Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ekstremt mange bevegelser som er større enn å dytte en analogspak 1 cm, men mindre enn å veive med armene. F.eks: Flytte hånden 1 cm.

 

Så det å flytte hånden 1 cm er nok bevegelse til å f.eks sidesteppe noen meter med karakteren din, eller fekte? Hvis det er så sensitivt så vil det jo bli direkte ubehagelig og vanskelig å spille da. Men uansett, all spilling jeg har sett med Wii, tilsier at bevegelsene man må utføre er langt større enn å flytte hånda di 1 cm.

 

Du kan jo vise meg noen videoer som viser spilling på denne måten som du snakker om. Hvis du har noen linker.

7396315[/snapback]

Det vil selvfølgelig komme ann på spillet. Flytte hånden 1cm for å sidesteppe virker litt teit. Vri hånden 1 cm for å lene seg til siden i FPS en fungerer etter sigende glimrende i CoD3. Flytte hånden noen millimeter for å sikte fungerer visst også glimrende i mange spill.

 

Når det gjelder eksempelet du kom med, sidestepping, så vil jeg anta at det er lurere å for utviklere å trigge slike handlinger etter hvor fort bevegelsen går, ikke hvor lang den er.

 

Tror du ikke helt har forstått hvordan kontrollen virker. Nybegynnere vil naturlig nok gjøre større bevegelser, men det samme problemet hadde analogstikk eller mus når de ble introdusert.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over det.

 

Men hvis man har så høy sensitivitet at 1 cm'ers håndbevegelser er nok, ja, da tror jeg nok det blir utrolig plagsomt å spille.

 

Og hvis man har lavere sensitivitet så vil man måtte gjøre en god del større bevegelser enn med dagens kontroller.

 

Jeg synes det er helt merkelig at Wii-fansen protesterer på dette plutselig, var det ikke dette som var så innovativt med kontrolleren, at man utfører håndbevegelser? Nå sier dere plutselig at man ikke trenger større bevegelser enn med en vanlig håndkontroll? Ja, jøss.

7396395[/snapback]

 

 

Hvilke forutsetninger har du egentlig for å uttale deg om hva som blir ubehagelig å bruke og ikke? Jeg vedder nesehåret mitt på at du ikke har prøvd wii, one way or the other. Er det rett og slett misunnelse ute og går her? Siden 360 stikka er en gammeldags stikke og wiimoten er the hot stuff.

Nå skal jeg ikke kjølhale deg, uten å vite alderen din. Kjølhaling er forbeholdt personer som har avtjent verneplikt, og kan sin AG gym. Er du yngre, kan fjaset ditt tilgis.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over det.

 

Men hvis man har så høy sensitivitet at 1 cm'ers håndbevegelser er nok, ja, da tror jeg nok det blir utrolig plagsomt å spille.

 

Og hvis man har lavere sensitivitet så vil man måtte gjøre en god del større bevegelser enn med dagens kontroller.

 

Jeg synes det er helt merkelig at Wii-fansen protesterer på dette plutselig, var det ikke dette som var så innovativt med kontrolleren, at man utfører håndbevegelser? Nå sier dere plutselig at man ikke trenger større bevegelser enn med en vanlig håndkontroll? Ja, jøss.

7396395[/snapback]

 

 

Hvilke forutsetninger har du egentlig for å uttale deg om hva som blir ubehagelig å bruke og ikke? Jeg vedder nesehåret mitt på at du ikke har prøvd wii, one way or the other. Er det rett og slett misunnelse ute og går her? Siden 360 stikka er en gammeldags stikke og wiimoten er the hot stuff.

Nå skal jeg ikke kjølhale deg, uten å vite alderen din. Kjølhaling er forbeholdt personer som har avtjent verneplikt, og kan sin AG gym. Er du yngre, kan fjaset ditt tilgis.

7396815[/snapback]

Fått intrykk av at fyren ikke har noe bedre å gjøre om dagen, enn å kritisere ting han ikke liker :) Vet ikke hvor dette hatet kommer fra, men usaklig er det å poste slik uten å ha prøvd Wii...

Lenke til kommentar

Hva er galt med å bevege hånden litt mer enn vanlig?

(det blir jo vinklet mer negativt på Wii kontrolleren sine egenskaper, noe som faktisk er en av de største og "beste" egenskapene med konsollen)

 

F. eks: For å bevege siktet i FPS spill på PC, så må man bevege musa akkurat like mye som på Wii....

Og det er vell ikke tvil om at FPS er best med mus?

