Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Det var en litt vag definisjon du kom med der, Fhj.

 

1. the process of making improvements by introducing something new

2. the act of introducing something new: something newly introduced (The American Heritage Dictionary).

3. the introduction of something new. (Merriam-Webster Online)

4. a new idea, method or device. (Merriam-Webster Online)

5. the successful exploitation of new ideas (Dept of Trade and Industry, UK).

6. change that creates a new dimension of performance Peter Drucker (Hesselbein, 2002

 

1. something new or different introduced: numerous innovations in the high-school curriculum.

2. the act of innovating; introduction of new things or methods.

 

Mr. FOXHOUND, åja, ok.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting har vært gjort på en konsoll før, ergo det er innovasjon. Tror du virkelig bare at noe som forandrer måten man spiller på kan kalles innovasjon? I så tilfelle bør du kanskje skaffe deg en ordbok.

7386588[/snapback]

 

Dette kan fort utvikle seg til å bli en semantisk debatt om ordet innovasjon. Jeg mener at de tingene du nevnte ovenfor ikke kan sies å være spesielt innovative, blu-ray på konsoll er bare et nytt format, det har ikke noe særlig med nyskapning å gjøre. Man kan kanskje dra det dit at disse tingene er innovative i forhold til å ta konsollen som et multimedia senter til et nytt nivå, men det er jo egentlig ikke noe nytt, bare mer likt en pc...

Lenke til kommentar

Poenget er at man kan ikke gå rundt her og tro at innovasjon er noe Wii har enerett på. Det er den myten jeg vil til livs.

 

Når man snakker om innovasjon innen produktutvikling og salg, snakker man om at man introduserer noe som er en signifikant utvikling eller noe helt nytt i forhold til hva som er på markedet fra før.

 

På sett og vis kvalifiserer alle konsollene til dette på sitt vis.. :)

 

Kilde: http://www.reference.com/browse/wiki/Innovation

"Product innovation, involves the introduction of a new good or service that is new or substantially improved. This might include improvements in functional characteristics, technical abilities, ease of use, or any other dimension. "

Lenke til kommentar
Så har vi funksjonen mii. Og hvor mye strøm tro dere en ps3 tar i forhold til en Wii? Wii er mindre enn ps3, den bråker sikkert mindre og den har mye, mye bedre design. Vet ikke om ps3 har slot-in drev. kommer ikke på flere ting i farta

7386470[/snapback]

 

Dette "mye bedre" designet, matcher moderne hi-fi mye dårligere enn PS3 gjør. Hva som ser best ut, er subjektivt. Ikke legg frem som fakta at Wii ser bedre ut – det har så lite å si når designet ikke matcher HDTV-er og surround-annlegg. En stor, majestetisk PS3, er hva en moderne stue trenger.

 

Wii er strømsparende fordi den er svak. PS3 er forresten helt lydløs.

Lenke til kommentar
Dette "mye bedre" designet, matcher moderne hi-fi mye dårligere enn PS3 gjør. Hva som ser best ut, er subjektivt. Ikke legg frem som fakta at Wii ser bedre ut – det har så lite å si når designet ikke matcher HDTV-er og surround-annlegg. En stor, majestetisk PS3, er hva en moderne stue trenger.

7387496[/snapback]

Faktisk, spillkonsollen trenger ikke matche TV-en eller surround-annlegget mitt. Liker at den stikker seg ut littegrann.

 

"En liten, sexy og enkel Wii er hva en moderne stue trenger".

 

;D

Lenke til kommentar

Wii har man i stuen, grillen (PS3) har man ute i hagen :)

 

Forresten veldig interessant artikkel kilik. Liker veldig godt at Nintendo faktisk fokuserer på spill. Er ikke særlig glad i at et firma liksom skal "ta over" stuen min, liker å ha egne enheter til diverse formål. Gjør meg ingenting å ha en spillmaskin, en DVD-spiller og et stereo-anlegg hver for seg. Kan tilpasse det mer etter mitt behov.

Lenke til kommentar

At Nintendo tjener penger er jo ingen hemmelighet. Først av alt har de solgt nesten hver konsoll de har produsert med profitt. Det betyr i praksis at de har tjent penger selv på bare konsollen. I tillegg kommer så spill. Nintendo er kanskje den største førsteparts utvikleren i spillbransjen. De utvikler uhyre mange spill. Profitten fra disse spillene er ofte svært store noe som såklart hjelper på. I tillegg kommer profitt på ekstrautstyr og ikke minst royalties fra 3parts utviklere.

