Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

En kortstokk til fem kr har gitt meg mer glede enn Super Mario: Sunshine, men er kortstokken mer verdt? Nei!

 

Verdi på et objekt måles i prestasjon. Det er heller ingenting som tyder på at spillene til Wii byr på mer spilleglede enn spillene til PS3 og 360.

7364992[/snapback]

Betyr ikke det du sier først at kortstokken i større grad enn spillet presterer å glede deg?

7365163[/snapback]

 

Nettopp...

 

Forøverig kan jeg bruke samme tåpelig argument for at PS3 suger:

 

"Jeg får mere glade av å se tomt ut i luften enn å spille f.eks Motorstorm, derfor suger PS3. Det er ingenting som tyder på at jeg får mer spilleglede ut av PS3 enn Xbox360/Wii".

 

Jeg skal forøverig ha alle konsollene etterhvert så det er sagt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilltitler betyr alt og der vil Sony nok engang vinne uten tvil. Over 50 unike lanseringstitler klare samt masse andre multi releases. Blant alle disse så har vi kjente spillserier som Gran Turismo, Tekken, Resident Evil, Metal Gear Solid osv. Dette er titler som til og med folk som IKKE er gamere kjenner til.

Xbox360 har vært ute i over ett år og hittil er det bare Gears of War som har skapt litt blest rundt konsollen.

Lenke til kommentar
Spilltitler betyr alt og der vil Sony nok engang vinne uten tvil. Over 50 unike lanseringstitler klare samt masse andre multi releases. Blant alle disse så har vi kjente spillserier som Gran Turismo, Tekken, Resident Evil, Metal Gear Solid osv. Dette er titler som til og med folk som IKKE er gamere kjenner til.

Xbox360 har vært ute i over ett år og hittil er det bare Gears of War som har skapt litt blest rundt konsollen.

7365230[/snapback]

 

Unnskyld? 50 lanseringstitler?

Ta en titt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3#Japan

 

Se på listen under launch. 50 unike? langt derfira.

 

Dessuten er ingen av de titlene du nevner lanseringstitler!

 

Mener å huske at Dead Rising skapte litt blest også ;)

Lenke til kommentar

Selv om jeg liker Wii tviler jeg på dens dominanse på konsollmarkedet. De fleste der ute lar seg lure av alt fancye som PS3 kan prestere og Sony er kjempeflink til å lage PR til sine konsoller så det blir garantert en stor kamp mellom Sony og MS når krigen setter i gang for fult.

 

Og mens de 2 gigantene i forgrunnen kjemper om grafikk horenes gunst, tusler Nintento stille i bakgrunnen og tar til seg de kunene de kan få, og leverer spill til dem.

 

Nintendo har foresten potensialet til å få en spillsamling som overgår spillene til PS3 og X360 tilsammens, takket være VC muligheten og alle de spillene då får tilgjengelig gjennom dette. Dog gamle spill så er mange av dem ufattelig bra.

Lenke til kommentar
En kortstokk til fem kr har gitt meg mer glede enn Super Mario: Sunshine, men er kortstokken mer verdt? Nei!

 

Verdi på et objekt måles i prestasjon. Det er heller ingenting som tyder på at spillene til Wii byr på mer spilleglede enn spillene til PS3 og 360.

7364992[/snapback]

Betyr ikke det du sier først at kortstokken i større grad enn spillet presterer å glede deg?

7365163[/snapback]

 

Ja, men kortstokken koster ikke 100.000 $ å lage, og har heller ikke grafikk, lyd, eller andre ting som gir et spill verdi.

Lenke til kommentar
Selvsagt vil Nintendo vinne med sin geniale Wii. Jeg tipper de kommer til dominere enda mer enn hva de gjorde med NES.

 

De andre tilbyr bare den samme gamle greia og tar attpåtil mye dyrere pris for det også. Nintendo har allerede vunnet dette sier jeg.

 

Bare se på hvordan DS knuser PSP. Teknologi og grafikk betyr ingenting. KONTROLL og pris gjør det.

 

Tror både MS og Sony skjelver i buksene sine nå. Og de har vel allerede begynt å lage sine neste maskiner med lignende kontroll system.

7365278[/snapback]

 

DS leder med 4 millioner. Nintendo skjelver i buksene, for hvis Wii flopper, har Nintendo spikret enda en spiker i sin egen kiste. PS3 har allerede bevegelsessensorer. Både DS og Wii er for øvrig dyre.

 

Grafikk gjør selvfølgelig spillet bedre.

 

Den eneste Sony har å frykte, er Microsoft, og vica verca.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Selvsagt vil Nintendo vinne med sin geniale Wii. Jeg tipper de kommer til dominere enda mer enn hva de gjorde med NES.

