Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

"PS3's grafiske- og prosessormuligheter er uendelige...".

Overdrivelser er greit nok, men wtf.

7419270[/snapback]

 

Hehehe må være månedens gullkorn :!:

7419278[/snapback]

Hihi, ja sorry..

 

Poenget mitt var egentlig at PS3s grafiske- og prosessormuligheter er uendelige i forhold til Wii. Siden Wiis grense er nesten nådd, mens PS3 har akkurat startet utviklingen. Det bekreftes i hakkende spill og grafikk på linje med 360, men slik var det jo også til en viss grad på 360 i starten.

 

Høres ut som en fanboy nå merker jeg, men jeg har trua på PS3, hvis de klarer å få like bra nettverk som 360! Live er 360s største fordel i forhold til de andre konsollene.. Wii har sin styrke i kontrolleren :)

7425931[/snapback]

Siden det peneste spillet ved Wii sin launch er et GAMECUBEspill, så tror jeg med sikkerhet at man kan si at Wii sine grenser er ikke nærmt nådd en gang. De ligger heller ett stykke bak horizonten.

 

Men.... Det skal absolutt bli spennende å følge med på Ps3 sin grafikk. Hvis den holder det Sony lover, noe det ikke er noen grunn til å tvile på utifra tidligere erfaringer, så kommer den til å lage noe helt fantastisk grafikk, og ikke minst dytte grafikken fra å være repetitive teksturer til å bli proseduralt genererte landskaper, noe som absolutt er akkurat det man trenger med dagens og morgendagens grafikk.

 

PS! "Grafikk på linje med 360" er vel det man kaller... en overdrivelse. Og hakkingen virker som er på grunn av at utviklerne har stresset med å få kontrollene til å virke før launch, men ikke brydd seg om grafikken i det hele tatt. Man må huske på at selvom Wii er enklere å programmere for og basert på GClignende hardware, så er det svært få utviklere som utnyttet GC ordentlig, og nå må de i tillegg lære seg både hvordan å programmere den avanserte Wiimoten og hvordan utnytte den best mulig i spillene. Det er to ganske store utfordringer for utviklere.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjapt lite spørsmål på tampen her. Er det mulig å spille Wii sports med en kontroll for fire personer? Bare gjøre den til 2p etter endt tur og så videre? Eller må jeg investere i minst to kontrollere på fredag? Hadde bare planer om Zelda først og fremst, men alltids greit å ha litt multiplayer-moro på lørdagskvelden.

 

Dette gjelder Bowling f.eks.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Et kjapt lite spørsmål på tampen her. Er det mulig å spille Wii sports med en kontroll for fire personer? Bare gjøre den til 2p etter endt tur og så videre? Eller må jeg investere i minst to kontrollere på fredag? Hadde bare planer om  Zelda først og fremst, men alltids greit å ha litt multiplayer-moro på lørdagskvelden.

 

Dette gjelder Bowling f.eks.

7427691[/snapback]

Tror det funker.

Lenke til kommentar
Wii vil absolutt knuse de andre salgsmessig. Tipper Wii vil ha mer enn 80% av markedet om 5 år. 360 og PS3 blir de siste konvensjonelle konsollene med fokus på hardware.

 

Fremtiden blir som Wii, fokus på nye styremetoder.

7427659[/snapback]

Hehe, så usaklig kommentar! :p Vet du hvor stor markedsandel PS2 hadde i forhold til resten av next-gen konsollene? Wii kommer nok til å få større markedsandel enn GC hadde i last-gen, men tviler egentlig på at den får 80% av markedet. Tviler MEGET sterkt og tror de fleste er enige med meg egentlig.

Lenke til kommentar
Vel, han har et lite poeng. Selv om det ikke var særlig mye grunnlag i det.

 

Men om Wii får en slik høy markedsandel er tvilsomt. Nå tror jeg selv at Wii kan like så godt endre på hvordan de nesten konsollene blir, om den blir suksessfull.

7428956[/snapback]

Ja, de har jo allerede endret de. Son kom jo ut med sin sixaxis.