 

Nintendo tjener altså penger på å lage konsoller og spill. Som en motsetning tapte Microsoft penger på hele Xbox-affæren, mye på grunn av de høyre tapene per solgte konsoll. Sony tjente marginalt på sin Playstation 2.

 

Så hva er egentlig best? Å ha størst markedsandel og tjene amrginalt med penger., eller å ha en del mindre markedsandeler, men tjene mye penger? Fra et økonomisk ståsted altså bedriftenes perspektiv er såklart profitt viktigst. Markedsandeler har såklart en del å si, men uten profitt vil et prosjekt bli ulønnsomt.

Lenke til kommentar
Fra hvor har du fått informasjon om at Sony tjente marginalt på PS2?

7389489[/snapback]

Vel, de fleste artikler sier jo det, inkludert denne. Skal me sjå:

 

Sony’s game division, by contrast, barely eked out a profit and Microsoft’s reportedly lost money. Who knew bringing up the rear could be so lucrative?
Lenke til kommentar
Dette "mye bedre" designet, matcher moderne hi-fi mye dårligere enn PS3 gjør. Hva som ser best ut, er subjektivt. Ikke legg frem som fakta at Wii ser bedre ut – det har så lite å si når designet ikke matcher HDTV-er og surround-annlegg. En stor, majestetisk PS3, er hva en moderne stue trenger.

 

Wii er strømsparende fordi den er svak. PS3 er forresten helt lydløs.

7387496[/snapback]

Designer subjektivt, så det det finnes ikke noe svar på om si Wii, PS3 eller 360 har en beste designen.

 

Uansett synes jeg at en mindre konsoll er mer praktisk, spesielt i en stue. Jeg tror i tillegg at Wii sitt minimalistiske design passer bedre inn i stuene til folk flest, da de færreste som kjøper Wii har HDTV eller Hifi-surroundanlegg.

Lenke til kommentar
Dette "mye bedre" designet, matcher moderne hi-fi mye dårligere enn PS3 gjør. Hva som ser best ut, er subjektivt. Ikke legg frem som fakta at Wii ser bedre ut – det har så lite å si når designet ikke matcher HDTV-er og surround-annlegg. En stor, majestetisk PS3, er hva en moderne stue trenger.

 

Wii er strømsparende fordi den er svak. PS3 er forresten helt lydløs.

7387496[/snapback]

Designer subjektivt, så det det finnes ikke noe svar på om si Wii, PS3 eller 360 har en beste designen.

 

Uansett synes jeg at en mindre konsoll er mer praktisk, spesielt i en stue. Jeg tror i tillegg at Wii sitt minimalistiske design passer bedre inn i stuene til folk flest, da de færreste som kjøper Wii har HDTV eller Hifi-surroundanlegg.

7389576[/snapback]

Enig. Det virker mer som om Wii appellerer bedre til "vanlige" folk, og ikke hardcore-delen. Ikke det at Wii ikke er for hardcore gamere, altså, for jeg er en selv.

Lenke til kommentar
Wii er strømsparende fordi den er svak. PS3 er forresten helt lydløs.

7387496[/snapback]

Tror du bør lese mer om Wii og dens utviklingsprosess. Wii er strømsparende fordi den er laget med tanke på Wii Connect 24, som da gjør at Wii er på hele tiden, selv om du slår den av med kontrollen. Nintendo har jobbed lenge med å få ned strømforbruket på konsollen, samme har IBM og ATI med CPU og GPU. Samtidig er den laget slik for å kreve minst mulig avkjøling, så faktisk er Wii den mest stillegående. Noe som ikke akkurat er en overraskelse. PS3 er ikke helt lydløs nei, den ligger et sted mellom Wii og Xbox 360.

Lenke til kommentar
Hva er det utenom den nye kontrollen som gjør Wii innovativ?

7386380[/snapback]

At den hopper av grafikkjøret og satser på en billigere, mer brukervennlig maskin som har bredere appell.

 

 

PS3 har ingen innovasjon? Vanlige harddisker som kan byttes uten å miste garanti?

Vi har hatt harddisker i andre maskiner i evigheter.

 

Mulighet til å kjøre Linux og andre operativsystemer?

:lol:

 

Hørt om "PC" før? :D

 

Blu-Ray-drev?

Hva er innovativt med det? Kom ikke HD DVD på markedet før BR? :D

 

Det er temmelig ignorant å si at PS3 ikke er innovativ.

