arnegn Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Er et par ting som hele tiden påpekes ved Wii som jeg ikke er 100% enig i: Wii er fantastisk nyskapende, og tør å bry seg om annet enn grafikk Wii har bedre grafikk enn GC. Så nintendo har gått samme veien som Sony og MS; laget sin neste konsoll med bedre grafikk enn den forrige. De har bare gjort det i litt mindre sprang enn de andre to. I tillegg har de en kontroller som baserer seg på bevegelse. Det eneste som er nyskapende med det, er at det er basiskontrolleren - dvs at "alle" spill må støtte den. I seg selv synes jeg f.eks. guitar hero er langt mer "nyskapende". Wiimoten gir også noen begrensninger. Jeg kan f.eks. ikke forestille meg hvordan det vil være å spille et fotballspill med den, noe som er en desidert systemselger i europa. Wii er sinnsykt billig Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). Jeg skulle ønske nintendo hadde vært ENDA modigere, og gitt enda mer blanke i grafikk. Hadde alt sett ut som wii sports, og konsollen kostet halvparten, så hadde jeg ikke vært i tvil om at den ville blitt en suksess (og jeg hadde kjøpt en selv). Nå er jeg ikke helt sikker; synes Wii faller litt mellom to stoler. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). 7367606[/snapback] Anbefalt pris på 360 core er over Wiiprisen. Butikkstyrte tilbud er utenfor Nintendos kontroll, og du skal ikke se bort fra at butikker kommer til å selv sette ned prisen på Wii, slik mange gjorde allerede kort tid etter 360 sin lansering. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). 7367606[/snapback] Anbefalt pris på 360 core er over Wiiprisen. Butikkstyrte tilbud er utenfor Nintendos kontroll, og du skal ikke se bort fra at butikker kommer til å selv sette ned prisen på Wii, slik mange gjorde allerede kort tid etter 360 sin lansering. 7367673[/snapback] Veil. pris på Core ligger på 2700 til 2800 kr etter de fleste butikkene å dømme. Det er fremdeles mer rimelig enn veil. pris på Wii. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Elkjøp hadde slo jo av 3-400 kroner på Premium 360 allerede til lansering, så jeg vil tro de gjør noe lignende med Wii. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). 7367606[/snapback] Anbefalt pris på 360 core er over Wiiprisen. Butikkstyrte tilbud er utenfor Nintendos kontroll, og du skal ikke se bort fra at butikker kommer til å selv sette ned prisen på Wii, slik mange gjorde allerede kort tid etter 360 sin lansering. 7367673[/snapback] Veil. pris på Core ligger på 2700 til 2800 kr etter de fleste butikkene å dømme. Det er fremdeles mer rimelig enn veil. pris på Wii. 7367699[/snapback] Er ikke anbefalt pris på Wii 2500? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). 7367606[/snapback] Anbefalt pris på 360 core er over Wiiprisen. Butikkstyrte tilbud er utenfor Nintendos kontroll, og du skal ikke se bort fra at butikker kommer til å selv sette ned prisen på Wii, slik mange gjorde allerede kort tid etter 360 sin lansering. 7367673[/snapback] Veil. pris på Core ligger på 2700 til 2800 kr etter de fleste butikkene å dømme. Det er fremdeles mer rimelig enn veil. pris på Wii. 7367699[/snapback] Er ikke anbefalt pris på Wii 2500? 7367733[/snapback] Jo, men en 360 Core gir mer for pengene enn en Wii. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Wii har bedre grafikk enn GC. Så nintendo har gått samme veien som Sony og MS; laget sin neste konsoll med bedre grafikk enn den forrige. De har bare gjort det i litt mindre sprang enn de andre to. 7367606[/snapback] Grafikk er noe som utvikler seg hele tiden, det er bare naturlig å levere bedre grafikk for hver generasjon. Hovedfokuset til Wii er som nevnt ikke grafikk og kraft, slik som konkurrentene. Om det blir et riktig valg gjenstår å se. I tillegg har de en kontroller som baserer seg på bevegelse. Det eneste som er nyskapende med det, er at det er basiskontrolleren - dvs at "alle" spill må støtte den. I seg selv synes jeg f.eks. guitar hero er langt mer "nyskapende". Wiimoten gir også noen begrensninger. Jeg kan f.eks. ikke forestille meg hvordan det vil være å spille et fotballspill med den, noe som er en desidert systemselger i europa. Wii er ganske så anerledes enn PS2 og Guitar Hero. Hovedforskjellen er at selve systemet