Lenke til kommentar
At Wii skjønner at de bør satse LITT mer på HW. Hadde de gitt den litt bedre HW og solgt den til samme pris som en 360 så hadde ikke jeg nølt med å kjøpe den!

Men nå vil Nintendo nå et annet marked, og da er prisen viktigere. Der er det stor forskjell mellom $300 og $250. Selv $250 kan være i meste laget, og derfor tror jeg Nintendo kommer til å senke prisen så snart produksjonskostnadene går ned.

 

Debatten om hva som er den beste konsollen er en håpløs debatt ganske enkelt fordi den beste konsollen ikke finnes.

Nå er vel dette en debatt om hvilken konsoll som kommer til å "vinne" (selge best). Og det kan man faktisk diskutere.

 

 

Man kan gjøre ørsmå bevegelser - vri litt på håndleddet mens man hviler armen komfortabelt på kneet, armlenet, osv. Det er noe helt annet enn "veive med armene"-løgnen du ble tatt i.

Det er ingen løgn, det er i så fall dårlig markedsføring fra Nintendo sin side, fordi samtlige videoer jeg har sett som har vist spilling med noe annet enn Classic Controller har vist relativt store bevegelser i mine øyne.

Hva reklamen sier er ikke relevant så lenge folk har forklart deg flere ganger at man kan velge om man vil gjøre store eller små bevegelser. Nintendo påpekte faktisk dette fra første stund. Da har du ingen unnskyldning.

 

Minner om at din påstand var "veive med armene".

 

Nå gir dette større frihet for å ha armene hvor og hvordan man vil, men dette visste du jo allerede siden jeg og andre har nevnt det en del ganger, så jeg skjønner ikke hvorfor du tviholder på disse ugyldige argumentene dine.

Ugyldig argument? Haha, hvordan faen kan det være et ugyldig argument for min smak å spille på at jeg synes det er klønete å ha to objekter å holde i, istedenfor ett? Det er min smak for faen, aksepter at ikke alle synes Wii virker som den kommende Messias.

Du har ikke prøvd Wii, og derfor vet du ikke hvordan det fungerer. Derimot har de som har uttalt seg om dette og som har prøvd Wii sagt at det er veldig bra med to separate deler.

 

Når det er utallige artikler som uttaler seg om hvordan Wii blir plukket opp av noobs, så er det i aller høyeste grad snakk om empiriske data.

Lær deg hva empiriske data er. Jeg kan godt finne frem til tonnevis med artikler som sier at X360-kontrolleren er intuitiv, det betyr ikke at det er empiriske data.

Du kan neppe det, og jeg snakker ikke om tilfeldige artikler som du kun finner med dype Google-søk, men om artikler fra bl.a. kjente nyhetspublikasjoner som TIME m.m.

 

Nå snakker han antakelig om disse "empiriske data" jeg viste til over, der folk som ikke har noe med Nintendo å gjøre prøver Wii ut på familien sin, og det blir alltid en stor suksess.

For det første, hvordan kan du bekrefte hva som er markedsføring/reklame og ikke er det?

Så du mener at f.eks. journalister i Washington Post, TIME, New York Times, osv. er betalt av Nintendo?

 

Jeg skjønner ikke helt hva ødelagte TVer har med kvaliteten på kontrolleren å gjøre.

Fordi den ræva strap'en ryker.

Dette sier ingen verdens ting om kvaliteten på selve kontrolleren og hvordan styringsmekanismen er.

 

Hvor står det negative om Wiimoten da, BTK?

Har jeg sagt at det står noe om den i artikkelen? Nei. Det som står der er kanskje småplukk for deg, men sånn jeg ser det så står det omtrent en kommentar på alle multimediefunksjonene Wii har.

Men nå er det Wiimoten som er nøkkelen til spilldelen av Wii - det Wii faktisk er laget for.

