Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

CoD3 (Wii version) fikk 7.8/10 på gametrailers.com nå, ikke ille grafikk og online tapet tatt i betraktning. Wii virker som det blir bedre å bedre tatt imot. Gleder meg virkerlig til å se hva utviklerne klarer å gjøre med kontrollen utover våren og sommern.

7438815[/snapback]

CoD3 fikk bedre karakter på PC enn Wii når det gjelder gameplay :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror om et år eller to, når folk har skaffa seg HDTV og har sett på PS3/360 sin 1080p grafikk blir folk etterhvert lei av å spille spill med dårlig grafikk (les: Wii)

7437237[/snapback]

Dessverre er ikke super grafikk nok til å nå massene. Massene har vist seg å bry seg mindre om kvalitet og mer om brukervennlighet. DVD tok over for VHS fordi det var mer brukervennlig, f.eks. Kvaliteten har kun noe å si til et visst punkt. Folk velger for eksempel CD fremfor høyere kvalitet, og MP3 er også dårligere kvalitet enn CD, men mer brukervennlig/nyttig.

 

Ellers vil ikke Wii ha dårlig grafikk. Zelda er jo veldig pent, og det er bare ett GameCube-spill! Det har bare ikke HD, og folk flest bryr seg ikke om HD.

 

 

Historien viser også stikk motsatt.. Om ikke hadde vi fremdeles sittet med Atari og Pong..  ;)

7437276[/snapback]

Ikke helt riktig. Historien viser at entusiaster liker rå kraft og flere polygoner. Massemarkedet bryr seg i liten grad om dette. Utviklingen vi har sett på grafikkfronten har vært mer "organisk", og det er andre ting som har lokket folk, særlig nå som grafikken er såpass bra at vi risikerer å havne i "Uncanny Valley".

 

Og hadde grafikk vært så viktig som enkelte vil ha det til hadde aldri spillindustrien eksistert i det hele tatt. Da hadde folk nemlig aldri godtatt de første spillene med elendig grafikk. Historien viser, som jeg sa, at grafikken ikke er det viktige. Det er jo bare å se på hvordan Game Boy har dominert markedet i mange år, og hvordan Nintendo DS selger bedre enn konkurrenter med bedre grafikk.

Lenke til kommentar
etterhvert som nyheten har lagt seg og rivaliserende konsoller har fått et et større utvalg av spill, og i tillegg tilbyr grafikk av neste generasjon

Historien viser at folk ikke bryr seg om "grafikk av neste generasjon", men om spillene, og det er ingenting som tilsier at Wii vil få noe dårligere spillutvalg enn de andre.

 

Det er spillene som teller, og flere spillstudioer setter nå opp egne avdelinger kun for Wii.

7436131[/snapback]

 

Selvsagt, det er spillene som teller. For ordens skyld understreker jeg at jeg sa "rivaliserende konsoller har fått et et større utvalg av spill", ikke "større utvalg av spill enn Wii".

Lenke til kommentar
Og hadde grafikk vært så viktig som enkelte vil ha det til hadde aldri spillindustrien eksistert i det hele tatt. Da hadde folk nemlig aldri godtatt de første spillene med elendig grafikk.

7440589[/snapback]

Eeeh, jo? I begynnelsen var spill med farger god grafikk. Definisjonen på god grafikk endrer seg.

Lenke til kommentar

Men problemene Xbox 360 har fått/har, og at Sony har tapt svært mye på PS3, så er det faktisk bare Ninendo som ikke har støtt på særlige problemer, og jeg vil tro at Nintendo blir den mest vellykkede.

(ikke nødvendigvis beste, men mest vellykkede)

 

Om de ikke støter på noen store problemer da....

 

Hvorfor?

Fordi det å ha helt topp moderte teknologi, og den beste grafikken og utstyret vil alltid værte langt mer problematisk.

Lenke til kommentar
Og hadde grafikk vært så viktig som enkelte vil ha det til hadde aldri spillindustrien eksistert i det hele tatt. Da hadde folk nemlig aldri godtatt de første spillene med elendig grafikk. Historien viser, som jeg sa, at grafikken ikke er det viktige. Det er jo bare å se på hvordan Game Boy har dominert markedet i mange år, og hvordan Nintendo DS selger bedre enn konkurrenter med bedre grafikk.

7440589[/snapback]

Så du sier at NES ikke hadde fantastisk grafikk da den kom? Det hadde den faktisk.

 

Likevel er ikke jeg noe som helst opptatt av grafikk, bare så det er klart. :)

Lenke til kommentar

Aner ikke om denne har vært oppe før, men:

 

Nintendo Wii, the Surprise-Winner of the Console War?

 

   

Do you know what the first condition of a perfect console launch is? Releasing enough units so that everyone can get one! Well, if not everyone, at least as many as possible.

 

Of the three competitors on the console market, Nintendo seems to be the only one to have understood this necessity.

Oh, the irony... :(

Lenke til kommentar
Aner ikke om denne har vært oppe før, men:

 

Nintendo Wii, the Surprise-Winner of the Console War?

 

   

Do you know what the first condition of a perfect console launch is? Releasing enough units so that everyone can get one! Well, if not everyone, at least as many as possible.

 

Of the three competitors on the console market, Nintendo seems to be the only one to have understood this necessity.

Oh, the irony... :(

7481072[/snapback]

Svært dårlig skrevet artikkel som undervurderer Sony og Microsoft og gir æren til Nintendo sin konsoll på feil grunnlag. Dette fine sitatet oppsummerer egentlig alt man trenger å vite om artikkelen:

 

Surprising as it may be, the war of the consoles is not being fought over technical specs, as we’d expect it to be...

 

Ja, for i forrige generasjon var det jo en soleklar seier til... ehhmm.... Xbox?

 

Men konklusjonen er nok rett.

 

Wii certainly is this season’s revelation.
Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jeg mente ikke å si at artikkelen var bra, jeg mente egentlig bare å si hadde det enda vært så bra (at det hadde vært Wii nok til alle).

7481446[/snapback]

Ja, det hadde vært bra... Krysse fingrene og håpe på 15 desember.

 

Trodde ikke du syntes artikkelen var bra. Var bare litt arg fordi jeg.... sløste noen sekunder på å lese den.

 

Ummmh.... så derfor sløste jeg heller også litt tid på å skrive at jeg hadde lest den.

 

 

Oh, the irony... :(

Lenke til kommentar

Hvor mange 360'er solgte forresten MS før jul i fjor? Det blir jo artig å sammenlikne, for her i Gnore var det jo færre Wii'er tilgjengelig ved launch enn det var 360'er i fjor...

 

Edit: Lete først, så spørre, Tjohei... :wallbash:;)

 

Fant noen tall på Wikipedia, som sier at det ble solgt 900.000 360'er i statene og 500.000 i Europa. Japan er nesten ikke verdt å ta med i denne sammenhengen, for det ble kun solgt 100.000 konsoller fram til april. Men noe sånt som halvannen mill ca. før jul i fjor. Ifølge nexgenwars.com ser det jo ut til at Wii kan hvertfall tangere det...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...