Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Vil det være en stor forskjell fra 420p på en plasma/LCD mot en vanlig TV med RGB/komponent?

7363626[/snapback]

 

Dette vil i stor grad avhenge av scaleren som sitter i plasma/lcd tv'et. Wii'en har så vidt jeg har forstått ikke mulighet til å oppskalere til 720p/1080i, noe som gjør at tv'et må gjøre det.

 

PS2-spill ser ihvertfall mye bedre ut på faderns 32" phillips crt med scart, enn med komponent på min lcd :).

 

---

 

Og til den som nevnte at 1080p tv'er ville komme ned i en prisklasse rundt 15-20k i fremtiden. Vel... fremtiden er her nå: Hardware.no - Prisguide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ville være kjett om MS og PS3 bare hadde fokusert på grafikk og lyd uten å hatt nintendo i bakrunnen som faktisk finner opp nye måter å spille på.

7363374[/snapback]

 

 

skal jo være sagt at MS hadde "tilt" funksjon på gamepads (til pc) for mange år siden, men det slo ikke særlig an hos folk.

7364127[/snapback]

 

Ok, har jeg aldri hørt om, men det er jo noe som ligger i de ordene du nevner der å da :) Men er du litt enig i innlegget mitt? Det er ikke for å rakke ned på PS3 og MS, men jeg føler at det er litt sånn det fungerer. Jeg spiller både MS (som begge naboene har) Og PS 1 og 2. Ingen problemmer med de. Men må si jeg liker veien som nintendo tar best.

Lenke til kommentar

Har alltid had sans for Nintendo jeg, det er ingen andre konsoller som har laget så koselige spill som Nintendo. Mario f.eks er bare skikkelig kose spill, dog mister jeg et liv er det ikke fult så koselig :)

 

N64 er i mine øyne en av de beste konsollene som er laget. Kontrolleren er bare herlig utformet og knappene ligger tett men systematisk. Kan spille i timesvis uten å få vondt i armen, men det kan skje når jeg spiller Playstation.

 

Wii skal jeg nå ha uansett. Med så mye innovative løsninger som Wii har og så bra en del av spillene ser ut, gameplay messig, så blir jeg nok å skal ha en. Mange synes det er dumt at den ikke kan spillet DVD filmer, men bryr meg lite. Har en PS2 rett ved siden av som kan brukes til det samt en sonefri DVD i stua. Trenger ikke enda en DVD avspiller. Trenger en konsoll :p

Lenke til kommentar
skal jo være sagt at MS hadde "tilt" funksjon på gamepads (til pc) for mange år siden, men det slo ikke særlig an hos folk.

7364127[/snapback]

 

Var det nå det som var problemet, eller var det det faktum at ingen spillutviklere støttet dette? Saken her var at få spill _støttet_ kontrolleren, og enda færre (ingen?) ble utviklet med fokus på den. Ganske vesentlig forskjell fra en konsoll hvor dette er standardkontrollen :)

 

Jeg gleder meg ihvertfall til å prøve ut Wii-kontrolleren, den virker utrolig artig å spille med.

Lenke til kommentar
Nintendo kommer til å rompekjøre MS og Sony, når det gjelder salgstall.

7364645[/snapback]

 

Hva baserer du det på? Mest sannsynlig havner Wii på siste plass. Kampen om 1. plass blir mellom PS3 og 360, og den som kommer på 2. plass av disse to, kommer til å ligge marginalt bak 1. plassen på salgslistene.

7364715[/snapback]

 

Tror ikke at Wii "mest sannsynlig havner på siste plass". For å sitere deg selv: "hva baserer du det på?".

 

Tror nok at PS3 vinner i det lange løp når prisen på konsollen faller en del og de populære partyspillene begynner å komme. Klarer MS dette før PS3 tror jeg at Xbox360 vinner. Skulle heller ikke overraske meg om Wii vinner, men tror ikke dette.

 

I det store og det hele tror jeg det vil bli jevnt mellom alle konsollene og det er egentlig lotto på dette tidspunktet hvem som vinner.

Lenke til kommentar

Wii kommer nok til å selge mye bedre enn Gamecube, men jeg tviler sterkt på om Nintendo tar igjen PS3/360. Wii kommer helt sikkert til å selge bra til folk som ikke er hardcore gamere. Noe av problemet er nok grafikken, og hvis MS/Sony føler at Nintendo truer dem kommer de helt sikkert til å pushe på med markedsføringskampanjer som viser hvor mye bedre grafikk de kan vise til enn det Nintendo kan. Grafikk er fortsatt viktig, og Wii kontrolleren forandrer ikke det. Hvorfor gikk folk fra Nes til Snes, fra SMS til Mega Drive, fra PS1 til PS2? Jo, grafikk. Det var få andre ting som skilte dem fra forgjengerene.

 

Jeg tror Wii kontrolleren blir en stor hit på kort sikt, men er sketpisk til om den effekten kommer til å vare lenge nok til å gjøre Wii til en trussel for 360/PS3. Når spill som Halo3 og MGS kommer og viser grafikk som Wii bare kan drømme om vil nok PS3/360 dra i fra.

Lenke til kommentar
Hva baserer du det på? Mest sannsynlig havner Wii på siste plass. Kampen om 1. plass blir mellom PS3 og 360, og den som kommer på 2. plass av disse to, kommer til å ligge marginalt bak 1. plassen på salgslistene.

7364715[/snapback]

Wii vil nå flere målgrupper enn ps3 og xbox 360, prisen gjør at den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Samtidig som den er enkel og lett å sette seg inni. Se hvordan PSP blir rompekjørt av DS Lite.
Er det Nintendos nye håndkontroll de vil bruke for å utføre denne påståtte "rompekjøringen" du snakker om eller?

 

:!:

7364726[/snapback]

Jepp, innovasjon.

Lenke til kommentar
Wii vil nå flere målgrupper enn ps3 og xbox 360, prisen gjør at den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Samtidig som den er enkel og lett å sette seg inni. Se hvordan PSP blir rompekjørt av DS Lite.

 

Se hvordan DS Lite bare leder med fire forupulte millioner. En konsoll som appelerte til alle, var filosofien bak PS1. PS2 og PS3 går i PS1s fotspor, og appelerer også til alle.

 

Prisen er en av grunnene til at Wii vil selge minst. Man betaler 2500 kr og får en konsoll med last-gen-HW som mangler vesentlig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte, støtte for DVD-filmer, og harddisk. Å kjøpe en konsoll for 2500 kr uten alt dette i dag, er som å kjøpe en bil til 250.000 kr og ikke få airbag, stereoannlegg, nakkestøtter, og sikkerhetsbelter. Man kan få en PS2 med Eye Toy til halvparten av Wii-prisen, like innovativt er det også med Eye Toy.

Lenke til kommentar
Wii vil nå flere målgrupper enn ps3 og xbox 360, prisen gjør at den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Samtidig som den er enkel og lett å sette seg inni. Se hvordan PSP blir rompekjørt av DS Lite.

 

Se hvordan DS Lite bare leder med fire forupulte millioner. En konsoll som appelerte til alle, var filosofien bak PS1. PS2 og PS3 går i PS1s fotspor, og appelerer også til alle.

 

Prisen er en av grunnene til at Wii vil selge minst. Man betaler 2500 kr og får en konsoll med last-gen-HW som mangler vesentlig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte, støtte for DVD-filmer, og harddisk. Å kjøpe en konsoll for 2500 kr uten alt dette i dag, er som å kjøpe en bil til 250.000 kr og ikke få airbag, stereoannlegg, nakkestøtter, og sikkerhetsbelter. Man kan få en PS2 med Eye Toy til halvparten av Wii-prisen, like innovativt er det også med Eye Toy.

7364890[/snapback]

DS leder med mer enn 4 millioner. Sony sine nummere er SHIPPED, Nintendo sine nummere er SOLGT.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Wii vil nå flere målgrupper enn ps3 og xbox 360, prisen gjør at den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Samtidig som den er enkel og lett å sette seg inni. Se hvordan PSP blir rompekjørt av DS Lite.

 

Se hvordan DS Lite bare leder med fire forupulte millioner. En konsoll som appelerte til alle, var filosofien bak PS1. PS2 og PS3 går i PS1s fotspor, og appelerer også til alle.

 

Prisen er en av grunnene til at Wii vil selge minst. Man betaler 2500 kr og får en konsoll med last-gen-HW som mangler vesentlig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte, støtte for DVD-filmer, og harddisk. Å kjøpe en konsoll for 2500 kr uten alt dette i dag, er som å kjøpe en bil til 250.000 kr og ikke få airbag, stereoannlegg, nakkestøtter, og sikkerhetsbelter. Man kan få en PS2 med Eye Toy til halvparten av Wii-prisen, like innovativt er det også med Eye Toy.

7364890[/snapback]

DS leder med mer enn 4 millioner. Sony sine nummere er SHIPPED, Nintendo sine nummere er SOLGT.

7364905[/snapback]

 

Det er jeg klar over, men forskjellen er liten.

Lenke til kommentar
Wii vil nå flere målgrupper enn ps3 og xbox 360, prisen gjør at den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Samtidig som den er enkel og lett å sette seg inni. Se hvordan PSP blir rompekjørt av DS Lite.

 

Se hvordan DS Lite bare leder med fire forupulte millioner. En konsoll som appelerte til alle, var filosofien bak PS1. PS2 og PS3 går i PS1s fotspor, og appelerer også til alle.

 

Prisen er en av grunnene til at Wii vil selge minst. Man betaler 2500 kr og får en konsoll med last-gen-HW som mangler vesentlig standardutstyr, som f.eks. HDTV-støtte, støtte for DVD-filmer, og harddisk. Å kjøpe en konsoll for 2500 kr uten alt dette i dag, er som å kjøpe en bil til 250.000 kr og ikke få airbag, stereoannlegg, nakkestøtter, og sikkerhetsbelter. Man kan få en PS2 med Eye Toy til halvparten av Wii-prisen, like innovativt er det også med Eye Toy.

7364890[/snapback]

 

Ja, vi to vet at Wii har underlegen HW. Men de større folkemassene kunne ikke ha brydd seg mindre, valuta for prisen måles i spilleglede ikke i HW.

Lenke til kommentar
Ja, vi to vet at Wii har underlegen HW. Men de større folkemassene kunne ikke ha brydd seg mindre, valuta for prisen måles i spilleglede ikke i HW.

7364966[/snapback]

 

En kortstokk til fem kr har gitt meg mer glede enn Super Mario: Sunshine, men er kortstokken mer verdt? Nei!

 

Verdi på et objekt måles i prestasjon. Det er heller ingenting som tyder på at spillene til Wii byr på mer spilleglede enn spillene til PS3 og 360.

Lenke til kommentar
Det er jeg klar over, men forskjellen er liten.

7364941[/snapback]

Ehmmm.... Forskjellen var nok rimelig liten før lanseringen av DSlite. Da lå Sony sine "shipped" nummere omtrent like høyt, og noen ganger høyere, enn DS sine konkrete salgstall(Altså, DS ledet med litt). Men etter DSlite så har Nintendo solgt ekstremt mye mer enn Sony, og dette reflekteres i tallene. Og dette er rimelig imponerende på 6 måneder, særlig når GBA ennå selger en god del i visse deler av verden(USA).

 

Som sagt i den andre tråden: 6 millioner shipped på 6 måneder er ganske langt fra 9 millioner solgt på 6 måneder.

Lenke til kommentar
Ja, vi to vet at Wii har underlegen HW. Men de større folkemassene kunne ikke ha brydd seg mindre, valuta for prisen måles i spilleglede ikke i HW.

7364966[/snapback]

 

En kortstokk til fem kr har gitt meg mer glede enn Super Mario: Sunshine, men er kortstokken mer verdt? Nei!

 

Verdi på et objekt måles i prestasjon. Det er heller ingenting som tyder på at spillene til Wii byr på mer spilleglede enn spillene til PS3 og 360.

7364992[/snapback]

Hvis prestasjon er målet for verdi, må det jo påpekes at Wii presterer mange ting som ikke Ps3 eller Xbox360 kan prestere, mens Ps3 og Xbox360 presterer mange ting som ikke Wii presterer. Så jeg kan ikke helt forstå hvordan dette er en objektiv måte å vurdere verdi på.

 

Hvis du mener, derimot, at grafisk prestasjon er målet for verdi.... da.... da tror jeg du er ute på bærtur.

Lenke til kommentar
En kortstokk til fem kr har gitt meg mer glede enn Super Mario: Sunshine, men er kortstokken mer verdt? Nei!

 

Verdi på et objekt måles i prestasjon. Det er heller ingenting som tyder på at spillene til Wii byr på mer spilleglede enn spillene til PS3 og 360.

7364992[/snapback]

Betyr ikke det du sier først at kortstokken i større grad enn spillet presterer å glede deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...