aspic Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Er ikke alle som har behov for begge deler. Tror nok Nintendo har kjørt en mektig marknadsanalyse før dem kom på konseptet og retninga dem kjører selskapet sitt i. Eneste vi kan si med en gang er at det ville ha tatt mye lengre tid og konsollen ville blitt x-antall kroner dyrere om man samtidig skulle fullstappe den med den nyeste teknologien innen hardware. Som Nintendo har uttalt før, de satser på å treffe "mannen i gata" med produktet sitt. Om 2500 kr + - er for dyrt er opp til hver og enkelt av oss å avgjøre.. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hehe hva er egentlig 4D?? 7394047[/snapback] Gudene vet. Det tror jeg ikke sony hadde helt klart for seg heller. Tror bare Avean kan fortelle oss det hehe 7394062[/snapback] Dette fant jo Einstein ut for 100 år siden. Tid er den 4. dimensjon Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^ 7393932[/snapback] Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller? 7393980[/snapback] Tja, skal man tolke alle reklamer bokstavelig nå? 7393998[/snapback] Du, vettu, alle reklamene og alt fra Nintendo leieren jeg har kommet over viser jo nettopp at NÅ skal folk engasjeres i spillene på en annen måte enn tidligere. De skal opp av sofaen! Endelig interaktivitet slik vi aldri har sett det! De prøver jo nettopp å appelere til folk som ikke tidligere har spilt noe særlig ved å vise dette! Så ja, tror en god del tar det bokstavelig. Og det er faktsik det som selger en god del av Wii konsollene tror jeg - særlig til nye kundegrupper. 7394082[/snapback] Ja, folk synes det ser morsomt ut, og vil ha den. De som ikke synes det ser morsomt ut å veive med den bør få vite at man kan stille inn sensitiviteten slik at et lite vrikk med hånden er nok Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Du, vettu, alle reklamene og alt fra Nintendo leieren jeg har kommet over viser jo nettopp at NÅ skal folk engasjeres i spillene på en annen måte enn tidligere. De skal opp av sofaen! Endelig interaktivitet slik vi aldri har sett det! De prøver jo nettopp å appelere til folk som ikke tidligere har spilt noe særlig ved å vise dette! Så ja, tror en god del tar det bokstavelig. Og det er faktsik det som selger en god del av Wii konsollene tror jeg - særlig til nye kundegrupper. 7394082[/snapback] Jeg har lært ved egen erfaring å ikke ta reklame bokstavelig. Ta f. eks Tullamore Dew reklamen som går på Eurosport. Den viser glade mennesker i behersket passiar. Men det jeg oftest ser når folk bøtter whisky er aggresiv primaloppførsel. Et kobbel huleboere som grynter gutteralt og slår hverandre. I skarp kontrast til reklamen :!: Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hmm. Først så er alle Wii-fans i ekstase over denne kontrolleren og den nye måten å spille på, og hevder at det er det som er så innovativt. Og nå nekter dere for at det er sånn man spiller? Er det ikke nettopp bevegelses med kontrolleren som må til for å utføre ting i spillet? Jo. Og vi snakker større bevegelses her enn å bare dytte en analog spak en cm til siden, eller trykke på en knapp. 7394120[/snapback] Slik jeg har forstått det, trenger man ikke å veie rundt med armene, dersom man ikke ønsker det. Det holder med noen små bevegelser som ikke er særlig større enn å dytte en analogstikk en cm. Men dette varierer sikkert fra spill til spill. Har hvertfall hørt at man ikke trenger å stresse så fælt med zelda. Desuten blir vel siktingen noe bedre med en slik kontroll? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hehe hva er egentlig 4D?? 7394047[/snapback] Gudene vet. Det tror jeg ikke sony hadde helt klart for seg heller. Tror bare Avean kan fortelle oss det hehe 7394062[/snapback] Snakker Sony om 4D spill? I så fall har jo det vært ute for LENGE siden. Lenge før Sony engang tenkte på å lage konsoll http://en.wikipedia.org/wiki/4-D_Boxing Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hehe hva er egentlig 4D?? 7394047[/snapback] Gudene vet. Det tror jeg ikke sony hadde helt klart for seg heller. Tror bare Avean kan fortelle oss det hehe 7394062[/snapback] Dette fant jo Einstein ut for 100 år siden. Tid er den 4. dimensjon 7394133[/snapback] Tja sist jeg sjekket dette, var ikke relativitetsteorien fastslått som en naturlov, ergo det er kun en teori Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Slik jeg har forstått det, trenger man ikke å veie rundt med armene, dersom man ikke ønsker det. Det holder med noen små bevegelser som ikke er særlig større enn å dytte en analogstikk en cm. Men dette varierer sikkert fra spill til spill. Har hvertfall hørt at man ikke trenger å stresse så fælt med zelda. Desuten blir vel siktingen noe bedre med en slik kontroll? 