Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Hvis de bare hadde kuttet ut alt det unødvendige drittet fra PS3 slik at jeg faktisk bare kunne spille på den i svært god grafikk så hadde jeg kjøp den. Den hadde vært billigere og det er en del kule spill til PS3.

 

Hvis jeg vil se på en film, ser jeg fra PS2'en.

 

Vil jeg game spill med god grafikk spiller jeg PC, selv om 360 frister med GoW, så er dette alt for dyrt å kjøpe en konsoll for et spill.

 

Hvis jeg har planer om å prøve noe nytt, spennende og svært fasinerende, velger jeg Wii. Den er billig, det er ingen DVD spiller i den som øker prisen, det er nye kontrollere som ingen andre har, spillene jeg alltid har likt blir oppdatert samt nye deilige spill. Et svært enkelt valg i mine øyner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har noe som heter internett. Der kan jeg både lese informasjon og kommunisere med mennesker som har prøvd denne maskinen populært kalt PS3. Det er også slik jeg vet ganske mye om Wii, selv om jeg heller ikke har prøvd den. Og tar jeg alt jeg hører for god fisk? Nei, jeg sjekker opp flere kilder og gjør opp min egen mening, og alle som uttaler seg her, eller, de aller fleste, uttaler seg om produkter de ikke har prøvd selv. Likevel så virker det som man har mer rett i sine uttalelser hvis man sier noe positivt, enn negativt, det er jo litt merkelig. Kanskje det er bare jeg som synes det, men det får så være.

 

Ja har og noe som heter internett, rart egentlig. Tror alle som poster her har på en eller annen målig måte klart å kommet seg på internett, vis det da ikke fremdeles finnes de som sender kort til gamer.no med sine innlegg.

 

Om du tar alt for god fisk? Dessverre, ja. Synes ikke du er noe flink med å sjekke opp med kilder på noen mulig måte, og heller ikke flink til å komme med egene meninger, men er flink med å poste linker til andres meninger.

 

Negativ kritikk er velkommen, på en konstruktiv måte. Å si "Wii suger" f.eks er ikke akkurat konstruktivt.

 

Det er svært mange andre titler ute til X360 enn Gears of War som har en grafikk Wii bare kan drømme om, og som er ganske underholdende (IMHO), det er jo bare å sjekke Gamerankings og se hvilken karakter spillene har fått av de forskjellige websidene.

 

Wii handler ikke om grafikk, Wii har aldri handlet om grafikk og Wii har aldri meldt seg på grafikk konkuransen. Wii er også ny så selvfølgelig har X360 den største andelen av markedet siden Wii fremdeles er "baby" på markedet.

 

Men det blir ikke reelt å sammenligne Xbox spillene med Wii spillene på det grafiske planet, for det er en kjennsgjærning at grafikken på Wii er "last gen". Vi kan sammenligne med gameplayet og hvordan spillet er å spille til den konsollen, men det blir heller ikke reelt, for det er 2 helt forskjellige måter å spille på på de 2 konsollene.

 

Så Wii er i en klasse for seg. Wii er så forskjellig i fra de andre konsollene i dag at en sammenligning blir vanskelig om ikke umulig.

Lenke til kommentar
Om du tar alt for god fisk? Dessverre, ja. Synes ikke du er noe flink med å sjekke opp med kilder på noen mulig måte, og heller ikke flink til å komme med egene meninger, men er flink med å poste linker til andres meninger.

 

Du kan ikke vite noe om jeg tar noe for god fisk eller ikke, du kan heller ikke vite hvor mange kilder jeg har fått informasjon fra. Og du kan gjerne definere akkurat hva du mener jeg tar for god fisk. Og siden du mener jeg ikke kommer med egne meninger men bare poster linker til andres, da har du rett og slett ikke følgt med i debatten, for det her først helt nå i de aller siste postene mine jeg har gjort det, og gjorde det vel i en enkelt post. Før det har alt jeg har postet vært mine egne meninger, noe jeg har uttrykt klart og tydelig flere ganger. Kom gjerne med bevis for dine påstander om meg heretter. Jeg kan nemlig bevise at jeg har i mindre enn 0,1% av postene mine her på forumet linket til andres meninger. Hvor er beviset? Posthistorien min.