 

De andre tilbyr bare den samme gamle greia og tar attpåtil mye dyrere pris for det også. Nintendo har allerede vunnet dette sier jeg.

 

Bare se på hvordan DS knuser PSP. Teknologi og grafikk betyr ingenting. KONTROLL og pris gjør det.

 

Tror både MS og Sony skjelver i buksene sine nå. Og de har vel allerede begynt å lage sine neste maskiner med lignende kontroll system.

7365278[/snapback]

 

DS leder med 4 millioner. Nintendo skjelver i buksene, for hvis Wii flopper, har Nintendo spikret enda en spiker i sin egen kiste. PS3 har allerede bevegelsessensorer. Både DS og Wii er for øvrig dyre.

 

Grafikk gjør selvfølgelig spillet bedre.

 

Den eneste Sony har å frykte, er Microsoft, og vica verca.

7365382[/snapback]

 

Bevegelesesensoren til PS3 kan på ingen måte sammenlignes med Wii sin for å si det sånn. Dette kan jeg si som har prøvd begge konsoller.

 

Wii flopper nok ikke og Nintendo har mer enn nok penger til å begynne utviklingen av en ny konsoll om det skulle skje.

Lenke til kommentar
Selvsagt vil Nintendo vinne med sin geniale Wii. Jeg tipper de kommer til dominere enda mer enn hva de gjorde med NES.

 

De andre tilbyr bare den samme gamle greia og tar attpåtil mye dyrere pris for det også. Nintendo har allerede vunnet dette sier jeg.

 

Bare se på hvordan DS knuser PSP. Teknologi og grafikk betyr ingenting. KONTROLL og pris gjør det.

 

Tror både MS og Sony skjelver i buksene sine nå. Og de har vel allerede begynt å lage sine neste maskiner med lignende kontroll system.

7365278[/snapback]

 

DS leder med 4 millioner. Nintendo skjelver i buksene, for hvis Wii flopper, har Nintendo spikret enda en spiker i sin egen kiste. PS3 har allerede bevegelsessensorer. Både DS og Wii er for øvrig dyre.

 

Grafikk gjør selvfølgelig spillet bedre.

 

Den eneste Sony har å frykte, er Microsoft, og vica verca.

7365382[/snapback]

 

Bevegelesesensoren til PS3 kan på ingen måte sammenlignes med Wii sin for å si det sånn. Dette kan jeg si som har prøvd begge konsoller.

 

Wii flopper nok ikke og Nintendo har mer enn nok penger til å begynne utviklingen av en ny konsoll om det skulle skje.

7365417[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at den vil floppe (selv om muligheten er der), men at den sannsynligvis blir stående i skyggen av 360 og PS3.

Lenke til kommentar
PS! Hvis en kortstokk koster 10 kroner å produsere, er det ganske teit å selge den for 5 kroner med mindre man bruker den til å reklamere for ett annet produkt man kommer til å tjene penger på. Og der har du vel hele forskjellen på Nintendos strategi mot Microsoft og Sony sine strategier.

7365441[/snapback]

Så man burde heller solgt den for 15 kroner når den brukes til å reklamere for et annet produkt man tjener penger på?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at den vil floppe (selv om muligheten er der), men at den sannsynligvis blir stående i skyggen av 360 og PS3.

7365438[/snapback]

 

Alt er mulig. Ingen av oss har noe grunnlag til å si hvem som vinner eller taper. Dette er noe bare vi må vente og se på. Akkurat nå er det litt lotto, da situasjonen akkurat nå på ingen måte gjenspeiler situasjonen om 3år.

Lenke til kommentar
Altså, gyro-greia til Sixaxis har jo ingen funksjonalitet utover en vanlig thumbstick. Wii sin teknologi registrerer jo hvor i rommet kontrolleren befinner seg i. Selv om ingen av delene automatisk gir bra spill da :)

7365456[/snapback]

Gyrogreien til Sixaxis har definitivt funksjonalitet utover en thumbstick. Er den er Wii-mote? Nei. Men det er heller ingen grunn til å undervurdere den. Tror den kommer til å være ett av flere viktige ledd for Sony for å vinne over Microsoft. Men tror likevel at Wii-moten kommer til å være mest interresant for folk flest.

Lenke til kommentar
Altså, gyro-greia til Sixaxis har jo ingen funksjonalitet utover en vanlig thumbstick. Wii sin teknologi registrerer jo hvor i rommet kontrolleren befinner seg i. Selv om ingen av delene automatisk gir bra spill da :)

7365456[/snapback]

Gyrogreien til Sixaxis har definitivt funksjonalitet utover en thumbstick. Er den er Wii-mote? Nei. Men det er heller ingen grunn til å undervurdere den. Tror den kommer til å være ett av flere viktige ledd for Sony for å vinne over Microsoft. Men tror likevel at Wii-moten kommer til å være mest interresant for folk flest.