7394155[/snapback] Det fæle er at jeg uansett blir sittende å veive når jeg spiller 360. Legger meg over i svinger og holder på. Endelig får jeg hvertfall noe ut av det på wii. Tidligere konsoller har ikke tatt høyde for spillestilen min hehe Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Snakker Sony om 4D spill? I så fall har jo det vært ute for LENGE siden. Lenge før Sony engang tenkte på å lage konsoll http://en.wikipedia.org/wiki/4-D_Boxing 7394161[/snapback] Nei det er ikke så veldig lenge siden i grunn. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Mengden grafikk ett menneske trenger for å kunne leve seg inn i ett spill baserer seg på hvor god fantasi personen i utgangspunktet har. Har du en god evne på å leve deg inn i bøker/film/spill trenger du ikke supergrafikk for å få en god spillopplevelse, da baserer opplevelsen din seg mer på gameplay. Jeg mener grafikk bare er en pekepinn på hvordan du føler spillet er. Lik en bok skildrer omgivelser med ord. Er du totalt blottet for fantasi, har du lite igjen av å lese Ringenes Herre.. 7394042[/snapback] Nei, dette er jeg sterkt uenig i! Mengden grafikk?? For å ta Ringenes Herre.. og denne gang filmene og ikke bøkene. Ville de blitt en like stor opplevelse hvis det var dårlige effekter og kostymer? Hvis ikke alt var gjort så gjennomført grafisk ned til siste detalj? Bøkene er veldig detaljerte i sine beskrivelser til tider. Hvis filmene ikke hadde prøvd å leve opp til dette men bare (lett overdrevet sagt) hadde dårlige pappmasje locations med underteksting "fyll inn med fantasien din her" så hadde det blitt dårlige greier. Historien ville vært der, skuespillerprestasjonene likeså, men laaaangt flere ville sagt "hold deg til bøkene, dette var skuffende greier" nettopp fordi det ikke greide å nærme seg fantasien vi har bygget opp rundt historien. Spill med grafikk må levere faktisk grafikk. Kan ikke bare si at nei - de med dårlig fantasi kan takke seg selv. Da jeg begynte å spille så fantes det masse tekstbaserte eventyrspill. Det ble ramset opp tekst om hvor du var, hva du så hvilke muligheter du hadde osv... og så måte du skrive inn "go north", "pick up sword", "put babel fish in ear" f.eks. (Zork, dungeons and dragons varianter, Hitchhikers guide to the galaxy osv..). Klart - hadde man vært blottet for fantasi her så ville ikke disse spillene gitt noe særlig. Men her ble alt opp til sin egen fantasi hvordan det så ut - akkurat som å lese en bok. Men nå i våre dager så vil spillene presentere oss hvordan virkeligheten skal se ut slik spilldesignerene har tenkt det. Og da må de faktisk vise noe som er bra nok hvis man skal leve seg inn i det - hvis ikke blir det til hinder for innlevelse. Og husk - alt måles opp mot det som er standarden til enhver tid. Hvorfor ser vi på gamle spill nå og synes de ser ...nettopp gamle ut? Fordi utviklingen har vært med på å sette standarder og forventninger. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^ 7393932[/snapback] Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller? 7393980[/snapback] Tror kanskje det kan ha noe å gjøre med hva de vil formidle, og det tror jeg du skjønner og. Glede og vitalitet visualiseres vel ikke best ved å vise en typisk tiltaksløs daffing som knapt klarer å holde øynene åpne for å si det sånn 7394103[/snapback] Vel, ehm, jeg tilbringer jo deler av fritiden slik - nettopp tiltaksløs daffing, til tider kjempende for å holde øya oppe. Det appelerer til meg Joda, med på hva de vil formidle. Og det er faktisk opp av sofaen, veiv med armene. Folk gjør jo nettopp dette også - rapportene om folk som har mistet kontrolleren eller kastet den i TV/veggen når den blir svett. Gjerne gjort av folk som ikke har spilt så mye før. Hvis ikke de formidler det så har de jo ikke noe nytt å formidle! Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Vel, ehm, jeg tilbringer jo deler av fritiden slik - nettopp tiltaksløs daffing, til tider kjempende for å holde øya oppe. Det appelerer til meg Joda, med på hva de vil formidle. Og det er faktisk opp av sofaen, veiv med armene. Folk gjør jo nettopp dette også - rapportene om folk som har mistet kontrolleren eller kastet den i TV/veggen når den blir svett. Gjerne gjort av folk som ikke har spilt så mye før. Hvis ikke de formidler det så har de jo ikke noe nytt å formidle! 7394372[/snapback] Jeg tilbringer mye tid daffende slik selv, men det er jo ikke poenget hehe. Nintendo prøver nok å bli assosiert med begrep som livsglede, vitalitet, lek... Såkalt positive verdier. Og det er da det reklamene utstråler. "Ha-det-gøy" mentalitet. Hverken du eller jeg tror at reklamen er en "instruksjonsvideo", for så navie er vi rett og slett ikke. Coca Cola er ikke sunt for fem øre, men likevel sniker de til seg julenissen og faen vet hva. For å bli assosiert med noe positivt for barna i stor grad. Ikke for å vise at det er nissen som kommer med cola til butikkene. Og skal man fremstille abstrakte begreper som "ha-det-gøy" visuellt, kjapt og enkelt, er vel folk i lek (edit: her kommer altså overdrevne bevegelser, hopping og slike ting inn. Teatrale effekter for å understreke at "her har vi det gøy". Det er en kjent sak at man ikke trenger å gjemme seg bak sofaen for å dukke unna kuler i Red Steel, men mannen i reklamen gjør det likevel. Fordi det ser mer gøy ut enn å vise en gjøk som trykker inn B) en av de kjappeste måtene å få igjennom poenget. Så utspekkulert er altså reklamen, at det er ikke alltid det man ser som er poenget, men assosiasjonene man sitter igjen med etter gjentatt eksponering. Endret 30. november 2006 av freke Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^ 7393932[/snapback] Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller? 7393980[/snapback] Ja for det ville jo vært en bra reklame for envær konsoll. Halvfeit britte med ølvom angro og chips i håret med sin nye konsoll (wii/X360/PS3) med underteksten "spill (plasser konsoll her) og bli som meg". Tror nok ikke det er slik markedsføring fungerer. Play your strength, Nintendo viser styrken på sin konsoll, på lik linje at X360 reklamerte med at du ble "trukket inn" i konsollen. Har fremdeles ikke lest noe i avisene om at folk har plutselig forsvunet inn i TVen mens de spilla X360 så jeg tror nok det bare var et markedsføringstriks. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hmm. Først så er alle Wii-fans i ekstase over denne kontrolleren og den nye måten å spille på, og hevder at det er det som er så innovativt. Og nå nekter dere for at det er sånn man spiller? Er det ikke nettopp bevegelses med kontrolleren som må til for å utføre ting i spillet? Jo. Og vi snakker større bevegelses her enn å bare dytte en analog spak en cm til siden, eller trykke på en knapp. Blir for dumt hvis dere nå skal begynne å nekte på dette. 7394120[/snapback] Dette er kanskje det teiteste du har skrevet. Det er ekstremt mange bevegelser som er større enn å dytte en analogspak 1 cm, men mindre enn å veive med armene. F.eks: Flytte hånden 1 cm. Og dessuten er ikke poenget større bevegelser. Poenget er mer intuitive bevegelser. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 En del ting folk bør få klarhet i her. For eksempel større cpu gpu etc betyr ikke bare bedre grafikk, men større muligheter for realistiske/urealistske simulasjoner alt ettersom. Grafikk er bare en del av dette. Man trenger ikke en cpu/gpu av PS3/X360 for å få "bra" grafikk. Hva som ser bra ut er subjektivt, og man kan lett vise til mange SNES spill som ser bedre ut for noen enn Xbox 360 spill. Bedre kapasitet og evner, betyr at detaljeringen kan bli bedre og dermed lage mer realistisk og dypere grafikk. Men selvsagt, når man har hardware med mye mere kapasitet, blir jo mulighetene til å lage "bra" grafikk større siden mulighetene blir større, men i fremste rekke hviler dette på utviklerne sine skuldre. Wii sin hardware er ikke utdatert, eller forrige gen. Den er "brand new", men den er ikke så mye sterkere enn forrige gen sin hardware. Man kan sammenligne og si at Wii ikke er mye kraftigere enn Xbox for eksempel, men man kan ikke kalle det forrige gen harware da teknisk sett, teknologien i Wii er veldig ny og spesialutviklet nettop for Wii. Sammenligning går greit, men det er ikke gammeldags (e.g. 5-6 år gammel) teknologi. Så enkelt er det. Wii sin pris i Norge er spesiell. Den koster mye mindre i utlandet, og sammenligner man der så får man