7386515[/snapback]

Jeg er ikke akkurat imponert over den tragiske listen du kom med her ;)

 

 

Wii er strømsparende fordi den er svak.

7387496[/snapback]

Jeg vet jeg ikke bør mate troll, men faktum er at Wii ble laget spesielt for å bruke lite strøm.

Lenke til kommentar
At den hopper av grafikkjøret og satser på en billigere, mer brukervennlig maskin som har bredere appell.

 

Nintendo hopper av grafikk-konkuransen for å spare penger, ikke for å være innovative. Wii er heller ikke mer brukervennlig, har ikke bredere appell, og er mye dyrere ift. til hva man får.

 

Vil man ha en billig konsoll som er god, kan man kjøpe Xbox 360 Core, det er dette som er billig-konsollen for de som ikke vil legge mange penger i en konsoll.

 

Vi har hatt harddisker i andre maskiner i evigheter.

 

Men nå er det standard på konsoller.

 

Hørt om "PC" før? :D

 

Linux er bare til fordel, da det åpner for nye homebrew muligheter.

 

Jeg vet jeg ikke bør mate troll, men faktum er at Wii ble laget spesielt for å bruke lite strøm.

 

Løp og kjøp! Wii yter kun en brøkdel av PS3 og Xbox 360, men den bruker altså mindre strøm! :whistle:

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Når man nevner at PSP ser bedre ut enn DS, er plutselig design uvesentlig ...

7390684[/snapback]

 

Stemmer nok når du sier "DS" men med "DS Lite" blir det litt annerledes.

 

Vi har hatt harddisker i andre maskiner i evigheter.

Men nå er det standard på konsoller.

7390697[/snapback]

 

Standard? Er det standard fordi Sony sier det? Xbox360 har ikke harddisk som "standard" heller.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Når man nevner at PSP ser bedre ut enn DS, er plutselig design uvesentlig ...

7390684[/snapback]

 

Stemmer nok når du sier "DS" men med "DS Lite" blir det litt annerledes.

 

Vi har hatt harddisker i andre maskiner i evigheter.

Men nå er det standard på konsoller.

7390697[/snapback]

 

Standard? Er det standard fordi Sony sier det? Xbox360 har ikke harddisk som "standard" heller.

7390736[/snapback]

 

Premium har harddisk. Mange Core-eiere kjøper harddisk utenom også ...

Lenke til kommentar
Nintendo hopper av grafikk-konkuransen for å spare penger, ikke for å være innovative. Wii er heller ikke mer brukervennlig, har ikke bredere appell, og er mye dyrere ift. til hva man får.

 

Vil man ha en billig konsoll som er god, kan man kjøpe Xbox 360 Core, det er dette som er billig-konsollen for de som ikke vil legge mange penger i en konsoll.

7390697[/snapback]

Det er sant at Nintendo valgte denne ruten med Wii pga. pengene. Og for å gjøre dette måtte de være innovative. Nintendo kunne ikke levere det samme som konkurrentene og levere en grafikk som ikke kunne måle seg. Det sier seg jo selv, hvorfor skulle folk velge Nintendo da?

 

Wii ER mer brukervennlig og er designet for å ha et bredere appell. Kontrollen er laget for å redusere antalle knapper for å ikke skremme bort folk som ikke vanligvis spiller spill. Bevegelsessensorene gjør den også mer brukervennlig, da du slipper å bruke knapper for å spille en rekke spill.

Løp og kjøp! Wii yter kun en brøkdel av PS3 og Xbox 360, men den bruker altså mindre strøm! :whistle:

Den var vel ganske unødvendig. Wii leverer en spillopplevelse som ikke konkurrentene kan måle seg med. Og grunnet dette kan Wii lett gå av med seieren på mange måter. Og at Wii har en lavere ytelse har ikke noe å si, folk generelt bryr seg ikke om ytelse og grafikk. Alle rapporter fra USA hvor folk har vist fram Wii til familie har vært ganske imponerende. Mange har måtte flyttet Wii ut i stuen, slik at familien kunne spille når eieren var vekke. På mange måter har Nintendo lykkes allerede.

 

Jeg ser fram til å se rapporter her i Europa, hvor vi fort tilpasser oss og prøver nye ting. Wii vil på mange måter ligne på Singstar og Buzz, hvor spill fokuserer på underholdningen bak spill uten grafikk. Å gjøre spill til en familieunderholdning. Og det er der pengene ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...