Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wii leverer en spillopplevelse som ikke konkurrentene kan måle seg med.

 

Jeg tror du glemte "jeg mener..." foran den. Jeg mener nemlig det motsatte, X360 og PS3 leverer en spillopplevelse Wii ikke kan måle seg med.

7391416[/snapback]

Det er vel ikke direkte bare noe jeg mener. Wii kan replikere dine bevegelser i spillene og føre til en større innlevelse. Og det i 3D-rom. Ingen andre kontrollere kan dette i dag, som jeg er klar over. Og ikke noe konkurrentene har. PS3 sin kontroller er ikke like avansert.

 

Og om du ser Wii Experience filmene på Wii.com og sammenligner disse med disse som Sony laget, så ser du forskjellen ganske fort ;)

Lenke til kommentar

Når jeg ser Wiimote i action, tenker jeg på noen små detaljer fra min tid som gamer på konsoller.

 

Når jeg spilte på NES, SNES, N64 etc, løfta jeg kontrollen når jeg hoppet, lente den til høyre/venstre i bil spillene etc. Jeg levte meg vanvittig mye inn i spillene, og det var ikke bare jeg, men min kjære mor og, som den dag i dag elsker Super Mario.

 

Du fikk ikke samme følelsen i PSX spillene, som f.eks Lomax og Rayman for å ta sidescroll spill som sammenligning med Mario. I alle fall fikk ikke jeg det. Ikke misforstå meg nå, jeg likte spillene og spiller dem den dag i dag, men det er ingen ting som kan måle seg med Mario.

 

Der er Nintendo best av alle skaperne, de har en erfaring fra hva folk vil ha ut av spillene. Morro. Nintendo appelerer til en mye større gruppe enn MS og Sony fordi MS og Sony satser über grafikk og masse dubeditter som egentlig bare appelerer til hardcore gamere som kan gjøre bruk av det, i værste fall kan alle dupedittene skremme normale gamere bort fra konsollen, fordi de er redd den er for avansert for dem. Nintendo har en liten og lett konsoll, uten masse tekniske dupeditter og termer, som har spill til bredere aldersgrupper og ikke minst, den applerer til en hel familie, ikke bare en eller 2.

 

Jeg har mer tro på Wii en PS3 og X360. Trenger jeg grafikk har jeg mine kjære PC, som presterer bra nok for min del, har online støtte, underholdnings senter, internett og ikke minst, den har en HD (er ikke DET über assa?).

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jeg har mer tro på Wii en PS3 og X360. Trenger jeg grafikk har jeg mine kjære PC, som presterer bra nok for min del, har online støtte, underholdnings senter, internett og ikke minst, den har en HD (er ikke DET über assa?).

7392636[/snapback]

 

Godt poeng, jeg kunne faktisk ikke sagt det bedre selv :) Jeg har ikke hatt behov for noen konsoll siden SNES, nå plutselig kjenner jeg at mitt gamer-hjerte banker hardt for Wii, jeg er solgt allerede :love:

Endret av Echeron
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at Wii blir en salgsuksess.

 

Men når jeg ser på hva den presterer og hva veiledende pris er... Expert skulle i hvert fall selge den til 2500.-

 

Jeg bare fatter det ikke. De tar omtrent det samme for "last generation" teknologi som en Xbox premium koster på Elkjøp (2799) sist jeg så tilbudet. Ok - skal man sammenligne direkte da så koster den ved launch 1990,- på Elkjøp. Men alikevel.

 

Spillglede kontra grafikk... drittlei den diskusjonen. Jeg har spilt siden jeg synes Pong var det morsomste som fantes og Horace Goes Skiing på ZX spectrum var revolusjonerende. Jeg skjønner ikke hvorfor Nintendo i denne generasjonen tar et skritt bakover.

 

Et spill blir ikke morsommere fordi det ser dårligere ut. Og det er ikke kult å digge gameplay fordi resten av folka er grafikkhorer. Og alt har hele tiden tatt et steg fremover grafikkmessig i spilverdenen - fordi folk har likt å bli ført mere og mere inn i "verdenen" de spiller i. NÅ er plutselig Nintendo jævlig kule fordi de har putta dårligere hard ware inn i boksen sin og derfor ikke konkurerer med Xbox 360 og Sony.

 

Sikkert jeg som har dårlig fantasi da siden jeg ikke lar meg forføre av dårlig grafikk og greier å konvertere det jeg ser til langt bedre bilder inne i hjernen slik at opplevelsen blir bra alikevel. Jeg mener - barn gjør jo det- de kan finne en pinne inne i skogen og den blir til et lasergevær i deres øyne. Jeg bare klarer ikke det lenger.

 

Okey - man kan få lov til å rise med kontrolleren eller peke på skjermen. Nå er det DEN som skal føre dere lenger inn i verdenen dere spiller i.

 

Noen som husker Duck Hunt? Da kunne man sikte på skjermen og skyte. Det var jo jævlig gøy. En bitteliten stund.

 

Den er for dyr folkens. Alt for dyr.

 

Hvorfor klage? Jeg kan jo bare la være å kjøpe en og være fornøyd med det jeg har (hvilket jeg er). Joda - men jeg ser også Wii som en "tapt mulighet". Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

Lenke til kommentar
Greier ikke å fatte at folk har så store problemer med å forstå at det er andre ting enn GPU og CPU i Wii som koster penger.

7393201[/snapback]

 

Enig! syns det er for mange som er frustrerte der ute, kun fordi Wii ligger ann til å bli en suksess. Greit å ikke like Wii, men hvorfor da rakke ned på prisen stadig og støtt? Og når dere første gjør det, vær snille å gjør det litt mer saklig enn å si "last gen hw" ol. Tenker dere ikke på at det finnes annet en grafikk?

Lenke til kommentar
Enig! syns det er for mange som er frustrerte der ute, kun fordi Wii ligger ann til å bli en suksess.

 

Hvorfor skulle noen bli frustrert fordi Wii ligger ann til å bli en suksess?

 

Greit å ikke like Wii, men hvorfor da rakke ned på prisen stadig og støtt?

 

Tror det er ganske mange som liker Wii, og som skal ha den, eller hadde ihvertfall tenkt til å ha den, som også er skuffet over prisen.

Lenke til kommentar
Greier ikke å fatte at folk har så store problemer med å forstå at det er andre ting enn GPU og CPU i Wii som koster penger.

7393201[/snapback]

 

Du mener den "veive rundt med kontrolleren" er det som koster penger?

7393310[/snapback]

Nei. Selvom den sikkert koster litt den og.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Du mener den "veive rundt med kontrolleren" er det som koster penger?

7393310[/snapback]

Et to-akse akselerometer koster i underkant av 30,- stk. For å kunne veive i tre dimensjoner med både Wiimote og nunchuck så må man ha fire sånne, dvs total i overkant av 100,-

 

Dette er da per Wiimote/nunchuck-par. Nå vet ikke jeg hvor mange sånne som følger med Wii, men hvis det er f.eks. fire stk så blir det ca 400,- i innkjøpspris for nintendo.

 

Let hos analog devices f.eks. for priser på akselerometer, men husk at de oppgitte prisene er for små volumer og er sikkert nesten dobbelt så mye som nintendo betaler (siden de kjøper i store kvanta).

Lenke til kommentar
Et spill blir ikke morsommere fordi det ser dårligere ut. Og det er ikke kult å digge gameplay fordi resten av folka er grafikkhorer. Og alt har hele tiden tatt et steg fremover grafikkmessig i spilverdenen - fordi folk har likt å bli ført mere og mere inn i "verdenen" de spiller i. NÅ er plutselig Nintendo jævlig kule fordi de har putta dårligere hard ware inn i boksen sin og derfor ikke konkurerer med Xbox 360 og Sony.

 

Nei, et spill blir morsommere når det har gameplay som fenger. Et spill blir ikke mer morro bare fordi du kan slenge kasser rundt omkring i et rom, guest what, spillet "real life" har og über fysikk og grafikk.

 

Alt har tatt et steg fremover grafikkmessig fordi ingen viste andre måter å involvere folk i spillet på. Nintendo kom på en genial inovativ løsning på det. Nintendo er ikke kul fordu de putter dårlig HW i sin konsoll, de er kul fordi de er de eneste som tenker utenfor boksen og satser på andre felt enn styrke.

 

Wii kan ikke konkurere HW messig med X360 og PS3, men vi får se om den klarer å konkurere på gameplayet.

 

Sikkert jeg som har dårlig fantasi da siden jeg ikke lar meg forføre av dårlig grafikk og greier å konvertere det jeg ser til langt bedre bilder inne i hjernen slik at opplevelsen blir bra alikevel. Jeg mener - barn gjør jo det- de kan finne en pinne inne i skogen og den blir til et lasergevær i deres øyne. Jeg bare klarer ikke det lenger.

 

Enkelte vokser opp og glemmer barnet i magen. Jeg for min del er 22 år og nekter å vokse opp jeg, slik sett. Elsker "barnslige" spill som Bajo Kazooie, Banjo Tooie, Lomax, Rayman og Mario. Foresten, min mor på simpelt henn elsker Rayman, Lomax og Mario. Hun er 48 år.

 

Okey - man kan få lov til å rise med kontrolleren eller peke på skjermen. Nå er det DEN som skal føre dere lenger inn i verdenen dere spiller i.

 

Så lenge jeg har spillet konsoll, NES, har jeg hele tiden hevet kontrollen rundt omkring når jeg hopper, lent kontrollen når jeg svinger og skikkelig levd meg inn. Jeg har og hele tiden tenkt "hvor kult det hadde vært om disse bevegelsene faktisk hvirket". For meg er Wii en drøm som er gått i oppfyllelse. Nå slenger jeg ikke kontrollen rundt bare fordi jeg lever meg inn i spillet. Jeg slenger den rundt fordi det betyr noe. Ting skjer på skjermen, jeg lever meg lengere inn i spillet. Når jeg kaster lina ut i Zelda og sveiver inn, gjør jeg dette fremfor boksen. Dette er en helt ny måte å oppleve spillene på. Du trykker ikke bare på en knapp og ser figuren hoppe. Du "hopper" med han, eller svinger sverdet med figuren på TV.