 

Negativ kritikk er velkommen, på en konstruktiv måte. Å si "Wii suger" f.eks er ikke akkurat konstruktivt.

 

Hvor har jeg sagt at "Wii suger"? Igjen, kom med bevis. For det du sier her er bare bullshit, jeg har kommet med argumenter for mine meninger, du trenger ikke å være enig med dem, men det er bare tull å si at jeg ikke har gjort dette på en saklig måte.

 

Wii handler ikke om grafikk, Wii har aldri handlet om grafikk og Wii har aldri meldt seg på grafikk konkuransen. Wii er også ny så selvfølgelig har X360 den største andelen av markedet siden Wii fremdeles er "baby" på markedet.

 

Du bør lese det du selv har qoutet en gang til. Det står nemlig ingenting der om at Wii handler om grafikk, jeg er veldig klar over at den ikke gjør det, og det er også noe jeg har sagt flere ganger. Rart du ikke har lagt merke til det. Eller kanskje du bare ikke vil legge merke til det, fordi jeg er rimelig sikker på at du allerede har kommentert det tidligere. Det står heller ingenting om markedsandler i qouten. Det er nesten som om du har svart på noe helt annet. Det ser også ut som du har glemt at den qouten var et svar på et av dine innlegg, hvor du sa noe sånn som i retning at Gears of War var eneste spillet som hadde både i pose og sekk, altså gameplay og grafikk. Hvor på jeg nå i den qouten du selv har der, svarer på "tiltale".

 

Men det blir ikke reelt å sammenligne Xbox spillene med Wii spillene på det grafiske planet, for det er en kjennsgjærning at grafikken på Wii er "last gen". Vi kan sammenligne med gameplayet og hvordan spillet er å spille til den konsollen, men det blir heller ikke reelt, for det er 2 helt forskjellige måter å spille på på de 2 konsollene.

 

Igjen, du trenger virkelig å bedre forståelsesevnen din, jeg har ikke sammenlignet noen spill direkte, eneste jeg sa var at X360 tilbyr både god grafikk og bra gameplay på sine titler.

 

Jeg må si til deg som en annen, hvis du entrer en diskusjon seint, da må du lese de forrige postene, da hadde du visst hva jeg mener og ikke, og mye av det jeg snakker om i dette innlegget ville vært oppklart, for det er ting jeg allerede har forklart. Det ser også ut til at du misforstår svært mye.

 

Jeg foreslår at du tar bedre tid på hver enkelt post heretter, da det er klart at dette går for fort i svingene for deg, det ender bare med at jeg må repetere meg, noe jeg ikke gidder lenger, etter dette innlegget.

 

Til slutt vil jeg qoute meg selv:

 

Jeg har heller aldri prøvd å komme med noen fasit i noen av disse Wii-trådene, bare min egen mening, men mange har blitt "opprørt" over den og det hele har blitt en lang og meningsløs - samt litt barnslig - diskusjon.

 

Og legge til at jeg ikke har noe mer å si i denne diskusjonen, har blitt en del innlegg nå og jeg føler jeg har fått sagt det jeg har å si. Vil også si at jeg er langt fra fast bestemt på at Wii suger, største "problemene" med den jeg har, som jeg allerede har nevnt, er at jeg synes man får litt lite for prisen, sammenlignet med en viss annen konsoll som koster bare 7-800 kr mer og som jeg har fra før, det og at jeg lurer på om kontrolleren ikke forandrer så mye og at det blir mer som en gimmick, og at når man sitter og spiller heller tenker at man vil spille med en vanlig kontroller, og da faller det litt bort å spille på denne konsollen, da kan man heller spille på en annen konsoll med bedre grafikk (hvis man først likevel skal spille med en helt vanlig kontroller, Classic Controller). Så er det spillene som ikke ser så interessante ut. Jeg sier ikke dette for å starte noen diskusjon igjen, bare en slags liten oppsummering... jeg sier det for å si at jeg kommer til å prøve Wii, selvfølgelig, og hvis det viser seg at jeg blir positivt overrasket når det gjelder kontrolleren og spillingen med den, så kommer jeg til å kjøpe maskinen hvis det kommer spill jeg synes ser interessante ute.

 

EOD.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jeg håper Wii vinner. Hovedgrunnen er at da må de andre selskapene gå i seg selv og faktisk innse at Nintendo er inne på noe, og at da har faktisk Wii startet en revolusjon i spillindustrien. En som jeg synest er etterlengtet. Den andre grunnen er at jeg er fan av Nintendo og håper at de aldri slutter med konsoller da NES, SNES, N64 har gitt meg ubetalelige gamingopplevelser.

Lenke til kommentar
Hvor har jeg sagt at "Wii suger"? Igjen, kom med bevis. For det du sier her er bare bullshit, jeg har kommet med argumenter for mine meninger, du trenger ikke å være enig med dem, men det er bare tull å si at jeg ikke har gjort dette på en saklig måte.

 

Min gode mann, det var et eksempel på hva som ikke er konstruktiv kritikk, ikke myntet på noe du har sagt.

 

Men nå har du bestemt deg, du mener at X360 gir både bra grafikk og bra gameplay, det er din mening noe jeg er uenig i da X360 bare er konsollen. Men det har potensialet til å levere begge deler. Dessverre er det lettere for utviklere som har kraftig HW å satse mer på det visuelle fremfor gameplayet. Ser med f.eks PC hvor man får servert tech videoer etter tech videore med masse fancy eyecandy og får ikke servert noe historie eller gameplay før tett før release. Det er litt irriterende, men det er noe Wii unngår da eyecandy ikke er mullig på samme plan som andre konsoller.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert lenge på hva jeg ska kjøpe. XBOX 360 er helt utelukket i og med at jeg er uvant med den. N64 er noe av det beste innen konsoll jeg noen gang har spilt. Nintendo spillene er jo dritgøye.

 

PS3 høres ut som DEN maskinen, men den er bare så forbanna dyr..

 

Jeg trodde faktisk at Wii også skulle koste rundt kr 5000,-.

Jeg vurderer nå sterkt å kjøpe den når den kommer ut. Digger Zelda :love:

Lenke til kommentar
Men nå har du bestemt deg, du mener at X360 gir både bra grafikk og bra gameplay, det er din mening noe jeg er uenig i da X360 bare er konsollen. Men det har potensialet til å levere begge deler. Dessverre er det lettere for utviklere som har kraftig HW å satse mer på det visuelle fremfor gameplayet. Ser med f.eks PC hvor man får servert tech videoer etter tech videore med masse fancy eyecandy og får ikke servert noe historie eller gameplay før tett før release. Det er litt irriterende, men det er noe Wii unngår da eyecandy ikke er mullig på samme plan som andre konsoller.

 

Hehe. Jeg mener jo selvfølgelig ikke at X360 gir bra gameplay i seg selv, men som du sier at den har kraftig maskinvare som kan utnyttes til å lage titler med både bra grafikk og gameplay. Noe som allerede har skjedd selvfølgelig (IMHO).

 

Jeg er enig mange utviklere satser langt mer på grafikken enn gameplayet, men det er ikke maskinvarens feil. Må også huske på at enkelte utviklere er mer opptatt av å lage engines for å tjene penger på lisensiering, enn de er på å lage gode spill, derfor mange av spillene er nesten like tynne som en tech demo i innhold. De fungerer mer som reklame for enginen.

 

Men jeg vil ikke si Wii unngår dette, Wii sports er et eksempel på et spill hvor det ikke er satset mye på grafikk, men Excite Truck har heller lite innhold, men ser bra ut. Jeg tror det vil være mange utviklere som prøver å pushe Wii så langt som mulig for å gjøre spillene så fine de har mulighet til.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt om eldre damer på gamlehjem som spiller tennis på Wii og er svært begeistret + sett denne hysteriske videoen av Rayman Raving Rabbits. Det er ikke tvil om at Wii blir en unik konsoll med veldig bred apell, jeg vurderer å kjøpe meg en selv om jeg i utgangspunktet må spare til PS3. :p

 

Når det gjelder mest spillglede for pengene ( noe som er viktigere enn hardware) så tror jeg Wii stikker av med seieren denne gangen.

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg mener jo selvfølgelig ikke at X360 gir bra gameplay i seg selv, men som du sier at den har kraftig maskinvare som kan utnyttes til å lage titler med både bra grafikk og gameplay. Noe som allerede har skjedd selvfølgelig (IMHO).

 

Jeg er enig mange utviklere satser langt mer på grafikken enn gameplayet, men det er ikke maskinvarens feil. Må også huske på at enkelte utviklere er mer opptatt av å lage engines for å tjene penger på lisensiering, enn de er på å lage gode spill, derfor mange av spillene er nesten like tynne som en tech demo i innhold. De fungerer mer som reklame for enginen.

 

Men jeg vil ikke si Wii unngår dette, Wii sports er et eksempel på et spill hvor det ikke er satset mye på grafikk, men Excite Truck har heller lite innhold, men ser bra ut. Jeg tror det vil være mange utviklere som prøver å pushe Wii så langt som mulig for å gjøre spillene så fine de har mulighet til.

7409861[/snapback]

 

Joda, gameplay og pen grafikk er oppnåd (men det er for lenge mellom gangene), gamer.no's omtale skribent av Gears of war var jo sjeleglad at han kunne sette en liten finger på noe i spillet som ikke var nær perfekt. Vurderte selv en X360 da GoW kom, men valgte Wii fremfor pga Zelda og innovativt kontrollsystem som frister.

 

Nei, er nok ikke maskinvarens feil, men jeg mener at det er lettere for utviklere å fokusere bare på grafikk når konsollen kan levere fantastisk grafikk. Siden Wii ikke har noen muligheter til å vise grafikk på høyde med x360, blir utviklerne tvunget til å tenke nye veier for å få folk til å kjøpe spillene. At mange fokuserer mer på engien building for å tjene penger på det er jo ganske tydelig i dag.

 

Når det kommer til Wii sports er vel dette mer en wiimote demo for å vise hva kontrollen kan gjøre og ikke et fullverdig spill. Er nok mange utviklere som vil prøve å prestere vaker grafikk på en wii, og det er jo i seg selv bra. Om de først klarer det på en måte som HWen i Wii takler uten slowdowns, så kan det være positivt for andre spill, som kan ta lære av hvordan få bedre grafikk på Wii samt implementere Wiimote i spillet.

Lenke til kommentar
Joda, gameplay og pen grafikk er oppnåd (men det er for lenge mellom gangene), gamer.no's omtale skribent av Gears of war var jo sjeleglad at han kunne sette en liten finger på noe i spillet som ikke var nær perfekt. Vurderte selv en X360 da GoW kom, men valgte Wii fremfor pga Zelda og innovativt kontrollsystem som frister.

 

Så du har ikke engang 360 og likevel så sier du at det er for "lenge mellom gangene"? Syns det høres litt rart ut. Jeg har ihvertfall 360 og jeg synes det i det siste har vært svært mange bra spill, tidligere også. Vært mange spill som har fått svært bra kritikk.

Lenke til kommentar
Foressten: den kontrollen, den er jeg jæævla skeptisk til. Åssen skal det gå? Kommer sikkert til å være utrolig slitsomt..

7410798[/snapback]

 

Du trenger ikke holde opp armene i flere timer mens du gamer, hvis du ikke har en svært upropesjonal kropp anbefaler jeg deg å legge albuen på kneet ditt mens du gamer... Hvis dette er et problem, start å tren slik at du klarer å holde opp armene dine :p

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...