er basert rundt kontrollen. Kan man styre alle spill for PS2 med gitaren? Absolutt ikke. Det er her Wii skiller seg ut. Det er konseptet bak konsollen og kontrollen som gjør Wii til nyskapende. Nei, den er ikke det. Den koster 2500,- i seg selv (med én medfølgende kontroller). De som vil spille singstar, buzz, guitar hero eller andre partyspill slipper mye billigere unna ved å kjøpe en ps2. Merk også at en xbox 360 core er billigere enn en wii (jada, jeg vet at den mangler en del, men uansett hvordan man vrir på det så er inngangsbilletten for å spill et xbox 360 spill billigere enn for et wii-spill). Jeg kan si meg enig i at prisen kunne ha vært mer fornuftig, men Nintendo kan ikke tape penger på konsollen sin. Dette er bare noe vi må leve med. Uansett er ikke 2500kr så veldig mye for noe helt nytt og spennende, spør du meg. Jeg skulle ønske nintendo hadde vært ENDA modigere, og gitt enda mer blanke i grafikk. Hadde alt sett ut som wii sports, og konsollen kostet halvparten, så hadde jeg ikke vært i tvil om at den ville blitt en suksess (og jeg hadde kjøpt en selv). Nå er jeg ikke helt sikker; synes Wii faller litt mellom to stoler. Nå må du ikke glemme hva Wii fokuserer på. Ja, den er laget for å utvide markedet til folk som vanligvis ikke spiller, men Nintendo kan ikke ignorer sin fanskare og gamere generelt. Wii Sports er laget for å tiltrekke seg "alle", ikke bare gamere. Og i følge veldig mange rapporter på forum har Nintendo lykkes veldig godt med dette. Familier bringes sammen av konsollen og foreldre som aldri har spilt før, kan nå kose seg med Wii Sports. Og dette er første skritt. Neste er å få disse til å skaffe seg Wii selv. Deretter kommer dem kanskje til å teste andre spill og etterhvert kanskje komme seg til å bli en casual gamer. Om dette går får vi se, til nå ser rapportene veldig gode ut. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Jo, men en 360 Core gir mer for pengene enn en Wii. 7367741[/snapback] Ehhmmm... Nei. Gratis online tjeneste, gratis spill, Mii, photochannel, weatherchannel, newschannel, etc, etc. Enn hvordan du vrir og vender på det er Wii en relativt god pakke rett ut av boksen. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Ser for meg et nytt Resident Evil til Wii! kunne blitt gøy med sikting og slikt som i Red Steel. Grafikken på Resident Evil spillet til GC Var jo helt utrolig for å være på den maskinen. Endret 27. november 2006 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jo, men en 360 Core gir mer for pengene enn en Wii. 7367741[/snapback] Ehhmmm... Nei. Gratis online tjeneste, gratis spill, Mii, photochannel, weatherchannel, newschannel, etc, etc. Enn hvordan du vrir og vender på det er Wii en relativt god pakke rett ut av boksen. 7367775[/snapback] Nei. Wii har last-gen-HW, og mangler viktig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte. Det eneste standard-utstyret 360 Core mangler, er harddisk. Online-tjenesten er bare gratis en liten stund på Wii. Wii Sports følger med, men det er et lite spill. Endret 27. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Både Wii og X360 Core har en veiledende pris på 2.595,-. Men på X360 Core får man ikke med noe spill og man må også kjøpe et minnekort/harddisk for å kunne lagre. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nei. Wii har last-gen-HW, og mangler viktig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte. Det eneste standard-utstyret 360 Core mangler, er harddisk. Online-tjenesten er bare gratis en liten stund på Wii. Wii Sports følger med, men det er et lite spill. 7367801[/snapback] Wii er har ikke last-gen maskinvare. Dette vet du godt Dragon Hunter. Slutt å troll! Ytelsesmessig ligger den godt etter konkurrentene ja, men ytelse har ikke noe med hvor "gammel" maskinvaren er. HD er ikke standardutstyr, det er bare muligheter for høyere oppløsning. Absolutt ikke noe som man MÅ ha for å spille. Det blir penere, men ikke avgjørende. Og Nintendo levere en HELT GRATIS onlinetjeneste for ALLTID. Slutt å lyv om slikt. Ser ut til at du missforstår noe som handlet om Opera nettleseren til Wii, som da er gratis å laste ned ut juni 2007. Wii Sports er et lite spill med 5 spill i, og poenget med den setningen er? Selv om det er lite kan det være morro for det. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jo, men en 360 Core gir mer for pengene enn en Wii. 7367741[/snapback] Ehhmmm... Nei. Gratis online tjeneste, gratis spill, Mii, photochannel, weatherchannel, newschannel, etc, etc. Enn hvordan du vrir og vender på det er Wii en relativt god pakke rett ut av boksen. 7367775[/snapback] Nei. Wii har last-gen-HW, og mangler viktig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte. Det eneste standard-utstyret 360 Core mangler, er harddisk. Online-tjenesten er bare gratis en liten stund på Wii. Wii Sports følger med, men det er et lite spill. 7367801[/snapback] last-gen-hw? den er uansett en forbedring over alle de andre last-gen-konsollene, og kontrolleren er next-gen. Var ps2 last-gen forrige generasjon fordi den var den teoretisk svakeste til å knuse tall? HDTV-støtte: her er jeg enig, savner 720p, men uansett, de fleste HDTV-er greier å oppskalere 480p greit nok, og de fleste som kjøper Wii, driter i om spillet kjører i 480p eller 1080p. Mange ganger så høy oppøsning betyr ikke automatisk mange ganger bedre spillkonsoll. Likevel skulle jeg lnske at Nintendo hadde lagt opp til 720p, og enklere tilgang til komponent-kabler... Online-tjeneste gratis en liten stund? Link plx... Wii sports, lite spill? Kan hende er det lite komplisert i forhold til dine ønsker, men om du hadde gidded å lest litt, kan du lese om amerikanere som i thanksgiving-perioden har tilbrakt timevis med wii bowling, tennis og golf sammen med svigermor og bestefar. Noe som neppe hadde skjedd viss du hadde dratt frem RFoM eller GeoW. Endret 27. november 2006 av bepe86 Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Er vel bare opera som ikke er gratis neste sommer. Resten av Online opplegget mener jeg skulle være like billig som å stjele godis fra småunger Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Er vel bare opera som ikke er gratis neste sommer. Resten av Online opplegget mener jeg skulle være like billig som å stjele godis fra småunger 7367919[/snapback] Tvilsomt. Nintendo liker å selge ting dyrt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jo, men en 360 Core gir mer for pengene enn en Wii. 7367741[/snapback] Ehhmmm... Nei. Gratis online tjeneste, gratis spill, Mii, photochannel, weatherchannel, newschannel, etc, etc. Enn hvordan du vrir og vender på det er Wii en relativt god pakke rett ut av boksen. 7367775[/snapback] Nei. Wii har last-gen-HW, og mangler viktig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte. Det eneste standard-utstyret 360 Core mangler, er harddisk. Online-tjenesten er bare gratis en liten stund på Wii. Wii Sports følger med, men det er et lite spill. 7367801[/snapback] Onlinetjenesten er gratis alltid med Wii. Webbrowseren er derimot bare gratis en stund. Men det er bare en del av tjenesten. Resten er kun dine meninger. Om HDTVstøtte er essensielt, eller om motion-kontroll er essensielt, er et valg. Å si at den ene pakken er bedre fordi den har et av elementene er rent tull, fordi det er opp til forbrukeren og hva han vil ha. Endret 27. november 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Nå blir nå Wii å få flere spill en Sony og MS tilsammens har takket være Virtual Consolle til Wii. Mange blir nok sikkert til å investere i Wii fordi det er letteste måten å få tak i gamle klassikere på, samt at den er mye mer inovativ enn PS3 og X360 som kun tilbyr penere grafikk. 7362860[/snapback] Du har tydeligvis ikke fått med deg at man kan spille alle PS1 og PS2 spill på PS3. Det er riktignok problemer med noen spill, men sony sier det er software-problemer og kommer sannsynligvis til å bli fikset etterhvert. Men sånn ca alle burde være enige at Nintendo gjør en god jobb når de prøver og utvikle nye ideer å spille på? Ikke bare fokusere på grafikk og lyd. 7363374[/snapback] Jeg er HELT enig! Men Nintendo har dratt det alt for langt. De skulle egentlig selge konsollen for $150 har jeg hørt. De kunne da satset litt mer på grafikk og hvertfall fått HD-støtte. Selv om Wii-en hadde blitt litt større så tror jeg at det hadde vært mye smartere for nintendo for da hadde det appelert mer til 3. partsutviklere og til gamere som fokuserer på grafikk. Da skulle jeg heller sagt at nintendo hadde "vunnet" konsollkrigen. Noe jeg tror mange glemmer når de sammenligner prisene på ps3 - wii - xbox360 er at man trenger en HD-Ready tv for å utnytte disse HD konsollene i det hele tatt. Dette blir minimum 5000,- for en hd-ready av ukjent merke, mens wii trenger man ikke ny tv for å utnytte fult ut, og hvis man vil ha skarpere bilde en hva SCART og slikt klarer så krysser man fingrende på at man har component inngang på tven, men dette er ikke nødvendig for å oppleve generasjonsskifte i det hele tatt med en wii. En av de eneste grunnene til å skaffe seg en HD-Ready tv idag er på grunn av Xbox360 og PS3, mens wii klarer seg like fint på dagens teknologi. 