 

Noen som husker Duck Hunt? Da kunne man sikte på skjermen og skyte. Det var jo jævlig gøy. En bitteliten stund.

 

:love: Duckhunt. Hvor mange ganger jeg prøvde å kverke den forbanna hunden som ler av meg når jeg bommer. Elsker det den dag i dag.

 

Potensialet med denne "morsomme" kontrolleren og det "enkle" med det hele som alle skryter av SAMMEN med en god grafikk ytelse og noen cpu cycles igjen for AI og fysikk. Hadde de fått til det så hadde jeg gladelig betalt Xbox 360 pris pluss litt til for en.

 

Din konklusjon er dermed: Bra grafikk = bra spill. Du må være lett å lure da, flash litt nice grafikk i trynet på deg og du er på kroken.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Du mener den "veive rundt med kontrolleren" er det som koster penger?

7393310[/snapback]

Et to-akse akselerometer koster i underkant av 30,- stk. For å kunne veive i tre dimensjoner med både Wiimote og nunchuck så må man ha fire sånne, dvs total i overkant av 100,-

 

Dette er da per Wiimote/nunchuck-par. Nå vet ikke jeg hvor mange sånne som følger med Wii, men hvis det er f.eks. fire stk så blir det ca 400,- i innkjøpspris for nintendo.

 

Let hos analog devices f.eks. for priser på akselerometer, men husk at de oppgitte prisene er for små volumer og er sikkert nesten dobbelt så mye som nintendo betaler (siden de kjøper i store kvanta).

7393397[/snapback]

Oj, det var et rart regnestykke. Hva med trådløs teknologi, IR-kamera, samt plast god nok til å overleve samtilige rapporter om at Wiimoter har flydd veggimellom og skadet alt annet enn seg selv?

Samt at aksellerometeret skal være absolutt top-of-the-line.

Lenke til kommentar
Oj, det var et rart regnestykke. Hva med trådløs teknologi, IR-kamera, samt plast god nok til å overleve samtilige rapporter om at Wiimoter har flydd veggimellom og skadet alt annet enn seg selv?

Samt at aksellerometeret skal være absolutt top-of-the-line.

7393436[/snapback]

Nei, nei.. du misforstår :yes:

Jeg ville bare påpeke typisk pris for akselerometerene, siden det sikkert er ganske ukjent teknologi for de fleste her. Jeg mente absolutt ikke at det var totalprisen for en kontroller. Man får dessuten akselerometer som er en god del dyrere, men de er såpass presise at jeg vil anta det er overkill for en applikasjon som Wii - men jeg vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Greier ikke å fatte at folk har så store problemer med å forstå at det er andre ting enn GPU og CPU i Wii som koster penger.

7393201[/snapback]

 

Enig! syns det er for mange som er frustrerte der ute, kun fordi Wii ligger ann til å bli en suksess. Greit å ikke like Wii, men hvorfor da rakke ned på prisen stadig og støtt? Og når dere første gjør det, vær snille å gjør det litt mer saklig enn å si "last gen hw" ol. Tenker dere ikke på at det finnes annet en grafikk?

7393321[/snapback]

 

Hvis du sikter til mitt lille hjertesukk så... skal du få svar på det. Hvis det ikke var mitt inlegg over du mener så glem det.

 

Forsto du virkelig mitt innlegg på den måten at jeg er frustrert over at et elektronisk leketøy gjør suksess?

 

Hvis du tror det - Hvorfor tror du det? Gi meg en eneste god grunn at jeg som et voksent menneske skulle bli frustrert av at ett av utallige underholdnignsprodukt er/blir en suksess. Vær så snill - for jeg greier ikke det selv.

 

Jeg liker Wii, forsåvidt filosofien rundt den, men ikke til den prisen.

 

Grafikk er faktisk det vi ser på skjermen - så selvfølgelig er jeg opptatt av det.

 

Og som sagt i mitt innlegg - jeg ser på Wii som en tapt mulighet - tenker på hva den kunne ha vært. Men når den ikke ble det - så sukker jeg over prisen på den ved launch. For håpe den går ned etterhvert.

Lenke til kommentar
Oj, det var et rart regnestykke. Hva med trådløs teknologi, IR-kamera, samt plast god nok til å overleve samtilige rapporter om at Wiimoter har flydd veggimellom og skadet alt annet enn seg selv?

Samt at aksellerometeret skal være absolutt top-of-the-line.

7393436[/snapback]

Nei, nei.. du misforstår :yes:

Jeg ville bare påpeke typisk pris for akselerometerene, siden det sikkert er ganske ukjent teknologi for de fleste her. Jeg mente absolutt ikke at det var totalprisen for en kontroller. Man får dessuten akselerometer som er en god del dyrere, men de er såpass presise at jeg vil anta det er overkill for en applikasjon som Wii - men jeg vet jo ikke.

7393454[/snapback]

Visstnok har de godt rimelig overkill. Både akselerometeret og IRkamera sender over 200 states i sekundet til maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...