7365506[/snapback]

 

Tror nok ikke at er sixaxis som avgjør hvem som vinner av PS og Xbox. Av det jeg har sett er den bare et "gimmick" (hater ordet, men i mangelen av et bedre) som i COD3.

I Motorstorm er den også helt på tryne. Mye bedre å styre med den analoge spaken. Dette gir mer kontroll enn sixaxis.

 

I Lair kan nok sixaxis være spennende, og i flyspill generelt. Annet enn dette tror jeg ikke den vil bli brukt så altfor mye. Selvsagt kan jeg ta feil, men det er min oppfatning av det jeg har sett til nå.

Lenke til kommentar
Altså, gyro-greia til Sixaxis har jo ingen funksjonalitet utover en vanlig thumbstick. Wii sin teknologi registrerer jo hvor i rommet kontrolleren befinner seg i. Selv om ingen av delene automatisk gir bra spill da :)

7365456[/snapback]

Gyrogreien til Sixaxis har definitivt funksjonalitet utover en thumbstick. Er den er Wii-mote? Nei. Men det er heller ingen grunn til å undervurdere den. Tror den kommer til å være ett av flere viktige ledd for Sony for å vinne over Microsoft. Men tror likevel at Wii-moten kommer til å være mest interresant for folk flest.

7365506[/snapback]

 

Er enig at den har en verdi underholdningsmessig utover en thumbstick, men om ikke jeg har gått glipp av noe, så kan alle bevegelsene man kan gjøre med Sixaxis kopieres 1:1 over til en thumbstick. Så den er ikke noen teknisk innovasjon som vil forandre måten man spiller spill på, men mer en smart måte å inkludere en tredje thumbstick.

Slik er iallefall mitt syn på den saken:)

Lenke til kommentar

Dragon Hunter: Du sier nintendo skjelver i buksene. Det er riktig, men grunnen til at de er nervøse er at de har tatt en gedigen sjangse. De har gjort noe sony og ms ALDRI i turte. De har tatt en risk, som kan ende med å floppe som Power Globe, eller som kan revolusjonere spill-industrien for alltid!

 

Ikke rart de er spente for hvordan det går med wii, og det tror jeg alle som vet hva wii er også er. Til og med du er spent på hvordan det går med Wii, og etter hva jeg har sett her på forumet, har du ikke gitt den en positiv kommentar.

Lenke til kommentar
PS! Hvis en kortstokk koster 10 kroner å produsere, er det ganske teit å selge den for 5 kroner med mindre man bruker den til å reklamere for ett annet produkt man kommer til å tjene penger på. Og der har du vel hele forskjellen på Nintendos strategi mot Microsoft og Sony sine strategier.

7365441[/snapback]

Så man burde heller solgt den for 15 kroner når den brukes til å reklamere for et annet produkt man tjener penger på?

7365484[/snapback]

Hva brukes Wii til å reklamere for? Wiispill?

 

Dette er i en helt annen, og mye lavere, liga enn planene til Microsoft og Sony. Dessuten så bruker Nintendo det potensielle salget av spillene til å få ned prisen på Wii så mye som overhodet mulig. Få andre varer selges til så lite profitt.

 

Så enkelt og greit:

 

Hvis man ikke har noe annet å selge: Selg kortstokken til 20 kr.

 

Nintendo har absolutt noe annet å selge, ergo kan de selge kortstokken til 11 kroner.

 

Sony og Microsoft er interresert i et helt annet marked, ergo selger de kortstokken til 5 kroner.

 

Men dette kortstokkmetaforet begynner å trekkes litt langt nå. :blush:

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Dragon Hunter: Du sier nintendo skjelver i buksene. Det er riktig, men grunnen til at de er nervøse er at de har tatt en gedigen sjangse. De har gjort noe sony og ms ALDRI i turte. De har tatt en risk, som kan ende med å floppe som Power Globe, eller som kan revolusjonere spill-industrien for alltid!

 

Både PS1 og Xbox var en stor sjanse. Microsoft hadde aldri laget en konsoll før de lanserte Xbox, og mange var skeptiske pga. Windows ME. Sony hadde aldri laget en konsoll før PS1, og de våget å satse på rå HW, og samtidig få tilliten til gode utviklere. Andre som hadde forsøkt på det samme som Sony med PS1, hadde floppet.

 

Ikke rart de er spente for hvordan det går med wii, og det tror jeg alle som vet hva wii er også er. Til og med du er spent på hvordan det går med Wii, og etter hva jeg har sett her på forumet, har du ikke gitt den en positiv kommentar.

7365559[/snapback]

 

Har skrevet flere positive kommentarer om Wii. Før screenshots og pris ble offentliggjort, hadde jeg tom. tenkt å kjøpe Wii.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...