Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Det morsomste med enkelte Wii-fans her inne, er at et spill med godt gameplay ikke kan ha god grafikk samtidig. Det er enten eller :wee:

7393449[/snapback]

 

Virker også som om det er en del som tror at Wii-kontrolleren automatisk gjør så gameplayet blir hevet. For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

 

Din konklusjon er dermed: Bra grafikk = bra spill. Du må være lett å lure da, flash litt nice grafikk i trynet på deg og du er på kroken.

7393418[/snapback]

Leser du i det hele tatt hva han skriver?

Lenke til kommentar

Om du tenker på hva du får med:

 

- Wii Remote ~ ca. 450 kr

- Nunchuk ~ ca. 250 kr

- Wii Sports (Vet ikke hva Nintendo kunne ha tatt for dette og allikevel fått solgt spillet..)

- Sensor Bar (Må vel koste noen hundrelapper denne også)

- Wii-konsollen (hvit) ca. kr 2500 - 700 kr = ca. 1700 for bare konsollen.

I tillegg til dette får man gratis onlinemuligheter..

 

Jeg betaler gledelig 2500 kr + - for den pakka der..

Lenke til kommentar
Jeg liker Wii, forsåvidt filosofien rundt den, men ikke til den prisen.

7393456[/snapback]

Sjekk ut komponentene utover GPU, CPU, og wiimote. Det er ikke snakk om en billig maskin. Det er snakk om en maskin som koster så nærmt utsalgspris som overhodet mulig.

 

Kunne Nintendo solgt den til tap? Ja. Men de har aldri solgt noe til mye tap før, så det hadde nok vært snakk om å kutte ett par hundrelapper. Hvis Wii selger så godt som det virker som den vil gjøre, kommer butikker til å begynne å underprise hverandre uansett, og vi vil få den til noen hundrelapper mindre.

Lenke til kommentar
Det morsomste med enkelte Wii-fans her inne, er at et spill med godt gameplay ikke kan ha god grafikk samtidig. Det er enten eller :wee:

7393449[/snapback]

 

Virker også som om det er en del som tror at Wii-kontrolleren automatisk gjør så gameplayet blir hevet. For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

7393481[/snapback]

Det er sant :) Jeg er i hvert fall glad for at jeg har en 360, så kan jeg kose meg med grafiske perler av noen spill som Mass Effect, BioShock, Alan Wake og Fable 2. Greit nok, gameplayet i disse spillene, sammen med muligheten for å leve seg inn i spillverdenen er jo forferdelig, men de er jo så nydelige at jeg kjøper dem uansett :) Ingen av dem er jo i nærheten av gameplayet til Wii-spill som Red Steel og Excite Truck og det nye Trauma Center som mange sikkert allerede har spilt på DS :)

Lenke til kommentar
Det morsomste med enkelte Wii-fans her inne, er at et spill med godt gameplay ikke kan ha god grafikk samtidig. Det er enten eller :wee:

7393449[/snapback]

 

Virker også som om det er en del som tror at Wii-kontrolleren automatisk gjør så gameplayet blir hevet. For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

7393481[/snapback]

Det der er rent tull. Den eneste grunnen til at du i det hele tatt kan fokusere på det som skjer på skjermen, er at kontrollene fungerer såpass bra at du sjelden trenger å tenke på dem når du først har lært dem. Hvis Wii kan introdusere kontroller som er enda mer intuitive, kan de også gi dypere og mer avanserte kontroller, og dette vil ha stor effekt på hvordan du opplever det som skjer på skjermen. Så det som skjer i stuen din er viktig for deg enn om du innser det eller ikke. Eller vil du likt på spille Halo med en Atarijoystick?

 

Og nei, gameplay blir ikke automatisk hevet. Men hvis kontrollene fungerer, så vil det faktum at de er nye gjøre dem morsommere helt til du blir vant med dem.

Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

 

Din konklusjon er dermed: Bra grafikk = bra spill. Du må være lett å lure da, flash litt nice grafikk i trynet på deg og du er på kroken.

7393418[/snapback]

Leser du i det hele tatt hva han skriver?

7393485[/snapback]

Pøh. Er vel ikke noe poeng med internettdiskusjoner hvis man skal måtte lese hva de andre sier! :ph34r:

Lenke til kommentar
Det morsomste med enkelte Wii-fans her inne, er at et spill med godt gameplay ikke kan ha god grafikk samtidig. Det er enten eller :wee:

7393449[/snapback]

 

Virker også som om det er en del som tror at Wii-kontrolleren automatisk gjør så gameplayet blir hevet. For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

7393481[/snapback]

Det er sant :) Jeg er i hvert fall glad for at jeg har en 360, så kan jeg kose meg med grafiske perler av noen spill som Mass Effect, BioShock, Alan Wake og Fable 2. Greit nok, gameplayet i disse spillene, sammen med muligheten for å leve seg inn i spillverdenen er jo forferdelig, men de er jo så nydelige at jeg kjøper dem uansett :) Ingen av dem er jo i nærheten av gameplayet til Wii-spill som Red Steel og Excite Truck og det nye Trauma Center som mange sikkert allerede har spilt på DS :)

7393525[/snapback]

Hvordan i all verden greier du å kose deg med de spillene? Er du tester for Microsoft? FÅR JEG KOMME HJEM TIL DEG OG PRØVE SPILLENE JEG OG?

Lenke til kommentar
Et spill blir ikke morsommere fordi det ser dårligere ut. Og det er ikke kult å digge gameplay fordi resten av folka er grafikkhorer. Og alt har hele tiden tatt et steg fremover grafikkmessig i spilverdenen - fordi folk har likt å bli ført mere og mere inn i "verdenen" de spiller i. NÅ er plutselig Nintendo jævlig kule fordi de har putta dårligere hard ware inn i boksen sin og derfor ikke konkurerer med Xbox 360 og Sony.

 

Nei, et spill blir morsommere når det har gameplay som fenger. Et spill blir ikke mer morro bare fordi du kan slenge kasser rundt omkring i et rom, guest what, spillet "real life" har og über fysikk og grafikk.

 

Alt har tatt et steg fremover grafikkmessig fordi ingen viste andre måter å involvere folk i spillet på. Nintendo kom på en genial inovativ løsning på det. Nintendo er ikke kul fordu de putter dårlig HW i sin konsoll, de er kul fordi de er de eneste som tenker utenfor boksen og satser på andre felt enn styrke.

 

Wii kan ikke konkurere HW messig med X360 og PS3, men vi får se om den klarer å konkurere på gameplayet.

 

Sikkert jeg som har dårlig fantasi da siden jeg ikke lar meg forføre av dårlig grafikk og greier å konvertere det jeg ser til langt bedre bilder inne i hjernen slik at opplevelsen blir bra alikevel. Jeg mener - barn gjør jo det- de kan finne en pinne inne i skogen og den blir til et lasergevær i deres øyne. Jeg bare klarer ikke det lenger.

 

Enkelte vokser opp og glemmer barnet i magen. Jeg for min del er 22 år og nekter å vokse opp jeg, slik sett. Elsker "barnslige" spill som Bajo Kazooie, Banjo Tooie, Lomax, Rayman og Mario. Foresten, min mor på simpelt henn elsker Rayman, Lomax og Mario. Hun er 48 år.

 

Okey - man kan få lov til å rise med kontrolleren eller peke på skjermen. Nå er det DEN som skal føre dere lenger inn i verdenen dere spiller i.

 

Så lenge jeg har spillet konsoll, NES, har jeg hele tiden hevet kontrollen rundt omkring når jeg hopper, lent kontrollen når jeg svinger og skikkelig levd meg inn. Jeg har og hele tiden tenkt "hvor kult det hadde vært om disse bevegelsene faktisk hvirket". For meg er Wii en drøm som er gått i oppfyllelse. Nå slenger jeg ikke kontrollen rundt bare fordi jeg lever meg inn i spillet. Jeg slenger den rundt fordi det betyr noe. Ting skjer på skjermen, jeg lever meg lengere inn i spillet. Når jeg kaster lina ut i Zelda og sveiver inn, gjør jeg dette fremfor boksen. Dette er en helt ny måte å oppleve spillene på. Du trykker ikke bare på en knapp og ser figuren hoppe. Du "hopper" med han, eller svinger sverdet med figuren på TV.

 

Noen som husker Duck Hunt? Da kunne man sikte på skjermen og skyte. Det var jo jævlig gøy. En bitteliten stund.

 

:love: Duckhunt. Hvor mange ganger jeg prøvde å kverke den forbanna hunden som ler av meg når jeg bommer. Elsker det den dag i dag.

 

Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

 

Din konklusjon er dermed: Bra grafikk = bra spill. Du må være lett å lure da, flash litt nice grafikk i trynet på deg og du er på kroken.

7393418[/snapback]

 

Mange gode poeng i posten din! :) Bortsett fra den siste - om jeg jeg skulle mene bra grafikk = bra spill. Og at jeg skal være lettlurt. Du ødela liksom alt der. Men men.

 

Si til kona mi eller noen andre som kjenner meg at jeg har glemt barnet inne i meg.. Prøv. Du blir møtt med rungende latter. :) Får pepper hele tiden fordi jeg er et lite barn i en voksen kropp. Måtte bare kommentere den greia du nevnte der.

 

Så lenge jeg har spillet konsoll, NES, har jeg hele tiden hevet kontrollen rundt omkring når jeg hopper, lent kontrollen når jeg svinger og skikkelig levd meg inn. Jeg har og hele tiden tenkt "hvor kult det hadde vært om disse bevegelsene faktisk hvirket". For meg er Wii en drøm som er gått i oppfyllelse. Nå slenger jeg ikke kontrollen rundt bare fordi jeg lever meg inn i spillet. Jeg slenger den rundt fordi det betyr noe. Ting skjer på skjermen, jeg lever meg lengere inn i spillet. Når jeg kaster lina ut i Zelda og sveiver inn, gjør jeg dette fremfor boksen. Dette er en helt ny måte å oppleve spillene på. Du trykker ikke bare på en knapp og ser figuren hoppe. Du "hopper" med han, eller svinger sverdet med figuren på TV.

 

Her er det jeg mente med gode poeng i posten din. Og jeg kjøper det. Fair enough. Og det kan hende at når jeg får prøvd kontrolleren og sett om (at?) det virker slik jeg håper, at jeg tar tilbake noe av det jeg har sagt.

 

Jeg mener fortsatt at bra gameplay ikke utelukker bra grafikk - og at begge deler sammen er det jeg trives best med.

 

Hvis jeg skal avslutte på på samme måte som deg da, så kan jeg f.eks si:

 

"Din konklusjon er at ser det dårlig ut på skjermen så vitner det om innovasjon og genialitet for her er det tydelig at de ikke har brukt en kalori eller en krone på grafikken. Alt som ser dårlig ut er nødt til å være bra av den grunn. Viser de deg en liten rørlegger med bart og hatt, og en verden full av sopp, dårlig grafikk og muligheten til å hoppe rundt og sanke stjerner -ENDA en gang og du er solgt. Da snakker vi om lettlurt." ;) <---- LEGG merke til det ansiktet der da.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Hvis du sikter til mitt lille hjertesukk så... skal du få svar på det. Hvis det ikke var mitt inlegg over du mener så glem det.

 

Forsto du virkelig mitt innlegg på den måten at jeg er frustrert over at et elektronisk leketøy gjør suksess?

 

Hvis du tror det - Hvorfor tror du det? Gi meg en eneste god grunn at jeg som et voksent menneske skulle bli frustrert av at ett av utallige underholdnignsprodukt er/blir en suksess. Vær så snill - for jeg greier ikke det selv.

 

Jeg liker Wii, forsåvidt filosofien rundt den, men ikke til den prisen.

 

Grafikk er faktisk det vi ser på skjermen - så selvfølgelig er jeg opptatt av det.

 

Og som sagt i mitt innlegg - jeg ser på Wii som en tapt mulighet - tenker på hva den kunne ha vært. Men når den ikke ble det - så sukker jeg over prisen på den ved launch. For håpe den går ned etterhvert.

 

Var ikke ment direkte til deg. Bare noe som generelt sett har preget forumet i det siste. Folk som sutrer og klager over priser på konsoller de i utganspunktet ikke skal kjøpe. Bare finner det så unødig, da pris vedrørende PS3 og Wii har blitt diskutert i uttalige tråder nå, uten særlig nytte. At du syns Wii har "last gen hw" er selvfølgelig din subjektive mening, ergo du har på ingen måte grunnlag for å fastslå dette som en sanhet. Ikke alle som opfatter det slik ser du, da folk vektlegger forskjellig.

Lenke til kommentar
Det morsomste med enkelte Wii-fans her inne, er at et spill med godt gameplay ikke kan ha god grafikk samtidig. Det er enten eller :wee:

7393449[/snapback]

 

Virker også som om det er en del som tror at Wii-kontrolleren automatisk gjør så gameplayet blir hevet. For meg personlig så er det det som skjer i spillet, på skjermen, som er viktig for et bra gameplay, ikke hva som skjer i stua mi.

7393481[/snapback]

Det der er rent tull. Den eneste grunnen til at du i det hele tatt kan fokusere på det som skjer på skjermen, er at kontrollene fungerer såpass bra at du sjelden trenger å tenke på dem når du først har lært dem. Hvis Wii kan introdusere kontroller som er enda mer intuitive, kan de også gi dypere og mer avanserte kontroller, og dette vil ha stor effekt på hvordan du opplever det som skjer på skjermen. Så det som skjer i stuen din er viktig for deg enn om du innser det eller ikke. Eller vil du likt på spille Halo med en Atarijoystick?

 

Det er mulig du synes det er tull, men jeg synes det er bullshit å sitte og veive rundt i stua med en kontroller, og det er med det jeg mener at jeg synes det some foregår på skjermen er viktigere, jeg trenger ikke at det skjer noe annet i stua enn at jeg sitter rolig i en stol eller sofa med en kontroller komfortabelt plassert i hånda, for meg så er det Wii presenterer en langt dårligere løsning enn hva som er tilgjengelig nå. Selvfølgelig skal kontrolleren fungere bra, og det gjør den (X360/PS3).

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Et spill blir ikke morsommere fordi det ser dårligere ut. Og det er ikke kult å digge gameplay fordi resten av folka er grafikkhorer. Og alt har hele tiden tatt et steg fremover grafikkmessig i spilverdenen - fordi folk har likt å bli ført mere og mere inn i "verdenen" de spiller i.

 

NÅ er plutselig Nintendo jævlig kule fordi de har putta dårligere hard ware inn i boksen sin og derfor ikke konkurerer med Xbox 360 og Sony.

7393139[/snapback]

 

Et spill blir ikke morsommere fordi det ser bedre ut heller. Jeg vil gå så langt som å si at et kjedelig spill er like kjedelig om grafikken er i 1080 eller 576. Så jeg er ikke med på den første delen av det du sier.

 

Del to av quoten er jeg vel heller ikke med på når det kommer til stykket. La oss snu på flisa og spørre om sony og microsoft er så jævla kule fordi de stapper kontrollerne sine full av dårligere hardware enn nintendo? Er det et pluss?

 

Men jeg er vel enig i at nintendo nok kommer til å trekke det lengste strået denne generasjonen også. Å fylle pengebingen er nok noe både sony og ms bare kan drømme om innen gaming.

Lenke til kommentar
Et to-akse akselerometer koster i underkant av 30,- stk. For å kunne veive i tre dimensjoner med både Wiimote og nunchuck så må man ha fire sånne, dvs total i overkant av 100,-

7393397[/snapback]

 

Da må jeg berette at jeg er umåtelig skuffet over deg, siden du ikke allerede har laget en wiimote til spill. For lenge siden. For du mener vel at R&D kostnader er ikke eksisterende, og det er bare å lime sammen et par aksellometere...?

Lenke til kommentar
Et spill blir ikke morsommere fordi det ser bedre ut heller. Jeg vil gå så langt som å si at et kjedelig spill er like kjedelig om grafikken er i 1080 eller 576. Så jeg er ikke med på den første delen av det du sier.

 

For min del så blir et bra spill, enda bedre med bra grafikk.

7393775[/snapback]

 

Men hvordan er det med et kjedelig spill? I hvilken opplsøsning blir et kjedelig spill morsommere? Det er forøvrig en sannhet med modifikasjoner at ting ikke kan bli morsommere ved å se dårligere ut. South Park animasjonene ser direkte amatørmessig ut i forhold til Pixar animasjonene f.eks. Likevel synes jeg South Park blir morsommere nettopp pga den dårligere animasjonen.

Lenke til kommentar

Wii er en genial maskin som har dårlig grafikk sammenlignet med PS3 og Xbox 360. Hvis grafikken har veldig mye å si for din innlevelse i spill så er det bare å la være å kjøpe konsollen.

Var litt skeptisk til Wii selv, og ja den har faktisk dårligere grafikk enn jeg hadder egnet med i en del spill, men det er forbanna morsomt å spille party spill på den og det er derfor den kommer i hus hos meg og dama. Vi likte den begge og gleder oss til launch. Når grafikksuget blir stort kan jeg alltids spille på xbox 360 som jeg også har.

Finn ut hvilke spill du liker og kjøp konsoll ut fra det. Sveive og veive kontroll samt sinnsyk grafikk hjelper lite hvis du ikke liker spillene som kommer på konsollen.

Lenke til kommentar

Denne debatten blir veldig polarisert i forhold til grafikk kontra gameplay. Ta for eksempel GOW, dette er et spill som blir trukket frem som det store next gen grafikkmonsteret, men grunnen til at folk liker det så godt er jo fordi gameplayet er fantastisk. Knall gameplay sammen med flott grafikk, ja takk begge deler! Kontrollen til wii er jo veldig spennende, og sikkert veldig artig, men hvor lenge? Kommer den til å forandre måten vi spiller på, eller føyer den seg inn i rekken som morsomme spill supplementer som singstar, gitar hero, dansematter osv. Jeg tror ikke vi kommer til å bytte ut den gamle håndkontrolleren med det første, eller mus og tastatur for den saks skyld.

Lenke til kommentar
South Park animasjonene ser direkte amatørmessig ut i forhold til Pixar animasjonene f.eks. Likevel synes jeg South Park blir morsommere nettopp pga den dårligere animasjonen.

 

Da kommer du nok til å elske Wii.

7393862[/snapback]

 

 

Det vet jeg allerede. Jeg er tross alt en classy herre i min beste alder.

 

edit: jeg mener bestemt jeg spurte BTK ved hvilken oppløsning et kjedelig spill blir morsomt, men fraværet av svar tolker jeg i den retning at han er enig med meg. Et spill blir ikke morsommere med høyere oppløsning.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Et spill blir ikke morsommere fordi det ser dårligere ut. Og det er ikke kult å digge gameplay fordi resten av folka er grafikkhorer. Og alt har hele tiden tatt et steg fremover grafikkmessig i spilverdenen - fordi folk har likt å bli ført mere og mere inn i "verdenen" de spiller i.

 

NÅ er plutselig Nintendo jævlig kule fordi de har putta dårligere hard ware inn i boksen sin og derfor ikke konkurerer med Xbox 360 og Sony.

7393139[/snapback]

 

Et spill blir ikke morsommere fordi det ser bedre ut heller. Jeg vil gå så langt som å si at et kjedelig spill er like kjedelig om grafikken er i 1080 eller 576. Så jeg er ikke med på den første delen av det du sier.

 

Del to av quoten er jeg vel heller ikke med på når det kommer til stykket. La oss snu på flisa og spørre om sony og microsoft er så jævla kule fordi de stapper kontrollerne sine full av dårligere hardware enn nintendo? Er det et pluss?

 

Men jeg er vel enig i at nintendo nok kommer til å trekke det lengste strået denne generasjonen også. Å fylle pengebingen er nok noe både sony og ms bare kan drømme om innen gaming.

7393757[/snapback]

 

Vi er ganske enige faktisk. Jeg mener heller ikke at et spill blir bedre av bra grafikk hvis det er kjedelig å spille. Jeg bare har ikke sett motsetningen mellom bra grafikk og bra gameplay. De er deler av samme sak og utelukker ikke hverandre. Og ville Wii vært noe dårligere om den hadde såkalt "next gen" grafikk?? Det er det inntrykket man får når man leser igjennom trådene her på forumet.

 

Jeg synes ingen av disse selskapene er "kule". De er bare elektronikk-giganter alle sammen. Det er bare den jevne stemningen jeg leser ut av svarene til de som skal ha Wii når de blir konfontrert om at det grafiske ikke holder mål jeg kommenterte der. "Nintendo er så geniale, de tenker utenfor boksen, Sony og MS suger penger fra folk"... sikter ikke til noen spesielle her.

 

Alle tre kommer til å tjene penger, tror jeg. Veit at MS ikke gjorde det noe særlig med forrige Xbox. Men de tenker langsiktig. Jeg bare håper at de alle tjener nok til å være med inn i neste generasjon etter denne også. Konkurransen har alle godt av. Gud bedre om Nintendo skulle blitt alene. Da hadde det bare blitt rørleggere med morsomme barter, soppfulle verdener med sterke farger resten neste generasjon. Da hadde jeg gått tilbake til PC'n igjen...

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...