Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

South Park animasjonene ser direkte amatørmessig ut i forhold til Pixar animasjonene f.eks. Likevel synes jeg South Park blir morsommere nettopp pga den dårligere animasjonen.

 

Da kommer du nok til å elske Wii.

7393862[/snapback]

 

 

Det vet jeg allerede. Jeg er tross alt en classy herre i min beste alder.

 

edit: jeg mener bestemt jeg spurte BTK ved hvilken oppløsning et kjedelig spill blir morsomt, men fraværet av svar tolker jeg i den retning at han er enig med meg. Et spill blir ikke morsommere med høyere oppløsning.

7393886[/snapback]

 

Men blir et spill dårligere av bra grafikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^

7393932[/snapback]

 

Jepp. En del har som har manglende bakgrunnskunskaper før de uttaler seg om ulike elementer :p

 

Vi er ganske enige faktisk. Jeg mener heller ikke at et spill blir bedre av bra grafikk hvis det er kjedelig å spille. Jeg bare har ikke sett motsetningen mellom bra grafikk og bra gameplay. De er deler av samme sak og utelukker ikke hverandre. Og ville Wii vært noe dårligere om den hadde såkalt "next gen" grafikk?? Det er det inntrykket man får når man leser igjennom trådene her på forumet.

 

Du har selvfølgelig gode poenger her :) Men da ville den blitt en god del dyrere, en sjanse Nintendo tydeligvis ikke tørr å ta. :(

Lenke til kommentar
edit: jeg mener bestemt jeg spurte BTK ved hvilken oppløsning et kjedelig spill blir morsomt, men fraværet av svar tolker jeg i den retning at han er enig med meg. Et spill blir ikke morsommere med høyere oppløsning.

 

Gadd ikke svare på det, fordi det jeg sa, var at et bra spill blir enda bedre med bra grafikk (syns jeg). Og jeg har aldri sagt at et dårlig spill blir bedre med høyere oppløsning. Men jeg har derimot alltid sagt at nesten samtlige her inne må slutte å tenke på bare grafikk som høyere oppløsning og mer detaljerte teksturer, grafikk er det visuelle, ja, men det er like mye hvordan det du ser oppfører seg. Med mer kraft, som X360 og PS3 byr på, kommer så mye mer enn bare høyere oppløsning. Veldig naivt å tro noe annet. Interaktivitet, fysikk og AI er bare tre eksempler.

 

Når det gjelder om et dårlig spill, eller lite morsomt spill kunne blitt bedre med høyere oppløsning, nah, jeg mener ikke det, det ville såklart sett bedre ut, men om du tar et spill som F.E.A.R., hva om det hadde hatt dårlig grafikk (og da mener jeg alt det innebærer), hadde det blitt et bedre spill med mer kraft? Utvilsomt, det er nettopp det spillet er i dag, ta bort detaljerte teksturer og massevis av forskjellige grafiske teknikker, AI'en, fysikken, det interaktive miljøet, bla, bla, hva sitter du igjen med? Et ræva spill.

 

Man må også slutte å blande gameplay med kontroller, en ny måte å styre på gir ikke automatisk bedre gameplay, det er bare en ny måte å styre på, spillet er det samme.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^

7393932[/snapback]

 

Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller?

7393980[/snapback]

 

Tja, skal man tolke alle reklamer bokstavelig nå? :hmm:

Lenke til kommentar
Gud bedre om Nintendo skulle blitt alene. Da hadde det bare blitt rørleggere med morsomme barter, soppfulle verdener med sterke farger resten neste generasjon. Da hadde jeg gått tilbake til PC'n igjen...

7393903[/snapback]

 

Hehe, ja farene ved fleinsopp illustreres vel godt der :!:

7393949[/snapback]

 

Hehe. Wii fansen er på den måten de siste hippier? Liker å se verden i flere farger og dimensjoner enn hva bra er? hehe.

Lenke til kommentar

Mengden grafikk ett menneske trenger for å kunne leve seg inn i ett spill baserer seg på hvor god fantasi personen i utgangspunktet har. Har du en god evne på å leve deg inn i bøker/film/spill trenger du ikke supergrafikk for å få en god spillopplevelse, da baserer opplevelsen din seg mer på gameplay. Jeg mener grafikk bare er en pekepinn på hvordan du føler spillet er. Lik en bok skildrer omgivelser med ord. Er du totalt blottet for fantasi, har du lite igjen av å lese Ringenes Herre..

Lenke til kommentar
Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^

7393932[/snapback]

 

Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller?

7393980[/snapback]

 

Tja, skal man tolke alle reklamer bokstavelig nå? :hmm:

7393998[/snapback]

 

Nei, men det har da blitt vist utallige ganger at man må faktisk "veive" med kontrolleren for å få f.eks fekte med sverdet (Red Steel). Er det ikke det som er hele greia med den nye kontrolleren da, at den faktisk registrerer bevegelsene dine og at du må gjøre visse bevegeler "in real life" for å påvirke spillet.

 

Hvis det ikke er sånn, hva er da greia med den nye kontrolleren?

 

Mengden grafikk ett menneske trenger for å kunne leve seg inn i ett spill baserer seg på hvor god fantasi personen i utgangspunktet har. Har du en god evne på å leve deg inn i bøker/film/spill trenger du ikke supergrafikk for å få en god spillopplevelse, da baserer opplevelsen din seg mer på gameplay. Jeg mener grafikk bare er en pekepinn på hvordan du føler spillet er. Lik en bok skildrer omgivelser med ord. Er du totalt blottet for fantasi, har du lite igjen av å lese Ringenes Herre..

 

Her ser vi enda et eksempel på en person som bare tror grafikk er kun det visuelle, og ikke hvordan det man ser oppfører seg og reagerer i spillverdenen.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Bra grafikk gjør et godt spill enda bedre, at vi fokuserer på grafikk i spill er ikke nytt. Det har vi alltid gjort og vil alltid gjøre det. Derfor føler nok mange at det er litt surt å gå glipp av denne delen ved spillopplevelsen ved et evt. kjøp av Wii, spesielt når den ikke er så mye billigere enn xbox360. Ta et spill som Zelda: Ocarina of Time, her var det jo også den nydelige grafikken som dro spillopplevelsen opp. Jeg husker godt oppstyret rundt Wind Waker, her ble det jo masseopprør pga grafikken i det nye Zelda spillet til gamecube. Så nintendo tilhengerene er også opptatt av grafikk, men det virker som i at kampens hete er dette noe man kan grave ned i jorden for å forsvare gameplayets ære med wiimoten. Jeg spør igjen, hvorfor ikke begge deler?

Lenke til kommentar
Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^

7393932[/snapback]

 

Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller?

7393980[/snapback]

 

Tja, skal man tolke alle reklamer bokstavelig nå? :hmm:

7393998[/snapback]

 

Du, vettu, alle reklamene og alt fra Nintendo leieren jeg har kommet over viser jo nettopp at NÅ skal folk engasjeres i spillene på en annen måte enn tidligere. De skal opp av sofaen! Endelig interaktivitet slik vi aldri har sett det! De prøver jo nettopp å appelere til folk som ikke tidligere har spilt noe særlig ved å vise dette!

 

Så ja, tror en god del tar det bokstavelig. Og det er faktsik det som selger en god del av Wii konsollene tror jeg - særlig til nye kundegrupper.

Lenke til kommentar
Morsomt at folk fortsatt tror at man må sitte/stå å veive med kontrollen.^^

7393932[/snapback]

 

Tja, hva er det Nintendo viser i reklamene sine da? At man sitter tilbakelent i en komfortabel stilling, med bena godt trukket opp under seg, med et teppe over, og spiller?

7393980[/snapback]

 

 

Tror kanskje det kan ha noe å gjøre med hva de vil formidle, og det tror jeg du skjønner og. Glede og vitalitet visualiseres vel ikke best ved å vise en typisk tiltaksløs daffing som knapt klarer å holde øynene åpne for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Mengden grafikk ett menneske trenger for å kunne leve seg inn i ett spill baserer seg på hvor god fantasi personen i utgangspunktet har. Har du en god evne på å leve deg inn i bøker/film/spill trenger du ikke supergrafikk for å få en god spillopplevelse, da baserer opplevelsen din seg mer på gameplay. Jeg mener grafikk bare er en pekepinn på hvordan du føler spillet er. Lik en bok skildrer omgivelser med ord. Er du totalt blottet for fantasi, har du lite igjen av å lese Ringenes Herre..

7394042[/snapback]

 

Hehe, ja vi kan jo gå tilbake til å spille tekst baserte spill igjen... Det er sikkert like moro den dag i dag :p Tror ikke du kommer langt med denne likningen mellom bøker, fantasi og spill. Men for all del, man kan jo sitte der og fantasere om at man spiller GOW , men hvis man åpner øynene er det nok bare Red Steel.

Lenke til kommentar

Hmm. Først så er alle Wii-fans i ekstase over denne kontrolleren og den nye måten å spille på, og hevder at det er det som er så innovativt.

 

Og nå nekter dere for at det er sånn man spiller?

 

Er det ikke nettopp bevegelses med kontrolleren som må til for å utføre ting i spillet? Jo.

 

Og vi snakker større bevegelses her enn å bare dytte en analog spak en cm til siden, eller trykke på en knapp.

 

Blir for dumt hvis dere nå skal begynne å nekte på dette.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Bra grafikk gjør et godt spill enda bedre, at vi fokuserer på grafikk i spill er ikke nytt. Det har vi alltid gjort og vil alltid gjøre det. Derfor føler nok mange at det er litt surt å gå glipp av denne delen ved spillopplevelsen ved et evt. kjøp av Wii, spesielt når den ikke er så mye billigere enn xbox360. Ta et spill som Zelda: Ocarina of Time, her var det jo også den nydelige grafikken som dro spillopplevelsen opp. Jeg husker godt oppstyret rundt Wind Waker, her ble det jo masseopprør pga grafikken i det nye Zelda spillet til gamecube. Så nintendo tilhengerene er også opptatt av grafikk, men det virker som i at kampens hete er dette noe man kan grave ned i jorden for å forsvare gameplayets ære med wiimoten. Jeg spør igjen, hvorfor ikke begge deler?

7394070[/snapback]

 

Av økonomiske årsaker antar jeg. :( Nintendo ønsker vistnok å kapre flere såkalte "ikke gamere" denne generasjonen, derfor må noe kuttes slik at de kan kjøre en lav pris. Desverre for mange, er det grafikken det går utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...