Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Mange vil vel se på dette som betydelige mangler ja. Nå kommer riktignok en Wii-utgave med DVD-avspilling senere. Men den ser jeg bort i fra her. Nintendo har alltid laget en konsoll spesifikt for spill. Wii har også en rekke flere funksjoner for å få en litt større betydning i stuen. Om Wii skulle hatt HD, måtte den bli en del større og langt dyrere, da maskinvaren måtte være en del sterkere. HD gjør at man må ha en ytelse som er 3/4 ganger sterkere. Det er en risiko såklart, men HD er ennå ikke allemannseie pr. i dag. Samme gjelder HD DVD og Blu-Ray.

 

Jeg har god forståelse for at Nintendo ville lage en ren spillkonsoll, og i så måte så ser jeg ikke på mulighetene de andre konsollene har som mangler, men i forhold til prisen ser jeg det sånn, skjønner du hva jeg mener? Når den nå ikke har alt dette og de har konsentrert seg om å levere spillbarhet og moro over mediefunksjoner og kraftig maskinvare, da synes jeg prisen burde stått i henhold til dette... sånn jeg ser det nå, så gjør den ikke det. Ikke bare med tanke på selve konsollen, men også spillene, 399-499 er det jeg maks betaler for 360 spill i dag, selv helt nye (på nett), og dette er AAA-titler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange vil vel se på dette som betydelige mangler ja. Nå kommer riktignok en Wii-utgave med DVD-avspilling senere. Men den ser jeg bort i fra her. Nintendo har alltid laget en konsoll spesifikt for spill. Wii har også en rekke flere funksjoner for å få en litt større betydning i stuen. Om Wii skulle hatt HD, måtte den bli en del større og langt dyrere, da maskinvaren måtte være en del sterkere. HD gjør at man må ha en ytelse som er 3/4 ganger sterkere. Det er en risiko såklart, men HD er ennå ikke allemannseie pr. i dag. Samme gjelder HD DVD og Blu-Ray.

 

Jeg har god forståelse for at Nintendo ville lage en ren spillkonsoll, og i så måte så ser jeg ikke på mulighetene de andre konsollene har som mangler, men i forhold til prisen ser jeg det sånn, skjønner du hva jeg mener? Når den nå ikke har alt dette og de har konsentrert seg om å levere spillbarhet og moro over mediefunksjoner og kraftig maskinvare, da synes jeg prisen burde stått i henhold til dette... sånn jeg ser det nå, så gjør den ikke det. Ikke bare med tanke på selve konsollen, men også spillene, 399-499 er det jeg maks betaler for 360 spill i dag, selv helt nye (på nett), og dette er AAA-titler.

7398598[/snapback]

 

At du definerer 2500 kr som mye, er din subjektive definisjon. Husk som tidligere nevt at det er mer enn CPU og GPU som koster penger, i tillegg til at Nintendo ikke selger konsollen med tap...

 

Edit: HAdde selvfølgelig vært bedre for oss forbrukere om Nintendo solgte Wii med tap i begynnelsen :)

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
At du definerer 2500 kr som mye, er din subjektive definisjon.

7398611[/snapback]

Det som er essensen her, er ikke akkurat hvor mye Wii koster, men hva den koster i forhold til 360.

7398645[/snapback]

 

Jeg kjøpte min 360 for 2700 kr, ikke stort mer enn det Wii vil koste. Allikevel blir det verdt å invistere i en Wii, da disse to konsollene tilbyr så mye på ulike områder. Wii skal hovedsaklig brukes til multiplayer spilling på vors ol. Mens 360en til solide titler som GOW, Halo 3 osv :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min 360 for 2700 kr, ikke stort mer enn det Wii vil koste. Allikevel blir det verdt å invistere i en Wii, da disse to konsollene tilbyr så mye på ulike områder. Wii skal hovedsaklig brukes til multiplayer spilling på vors ol. Mens 360en til solide titler som GOW, Halo 3 osv :)

7398659[/snapback]

Omtrent som jeg tenker, det. Wii for familien og sosiale greier, 360 for meg selv. :D

 

Men BTK's poeng er det samme. At prisforskjellen ned til Wii fra 360 ikke er stor nok til å forsvare mangelen på funksjoner. Noe jeg personlig ikke er enig i, da jeg ser det unike i flere av tingene Wii tilbyr (som ikke finnes på 360). Men det er strengt tatt likegyldig hva jeg og BTK mener. Det er uansett den store kundemassen som bestemmer hvilke features som er verdt hvor mye, og som til syvende og sist bestemmer om Wii "stikker av med seieren"...

