Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Men Wii er jo ikke så billig som den gir inntrykk av. En av de første tingene man bør vurdere er et minnekort. Her er pris ikke annonsert, men regn med minst kr 200,-.

Man trenger ikke minnekort. Wii har 512 MB innebygd minne som er mer enn nok til saves og en rekke VC-spill. Ønsker man ytterligere plass kan man kjøpe et tredjeparts SD-kort til en billig penge. 1 GB SD-kort får man nå for nærmere 100-lappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer ann på øyet som ser. Sony har siden PSX slitt med å lage spill som blir en umiddelbar suksess og som fremdeles blir snakket om. Det har Nintendo prestert med flere spill, som Mario og Zelda.

 

Joda, Sony har solgt godt med konsoller, ingen tvil om det. Men sony er og flink til å markedsføre sine produkter på en helt annen måte enn Nintendo. Men om du ser på antall spill som har blitt en stor suksess på konsollen så er det ytterst få som faktisk har skillet seg ut. Nintendo derimot har designet spill som appelerer til alle, noe du ser på salgstallene til spillene Nintendo selger. F.eks OoT og Majoras mask var 2 spill til Nintendo som solgte way more enn noe PSX spill, til tross for at det er flere som eier en PSX enn en N64.

7362407[/snapback]

Forholdet mellom antall N64 og OoT/MM er nærmere én enn mange Playstation-spill ja, men man finner spill som har solgt mye bedre enn både OOt og MM. Gta 3 + VC + SA, Gran Turismo-serien etc. I tillegg beviser jo bare forholdet mellom antall konsoller og spesielle, utvalgte spill som er solgt at Playstation tilbyr veldig mye mer, til et mye bredere marked.Er det noen som virkelig har skjønt hva folket vil ha, så er det Sony.

 

Tror enkelte har et litt for nostalgisk forhold til Nintendo her inne. Greit nok at de har betydd uhorvelig mye for bransjen, og er blant det ypperste spillutviklerne på kloden, men salgsmessig har de vært i fritt fall siden NES-eraen.

Lenke til kommentar
Man skal ikke trenge noe minnekort. Foreksempel et SNES spill tar ca 6KB. Da holder det massevis med det innebygde minnet. :)

7362463[/snapback]

 

Skjønner ikke hvor folk har det fra at et VC spill tar så liten plass, et ROM tar ca 600Kb plass, +-.

 

I et intervjue svarte nintendo følgende:

 

How large (in storage terms) will VC games be? At present what is the average size for games on each of the formats?

Nintendo: Games vary in size but approximately NES games will be 1MB, SNES 5MB and N64 32MB.

Lenke til kommentar

Selvsagt har de noe å si hvem som vinner og taper! Kanskje ikke for bunnlinjen, men for spillutvalget til forbrukerne.

 

Se på hva som har kommet ut på PS2 (vinneren) og Gamecube (taperen) det siste halvannet året. PS2 har fått en rekke toppspill som FFXII, Okami, Guitar Hero-spillene, PES-spillene, Bully, Kingdom Hearts 2, Tekken 5, God of War etc., mens GC har i samme tidsperiode ikke fått et eneste nevneverdig spill å snakke om. Dette skyldes ene og alene antall solgte konsoller.

Lenke til kommentar

Har hatt gleden av å prøve alle konsollen siden jeg spilte PS3 og Wii igår. Wii er mye morsommere å spille enn PS3, men hvis jeg skulle bare hatt en konsoll så hadde jeg klart gått for PS3 selv om den skuffet meg igår. Hvorfor ? Jo fordi Sony som regel har tilbud et mye bredere spekter av spill enn hva Nintendo har gjort til nå. Wii var sinnsykt morsomt og da spesielt med spill som Wii play og Wii sports samt Wario og Trauma center. Zelda så også bra ut selv om jeg ikke gadd å stå i køen for å få spilt det.

Men på bunnlinjen stiller Sony mye sterkere, så for meg blir det xbox 360 og Wii for de fyller hverandre opp på en bra måte.

Wii multikonsoll spill ser veldig dårlige ute i forhold til motparten som er xbox 360 og PS3. F.eks et spill jeg har selv på Xbox 360 er Call of duty 3. Jeg liker disse spillene og grafikk er veldig viktig for meg her. Wii versjonen var helt håpløs da grafikken var veldig dårlig i forhold til Xbox 360 versjonen. Minnet om Gamecube grafikk mer enn next gen grafikk.

Så Xbox 360 for grafikken og Wii for de morsomme multiplayer spillene og Mario.

Lenke til kommentar
Wii er opptil tre ganger kraftigere enn GameCube. Dette har Nintendo utalt selv. Xbox er så vidt jeg vet ikke tre ganger kraftigere enn GameCube. Dermed er det nærtliggende å tro at Wii er kraftigere enn Xbox. For ikke å snakke om at det er flere år siden Xbox kom ut.

7363118[/snapback]

 

For min del så setter jeg forventingene opp mot Xbox beste spill, så jeg ikke blir skuffet :)

Lenke til kommentar
LOL har Wii eksternt minnekort? Det må være den dårligste oppfinnelsen til konsoller ever, hater eksterne minnekort til PS og Gamecube. Skjønner ikke at det er mulig og ikke bruke HD som X-Box.

7363143[/snapback]

 

Hvorfor skal den ha det?

Prisen ville bare vært høyere

7363155[/snapback]

Minnekort er L A M E. Om prisen blir 300 KR dyrere driter vel folk langt i det så lenge de slipper å kjøpe 10 minnekort opp gjennom tiden. At man må drive å knote med hvilken man har savet det og det spillet på o.s.v :nei:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
LOL har Wii eksternt minnekort? Det må være den dårligste oppfinnelsen til konsoller ever, hater eksterne minnekort til PS og Gamecube. Skjønner ikke at det er mulig og ikke bruke HD som X-Box.

7363143[/snapback]

 

Hvorfor skal den ha det?

Prisen ville bare vært høyere

7363155[/snapback]

Minnekort er L A M E. Om prisen blir 300 KR dyrere driter vel folk langt i det så lenge de slipper å kjøpe 10 minnekort opp gjennom tiden. At man må drive å knote med hvilken man har savet det og det spillet på o.s.v :nei:

7363179[/snapback]

 

Til og med på samme side som du skriver dette inlegget ditt er det en som har skrevet at wii leveres med 512 mb minne, utover det kan du kjøpe eksternt.

Lenke til kommentar
LOL har Wii eksternt minnekort? Det må være den dårligste oppfinnelsen til konsoller ever, hater eksterne minnekort til PS og Gamecube. Skjønner ikke at det er mulig og ikke bruke HD som X-Box.

7363143[/snapback]

 

Hvorfor skal den ha det?

Prisen ville bare vært høyere

7363155[/snapback]

Minnekort er L A M E. Om prisen blir 300 KR dyrere driter vel folk langt i det så lenge de slipper å kjøpe 10 minnekort opp gjennom tiden. At man må drive å knote med hvilken man har savet det og det spillet på o.s.v :nei:

7363179[/snapback]

 

Du har rett.. er jo bare altfor dumt og kunne dra ut minnekortet, putte det i lomma, stikke til en venn og så fyre opp det samme spillet på samme stedet.. Uff.. + at den har internt minne som også er raskere enn en harddisk. Win-Win som noen nevnte :thumbup:

Edit: Slått på streken :p

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...