Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.slate.com/id/2154157/

 

Han her - og han har prøvd Wii, noe de fleste av dere ikke har gjort - bekrefter en god del av skepsisen min.

7400634[/snapback]

Da jeg prøvde Wii hadde jeg utrolig høye forhåpninger, men likevel klarte jeg å bli positivt overrasket.

 

Orker ikke lese gjennom det der nå, men jeg fant dette utsagnet høyst merkelig:

 

The Nintendo pointer felt less accurate than even the light guns used in antique games like Duck Hunt.

 

Har han egentlig testet konsollen? Joda, det har han sikkert, men i alle spillene jeg har prøvd har Wiimoten vært helt presis, på lik linje med hva en datamus kan prestere. Synes det var veldig rart at han synes det.

Lenke til kommentar

Så han anbefaler den ikke til noen fordi han ikke har hatt en god erfaring med Wii Remote? Han skrev også at den var så sensitiv, skru ned sensitiviteten så er det fikset... Nårjeg selv prøver Wii'en og opplever at jeg ikke liker den, skal jeg tro på det, men siden jeg ikke har prøvd den kan han fyren der bare være like skada som han fyren som syntes Zelda var for "grå"...

Lenke til kommentar
Så PS3 sin kontroller bruker ikke bevegelse?

7400543[/snapback]

Det er to vesentlige forskjelle på Sixaxis og Wiimote + Nunchuk:

 

1. På Wii er kontrollern delt i to, med én del til hver hånd. Det gir mange flere muligheter, bare se på Rayman 4. Dessuten er det lettere å gjøre kjappe bevegelser med én arm, i forhold til to. Selvfølgelig uten å ha prøvd selv, forestiller jeg meg at det er lettere å svinge med et sverd i Zelda enn det er å dulte inn i den andre dragen i Lair. For i sistnevnte må man bruke begge armene i samme bevegelse.

 

2. Wiimoten's mulighet til å peke rundt på skjermen. Dette kan da også brukes i kombinasjon med bevegelser, eller bevegelser med nunchuk'en.

 

Disse to gjør at man får helt andre muligheter enn med Sixaxis. Selvfølgelig, spiller man spill med bare Wiimote og uten å sikte på skjermen, slik som i Excite Truck og Super Monkey Ball, er det naturligvis ingen forskjell. Her vil Sixaxis gjøre samme (eller bedre) nytte. Men Wiimote'n har også den fordelen at den er formet for å holde i én hånd, og kan da lettere simulere ting man kun bruker én hånd til, slik som mange av micro-spillene i WarioWare.

 

Og ang. artikkelen fra Slate, så kan det godt være at han har noen poenger. Men noen fra IGN UK har ment at man kan være uheldig med oppsettet av tv, sensor-bar og avstand til skjermen, selv om jeg syns dette er merkelig selv. Men uansett, jeg er mentalt forberedt på at sikting og bevegelser ikke kommer til å leve opp til forventningene. Jeg er heldig nok å ha en kamerat som har forhåndsbestilt Wii, slik at jeg kan få lekt meg med hans før jeg bruker penger på det selv.

Lenke til kommentar
Så PS3 sin kontroller bruker ikke bevegelse?

7400543[/snapback]

 

PS3 sin kontroller fikk små bevegelses sensorer etter at Wiimote var avdekket. Likevell, Wiimote er mye mer avansert enn PS3 sin kontroll, som baserer 99% av spillingen på den tradisjonelle knappe bankinga.

 

http://www.slate.com/id/2154157/

 

Han her - og han har prøvd Wii, noe de fleste av dere ikke har gjort - bekrefter en god del av skepsisen min.

7400634[/snapback]

 

OOOOOOOH, 1 hel artikkel, im most impressed.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169530

 

"Den trådløse håndkontrolleren til Wii ser ut som en fjernkontroll, og kan beveges fysisk."

 

Og Rune's konklusjon er:

 

"Den gode nyheten er at det faktisk fungerer - så det griner. Det er svært enkelt å sette seg inn i hva man skal gjøre, og i visse tilfeller - særlig når det gjelder det å sikte med våpen - er det snakk om en klar forbedring fra tradisjonelle spillhåndkontrollere."

 

Og overskriften til VG er:

 

"Innovativt sjarmtroll"

 

Og jeg har god tro på Rune Fjeld, som er flink å si ting rett ut, og ikke kom med det at han er Wii elsker, for da kan jeg si at den linken du poster til er fra en som er innstilt på at Wii skal være dårlig. Og Rune har og prøvd Wii, noen vi andre dessverre ikke har fått.

Lenke til kommentar
Så PS3 sin kontroller bruker ikke bevegelse?

7400543[/snapback]

 

PS3 sin kontroller fikk små bevegelses sensorer etter at Wiimote var avdekket. Likevell, Wiimote er mye mer avansert enn PS3 sin kontroll, som baserer 99% av spillingen på den tradisjonelle knappe bankinga.

 

http://www.slate.com/id/2154157/

 

Han her - og han har prøvd Wii, noe de fleste av dere ikke har gjort - bekrefter en god del av skepsisen min.

7400634[/snapback]

 

OOOOOOOH, 1 hel artikkel, im most impressed.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169530

 

"Den trådløse håndkontrolleren til Wii ser ut som en fjernkontroll, og kan beveges fysisk."

 

Og Rune's konklusjon er:

 

"Den gode nyheten er at det faktisk fungerer - så det griner. Det er svært enkelt å sette seg inn i hva man skal gjøre, og i visse tilfeller - særlig når det gjelder det å sikte med våpen - er det snakk om en klar forbedring fra tradisjonelle spillhåndkontrollere."

 

Og overskriften til VG er:

 

"Innovativt sjarmtroll"

 

Og jeg har god tro på Rune Fjeld, som er flink å si ting rett ut, og ikke kom med det at han er Wii elsker, for da kan jeg si at den linken du poster til er fra en som er innstilt på at Wii skal være dårlig. Og Rune har og prøvd Wii, noen vi andre dessverre ikke har fått.

7403979[/snapback]

 

Så personen som har skrevet artikkelen jeg linket til er ikke flink til å si ting rett ut? Hmm, merkelig - for meg ser det ut som det er nettopp det han gjør. Han har baller nok til å heve stemmen og kritisere. Uansett så var innlegget mitt bare ment for å vise at det tydeligvis ikke er alle som er fornøyde, og mange føler det slik jeg gjør det. Sier ikke at det er noen fasit.

 

Når det er sagt, jeg kan gi deg langt mer enn en enkelt artikkel som kritiserer Wii.

 

As opposed to what was publicly documented, the Wii does not really "support" wired lan ethernet connections. It has USB ports that you can use to connect a lan connection to... but you need to buy a $25 proprietary nintendo adapter that converts RJ45 to USB. Since wireless routers can sometimes be found for $35 is seems that the wired portion is not available.

 

This is my biggest beef with Nintendo... not necessarily because of the gimmick of charging people for a far superior, far more stable, and far faster connection... but not including a simple RJ45 ethernet port on the Wii itself. This is a sign of bad design, and pisses me off quite badly.

 

The Wii supports widescreen. Yet, when you run gamecube games through the Wii, it does not resize it to match the default 4:3 aspect ratio of the gamecube. Hence, you have to manually go in and change it on your video screen or the Wii itself.... this is also a simple thing that is a sign of bad design. Although I'm not certain, I think the virtual console games have the same problem. This can, however, be fixed with a firmware upgrade.

 

The Wii has screen burn protection so when its innactive for a period it darkens the screen. Good! Now the problem is, the dumb machine does not enable it for VC or Gamecube games. So if you get used to leaving it on while you go take a shit, and do it on a gamecube game, you're not covered. Another sign of simply bad design. This can, however, be fixed with a firmware upgrade.

 

The Wii Sports games are not very impressive. They seem to have been made specifically to utilize the remote and get people interested. As sports games, however, they are not very engaging and quite simplistic.

 

There doesn't seem to be a way to exit the gamecube mode and resume Wii mode. You have to manually turn the machine off and on.

 

I have a projector so trying to set up the sensor bar is sort of a pain in the ass and I ahvent quite figured it out perfectly yet.

 

They don't specify whether the Wireless lan is G or N or B in the manual.

 

Controller eats batteries and takes some time to get used to; lacks the advanced HD graphics and surround sound found on the Xbox 360 and the PS3; requires a wired receiver unit placed near the TV to interface with wireless controllers; can't play CDs or DVDs.

 

Fant en annen interessant quote, det er ikke direkte negativt, men det går på det at Wii er veldig simpel og har få funksjoner utover akkurat spillingen.

 

For a console aiming to be simplistic, Nintendo's Wii always brings in a lengthy discussion. Gamers can debate the business model, the name, and gimmick of the controller, the expensive virtual console titles, and lack of high-end graphics until message boards melt due the mass of fan boys arguing. What they always miss is the most obvious benefit of the console: Fun.

 

Så her er det store Wii har som de andre konsollene ikke har, "fun"... Øh, ok. Nei, PS3 eller X360 er jo ikke morsomt å spille. Jeg har hatt det dritkjedelig med min X360. Selvfølgelig, bare Wii kan by på "fun".

Lenke til kommentar

Og jeg kan gi deg en haug med linker til folk som liker Wii. Poenget mitt med min link er at jeg kan og grave opp linker med positive omtaler om Wii like godt som du kan grave opp negative linker om Wii.

 

Problemet er bare at mange av de som ikke liker Wii henger seg opp at den ikke har next gen grafikk, noe som irriterer meg litt.

Lenke til kommentar

Ok, tar poenget Bear^.

 

Det var bare siden du sa noe sånt som "ooh, en hel artikkel", at jeg måtte vise jeg kunne finne flere.

 

Problemet er bare at mange av de som ikke liker Wii henger seg opp at den ikke har next gen grafikk, noe som irriterer meg litt.

 

Problemet mitt er at alle som snakker om Wii sier at "den har ikke bra grafikk, men den har gameplay og er morsom!" Akkurat som om ikke 360 eller PS3 er det, forskjellen er bare at der får du både i pose og sekk.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Det som er tingen med å linke til artikler, er at du aldri finner noe konkret svar på spørsmålet du er ute etter - om Wii fungerer bra og byr på innovative/annerledes spillopplevelsen. Jeg mener enkelte må bli mye flinkere til å vente til de selv kan få erfaringer med ting og tang (som f.eks Wii). Å slenge rundt seg med artikler som argumentasjon for at ting funker - eller ikke funker, er en veldig dårlig idè. Artikler er subjektive meninger, basert på èn persons erfaringer. Og det som gjør at disse ikke kan ses på som en ren faktakilde, er at de fleste av oss har en underbygget "stilling" til maskinen i forkant. Hvis det er en veldig "klassisk" gamer, som ikke er interessert i nyskapninger, vil det bli lettere for ham å oppdage negative sider, som ofte bare kanskje er bagateller. Mens hos andre, er kanskje innstillingen litt annerledes, som igjen fører til at man får et i overmåte positivt inntrykk.

 

EDIT: Så i etterkant at innlegget mitt bar litt "Captain Obvious"-preg over seg. Men poenget var vel egentlig en liten oppfordring om å ikke linke så hyppig til artikler som "støtter"/"er imot" f.eks Wii. Vent til dere prøver selv. :)

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar
As opposed to what was publicly documented, the Wii does not really "support" wired lan ethernet connections. It has USB ports that you can use to connect a lan connection to... but you need to buy a $25 proprietary nintendo adapter that converts RJ45 to USB. Since wireless routers can sometimes be found for $35 is seems that the wired portion is not available.

 

This is my biggest beef with Nintendo... not necessarily because of the gimmick of charging people for a far superior, far more stable, and far faster connection... but not including a simple RJ45 ethernet port on the Wii itself. This is a sign of bad design, and pisses me off quite badly.

 

Har ikke lagt merke til det, så kommer nok ikke til å kjøpe det heller.

 

The Wii supports widescreen. Yet, when you run gamecube games through the Wii, it does not resize it to match the default 4:3 aspect ratio of the gamecube. Hence, you have to manually go in and change it on your video screen or the Wii itself.... this is also a simple thing that is a sign of bad design. Although I'm not certain, I think the virtual console games have the same problem. This can, however, be fixed with a firmware upgrade.

 

For meg som ikke skal spille gamecube spill, kunne ikke brydd meg om det, og for Wii spill så er det automatisk. No problem.

 

The Wii has screen burn protection so when its innactive for a period it darkens the screen. Good! Now the problem is, the dumb machine does not enable it for VC or Gamecube games. So if you get used to leaving it on while you go take a shit, and do it on a gamecube game, you're not covered. Another sign of simply bad design. This can, however, be fixed with a firmware upgrade.

 

Ikke noe problem for meg, ingen plasmaskjerm her :p

 

The Wii Sports games are not very impressive. They seem to have been made specifically to utilize the remote and get people interested. As sports games, however, they are not very engaging and quite simplistic.

 

Jup, det er derfor Wii Sports følger med, fint tidsfordriv.

 

There doesn't seem to be a way to exit the gamecube mode and resume Wii mode. You have to manually turn the machine off and on.

 

Ya mean, WALK OVER TO THE MACHINE? NO WAY?

 

Controller eats batteries and takes some time to get used to; lacks the advanced HD graphics and surround sound found on the Xbox 360 and the PS3; requires a wired receiver unit placed near the TV to interface with wireless controllers; can't play CDs or DVDs.

 

Har en OK gg TV, så ingen problem med at den ikke støtter HD. Kan si meg enig i det neste, men de har planer om å skaffe en DVD player, men ikke på release nei. Synd.

 

For a console aiming to be simplistic, Nintendo's Wii always brings in a lengthy discussion. Gamers can debate the business model, the name, and gimmick of the controller, the expensive virtual console titles, and lack of high-end graphics until message boards melt due the mass of fan boys arguing. What they always miss is the most obvious benefit of the console: Fun.
Så her er det store Wii har som de andre konsollene ikke har, "fun"... Øh, ok. Nei, PS3 eller X360 er jo ikke morsomt å spille. Jeg har hatt det dritkjedelig med min X360. Selvfølgelig, bare Wii kan by på "fun".

 

Folk sier da ikke at ingen andre konsoller er artige å spille med, alt er relativt, men jeg tror at Nintendo fokuserer på noe "nytt" som "gøy". Hvis du vil spille helt spill på den vanlige måten i stua i de siste titalls årene så går du for en 360 eller en PS3 for eksempel, men hvis du vil gjøre noe nytt som gjør at du lever deg mer inn i spillene så prøver du Wii. Get it?

 

Edit: Som han over meg sier noe om, det med at kontrolleren er random eller nøyaktig, dette varierer så stort fra person til person at det er ingen vits å syte om dette til man faktisk prøver stikka.

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Ok, tar poenget Bear^.

 

Det var bare siden du sa noe sånt som "ooh, en hel artikkel", at jeg måtte vise jeg kunne finne flere.

 

Problemet er bare at mange av de som ikke liker Wii henger seg opp at den ikke har next gen grafikk, noe som irriterer meg litt.

 

Problemet mitt er at alle som snakker om Wii sier at "den har ikke bra grafikk, men den har gameplay og er morsom!" Akkurat som om ikke 360 eller PS3 er det, forskjellen er bare at der får du både i pose og sekk.

7405398[/snapback]

 

Hvorfor snur du det rundt og sier at vi sier xbox 360 og PS3 ikke er morsomt? hehehe..

 

Kan wii stikke av med seieren? det synes ikke du.. men hvorfor er det så irriterende for deg at vi synes wii ser best ut? tåler du ikke at vi liker wii? hvorfor prøver du å svarte wii og glorisere xbox og PS3 når du bare har prøvd xbox?

 

Du må kikke igjennom det du skriver her.. du prøver ikke å diskutere ordentlig engang, du har en "fast bestemt, irriterende og uvitende" attitude holdning når du skriver... :ermm:

Lenke til kommentar
Problemet er bare at mange av de som ikke liker Wii henger seg opp at den ikke har next gen grafikk, noe som irriterer meg litt.

 

Problemet mitt er at alle som snakker om Wii sier at "den har ikke bra grafikk, men den har gameplay og er morsom!" Akkurat som om ikke 360 eller PS3 er det, forskjellen er bare at der får du både i pose og sekk.

7405398[/snapback]

 

Nå går du litt drøyt her, hvordan vet du at vi får i pose og smekk med PS3? Det vet du ikke, sist jeg sjekka er ikke PS3 kommet til Norge ennå, og ettersom jeg har lest har det vært noen problemer med PS3 i det siste.

 

Og det er nok ikke sikkert at du får både i pose og smekk på 360. Gears of War er vel noe av en sjeldenthet i dagens spillmarked, hvor begge tingene er i balanse. I alle fall etter omtalene, har ikke testa spillet selv.

 

Tror nok at Wii kan trylle frem noen fine spill etter vært. Til tross for tegneserie aktig grafikk, var Wind waker et visuelt fint spill, til gamecube. Det er bra det synes nå jeg.

 

Problemet ditt er vel ikke alle som snakker om Wii har god gameplay, problemet er vel at du ikke liker at en konsoll uten 360 grafikk får så mye oppmerksomhet til tross for sin svake HW.

Lenke til kommentar
Kan wii stikke av med seieren? det synes ikke du..

 

Definer hva du mener med seier. Her er min definisjon:

 

Hvis man først skal kåre en seirende part, ville jeg utropt vinneren etter hvem som har tjent mest penger på konsollen sin (inkludert spillfortjeneste og tilleggsutstyr) etter si... 4 år.

 

Og hvor har jeg sagt at Wii ikke kan gjøre det? Hvor har jeg sagt at jeg tror Wii ikke kommer til å stikke av med "seieren"? Ikke prøv å putt ord i munnen min, da bare driter du deg ut.

 

Jeg tviler ikke på at Wii vil selge veldig bra. Og jeg tør ikke å uttale meg om hvilken konsoll som kommer til å selge mest, men jeg tror det er god plass til alle tre.

 

Du må kikke igjennom det du skriver her.. du prøver ikke å diskutere ordentlig engang, du har en "fast bestemt, irriterende og uvitende" attitude holdning når du skriver...

 

Nah, veit du hva som er irriterende? At noen går inn for å misforstå det jeg skriver. Noe det ser ut til at du gjør, og at du i tillegg prøver å putte ord i munn min (se eksempel over).

 

Her kommer et annet eksempel:

 

Problemet mitt er at alle som snakker om Wii sier at "den har ikke bra grafikk, men den har gameplay og er morsom!" Akkurat som om ikke 360 eller PS3 er det, forskjellen er bare at der får du både i pose og sekk.

 

Hvorfor snur du det rundt og sier at vi sier xbox 360 og PS3 ikke er morsomt? hehehe..

 

Hvor har jeg snudd det rundt og sagt at dere sier X360 og PS3 ikke er morsomt? Svar: ingen steder. Lær deg å lese. Det som det står der at folk sier det som om. Skjønner du hva det betyr? Jeg skal prøve å forklare litt bedre for deg... de fleste Wii-fans her inne, hvis de blir konfrontert med at Wii mangler mediefunksjoner og bra grafikk slik som andre konsoller på markedet har, så vil de si at "Ja, men Wii har ikke satset på det, det som gjelder der er gameplay!", da sier jeg at; "Med X360 og PS3 så får du både gameplay, bra grafikk og multimediefunksjoner". Det er ikke min mening, det er fakta, det er fakta at X360 og PS3 har kraftigere maskinvare og flere og bedre multimediefunksjoner enn Wii. Du må gjerne prøve å diskutere det om du vil, men det er en diskusjon du vil tape.

 

Nå går du litt drøyt her, hvordan vet du at vi får i pose og smekk med PS3? Det vet du ikke, sist jeg sjekka er ikke PS3 kommet til Norge ennå, og ettersom jeg har lest har det vært noen problemer med PS3 i det siste.

 

Jeg har noe som heter internett. Der kan jeg både lese informasjon og kommunisere med mennesker som har prøvd denne maskinen populært kalt PS3. Det er også slik jeg vet ganske mye om Wii, selv om jeg heller ikke har prøvd den. Og tar jeg alt jeg hører for god fisk? Nei, jeg sjekker opp flere kilder og gjør opp min egen mening, og alle som uttaler seg her, eller, de aller fleste, uttaler seg om produkter de ikke har prøvd selv. Likevel så virker det som man har mer rett i sine uttalelser hvis man sier noe positivt, enn negativt, det er jo litt merkelig. Kanskje det er bare jeg som synes det, men det får så være.

 

Og det er nok ikke sikkert at du får både i pose og smekk på 360. Gears of War er vel noe av en sjeldenthet i dagens spillmarked, hvor begge tingene er i balanse. I alle fall etter omtalene, har ikke testa spillet selv.

 

Det er svært mange andre titler ute til X360 enn Gears of War som har en grafikk Wii bare kan drømme om, og som er ganske underholdende (IMHO), det er jo bare å sjekke Gamerankings og se hvilken karakter spillene har fått av de forskjellige websidene.

 

Tror nok at Wii kan trylle frem noen fine spill etter vært. Til tross for tegneserie aktig grafikk, var Wind waker et visuelt fint spill, til gamecube. Det er bra det synes nå jeg.

 

Jeg tror også det kan komme Wii-spill som både ser bra ut og er morsomme å spille.

 

Problemet ditt er vel ikke alle som snakker om Wii har god gameplay, problemet er vel at du ikke liker at en konsoll uten 360 grafikk får så mye oppmerksomhet til tross for sin svake HW.

 

Det er vel heller det at jeg liker å kritisere.

 

Konklusjonen på denne tråden er at noen liker moren og andre liker datteren.

 

Helt klart Heales. Jeg har heller aldri prøvd å komme med noen fasit i noen av disse Wii-trådene, bare min egen mening, men mange har blitt "opprørt" over den og det hele har blitt en lang og meningsløs - samt litt barnslig - diskusjon.

 

Selv liker jeg også begge deler, helst samtidig.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at alle som snakker om Wii sier at "den har ikke bra grafikk, men den har gameplay og er morsom!" Akkurat som om ikke 360 eller PS3 er det, forskjellen er bare at der får du både i pose og sekk.

7405398[/snapback]

 

Så det du sier er at du må ha bra grafikk for å ha en god spillopplevelse? Har på følelsen av at du henger deg veldig opp i at Wii ikke har like sterk CPU som 360 eller PS3, og at grafikken er langt bak. Og det stemmer jo, men Wii har aldri vært lagd for å måle seg hverken grafisk eller på hardware delen med de to andre.

Det Wii har fokusert på er å gi de som spiller en annen type opplevelse enn det som har vært før. De fleste som har vært borti alt som er av Nintendo husker hvordan spillene dems er. Enkle, morsomme og spennende. De har vel aldri brydd seg om grafikk og CPU men alltid kjørt sin "stil".

 

Det er ikke alltid spill som har en sinnsyk grafikk gir en like stor glede i gameplay, og omvendt selvfølgelig. Men tenk på spill som Buzz og Singstar, enkle spill, men som gir en veldig morsom "spillopplevelse" og som samler folk. Er ikke alltid like artig å spille disse spillene alene, men der har jo Wii andre typer spill også.

 

Har selv en 360 og er strålende fornøyd med det. Og kommer nok ikke til å skaffe meg en Wii(tror jeg), grunnet at jeg føler at konsollen ikke er helt min type,men det er jo før jeg har prøvd det og kan jo skifte mening.

 

Jeg forstår hva du mener angående prisen til Wii kontra hva du får i CPU og grafikk, men når du tenker det på den måten så sammenligner du feil, da det ikke er derfor Wii er her.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at du må ha bra grafikk for å ha en god spillopplevelse?

 

Nei, det er også noe jeg har svart på tidligere, hvis du skal bare hoppe inn i en diskusjon så ta deg tid til å lese alle tidligere poster ang. emnet først.

 

Har på følelsen av at du henger deg veldig opp i at Wii ikke har like sterk CPU som 360 eller PS3, og at grafikken er langt bak.

 

Nei, jeg henger meg ikke veldig opp i det, det er Wii-fansen som hang seg veldig opp i at jeg sa det og lagde en stor diskusjon rundt det, det begynte bare en som en kjapp kommentar i en sammenligning av maskinene.

 

Og det stemmer jo, men Wii har aldri vært lagd for å måle seg hverken grafisk eller på hardware delen med de to andre.

 

Det er det jeg også alltid har sagt. At den er mer som en ren spillkonsoll, men uten fokus på kraftig maskinvare og multimediefunksjoner.

 

Jeg forstår hva du mener angående prisen til Wii kontra hva du får i CPU og grafikk, men når du tenker det på den måten så sammenligner du feil, da det ikke er derfor Wii er her.

 

Ikke glem multimediefunksjonene, det er ikke bare CPU og grafikk som gjelder. Og det eneste jeg ville fram til med sammenligningene jeg har gjort var å argumentere for hvorfor jeg føler man får mer for pengene om man kjøper 360 i forhold til Wii, og at jeg synes Wii er overpriset. Men det er en diskusjon jeg er ferdig med nå, jeg har sagt det jeg har å si der, så det er ikke noe vits å gå inn på igjen.

Lenke til kommentar
Nintendo hopper av grafikk-konkuransen for å spare penger, ikke for å være innovative.

Nintendo vil ikke spare penger, de vil tjene penger. De prøver nå å gjøre dette ved å være innovative istedenfor å pøse på med maskinkraft.

 

Wii er heller ikke mer brukervennlig, har ikke bredere appell, og er mye dyrere ift. til hva man får.

Wii er enklere for folk som ikke spiller, og har derfor bredere appell. Hvor dyrt det er i forhold til hva er en diskusjon som ikke er noe annet enn subjektive meninger.

 

Vil man ha en billig konsoll som er god, kan man kjøpe Xbox 360 Core, det er dette som er billig-konsollen for de som ikke vil legge mange penger i en konsoll.

Eller man kan kjøpe Wii og få en ny type spillopplevelse.

 

Vi har hatt harddisker i andre maskiner i evigheter.

Men nå er det standard på konsoller.

Ikke på Wii.

 

Hørt om "PC" før? :D

Linux er bare til fordel, da det åpner for nye homebrew muligheter.

Sikkert fint for deg, men de aller fleste gir blaffen i slikt.

 

 

Men når jeg ser på hva den presterer og hva veiledende pris er... Expert skulle i hvert fall selge den til 2500.-

 

Jeg bare fatter det ikke. De tar omtrent det samme for "last generation" teknologi som en Xbox premium koster på Elkjøp (2799) sist jeg så tilbudet.  Ok - skal man sammenligne direkte da så koster den ved launch 1990,- på Elkjøp. Men alikevel.

For det første: Du tar den dyreste butikken for Wii og sammenligner den med den billigste for 360?! Det er da ikke helt ærlig taktikk, er det vel?

 

Når det gjelder "last generation", så er Wii selvsagt ikke det. CPU og GPU er bygget opp fra bunnen av, og bruker f.eks. bare 1/3 av strømmen som GC gjorde, selv om Wii er kraftigere. Ny teknologi går ikke bare ut på å kjøre på med kraft, men også å gjøre ting mindre og mer effektive (se f.eks. på batterier og mobiltelefoner).

 

Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

7393139[/snapback]

Men så var det ikke dette Nintendo ville gjøre. De ville ha en billigere konsoll som appellerte til flere, og dermed ble Wii til. Jeg må forøvrig igjen peke på det uærlige forsøket ditt på å manipulere folk til å få et feil inntrykk av prisene over...

 

 

For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

7393481[/snapback]

Da kan man jo spørre: Er det irrelevant om man bruker bare tastatur eller en kombinasjon av tastatur og mus for FPS? Jeg kan fortelle deg at da jeg gikk over til tastatur og mus fra bare tastatur for FPS så ble spillegleden mye større. Kontrollmåten har mye å si.

 

Det er mulig du synes det er tull, men jeg synes det er bullshit å sitte og veive rundt i stua med en kontroller, og det er med det jeg mener at jeg synes det some foregår på skjermen er viktigere, jeg trenger ikke at det skjer noe annet i stua enn at jeg sitter rolig i en stol eller sofa med en kontroller komfortabelt plassert i hånda, for meg så er det Wii presenterer en langt dårligere løsning enn hva som er tilgjengelig nå.

7393748[/snapback]

Flere har nå forklart deg at man slett ikke trenger å "veive rundt i stua". Du kan gjøre det hvis du vil, men det holder også med små bevegelser. Dette sa Nintendo fra første stund. Gjør dette kontrolleren dårligere? Slett ikke. Det blir bedre fordi man har et reelt valg for hvor mye bevegelse man vil bruke.

 

Ellers ble det også påpekt at Wiimote+'chuck faktisk kan være mye mer komfortabelt enn tradisjonelle kontrollere, siden man kan lene seg bakover og la armene hvile på armlenet.

 

Jada, reklamene viser at folk står og bruker store bevegelser, men dette er tross alt reklame. Det skal liksom vise mulighetene. Når en bilreklame viser at bilen kjører i fantastisk natur så betyr ikke det at du får med naturen når du kjøper bilen! Du kan selv velge om du vil kjøre i fantastisk natur, eller om du bare vil bruke den i byen. Eller du kan gjøre begge deler, for du har valgmuligheten.

 

Nå har folk forklart deg flere ganger at store bevegelser ikke er nødvendige, så kanskje du kan slutte å syte om det?

 

Det var bare siden du sa noe sånt som "ooh, en hel artikkel", at jeg måtte vise jeg kunne finne flere.

7405398[/snapback]

Morsomt hvordan alt som er negativt er småplukk eller syting over grafikken :)

 

Alle andre som har omtalt Wii har forklart at kontrolleren er fantastisk, så denne Slate-fyren har det tydeligvis skjedd noe galt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...