7363543[/snapback] Dagens teknologi ja, men er ikke dette snakk om next-gen? Mange kommer nok til å skaffe seg HD-TV i løpet av de neste 4-5-6 årene til åttende generasjons konsoller kommer ut. merkelig hvor mye bedre stemning på Wii-tråder, man kan liksom ikke disse den konsollen 7364363[/snapback] Jeg syns ikke akkurat at stemningen er så fryktelig mye bedre enn i andre tråder, men så stiller jo egentlig Wii i en egen kategori litt utenfor 360 og PS3 så det hjelper jo litt på. Nintendo kommer til å rompekjøre MS og Sony, når det gjelder salgstall. 7364645[/snapback] Ufattelig usaklig innlegg for å være ærlig. Jeg tror Nintendo kommer til å stille bedre i denne generasjonen enn GC gjorde i forrige generasjon, men neppe at de kommer til å rompekjøre verken MS eller Sony. Sony har vist med PS1 og PS2 at de har en ganske trofast fan-gruppe som er altfor trange til å la seg rompekjøre. Og som mange mange andre sier: Jeg skal kjøpe PS3 når prisen synker. <-- Det er noe som hjelper veldig godt på salgstallene av PS3-en. Om 3 år kommer nok ikke Wii til å selge like mye. Ja, på grunn av grafikken og kraften til Wii-en. Dette er mine meninger altså, ikke misforstå. Jeg selv skal kjøpe Wii 8. desember og stille opp i kø utenfor elkjøp. Tviler på at jeg gjør det med PS3, med mindre jeg får en del penger plutselig. (PS: har bare lest halve tråden) Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Er vel bare opera som ikke er gratis neste sommer. Resten av Online opplegget mener jeg skulle være like billig som å stjele godis fra småunger 7367919[/snapback] Tvilsomt. Nintendo liker å selge ting dyrt. 7367932[/snapback] Ah, Dragon Hunter-trolling I stedet for å komme med grunnløse påstander, kan du hoste opp en link, i stedet for å komme med nye påstander og stråmenn? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Er vel bare opera som ikke er gratis neste sommer. Resten av Online opplegget mener jeg skulle være like billig som å stjele godis fra småunger 7367919[/snapback] Tvilsomt. Nintendo liker å selge ting dyrt. 7367932[/snapback] Ah, Dragon Hunter-trolling I stedet for å komme med grunnløse påstander, kan du hoste opp en link, i stedet for å komme med nye påstander og stråmenn? 7367961[/snapback] Trenger ingen link for det. Alle selskaper liker å selge ting så dyrt som overhodet mulig. Man ingen av selskapene er vel verre enn de andre på det punktet. De har bare forskjellige strategier på hva de vil kutte prisen på(Nintendo kutter i prisen på spill, Sony og Microsoft kutter i prisen på hardware). Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Wii er har ikke last-gen maskinvare. Dette vet du godt Dragon Hunter. Slutt å troll! Ytelsesmessig ligger den godt etter konkurrentene ja, men ytelse har ikke noe med hvor "gammel" maskinvaren er. At Wii har ny HW, betyr ikke at HW-en er god. Høyst sannsynlig er Wii HW-en utviklet for å være mer strømsparende, og fysisk mindre enn GC-HW-en. Far Cry, Wii: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Riddick, Xbox: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HD er ikke standardutstyr, det er bare muligheter for høyere oppløsning. Absolutt ikke noe som man MÅ ha for å spille. Det blir penere, men ikke avgjørende. Man "må" ikke ha HDTV-støtte, men det er standard-utstyr. Man må heller ikke ha stereoannlegg for å kjøre bil, men stereoannlegg er standardutstyr i en bil i dag. Wii Sports er et lite spill med 5 spill i, og poenget med den setningen er? Selv om det er lite kan det være morro for det. 7367847[/snapback] Jeg har ikke sagt at Wii Sports var dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå