Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

LOL har Wii eksternt minnekort? Det må være den dårligste oppfinnelsen til konsoller ever, hater eksterne minnekort til PS og Gamecube. Skjønner ikke at det er mulig og ikke bruke HD som X-Box.

7363143[/snapback]

 

Hvorfor skal den ha det?

Prisen ville bare vært høyere

7363155[/snapback]

Minnekort er L A M E. Om prisen blir 300 KR dyrere driter vel folk langt i det så lenge de slipper å kjøpe 10 minnekort opp gjennom tiden. At man må drive å knote med hvilken man har savet det og det spillet på o.s.v :nei:

7363179[/snapback]

 

Til og med på samme side som du skriver dette inlegget ditt er det en som har skrevet at wii leveres med 512 mb minne, utover det kan du kjøpe eksternt.

7363197[/snapback]

Ok da er det greit, begynte å lure om den nye *superkonsollen* skulle bare basere seg på eksterne minnekort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7363143[/snapback]

 

7363155[/snapback]

 

7363179[/snapback]

 

Du har rett.. er jo bare altfor dumt og kunne dra ut minnekortet, putte det i lomma, stikke til en venn og så fyre opp det samme spillet på samme stedet.. Uff.. + at den har internt minne som også er raskere enn en harddisk. Win-Win som noen nevnte :thumbup:

Edit: Slått på streken :p

7363200[/snapback]

 

Hah, den var eid. Uansett så er det fint som du sier og bare kave seg til en venn så man kan spille f.eks. et spill med unlocked baner ++. Istedet for å dra med hele maskina.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Nå blir nå Wii å få flere spill en Sony og MS tilsammens har takket være Virtual Consolle til Wii. Mange blir nok sikkert til å investere i Wii fordi det er letteste måten å få tak i gamle klassikere på, samt at den er mye mer inovativ enn PS3 og X360 som kun tilbyr penere grafikk.

7362860[/snapback]

 

Helt klart, spesielt for oss som vokste opp ned NES klassikerene vil dette være et stort insentiv. Xbox Live Arcade har jo vært knall, så dette blir nok populært. Men, jeg er ikke helt enig i at PS3 og 360 kun tilbyr penere grafikk, det er jo opp til spillutviklerene. Wii har potensiale til å være innovativ når det kommer til spillene, men det kan fort bli en gimmick også, alt etter hvordan spillutviklerene klarer å utnytte kontrollen.

 

Godt mulig at jeg skaffer meg en wii etterhvert, mye pga gamle klassikere og Nintendos eksklusive tittler, men jeg er nok en såpass "enkel" person at jeg også ønsker å spille mainstream spill med god grafikk og artig multiplayer som f.eks GeOW, COD3 osv...

 

Nintendo har på mange måter hoppet av spillbransjens hurtigtog, hvor fokuset er å gjøre de populære spilltypene vi kjenner i dag større, penere og bedre. Nå er de avhengig av at folk følger etter...

Lenke til kommentar
LOL har Wii eksternt minnekort? Det må være den dårligste oppfinnelsen til konsoller ever, hater eksterne minnekort til PS og Gamecube. Skjønner ikke at det er mulig og ikke bruke HD som X-Box.

7363143[/snapback]

 

Xbox'/Xbox360 er ikke noe bedre sjølv.. Selger også minnekort, samme som wii. Klapp igjen og følg med :)

 

 

EDIT; feil quote

Endret av Fox
Lenke til kommentar

For det første som mange nå har sagt. Wii har internet flashminne på 512 MB. Det rommet ikke så mye plass, men operer jævlig kjapt. En harddisk bruker lengre tid på å lese av informasjon enn et flashkort. For det andre er flashkort smart i bruk da man kan ta med seg filer og informasjon uten å måtte dra med seg hele boksen.

Lenke til kommentar
Minnekort er L A M E. Om prisen blir 300 KR dyrere driter vel folk langt i det så lenge de slipper å kjøpe 10 minnekort opp gjennom tiden. At man må drive å knote med hvilken man har savet det og det spillet på o.s.v  :nei:

7363179[/snapback]

Wii har 512 MB innebygd flash-minne til lagring av savegames og VC-spill.

Lenke til kommentar

Men sånn ca alle burde være enige at Nintendo gjør en god jobb når de prøver og utvikle nye ideer å spille på? Ikke bare fokusere på grafikk og lyd.

 

Det ville være kjett om MS og PS3 bare hadde fokusert på grafikk og lyd uten å hatt nintendo i bakrunnen som faktisk finner opp nye måter å spille på. Som regel kommer både PS3 og MS etter nintendo, men de har jo sine glansbilder med guitar hero, buzz etc.

Om PS3 og MS hadde vært alene ville vi sikkert hatt kjempe grafikk som ligner på ekte film, men samme konseptet med en håndkontroll med piltaster og knapper i årene framover.

 

Klart de ville utviklet seg videre de også, men det jeg mener med inlegget er at utviklingen til en "nyere generasjon" går mye fortere med nintendo i markedet.

 

Klart det også er forskjellig mening om hva som neste generasjon, men det vil jeg påstå at bedre grafikk og lyd ikke kan gjelde da dette er noe som forbedrer seg med årene uansett.

 

Som sagt av en glup kar:

 

Om det bare fantes ingeniører ville vi hatt perfekte parafinlamper, men ingen elektrisitet.

Lenke til kommentar

Ja huff hvor LAME et minnekort er, skikkelig badass suxor med minnekort.

 

Hvordan KLARTE Playstation 1 og 2 å overleve med BARE et minnekort!! Det er jo så LAME så det går ann.

 

Tenk at du kan ta med deg minnekorte OG spillet til en kompis og fortsette der du var når du slutta av hjemme? Hvor LAME er ikke det da!!

 

Nei Xbox folkens, dere er bortskjemt slik sett. HD har vi bare hadt siden Xbox kom, og før den tid klarte vi oss godt med minnekort, eller for oss med N64, ingen ting. Kanskje en controller pak var påkrevd, ellers trengte man ingen minnekort.

 

En save er dessuten ikke stå stor at du har behov for en ultra stor HD på flere gigabyte. Med 512 Mb innebygget minne så skulle det holde en stund. Samt at med SD kort kan du ha over gigabyten med filer, og større blir det ettervært.

 

Edit: Hey, la ikke merke til det men har runna over 3k innlegg.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Noe jeg tror mange glemmer når de sammenligner prisene på ps3 - wii - xbox360 er at man trenger en HD-Ready tv for å utnytte disse HD konsollene i det hele tatt. Dette blir minimum 5000,- for en hd-ready av ukjent merke, mens wii trenger man ikke ny tv for å utnytte fult ut, og hvis man vil ha skarpere bilde en hva SCART og slikt klarer så krysser man fingrende på at man har component inngang på tven, men dette er ikke nødvendig for å oppleve generasjonsskifte i det hele tatt med en wii. En av de eneste grunnene til å skaffe seg en HD-Ready tv idag er på grunn av Xbox360 og PS3, mens wii klarer seg like fint på dagens teknologi.

Lenke til kommentar

Ikke enig i at man trenger en HD-TV for å kunne utnytte Xbox 360 eller Playstation 3 i det hele tatt. Med PS3 - kanskje - siden man betaler mye ekstra for Blu-ray, men jeg har hatt Xbox 360 i et år uten HD-TV.

 

Men jeg er enig med siste utsagnet ditt, jeg mener også at spillkonsoller ennå ikke trenger å ha HD-støtte før HD kommer for fullt. Uansett blir det en HD-TV etter jul, med Xbox 360 i full HD-sving og Wii-en like bak med komponent. :D

Lenke til kommentar

Selvsagt. Man trenger ikke en HD-TV for å spille PS3 eller Xbox360, men det er dette MS og Sony spiller på. De satser på HD grafikk, og for å utnytte dette må man ha en tv som i det minste støtter 720P. Dette er for en wii eier en unødvendig utgift til tvsendingene her i landet kommer i HD, og da har prisen på hd-tv'er sunket mer og teknologien blitt mer moderne. Skulle ikke forundre meg om 1080i kommer under 15-20 000kr innen den tid også.

Lenke til kommentar
Selvsagt. Man trenger ikke en HD-TV for å spille PS3 eller Xbox360, men det er dette MS og Sony spiller på. De satser på HD grafikk, og for å utnytte dette må man ha en tv som i det minste støtter 720P. Dette er for en wii eier en unødvendig utgift til tvsendingene her i landet kommer i HD, og da har prisen på hd-tv'er sunket mer og teknologien blitt mer moderne. Skulle ikke forundre meg om 1080i kommer under 15-20 000kr innen den tid også.

7363614[/snapback]

 

Vil det være en stor forskjell fra 420p på en plasma/LCD mot en vanlig TV med RGB/komponent?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
For det første som mange nå har sagt. Wii har internet flashminne på 512 MB. Det rommet ikke så mye plass, men operer jævlig kjapt. En harddisk bruker lengre tid på å lese av informasjon enn et flashkort. For det andre er flashkort smart i bruk da man kan ta med seg filer og informasjon uten å måtte dra med seg hele boksen.

7363318[/snapback]

 

Må bare nevne at Hard-disken til 360 kan lett snappes ut. Den sitter liksom fast på siden (eller oppå, avhenging av om 360'n står).

Lenke til kommentar

Uansett, det er mye lettere å dra på et lite flaskkort på størrelse med et frimerke enn det er å drasse på hele HDen, som neppe får plass i en pengebok med det første. Samt det er lettere å bare trykke på en knapp så kommer korte ut enn det er å operere konsollen for å få ut "lagringa".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...