Lenke til kommentar

I mine øyne vil Wii uten tvil gjøre det skarpt, ihvertfall i noen år fremover. Men det er også der det stopper, slik jeg ser det. Wii vil bare være nyskapende - så lenge -, etterhvert som nyheten har lagt seg og rivaliserende konsoller har fått et et større utvalg av spill, og i tillegg tilbyr grafikk av neste generasjon vil nok salgstallene jevne seg ut til fordel for Wii's konkurenter. Ergo (slik jeg ser det) er Wii rett og slett ikke "next-gen" nok til å holde på sin del av kaka i flere år fremover, men det gjenstår heldigvis enda å se :)

 

Jeg for min del blir nok å kjøpe en både en Wii og Play Station 3, Xbox 360 også, om Halo 3 blir bra.

Lenke til kommentar
etterhvert som nyheten har lagt seg og rivaliserende konsoller har fått et et større utvalg av spill, og i tillegg tilbyr grafikk av neste generasjon

Historien viser at folk ikke bryr seg om "grafikk av neste generasjon", men om spillene, og det er ingenting som tilsier at Wii vil få noe dårligere spillutvalg enn de andre.

 

Det er spillene som teller, og flere spillstudioer setter nå opp egne avdelinger kun for Wii.

Lenke til kommentar

Jeg tror at de fleste som synest det, er såkalte "hardcoregamere" (les: Folk som bryr seg mer om 3d modeller, pixels osv enn selve gameplayet). Og at de forhåpentligvis bare er en liten del av Wii sin markedsgruppe innen da.

 

De fleste andre kommer nok ikke til å bry seg så veldig. Hvis det er noen trøst, så er nok hardcoregamerne begynt å bli lei av grafikken, og limitasjonene til PS3 og Xbox360 når den tid kommer uansett, og de gleder seg til neste generasjon når enda mer ubersupre chips og chaps kommer til deres PS4/Xbox1080...

Lenke til kommentar
etterhvert som nyheten har lagt seg og rivaliserende konsoller har fått et et større utvalg av spill, og i tillegg tilbyr grafikk av neste generasjon

Historien viser at folk ikke bryr seg om "grafikk av neste generasjon", men om spillene, og det er ingenting som tilsier at Wii vil få noe dårligere spillutvalg enn de andre.

 

Det er spillene som teller, og flere spillstudioer setter nå opp egne avdelinger kun for Wii.

7436131[/snapback]

 

Historien viser også stikk motsatt.. Om ikke hadde vi fremdeles sittet med Atari og Pong.. ;)

Lenke til kommentar

aspic: Godt poeng :)

 

Dessuten vil nok Wii (hvis den lykkes) dra inn veldig mange nye mennesker, og øke det totale spillmarkedet ved at det introduserer folk som tidligere ikke brydde seg om spill for en helt ny verden med interaktiv underholdning.

 

Dersom Nintendo lykkes vil flere mennesker i verden kjøpe spill og konsoller, noe som er til fordel for alle tre konsollprodusentene, så fremt de klarer å lage et inkluderende brukergrensesnitt.. ;)

Lenke til kommentar
For det første, hvordan kan du bekrefte hva som er markedsføring/reklame og ikke er det? Har du f.eks hørt om viral marketing? Trodde ikke det. Det blir alltid en suksess hva? Er dette også bevist kanskje? Det finnes ikke en eneste person som har prøvd Wii som ikke likte den, ok... rart det finnes artikler om det på internett hvor mye den suger da.

 

Jadda. Wii suger... Hvem tror du skriver disse artiklene? Jeg tipper feite, late gamere som avskyr tanken på å faktisk måtte bruke litt energi når de spiller, de har kanskje enda ikke forstått (som deg BTK) at du kan stille inn hvor følsom remoten er.

 

Andre som har skrevet at Wii suger ( i hvert fall hvis det er ordene de brukte) er nok folk som er sterkt biased mot Sony/Microsoft som samtidig er grafikkhorer.

 

Jeg sier ikke at Wii er perfekt, det er den ikke. Men å si at den suger, eller er en uverdig next-gen konsoll er bare helt på trynet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...