Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Nei, til det er den for dyr, og kontrolleren er for bakstreversk. Vi ser jo allerede at PS3 står ute i butikkene i USA uten at noen kjøper dem, men for Wii er det lange, lange ventelister.

 

Kontrollen er god, og har fungert i flere år. I tillegg har den bevegelsessensorer. 5000 kr for en PS3, er langt mer rimelig enn nesten 3000 kr for en Wii. Wii har ca. 50% bedre ytelse enn GC (som kun merkes på frame rate) og mangler mye standardutstyr. PS3 og 360 har HW som vil kunne vise fantastisk grafikk i fem år fremover. Begge disse har alt standardutstyret (bortsett fra at PS3 mangler rumble), i tillegg til at PS3 har litt til.

 

Nei, for NES og SNES dominerte jo ikke i sin tid... :lol:

 

I Europa hadde Sega Genesis 52% av markedsandelen. Nintendo falt fra tronen fordi de gjorde en stor feil, noe Sony ikke har gjort i denne generasjonen.

 

Nå roter du litt, skjønner jeg. Mario og Zelda har en tilnærmet universell appell, og det uten å måtte ty til pupper, lår, blod og gørr. Folk i alle aldre kan spille disse.

 

At Zelda er et spill som appellerer til flere aldersgrupper, er sikkert sant, men hvorfor appellerer Mario til et eldre publikum enn programmene på Fox Kids og Cartoon Network?

 

Du har vel delvis rett i at Nintendo har brutt ut av det tradisjonelle konsollkjøret og satser på å nå nye grupper av spillere. Dette har de klart, og Wii er allerede en gigantsuksess blant folk som vanligvis ikke spiller. Dette vil nok gjøre at Wii selger flere konsoller enn de andre.

 

Folk flest har ikke en gang hørt om Wii, de fleste refererer til den som "den nye Nintendoen", eller "Revolution", og har planer om å kjøpe 360 og PS3.

 

Hva får deg til å tro at Wii vil selge best? Ingenting innovativt fra Nintendo har noen gang solgt bra, bare se hvordan det gikk med den hanske-greia, eller Virtual Boy.

 

Market Cap, Microsoft: 293.54B

Market Cap, Sony: 42.89B

 

Sony har slitt økonomisk, men det er ikke pga. Playstation. Microsoft har bl.a. Windows – som de tjener mye på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at det var Nintendo som gjorde at PLAYSTATION ble lansert

7617556[/snapback]

 

Synd at det var Sony som gjorde at N64 ble lansert. Kutaragi fikk idéen om en konsoll da han så datteren sin med en Famicom (hadde ikke Nintendo eksistert, hadde han sett datteren med en annen spillemaskin). Kutaragi meldte seg også frivillig til å designe lydchippen i SNES.

 

Nintendo fortjener ikke noen ære for å ha dolket Sony i ryggen.

Lenke til kommentar
Tror folk flest foretrekker vanlige kontroller i de fleste spill, slik at man slipper å fekte med hendene.

"Folk flest" er ikke hardcore-gamere, og det er nettopp disse som ramler over seg selv i lykkerus når de spiller f.eks. Wii Sports.

 

Nei, til det er den for dyr, og kontrolleren er for bakstreversk. Vi ser jo allerede at PS3 står ute i butikkene i USA uten at noen kjøper dem, men for Wii er det lange, lange ventelister.

Kontrollen er god, og har fungert i flere år. I tillegg har den bevegelsessensorer.

Kontrolleren har fungert for hardcore-gamere, men har skremt andre. Det er ikke uten grunn at Singstar er en slager blant "vanlige" folk. Nettopp slike grupper - de enorme grupper av mennesker som ikke liker vanlige kontrollere - er det Nintendo prøver å nå. Og det har de forsåvidt lykkes med når man ser mottakelsen Wii har fått.

 

5000 kr for en PS3, er langt mer rimelig enn nesten 3000 kr for en Wii.

Veiledende for PS3 er 5500. Veiledende for Wii er 2500. Hvorfor runder du ned for PS3, men opp for Wii?

 

Jeg er ikke villig til å betale over fem lapper for en spillkonsoll.

 

Wii har ca. 50% bedre ytelse enn GC (som kun merkes på frame rate) og mangler mye standardutstyr.

Tidlige alpha-devkits var 2-3 ganger kraftigere enn GC, ble det sagt, så "50% bedre ytelse" er en påstand du plukker ut av løse luften. Når det gjelder "standardutstyr", så er Wii til stor del en ren spillmaskin, så alt mulig fordyrende ekstrautstyr er ikke nødvendig.

 

Nei, for NES og SNES dominerte jo ikke i sin tid... :lol:

I Europa hadde Sega Genesis 52% av markedsandelen. Nintendo falt fra tronen fordi de gjorde en stor feil, noe Sony ikke har gjort i denne generasjonen.

Europa Schmeuropa. Hva med å se på hele verden? Og å påstå at Sony ikke har gjort feil i denne generasjonen faller jo på sin egen urimelighet, da problemene har tårnet seg opp. Problemer med BR-komponenten, å måtte droppe Europa før nyttår, osv.

 

Nå roter du litt, skjønner jeg. Mario og Zelda har en tilnærmet universell appell, og det uten å måtte ty til pupper, lår, blod og gørr. Folk i alle aldre kan spille disse.

At Zelda er et spill som appellerer til flere aldersgrupper, er sikkert sant, men hvorfor appellerer Mario til et eldre publikum enn programmene på Fox Kids og Cartoon Network?

Mario appellerer til alle aldre. Det er ren spillbarhet.

 

Du har vel delvis rett i at Nintendo har brutt ut av det tradisjonelle konsollkjøret og satser på å nå nye grupper av spillere. Dette har de klart, og Wii er allerede en gigantsuksess blant folk som vanligvis ikke spiller. Dette vil nok gjøre at Wii selger flere konsoller enn de andre.

Folk flest har ikke en gang hørt om Wii, de fleste refererer til den som "den nye Nintendoen", eller "Revolution", og har planer om å kjøpe 360 og PS3.

Hvem er "folk flest"? Folk flest eller gamere? Folk flest bryr seg ikke om spillkonsoller, men de "folk flest" som faktisk prøver Wii blir hektet med en gang. De vet kanskje ikke om Wii, men det er jo derfor man har reklame. Nintendo har et enormt markedsføringsbudsjett denne gang. Dessuten går viral marketing av seg selv: Wii går fra person til person. Folk er så hektet at de sprer det videre til andre som så blir hektet og sprer det videre til andre, osv.

 

Gamere har vist seg å være svært begeistret for Wii. Det er bare å se på nettsteder som Slashdot, digg, osv. Wii blir hypet opp til himmelen, og det er bare noen få innbitte Sony-fans som bruker tid på å klage på at Wii får så mye oppmerksomhet.

 

Hva får deg til å tro at Wii vil selge best? Ingenting innovativt fra Nintendo har noen gang solgt bra, bare se hvordan det gikk med den hanske-greia, eller Virtual Boy.
'

Power Glove ble laget av Mattel, ikke av Nintendo. Virtual Boy solgte dårlig og hadde dårlig spillutvalg. Derimot flyr Wii ut av butikkene, og tredjepartsleverandører kaster seg på Wii-bølgen.

 

Market Cap, Microsoft: 293.54B

Market Cap, Sony: 42.89B

Sony har slitt økonomisk, men det er ikke pga. Playstation. Microsoft har bl.a. Windows – som de tjener mye på.

7617553[/snapback]

Ja, men hva har dette med saken å gjøre. Påstanden var:

 

"Sony er altfor mektige til at noen greier å vippe de av pinnen akkurat nå."

 

Det var dette jeg svarte på.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Det at Wii leder salgstallene i USA så langt skyldes utelukkende at Sony ikke har maktet å levere i nærhetene så mange konsoller til lansering. PS3 selges for rundt $1000 på Ebay, så det er ikke etterspørselen det er noe i veien med.

 

Men nei, det er ikke vanskelig å skjønne Nintendos strategi. Billig hardware med intuitiv kontroll gjør at de kan legge seg kraftig under konkurrentene på pris og appelere til folk som ellers aldri ville kjøpt spill.

 

Jeg hørte nettopp om ei jente på 26 år som for første gang siden hun hadde NES som liten skulle skaffe seg en konsoll. Det kan tyde på at strategien vil fungere. Jeg tror ikke det er spill som Zelda og Super Smash Bros. som blir de viktigste spillene for Wii, men heller spill som Wii Sports og WarioWare som virkelig viser fram konsollens nyskapende sider.

 

Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at begrenset grafikk og funksjonalitet samt utradisjonell kontroll vil skremme bort en del spillere også. Konsollen vil også miste mange multiplattformtitler takket være kontrollen og svakere hardware som gjør det vanskeligere å konvertere spill. Tredjepartsstøtten er heller ikke særlig imponerende ennå. Utfra anmeldelsene så langt har ikke Wii noen gode skytespill og racere, de mest populære sjangrene på de andre konsollene, og ser heller ikke ut til å få det i det nærmeste halvåret.

 

I det hele tatt vanskelig å si hvordan det går denne generasjonen. Wii har innovasjonen og prisen på sin side. X360 har fått et forsprang på 7-8 millioner og har bygd opp et rimelig bra bibliotek. Og PS3... Vel, det er PlayStation. Merkenavnet som har vært ensbetydende med TV-spill i ti år nå.

7361854[/snapback]

Sant det du sier, jeg har lenge overhode ikke hat noen interesse for konsoler, men wii skal jeg kjøpe meg :)

Lenke til kommentar
"Folk flest" er ikke hardcore-gamere, og det er nettopp disse som ramler over seg selv i lykkerus når de spiller f.eks. Wii Sports.

 

Folk flest mellom 10 og 25 spiller spill.

 

Kontrolleren har fungert for hardcore-gamere, men har skremt andre. Det er ikke uten grunn at Singstar er en slager blant "vanlige" folk. Nettopp slike grupper - de enorme grupper av mennesker som ikke liker vanlige kontrollere - er det Nintendo prøver å nå. Og det har de forsåvidt lykkes med når man ser mottakelsen Wii har fått.

 

Kontrollene har ikke skremt noen. Singstar er et partyspill. I partyspill fungerer ikke vanlige kontroller.

 

Veiledende for PS3 er 5500. Veiledende for Wii er 2500. Hvorfor runder du ned for PS3, men opp for Wii?

 

I følge Forbruker.no, koster den dyreste utgaven av PS3 5000 kr. På Elkjøp akkurat nå, koster Wii 2800 kr. Billig, ikke sant? :roll:

 

Jeg er ikke villig til å betale over fem lapper for en spillkonsoll.

 

Bryr meg fint lite. Jeg er ikke villig til å betale nesten 3000 kr for en last-gen-konsoll med bevegelsessensorer. Å betale 500.000 kr for en Mercedes S-klasse, er mer rimelig enn 280.000 for en Toyota Yaris (som selvfølgelig har blitt ribbet for stereoannlegg, airbag, sikkerhetsbelter, etc. – hva skal man med dette, man skal jo bare kjøre?).

 

Tidlige alpha-devkits var 2-3 ganger kraftigere enn GC, ble det sagt, så "50% bedre ytelse" er en påstand du plukker ut av løse luften. Når det gjelder "standardutstyr", så er Wii til stor del en ren spillmaskin, så alt mulig fordyrende ekstrautstyr er ikke nødvendig.

 

Klokkefrekvensen på prosessoren er 50% mer enn den på GC-prosessoren. Når arkitektur og oppbygning er helt lik, er den dermed 50% sterkere. GPU-en har heller ikke fått noen nye shadere (med andre ord: Glem normal mapping, HDR, parallax mapping og self-shadowing). Jeg har ikke sett et eneste Wii-spill som overgår RE4, SotC og Riddick grafisk.

 

Ekstrautstyr er heller ikke fordyrende. Støtte for DVD-filmer, HD og ikke minst harddisk, er standard i dag. Å betale nesten 3K for en konsoll som mangler mye standardutstyr, er dyrt.

 

Svært mange fra Nintendo-land, klaget på at man ikke trengte noen browser i en håndholdt konsoll. Så fikk DS en browser, og da var det plutselig nødvendig.

 

Europa Schmeuropa. Hva med å se på hele verden? Og å påstå at Sony ikke har gjort feil i denne generasjonen faller jo på sin egen urimelighet, da problemene har tårnet seg opp. Problemer med BR-komponenten, å måtte droppe Europa før nyttår, osv.

 

Leveringsproblemer er ikke nok til å falle fra tronen. PS1 var en revolusjon mtp. på ytelse, nå så konsollspillene ut som PC-spill, noe SNES-spillene aldri gjorde. Denne revolusjonen var ikke Nintendo forberedt på. I tillegg brukte N64 kasetter, som også var med på å felle Nintendo.

 

Mario appellerer til alle aldre. Det er ren spillbarhet.

 

Mario-serien består av standard-plattformspill. Ikke har de mer spillbarhet enn andre spill heller. Hvorfor skulle Mario appellere til et eldre publikum enn Dexters labratorium og Carebears?

 

Power Glove ble laget av Mattel, ikke av Nintendo. Virtual Boy solgte dårlig og hadde dårlig spillutvalg. Derimot flyr Wii ut av butikkene, og tredjepartsleverandører kaster seg på Wii-bølgen.

 

Rettelse: EA og Ubisoft kaster seg på Wii-bølgen. De fleste spillene til EA og Ubisoft, finnes i større, bedre og mer omfattende versjoner på PS3 og 360.

 

Ja, men hva har dette med saken å gjøre. Påstanden var:

 

"Sony er altfor mektige til at noen greier å vippe de av pinnen akkurat nå."

 

Det var dette jeg svarte på.

 

Sony har dominert i to generasjoner – noe som gjør dem svært mektige innenfor konsoll-bransjen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke villig til å betale nesten 3000 kr for en last-gen-konsoll med bevegelsessensorer. Å betale 500.000 kr for en Mercedes S-klasse, er mer rimelig enn 280.000 for en Toyota Yaris (som selvfølgelig har blitt ribbet for stereoannlegg, airbag, sikkerhetsbelter, etc. – hva skal man med dette, man skal jo bare kjøre?).

7617778[/snapback]

Men det er helt ok at PS3 mangler noe som har vært standardutstyr i et tiår?

Lenke til kommentar
Blir en pris diskusjon igjen å jeg må spørre HVORFOR bruke den billigste ps3 prisen du finnner men ikke den billigst wii prisen? og så si at det nester er 3000 kr ....

7617799[/snapback]

 

Elkjøp er ganske billige. De hadde et tilbud for noen uker siden der de solgte Wii for 2000 kr, dette varte ikke lenge. 2800 kr er også nesten 3000 kr.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke villig til å betale nesten 3000 kr for en last-gen-konsoll med bevegelsessensorer. Å betale 500.000 kr for en Mercedes S-klasse, er mer rimelig enn 280.000 for en Toyota Yaris (som selvfølgelig har blitt ribbet for stereoannlegg, airbag, sikkerhetsbelter, etc. – hva skal man med dette, man skal jo bare kjøre?).

7617778[/snapback]

Men det er helt ok at PS3 mangler noe som har vært standardutstyr i et tiår?

7617805[/snapback]

 

Rumble er bare én ting. Dette kompenseres med mye annet som andre konsoller ikke har.

Lenke til kommentar

hva har det med saken å gjøre. Når du bruker den billigste ps3 prisen hvorfor ikke bruke den billigste wii prisen?

 

i en av de lange postene dine sier du hele tiden nesten 3000 kr for last gen ditt og datt. 2400 er IKKE nesten 3000. Men du vill at den skal høres dyrere ut sånn at din dyrebare ps3 ikke hører så dyr ut ....

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Selve filosofien bak PS1 var at det skulle være en konsoll for alle. Tror folk flest foretrekker vanlige kontroller i de fleste spill, slik at man slipper å fekte med hendene.

 

Om du vet hva "folk flest" vil ha, hvorfor finner du ikke frem bilder av 8, 15, 25, 30, 45, 60, 79 åringer som spiller sammen i stor lykkerus, timesvis, fremfor en PSX maskin? Som sagt, Wiimotenen baserer seg på ren bevegelse, naturlig bevegelse. Dette lokker mange non hardcore spillere til seg fordi det kan de, de kan bevege seg. Det er ikke å legge under en stol at Nintendo har skutt gullfugl med Wiimoten, er bare du som ikke ser det. Dessverre.

 

Det EA lanserer på Wii, er det samme som de lanserer på DS, og som de etter hvert har begynnt å lansere på PSP – dvs. crappy remakes av større og bedre spill.

 

Hvordan kan du vite dette, da EA har kjøpt et eget studio, og gjort dette til et Wii ekslusivt utviklings studio, merk deg ordet ekslusivt. De skal lage spill til Wii, og bruke det Wiien har. Tviler på at det kommer noen crappy remakes ettervært, når Nintendo blir litt mere stødige på markedet. De har allerede gjort det godt i Desember, til tross for lanseringen og få konsoller. Samt at Wii ble revet bort fra hyllene, lang kø eller forhåndsbestilling var krevd for å få en Wii ved lanseringen, overalt.

 

Gameplay er ikke noe Nintendo har enerett på. Mange andre prioriterer også gameplay, i tillegg til historie, grafikk, fysikk og AI. Det eneste Wii-spillet jeg kommer på som har en nevneverdig historie, er Zelda.

 

Nei, men når en konsoll har super grafikk muligheter har det en tendens til å kun bil fokusert på den delen, hva er vel super grafikk om gameplayet suger jetmotor. Wii får ikke det problemet for Wii har ikke muligheten til super grafikk, derfor må de satse på gameplayet, og da Wiimoten, som er det Wii kan best.

 

Twilight Princess var en lanseringstittel til Wii, og et gullskud fra Nintendo. Jada, jeg vet at den og er på GC, men merk nå at den kom ETTER Wii lanseringen på GC, så derfor er TP en lanserings tittel til Wii.

 

Mange andre driter i gameplayet, harker opp en historie som lukter urin og satser fult på det tekniske. Er alt for mange crapy drittspill som har kommet ut i det siste. Synes du f.eks ikke at til tross for X360 sin "tjuvstart" på 1 år, tok det nesten 1 år før det kom et X360 spill som slo pusten av folk, GoW? Dog dette kom på andreplass i VGs kåring av årets spill, vinneren, et spill som kom i Desember på en konsoll som ikke er verd å nevne for din del.

 

En annen morro ting er at en av tidenes mest annerkjente spill, som ligger på øverste toppen på avstemningen av tidenes spill, er et spill som kom til en liten konsoll som var teknisk svakere enn konkurenten, kjørte på kassetter og ikke hadde de tekniske preferansene som sin konkurent. Jeg snakker om Ocarina of Time. Synes ikke du det er litt rart at til tross for Sonys "suksess", har de aldri prestert å lage et ekslusivt PSX spill som har slått pusten ut av folk, og fremdeles er elsket i dag. Og da må jeg spørre, hvor mange slike titler har Nintendo?

 

Kontrollen er god, og har fungert i flere år. I tillegg har den bevegelsessensorer. 5000 kr for en PS3, er langt mer rimelig enn nesten 3000 kr for en Wii. Wii har ca. 50% bedre ytelse enn GC (som kun merkes på frame rate) og mangler mye standardutstyr. PS3 og 360 har HW som vil kunne vise fantastisk grafikk i fem år fremover. Begge disse har alt standardutstyret (bortsett fra at PS3 mangler rumble), i tillegg til at PS3 har litt til.

 

OOOOOOH, bevegelssensor, det var jo noe nytt på en kontroll som ikke har endret designe siden PSX kom ut. Og bevegelsessensor, OOOOOOH, im impressed. Wii har bare Wiimoten den, som fungerer nærmest som en datamus og ligger like naturlig i hånden som en utvidet del av hånden. PS3 koster vel 5600 kr, uten spill. Jeg betalte 3300 for en Wii, dyr Wii faktisk på lanseringen, med 2 spill. Erm, 5600 ,- for en konsoll uten spill, eller 3300 ,- (dyrt) for en konsoll med 2 spill.

 

Du henger deg alt for mye opp i HWen til MS og Sony, krigen blir tydeligvis ikke lagt til HWen, men til andre planer. MS og Sony må matche Nintendo nå, og ta kampen på deres felt, og Wii har jo ikke HW som konkurerer med de 2, så hva blir kampen da lagt på?

 

I Europa hadde Sega Genesis 52% av markedsandelen. Nintendo falt fra tronen fordi de gjorde en stor feil, noe Sony ikke har gjort i denne generasjonen.

 

Sega floppa totalt ut, utkonkurert av Nintendo og endte opp med å lage spill istede, som f.eks spill til Nintendos konsoll. Det du bør merke deg her er at Sega tapte kampen totalt, til tross for extention slottet som ga den bedre grafikk enn SNES sin 16 bits system. Til tross for det, tapte Sega som det hylte ovenfor Nintendo, og nå finner du Sega som Virtual console på nettopp, Wii. En Nintendo maskin. Kanskje få med hele historien og ikke en prosent, brøkdel, fra svunnenden tider. Har vi noe Sega konsoll med i dagens krig? Jeg kan ikke se en.

 

Folk flest har ikke en gang hørt om Wii, de fleste refererer til den som "den nye Nintendoen", eller "Revolution", og har planer om å kjøpe 360 og PS3.

 

Hva får deg til å tro at Wii vil selge best? Ingenting innovativt fra Nintendo har noen gang solgt bra, bare se hvordan det gikk med den hanske-greia, eller Virtual Boy.

 

Å jeg tror nok du tar feil, mange har nå hørt om den nye Nintendoen og hva den kan gjøre, og de som har had planer om å kjøpe X360 eller PS3 (som f.eks undertegnde) ombestemte seg fort, og jeg angrer ikke. Men du skjønner, jeg har ikke en HD TV, så jeg får ikke den "grafikken" som jeg blir lurt til å tro at folk med 21' CRT skjermer får, og jeg har heller ikke råd til å betale nesten 10k for å se super grafikk. Så jeg valgte Wii, og det angrer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å si at ps3 er mer for pengene en wii. Wii koster jo halvparten og ser mye morsommere ut.

7617866[/snapback]

 

Wii har mye sløvere HW. I tillegg mangler den mye standardutstyr. PS3 her også mye som andre konsoller ikke har.

 

Hvis du gir mer, får du også mer. At Wii i det hele tatt kun yter en brøkdel av PS3, er grunn nok til at den ikke skal koste mer enn en brøkdel av PS3. Det er bare rett og rimelig at Sony tar mer for PS3 enn Wii når den også koster mer å lage.

Lenke til kommentar
Klokkefrekvensen på prosessoren er 50% mer enn den på GC-prosessoren. Når arkitektur og oppbygning er helt lik, er den dermed 50% sterkere. GPU-en har heller ikke fått noen nye shadere (med andre ord: Glem normal mapping, HDR, parallax mapping og self-shadowing). Jeg har ikke sett et eneste Wii-spill som overgår RE4, SotC og Riddick grafisk.

 

Må bare kommentere denne. Twilight Princess er langt fra et grafisk monster som Oblivion. Men jeg har had flere WOW opplevelser, grafisk sett, med TP enn jeg har had med Oblivion, på PC. Og da har jeg kjørt Oblivion nær fult ut. TP er så gjennomført at det nesten er sykt, modellene er perfekt, verden er perfekt, stemningen er perfekt. Og bygget opp i alt dette, en OK grafikk som du egentlig ikke bryr deg om.

 

Jeg driter i alle tekniske preferanser for ettertiden, om det spyr ut HDR, parallac mapping og self shadowing, bryr meg mitt i stussen, når et spill som TP klarer å blåse slike tekniske dupeditter av banene, er det ikke akkurat verd å investere 5k for det.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å si at ps3 er mer for pengene en wii. Wii koster jo halvparten og ser mye morsommere ut.

7617866[/snapback]

 

Wii har mye sløvere HW. I tillegg mangler den mye standardutstyr. PS3 her også mye som andre konsoller ikke har.

 

Hvis du gir mer, får du også mer. At Wii i det hele tatt kun yter en brøkdel av PS3, er grunn nok til at den ikke skal koste mer enn en brøkdel av PS3. Det er bare rett og rimelig at Sony tar mer for PS3 enn Wii når den også koster mer å lage.

7617886[/snapback]

Hva så? Betaler du for å kunne skryte av hardware eller for å ha det morro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...