 

 

Så å klage på at man må flyte på hånden noe mer enn på andre konsoller ser jeg som mer positivt, og en funksjon som kommer enda nærmere de samme musebevegelsene vi er vandt med. (forksjellen fra mus og Wii kontrollen er at du beveger wii kontrolleren horisontalt og vertikalt, mens musa beveger du horisontalt og frem og tilbake. (i dybden)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

tidlige reviews tilsier at det faktisk er mindre slitsomt å holde wiimote enn en håndkontroll fordi utførelsen gir mere frihet i å velge sittestilling/måte å holde den på selv.

 

F.eks snakka en reviewer om at det var digg å bare sitte i sofaen og kunne hvile armene på bein/armlene mere naturlig.

 

En tradisjonell håndkontroll legger ganske strenge føringer på hvordan den må holdes og kan fort gi strain skader fordi slitasjen er lik bestandig.

 

Hvis du mener det er så mye bevegelse som skal til etc. Stikk på en toys r us og test ut wii selv i helga da vel. :)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Jeg er klar over det.

 

Men hvis man har så høy sensitivitet at 1 cm'ers håndbevegelser er nok, ja, da tror jeg nok det blir utrolig plagsomt å spille.

 

Og hvis man har lavere sensitivitet så vil man måtte gjøre en god del større bevegelser enn med dagens kontroller.

7396395[/snapback]

 

Eller, tenk om sensen er perfekt og føles nærmest naturlig :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt merkelig at Wii-fansen protesterer på dette plutselig, var det ikke dette som var så innovativt med kontrolleren, at man utfører håndbevegelser? Nå sier dere plutselig at man ikke trenger større bevegelser enn med en vanlig håndkontroll? Ja, jøss.

7396395[/snapback]

 

Herregud... Det var ikke protester, de måtte forklare deg om et par av konsollen funksjoner som du tydeligvis har tenkt godt nok over. Først klager du over at man må bevege seg for mye. Og når de andre sier at man faktisk ikke trenger å ta i så mye hvis man ikke vil så er det plutselig ikke innovativt? Wiimoten har potensiale til å endre måten vi spiller på enten du vil det eller ei.

Det er som sagt opp til hver enkelt å stille inn sensiviteten.

Jeg tviler egentlig på at du i det hele tatt har prøvd å være positiv til konsollen. Prøv den før du bestemmer deg for at Wii suger.

 

Jeg planlegger forresten å teste den på lørdag. De kommer bare til å vise frem Wiisports, men det blir spennende alikevel :)

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Hvilke forutsetninger har du egentlig for å uttale deg om hva som blir ubehagelig å bruke og ikke?

 

Mine forutsetninger er at jeg har vært en gamer i over 20 år og har prøvd det meste av kontrollere, jeg har nå med såpass mye erfaring funnet godt ut hva jeg liker og ikke. Det jeg vet jeg liker er å sitte rolig og avslappet foran TV'en uten å måtte gjøre store bevegelsen for at det skal skje noe i spillet, hvorfor? Fordi for meg så er spill underholdning og avkobling, og fysisk aktivitet har jeg nok av ellers, om jeg ikke skal måtte ha det hver gang jeg vil spille litt også. Samtlige videoer jeg har sett som viser Wii-spilling har innebæret relativt store bevegelser, og samtlige Wii-fans jeg tidligere har snakket med som har forklart meg hvordan spillingen fungerer, har også forklart det på denne måten. Nå virker det derimot som mange har snudd litt, og forteller en litt annen historie... Jeg kan gjerne snu spørsmålet her, og spørre hvilken som helst person her inne som ikke har prøvd Wii, om hvilke forutsetninger denne personen har for å si at dette blir behagelig. Så vidt jeg vet så er det bare spekulasjon fra de flestes side her inne, da det kun er et fåtall som faktisk har prøvd Wii.

 

Jeg vedder nesehåret mitt på at du ikke har prøvd wii, one way or the other. Er det rett og slett misunnelse ute og går her? Siden 360 stikka er en gammeldags stikke og wiimoten er the hot stuff.

 

Se over. Nei, jeg har ikke prøvd Wii. Misunnelse? For det første synes jeg 360-kontrolleren er perfekt, den sitter så bra i hendene mine og er så enkel å bruke at jeg ikke engang legger merke til den når jeg spiller. For det andre, hvis jeg synes Wii-kontrolleren så så rå ut, så hadde jeg selvfølgelig bare kjøpt meg den (når utgivelsesdagen kommer).

 

Nå skal jeg ikke kjølhale deg, uten å vite alderen din. Kjølhaling er forbeholdt personer som har avtjent verneplikt, og kan sin AG gym. Er du yngre, kan fjaset ditt tilgis.