faktisk Wii pluss ekstrautstyr for en del mindre en her. Og det veldig få ser ut til å tenke på er at Wii blir gitt ut i DESEMBER. Hvis det ringer en alarmbjelle her så er det bra. Prisen blir såpass høy som den er da dette er relase rett før jul. Så få enheter som blir lagt ut for salg gjør at denne prisen ikke har noe å si for Nintendo. De selger alle som blir lagt ut for salg uansett, og da Nintendo faktisk er et selskap, har vel de lov til å tjene penger som alle andre som prøver å drive business, eller? Sammenlign med Xbox360 allt dere vil men faktum er at 360 har vært ute i ett år mer eller mindre, og er i regelmessig produksjon hvor man har fått ned kostnader og effektivisert en del. Wii er nettopp komt ut på markedet, og når den gjør det rett før jul er det bare naivt å tro at de skal ha lavere pris på den en de har nå, særlig når kravet etter en Wii er såpasst høyt som det er nå, og kommer til å være slik helt til Mars. I hvertfall i Europa. Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Og dessuten er ikke poenget større bevegelser. Poenget er mer intuitive bevegelser. 7395503[/snapback] Det var hvertfall ikke mye intuitivt å spille golf med vanlig håndkontroll. Siste spillet jeg spillte var riktignok mario golf på N64. Artig nok spill i grunn, men det minner ikke mye om golf å trykke en knapp, en knapp en gang til, og så en knapp en gang til. Er du Stephen Hawking kan jeg skjønne at det er sånn man spiller golf, men det er nok mer instinktivt å spille det med en wiimote ja. FORE! Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Det er ekstremt mange bevegelser som er større enn å dytte en analogspak 1 cm, men mindre enn å veive med armene. F.eks: Flytte hånden 1 cm. Så det å flytte hånden 1 cm er nok bevegelse til å f.eks sidesteppe noen meter med karakteren din, eller fekte? Hvis det er så sensitivt så vil det jo bli direkte ubehagelig og vanskelig å spille da. Men uansett, all spilling jeg har sett med Wii, tilsier at bevegelsene man må utføre er langt større enn å flytte hånda di 1 cm. Du kan jo vise meg noen videoer som viser spilling på denne måten som du snakker om. Hvis du har noen linker. Endret 30. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Det er ekstremt mange bevegelser som er større enn å dytte en analogspak 1 cm, men mindre enn å veive med armene. F.eks: Flytte hånden 1 cm. Så det å flytte hånden 1 cm er nok bevegelse til å f.eks sidesteppe noen meter med karakteren din, eller fekte? Hvis det er så sensitivt så vil det jo bli direkte ubehagelig og vanskelig å spille da. Men uansett, all spilling jeg har sett med Wii, tilsier at bevegelsene man må utføre er langt større enn å flytte hånda di 1 cm. Du kan jo vise meg noen videoer som viser spilling på denne måten som du snakker om. Hvis du har noen linker. 7396315[/snapback] Man kan stille inn sensitiviteten som man selv vil. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg er klar over det. Men hvis man har så høy sensitivitet at 1 cm'ers håndbevegelser er nok, ja, da tror jeg nok det blir utrolig plagsomt å spille. Og hvis man har lavere sensitivitet så vil man måtte gjøre en god del større bevegelser enn med dagens kontroller. Jeg synes det er helt merkelig at Wii-fansen protesterer på dette plutselig, var det ikke dette som var så innovativt med kontrolleren, at man utfører håndbevegelser? Nå sier dere plutselig at man ikke trenger større bevegelser enn med en vanlig håndkontroll? Ja, jøss. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Det er ekstremt mange bevegelser som er større enn å dytte en analogspak 1 cm, men mindre enn å veive med armene. F.eks: Flytte hånden 1 cm. Så det å flytte hånden 1 cm er nok bevegelse til å f.eks sidesteppe noen meter med karakteren din, eller fekte? Hvis det er så sensitivt så vil det jo bli direkte ubehagelig og vanskelig å spille da. Men uansett, all spilling jeg har sett med Wii, tilsier at bevegelsene man må utføre er langt større enn å flytte hånda di 1 cm. Du kan jo vise meg noen videoer som viser spilling på denne måten som du snakker om. Hvis du har noen linker. 7396315[/snapback] http://gametrailer.com/gamepage.php?fs=1&id=2631 Bla ned og se på Darknut Battle filmene, Carriage Defense og fishing demonstration filmene. Som du ser, er ikke mye bevegelsen som skal til for å utføre tingene på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå