Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat:

 

"jeg synes det er bullshit å sitte og veive rundt i stua med en kontroller"

 

Dette skrev du tidligere, og flere påpekte at du slett ikke trengte å gjøre dette, hvorpå du havnet i en forsvarsposisjon der du begynte å spore det over fra at du ikke visste hvordan kontrolleren fungerte til at det måtte være noe galt med Wiimoten siden den ikke fungerte slik du trodde den fungerte...

 

Dette er ikke særlig konstruktivt, BTK.

 

Så du bare plukker ut noen få ord jeg har skrevet av alle poster ang. dette? Smart.

 

Og om det er konstruktivt eller ikke er opp til meg å bedømme, hvis jeg ikke liker tanken på å veive rundt, unnskyld, bruke bevegelser på denne måten, for å styre et spill, da er det min smak det går på. Og det er klart at i andres øyne så vil du ikke være særlig konstruktivt. Det ser ut til at veldig mange her tror jeg sier at det er noe feil med Wii, eller måten den er lagt opp på, eneste jeg snakker om er min egen smak, noe jeg har sagt i sikkert hundre poster nå. Men som folk ikke ser ut til å klare lese. Det er ditt problem da.

 

Og jeg veit godt hvordan kontrolleren fungerer, alle videoer jeg har sett har vist en kontroller som bruker bevegelser, om de er store eller små, det blir opp til hver enkelt å bedømme. For meg ser det litt for mye ut for min interesse. Jeg har heller aldri sagt at man blir sliten eller noe av det, bare ikke min stil å spille på. Tror jeg. Jeg skal prøve det.

 

Hva med at du heller bare lar det jeg har sagt ligge, når det er min mening det går på, min smak, og jeg har sagt at jeg er ferdig med denne diskusjonen.

 

Men det man kan si er at Wii har en mer intuitiv kontroller enn de andre.

 

Nei, det kan man ikke. Du kan si at du synes den har det. Det er svært mange som har sagt at de ikke liker den og at det ikke er intuitivt, men tungvint, upresist, osv. Det er smakssak.

 

Lær deg betydningen av ordet intuitivt.

Lenke til kommentar
Så du bare plukker ut noen få ord jeg har skrevet av alle poster ang. dette? Smart.

Nei, jeg så en lang diskusjon der du prøvde å fjerne fokus fra det faktum at du ikke var klar over at store bevegelser er valgfrie.

 

Og om det er konstruktivt eller ikke er opp til meg å bedømme, hvis jeg ikke liker tanken på å veive rundt, unnskyld, bruke bevegelser på denne måten, for å styre et spill, da er det min smak det går på.

Men det er jo fullstendig irrelevant, da det slett ikke er nødvendig å veive med armene! Leser du i det hele tatt det folk skriver, eller er du mest opptatt av monologer?! Hvis du skal kritisere noe, så er det et minstekrav at kritikken er basert på noe som er reelt, og ikke bare i ditt eget hode.

 

Men det man kan si er at Wii har en mer intuitiv kontroller enn de andre.

Nei, det kan man ikke. Du kan si at du synes den har det. Det er svært mange som har sagt at de ikke liker den og at det ikke er intuitivt, men tungvint, upresist, osv. Det er smakssak.

Nei, det er ikke det. Empiriske data tilsier at den er intuitiv. Det er et uendelig antall tekster og videoer der ute som omhandler folk som aldri har spilt før, og som er i gang fra øyeblikket de plukker opp kontrolleren.

 

Du påstår det er "svært mange som har sagt at de ikke liker den og at det ikke er intuitivt, men tungvint", men dette vet du godt at ikke er tilfelle. Ja, så uvanlig er det at noen er negative til kontrolleren at det blir slått stort opp hver gang det kommer noe. Eller skal man si begge gangene :D

Lenke til kommentar
Men det man kan si er at Wii har en mer intuitiv kontroller enn de andre.

 

Nei, det kan man ikke. Du kan si at du synes den har det. Det er svært mange som har sagt at de ikke liker den og at det ikke er intuitivt, men tungvint, upresist, osv. Det er smakssak.

 

Lær deg betydningen av ordet intuitivt.

7414403[/snapback]

Den blir for dum, i forhold til en vanlig joystick er jo wiimoten intuitiv som bare det. Hvordan forklarer du da 70 år++ gamle gubber som plukker opp denne kontrolleren og spiller og storkoser seg som bare det?Det hadde de nok ikke gjort så lett med X360/PS3.

 

Vet du selv hva det betyr egentlig?

intuisjon intuisjo'n m1 (mlat, av lat. intueri 'se på, betrakte') umiddelbar oppfatning el. forståelse av noe, umiddelbar innsikt (uten hjelp av refleksjon el. erfaring) oppgaven krever mer i- og fantasi enn konkrete kunnskaper / kunstnerisk i- / handle ut fra ren i-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Sitat:

 

"jeg synes det er bullshit å sitte og veive rundt i stua med en kontroller"

 

Dette skrev du tidligere, og flere påpekte at du slett ikke trengte å gjøre dette, hvorpå du havnet i en forsvarsposisjon der du begynte å spore det over fra at du ikke visste hvordan kontrolleren fungerte til at det måtte være noe galt med Wiimoten siden den ikke fungerte slik du trodde den fungerte...

 

Dette er ikke særlig konstruktivt, BTK.

 

Så du bare plukker ut noen få ord jeg har skrevet av alle poster ang. dette? Smart.

 

Og om det er konstruktivt eller ikke er opp til meg å bedømme

7414403[/snapback]

 

det er ikke deg som avgjør om det konstruktivt BTK. jeg ser lillegutten i mange av innleggene dine. jeg synes også innlegga dine er lite konstruktivt da det du skriver ikke henger på greip.

Lenke til kommentar

Værsågod, Mala.

:)

 

Edit: damn, for sen :(

 

For å ta det litt on-topic igjen, så har jeg snakket med flere folk som har tenkt å kjøpe seg konsoll for første gang på flere år, ettersom de mener Wii kan tilføre noe nytt. Dette gjelder blant annet også min bror, som ikke har hatt konsoll siden Sega Master System, så jeg tror denne konsollen kan appelere til både uerfarne, yngre, og eldre gamere, og med en såpass bred målgruppe, er det ikke tvil om at Nintendo kanskje har funnet en suksessoppskrift her :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Den greide å dele den til slutt, men den blenderen er jo syk. Det var en side(joystiq?) som testet wiien. Den virket etter å ha blitt skyllt i vasken, dermed tørket. Den virket etter å ha blitt trampet på av en voksen person, å bli hivet i gulvet mange ganger osv. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det.

Lenke til kommentar

Jeg synes ideen med peke og veive styring virker gøy. Det er alt for mange som spiller safe i denne bransjen. Bare Nintendo igjen nå som Sega ikke lager hardware lengre (sukk ...). Jeg var skeptisk til DS, men etter et par timer med stylusen synes jeg at det er en helt konge måte å styre f. eks metroid. Jeg er også sikker på at jeg vil like den mer fysiske kontrollmåten til Wii.

 

Det jeg ikke liker fult så godt er at maskin underyter på grafikkfronten. Det er sikkert ikke så stort problem for andre, men jeg bryr meg litt om slikt. Når jeg ser hvordan grafikken ser ut på de spillene som slippes nå så ser de litt daterte ut sammenlignet med gode pc og nesten alle 360 spill. Dette kan bli et problem over tid når folk flest blir bombadert med HD fra både HD DVD, Blu-ray og HDtv fra parabolen. Det kan bli litt for spedt med 480i uten WS. Nintendo burde i det minste ha krevd 480p WS som minimum fra alle spill. Mange av dere vil sikkert si at Wii spill vil oppleve en kvalitetsheving over tid på lik linje med andre konsoller. Dette er jeg helt enig i, men når flere og flere får seg bedre tv'er og projektorer vil HD fordelen til SONY MS bli mer og mer tydelig. Derfor mener jeg at for folk flest vil det virke som om PS3 og XBOX360 spillene vil bli bedre i forhold til Wii om en tre års tid. Det triste (For Nintendo) er at dette har ingenting med konsollene å gjøre, men tv'n som fremviser resultatet.

 

Men hvis noen tror at jeg ikke kommer til å kjøpe Wii på grunn av min lille reservasjon så tar de skammelig feil. Jeg gleder meg til Zelda og flere av nintendo seriene som kommer med nye utgaver neste år. Men det er bare det at vi allerede har mistet Atari og Sega vi kan ikke miste Nintendo også. Da blir det bare gutta med penga igjen og det ville vært veldig veldig trist.

 

Heia Nintendo!

Lenke til kommentar

Nintendo er også gutter med penger, men jeg er enig de bryr seg mye mer enn konkurrentene. Spesielt Sony.

 

Jeg er enig i noe av det du sier. Nintendo har måtte gjøre mange valg, fordi feil kan være mye mer fatalt for Nintendo enn for konkurrentene. De er giganter som produserer mange ting, mens Nintendo er et rent spillselskap. Heldigvis har Nintendo opparbeidet seg en kapital på mange milliarder i tilfellet nøden blir stor.

 

Grunnen til at Nintendo gir så lite hardware for pengene er også at de må tjene på konsollene. Microsoft og Sony gjør ikke det, de taper på hver konsoll de selger(også overprisede PS3). Nintendo tjener så godt på DS, GC, software og nå Wii, netopp fordi de har valgt å satse innovativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...