Lenke til kommentar
Jeg har god forståelse for at Nintendo ville lage en ren spillkonsoll, og i så måte så ser jeg ikke på mulighetene de andre konsollene har som mangler, men i forhold til prisen ser jeg det sånn, skjønner du hva jeg mener? Når den nå ikke har alt dette og de har konsentrert seg om å levere spillbarhet og moro over mediefunksjoner og kraftig maskinvare, da synes jeg prisen burde stått i henhold til dette... sånn jeg ser det nå, så gjør den ikke det. Ikke bare med tanke på selve konsollen, men også spillene, 399-499 er det jeg maks betaler for 360 spill i dag, selv helt nye (på nett), og dette er AAA-titler.

7398598[/snapback]

For min del levere 360 og Wii ganske forskjellige spillopplevelse, både i måten du spiller på og utvalg av spill. Du får såklart mer ytelse for pengene med 360, ingen som nekter for det. Uansett har ikke ytelse noe med hvor underholdende en maskin er. For den saks skyld kan Wii være en mer underholdende maskin enn 360, selv om du ikke får et like stort utvalg av muligheter.

 

Nintendo har også gått ut med at prisene på spill fra Nintendo skal ha en $10 levere pris enn spill hos 360/PS3. Og prisene du kommer med er er avhengig av hvilken pris butikkene tar. Titler på 360 er satt til $60, Nintendo vil sette sine på $50 (førsteparts).

Jeg kjøpte min 360 for 2700 kr, ikke stort mer enn det Wii vil koste. Allikevel blir det verdt å invistere i en Wii, da disse to konsollene tilbyr så mye på ulike områder. Wii skal hovedsaklig brukes til multiplayer spilling på vors ol. Mens 360en til solide titler som GOW, Halo 3 osv :)

7398659[/snapback]

Dette er vel nok en gang snakk om en smakssak. Jeg skaffer selv Wii for solide titler som Zelda, Metroid, Mario, Smash Bros, Star Fox, osv. 360 skaffet jeg for å spille multiplatform stort sett, da PC-en min begynner å dra på årene. Ikke det at jeg nekter for at 360 har solide titler.

Lenke til kommentar

Nå har nå aldri visjonene til Wii vært å konkurere mot PS3 og X360 grafisk sett. Nintendo satser derimot på gameplay og at spillene skal være underholdende.

 

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg har alltid levd meg inn i spillene jeg har spillet på konsoll, heved kontrollen for å få den lille ekstra lufta som trenges for å hoppe over den kanten. For meg appelerer Wii med sitt inovative kontroll system til meg.

 

Når jeg skal spille, spiller jeg ikke bare for å slappe av, men for å kose meg og glemme værdagen en liten stund. Jeg trenger ikke absolutt sitte med rompa i en stilling de neste 3 timene for å oppnå dette. Når jeg spiller, slapper jeg av, uansett om jeg må gjøre noen fysiske bevegelser.

 

Jeg hadde vært på jobb i 8 timer, trent i 2 og var rimelig sliten. Kvelden derimot utløp seg med å spille Eyetoy sammens med familien. Til tross for nesten 10 timers aktivitet, slappet jeg ufattelig mye av ved å løpe rundt på stuegulvet.

 

Så Wii appelerer til meg. Og det ser ut som den appelerer til flere.

 

En konsolls underholdning kan simpelthenn ikke måles i ekstra dupeditter som sitter på utsiden, men i underholdningsverdien den gir når du spiller. Etter salgstallene å bedømme, er underholdningsverdien i Wii konkuransedyktig med super konsollene der ute, som har mer eller mindre samme ytre som før, men en litt mer crispy kjerne. Selv om en konsoll har HD støtte, mediasenter, store online funksjoner og mulighet for å koble til en PC, gjør ikke dette automatisk konsollen til en sikker vinner. Den kan ha en underholdningsverdi som ligger under frysepunkte.

 

Jeg har nå tro på Wii, og Nintendo. De har prestert å levere kvalitetsprodukter gang på gang på gang. De leverer og inovative løsninger fra tid til annen, og går sine egene veier. Jeg er egentlig glad vi har Nintendo på konsoll markedet, for all fokusen på grafikk ødelegger, synes jeg, mange spill, fordi utviklerne fokuserer seg på å legge mest mulig eyecandy i spillet, og glemmer mange ganger å se til at spillet faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg definerer ikke 2500 kr som mye, jeg mener at konsollen er dyr i forhold til hva du får og i forhold til alternativer.

 

At det er min mening, og at den er subjektiv, er jo en selvfølge. Det er forresten mer enn CPU og GPU som koster penger i andre konsoller også.

7398625[/snapback]

 

I forhold til alternativer?

Det er INGEN alternativer som kan tilby det samme som Wii.

Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

1995kr for wii på lanseringsdagen er ikke dyrt.. kosta xbox 360 i nærheten av det for over 1 år siden? kan ikke sammenligne wii med prisen til xbox idag.

 

Wii er 1000kr dyrere enn nintendo ds lite bare, man kan jo ikke sette en neste generasjons konsoll til 995kr? bare fordi den ikke har alt det de andre har, men den tilbyr andre ting som de andre ikke har igjen.

 

Synes folk bare er "gjerrige" hvis de synes 1995kr er dyrt.

Lenke til kommentar
Det var ikke det han mente, ikke vri ting til din fordel. Ingen konsoll har den samme kontrollen som Wii og den samme spillopplevelsen.

 

Hvorfor skal ikke jeg vri ting til min fordel, når han gjorde det samme? Jeg svarte han på samme måte som han svarte meg.

 

Les hva han qoutet:

 

Jeg definerer ikke 2500 kr som mye, jeg mener at konsollen er dyr i forhold til hva du får og i forhold til alternativer.

 

Står det noe om kontrolleren der? Nei. Spillopplevelsen? Nei. Hvis noen mener at det finnes kun et alternativ her i konsollverden så er vedkommende ute på dypt vann. Wii kommer ikke med noen revolusjon her. Det tilbys en annen kontroller, det er alt. Vi har sett det før. Fiskestang. Lyspistol. PS3 har sin egen kontroller som gjør mye det samme som Wii sin.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Står det noe om kontrolleren der? Nei. Spillopplevelsen? Nei. Hvis noen mener at det finnes kun et alternativ her i konsollverden så er vedkommende ute på dypt vann. Wii kommer ikke med noen revolusjon her. Det tilbys en annen kontroller, det er alt. Vi har sett det før. Fiskestang. Lyspistol. PS3 har sin egen kontroller som gjør mye det samme som Wii sin.

7400433[/snapback]

Wii er unik, det finnes jo ingen slik kontroller. Såklart finnes det andre som har prøvd på noe av det samme, men det forrandrer ikke det faktum at Wii er den første konsollen på rundt 20 år som endrer måten vi spiller på.

 

Tror du bør lese litt mer om hva kontrollen til Wii kan før du uttaler deg mer. Å sammenligne den med fiskestangen til Sega og lyspistolen til NES blir bare feil. Disse var ikke primærkontrollene til et system. Wii er basert rundt kontrollen, ikke bare tilbehør.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt sant BTK.. Wii har ikke kjempe masse å tilby utenom, som kanskje de andre har, men vi som liker spillene på nintendo fra før, blir overveldet når vi i tillegg får online og kan kjøpe de gamle spillene på wii=D

 

Jeg personlig er ikke opptatt av alt det xbox og PS3 kan, som wii ikke kan. Jeg har ikke behov for alle de ekstra tingene som er i xbox 360 og PS3, og derfor er wii en kjempebra maskin i mine øyne, siden de da tilbyr alt det jeg er intressert i=), men kommer til å kjøpe PS3 når den blir billigere også da=) siden jeg liker flere av spilla der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...