 15000kr for å utnytte HD, ingen som har tenkt på det? Jeg vil ha Wii pga en ting: Zelda, zelda, zelda. Eneste spillet jeg har spilt mer enn zelda til n64 er nok FF7 og FF9, men siden square har tatt en feil vending med FF serien, faller jeg nok tilbake på Zelda.

7368280[/snapback]

 

Jeg er i grunn ganske enig. Grafikken har ikke mye å si, hvis gameplayet er dårlig.

Lenke til kommentar
Ganske enig med det du sier i topic, men du må jo også se på forspranget MS har med Xbox 360.

 

Jeg tipper det blier slik:

 

- Xbox 360

- Nintendo Wii

- Playstation 3 (Sorry, Sony)

7368269[/snapback]

Ikke overdvurder forspranget. Dreamcast hadde omtrent det samme forspranget da Ps2 kom, og se hvor mye det hjalp Sega. Hadde forspranget vært større hadde det vært en annen sak, men et forsprang på 7 millioner er enkelt og greit ikke mye i spillbransjen.

7368310[/snapback]

 

Men så ble Dreamcast en stooor fiasko også da...

 

EDIT: Xbox 360 har i dette øyeblikk solgt 7 568 000 konsoller, Sony har solgt 311 000, og Nintendo har solgt ca 550 000

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Hehe, jeg må bare le når jeg ser slike seriøse, velbegrunnede utsagn... :)

 

 

Hva er egentlig "dobbelt så bra" grafikk? Hvordan måler man dette? Please, do explain...

7368037[/snapback]

Utsagn? Herregud... dette var noe NINTENDO sa. Gjør litt mer research plz! :hrm:

 

Grunnen til at jeg sa det vil bli dobbelt så bra er at grafikken som Wii spillene har nå bare er hakket bedre enn GC. Altså, ifølge nintendo vil Wii kunne klare minst 2 ganger bedre enn det vi har sett til nå.

Lenke til kommentar
Men så ble Dreamcast en stooor fiasko også da...

 

EDIT: Xbox 360 har i dette øyeblikk solgt 7 568 000 konsoller, Sony har solgt 311 000, og Nintendo har solgt ca 550 000

7368317[/snapback]

Jeg kan si med veldig stor sikkerhet at sony ikke vil komme på sisteplass. Sony har hatt stor konkurranse tidligere, kanskje ikke like stor, men de har allikevel solgt ca 90 millioner konsoller med enn nintendo OG microsoft. Dette vil si cirka 5 ganger så mye. Sony skal ha gjort det meget dårlig(og de andre meget bra) for å klare å tape en så stor markedsandel.

 

 

edit: http://media.wii.ign.com/media/852/852866/img_3901450.html Hvis jeg får sånn grafikk(bare nedskalert til 480p) på min Wii så blir jeg imponert.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...