 

Da kan du desverre ikke tilgi meg for fjaset mitt, men det går bra, jeg tilgir heller ikke deg for å la nivået på denne diskusjonen synke ned til å dreie seg om personhets, hvis du har lyst til å gå der, greit for meg, men det er en leik jeg garantert kan bedre enn deg, så jeg anbefaler deg å la være. Personlig synes jeg det er best om vi holder diskusjonen rundt Wii, om du ikke er enig med meg, og om du ikke klarer å forsvare Wii på en saklig måte uten å snakke person, så har du tapt.

 

Fått intrykk av at fyren ikke har noe bedre å gjøre om dagen, enn å kritisere ting han ikke liker  Vet ikke hvor dette hatet kommer fra, men usaklig er det å poste slik uten å ha prøvd Wii...

 

Hat er et veldig sterkt ord, og det beskriver følelser jeg slett ikke har for Wii. Nå har det seg imidlertid slik at jeg skriver hovedsakelig i tråder ang. Wii når jeg ser folk hylle den til de grader, uten selv å ha prøvd den, det er jo svært logisk, at man kan forgude noe og vite akkurat hvor kult det kommer til å bli uten å ha prøvd den, men det samme går ikke andre veien (les: kritikk). For meg tyder det bare på at det er en del Wii-fans her som er meget hårsåre og kanskje ikke vidunderet deres er så bra som de håper på, da blir det ekstra tøft når noen kommer med legitim kritikk rundt maskinen. Hvis dere ikke vil se meg komme med kritikk i Wii-trådene, så hold beina litt bedre planta på jorda, og ikke snakk dritt om andre konsoller.

 

Enkelte er bare redd for å prøve noe nytt og tviholder på det gamle trygge.

 

Jeg prøver gjerne noe nytt, om det bare ser bra ut. Men jeg har da heller aldri sagt at jeg ikke kommer til å prøve Wii. Jeg skal gjøre det, om enn bare for å bekrefte min skepsis.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hat er et veldig sterkt ord, og det beskriver følelser jeg slett ikke har for Wii. Nå har det seg imidlertid slik at jeg skriver hovedsakelig i tråder ang. Wii når jeg ser folk hylle den til de grader, uten selv å ha prøvd den, det er jo svært logisk, at man kan forgude noe og vite akkurat hvor kult det kommer til å bli uten å ha prøvd den, men det samme går ikke andre veien (les: kritikk). For meg tyder det bare på at det er en del Wii-fans her som er meget hårsåre og kanskje ikke vidunderet deres er så bra som de håper på, da blir det ekstra tøft når noen kommer med legitim kritikk rundt maskinen. Hvis dere ikke vil se meg komme med kritikk i Wii-trådene, så hold beina litt bedre planta på jorda, og ikke snakk dritt om andre konsoller.

 

Selvfølgelig er det lov å ikke like Wii på lik linje med at det er lov å spise pizza. Er selv litt skeptisk på noen områder, men synes du allikevel blir litt usaklig i formuleringene dine.Du uttaler hvor ubehagelige disse kontrollene er, uten å ha prøvd dem. I tillegg mangler du kunnskaper om hvordan disse fungerer. At du gjentatte ganger ignorer folk når de prøve å forklare deg hvordan disse virkelig fungerer, får jeg intrykk av at det ligger noe annet bak.

Lenke til kommentar
Du uttaler hvor ubehagelige disse kontrollene er, uten å ha prøvd dem. I tillegg mangler du kunnskaper om hvordan disse fungerer. At du gjentatte ganger ignorer folk når de prøve å forklare deg hvordan disse virkelig fungerer, får jeg intrykk av at det ligger noe annet bak.

7397841[/snapback]

 

Jeg tror som sagt han rett og slett er litt misunnelig siden konsollen han har lagt sin elsk på har falt ut av rampelyset til fordel for wii. Det kan jo selvsagt gjøre litt vondt i et ungt sinn, og da er det vel mest nærliggende å prøve å slenge litt med leppa. Det er jo litt betegnende for personen når han i "koseligste videospill minne" tråden kommer med slikt som "det var første gang jeg så invollene komme vakkert ut når jeg skjøt" og annet tøys. I dont think his tree goes all the way to the top...

Lenke til kommentar
Jeg tror som sagt han rett og slett er litt misunnelig siden konsollen han har lagt sin elsk på har falt ut av rampelyset til fordel for wii. Det kan jo selvsagt gjøre litt vondt i et ungt sinn, og da er det vel mest nærliggende å prøve å slenge litt med leppa.

 

Jeg ser ikke at X360 har falt ut av rampelyset, jeg har ihvertfall ikke hatt den følelsen i det hele tatt, og uansett om den hadde det, så har jeg fremdeles den samme konsollen og de samme spillene, som jeg er veldig fornøyd med. Dette tøyset du kommer med om misunnelighet er så langt ute at det er ikke litt morsomt engang. Som sagt, hold dette til sak, og ikke person.

 

Det er jo litt betegnende for personen når han i "koseligste videospill minne" tråden kommer med slikt som "det var første gang jeg så invollene komme vakkert ut når jeg skjøt" og annet tøys. I dont think his tree goes all the way to the top...

 

Hmm. Jeg trodde det hadde kommet ganske klart fram i en del diskusjoner hvordan type spill jeg liker, så da er det vel ikke så veldig rart at det var et av mine beste spilløyeblikk? Jeg ser ikke noe galt med det. Jeg kan nemlig lett skille spill og virkelighet, kanskje du ikke kan det, siden du var så sjokkert over den uttalelsen.

 

Du bør kanskje innse at grunnen til at jeg er kritisk til Wii er at jeg mener den har store mangler og ikke ut av misunnelse - som sagt før, hadde det vært det så kunne jeg bare ha kjøpt den, da jeg har mer enn nok råd, selv om jeg mener fortsatt den er overpriset - og heller prøve og argumentere for konsollen du ser ut til å være så glad i, selv før du har fått den i hus. Jeg lurer på hvem her som er biased.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Råder folk å slutte med å prøve personangrep på BTK. Dere klarer fint å diskutere ting uten et dere går i tottene på hverandre.

 

Når det gjelder at Wii har store mangler i følge deg BTK, bør du kanskje tenke på at konsollen ikke er ment direkte på hardcore gamere. Den har mangler for å presse ned prisen og kunne appelere til "alle". Men jeg skulle gjerne ha visst hvilke mangler du tenker på.

Lenke til kommentar
Den har mangler for å presse ned prisen og kunne appelere til "alle". Men jeg skulle gjerne ha visst hvilke mangler du tenker på.

 

Her er vi ved sakens kjerne, det er dette jeg mener. Denne konsollen er den av de tre nestegenerasjonskonsollene som er lagd som en ren spillkonsoll med få andre muligheter rent bortsett fra spillingen, og den har ikke kraftig maskinvare som støtter krevende grafikk, HD-oppløsning, avspilling av HD DVD / Blu-Ray, tilkobling til PC med streaming av video og musikk, osv... Er det ikke nettopp dette du mener med at den har mangler for å presse ned prisen? Da synes jeg det høres ut som du burde vært enig i at den burde vært den rimeligste konsollen på markedet, og med større margin enn knappe 500 kroner.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Her er vi ved sakens kjerne, det er dette jeg mener. Denne konsollen er den av de tre nestegenerasjonskonsollene som er lagd som en ren spillkonsoll med få andre muligheter rent bortsett fra spillingen, og den har ikke kraftig maskinvare som støtter krevende grafikk, HD-oppløsning, avspilling av HD DVD / Blu-Ray, tilkobling til PC med streaming av video og musikk, osv... Er det ikke nettopp dette du mener med at den har mangler for å presse ned prisen? Da synes jeg det høres ut som du burde vært enig i at den burde vært den rimeligste konsollen på markedet, og med større margin enn knappe 500 kroner.

7398386[/snapback]

Mange vil vel se på dette som betydelige mangler ja. Nå kommer riktignok en Wii-utgave med DVD-avspilling senere. Men den ser jeg bort i fra her. Nintendo har alltid laget en konsoll spesifikt for spill. Wii har også en rekke flere funksjoner for å få en litt større betydning i stuen. Om Wii skulle hatt HD, måtte den bli en del større og langt dyrere, da maskinvaren måtte være en del sterkere. HD gjør at man må ha en ytelse som er 3/4 ganger sterkere. Det er en risiko såklart, men HD er ennå ikke allemannseie pr. i dag. Samme gjelder HD DVD og Blu-Ray.

 

Altså jeg tror nok Nintendo har presset ned prisen så mye som dem kan. Nå er det også slik at Nintendo ønsker å tjene på hver enkelt konsoll som er i salg. Det finnes også en grense hvor et produkt kan bli for billig, slik at forbrukere kan mene at den er billig for en grunn. Så om Wii plutselig er billigere enn DS Lite og PSP, så kan man vel stusse om hva man egentlig betaler for.

 

Selfølgelig kunne jeg gjerne ha sett en lavere pris på Wii, vi får riktignok et spill inkludert i prisen også. Uansett syns jeg prisen er akseptabel slik som den ligger nå. For min del er 3000 en grense for en spillkonsoll, mer enn det vil jeg si er i dyreste laget. Jeg personlig bryr meg ikke om alt mulig på en konsoll. Har den spill jeg er interessert i, trenger den ikke ha noe særlig ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...